Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výtvarný projev psychicky deprivovaných dětí v předškolním věku
ŠEFLOVÁ, Pavlína
Bakalářská práce je věnována výtvarnému projevu psychicky deprivovaných dětí v předškolním věku. V teoretické části je hlavní důraz kladen na vývoj kresby v předškolním věku, na problematiku psychické deprivace a možnosti arteterapie u daných dětí. Praktická část práce je věnována analýze volných kreseb psychicky deprivovaných dětí ve srovnání s kresbami dětí z funkčních rodin. Je hodnocena kompozice, námět kreseb, barevnost a zpracování prostoru. V závěru je prezentováno několik kazuistik s kresbami deprivovaných dětí. Zjištěné závěry jsou srovnávány s poznatky v odborné literatuře.
Kresebný projev dětí vyrůstajících v dětském domově
Šeflová, Pavlína ; Procházková, Jana (oponent) ; Kucharská, Anna (vedoucí práce)
Ve své práci jsem se zabývala kresebným projevem dětí z dětských domovů. Je obtížné zobecnit specifika kresby dětí vyrůstajících v dětských domovech, neboť se přirozeně nejedná o homogenní, stejně se projevující skupinu jedinců, ale o kategorii individuálních osobností, kterou spojuje prostředí dětského domova. Přesto však děti žijící v dětském domově mají něco společného. Každé dítě bylo umístěno v dětském domově z jiného důvodu, ale vždy je primární příčinou, že rodiče dítěte nemohou nebo nejsou schopni plnit svoji (rodičovskou) funkci v péči o dítě. Každé dítě prošlo jistým traumatem, které se liší svojí podstatou, druhem, intenzitou, ale v jehož pozadí vždy stojí odloučení od rodičů. Langmeier a Matějček v této souvislosti zmiňují pojem "deprivační zkušenosti" dítěte a myslí tím skutečnost, že dítě prošlo deprivační situací. (Langmeier, Matějček, 1968), tento pojem do jisté míry charakterizuje společný znak dětí umístěných do dětského domova.

Viz též: podobná jména autorů
2 ŠEFLOVÁ, Pavlína
1 Šeflová, Petra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.