Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,011 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.11 vteřin. 

Beam damage of embedding media sections and their investigations by SEM
Krzyžánek, Vladislav ; Novotná, V. ; Hrubanová, Kamila ; Nebesářová, J.
A scanning transmission electron microscope (STEM) is useful device combining features of scanning and transmission electron microscopes. The sample in form of the ultrathin section is scanned by the electron probe and the transmitted electrons are detected. Except the dedicated STEMs this mode can exist as options in both TEM and SEM. The STEM based on the SEM equipped by a transmission detector was used for presented experiments. Nowadays, such low voltage STEM is more often used, and in many cases replaces the typical TEM. Here, we report investigations of embedding media that are typically used for TEM preparation of biological samples. The STEM detector in SEM may be able to detect both bright-field and dark-fields images. It uses much lower acceleration voltages (30 kV and below) than conventional TEM or STEM. However, materials like biological samples, polymers including embedding media are electron beam sensitive. Two the most important beam damages are the mass loss and the contamination. Both types of damages depend on the used electron energy and the electron dose applied to the sample. The mass loss depends on the sample composition, and the contamination results from the poor vacuum in the specimen chamber of the SEM, cleanness of the sample surface, etc.

Etika na internetu
Malá, Kateřina ; Sigmund, Tomáš (vedoucí práce) ; Vaněk, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá otázkou etiky na internetu. První část se zaměřuje na stručnou historii vývoje etiky a na konkrétní etické principy využívané i v dnešní době. Druhá část je věnována informační etice, která je nedílnou součástí internetu, neboť se zabývá vznikem, šířením, transformací, ukládáním, vyhledáváním, využíváním a organizací informací, a také se věnuje konkrétním normám, kodexům a principům, které byly vytvořeny buď konkrétně pro prostředí internetu, nebo jsou v dnešní době jeho nedílnou součástí. Třetí část je věnována platné české a evropské legislativě v oblasti práce s informacemi v různých prostředcích, včetně práce na internetu. Závěrečná část je věnována zhodnocení současné situace etiky na internetu, kde jsou popisovány problémy, se kterými se v dnešní době setkáváme. Takovými problémy jsou porušování autorského zákona, ať už pirátstvím nebo plagiátorstvím, hrozby spojené s komunikací na internetu, kyberstalking, kyberšikana, kybergrooming nebo činnost na sociálních sítích. Dále jsou zmíněny problémové situace obchodování přes internet, které jsou v současné době kontrolovány mnoha sdruženími na ochranu spotřebitelů, nebo vliv médií a reklam, a neutichající problém cenzury. Závěrečná část je také doplněna o průzkum, který byl vytvořen konkrétně pro tuto práci a návrh možných řešení ke zlepšení stávající situace.

Kvantitativní výzkum médií: výzvy a omezení
Pevný, Jiří ; Jungová, Eliška (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Diplomová práce se soustředí na popis kvantitativních přístupů výzkumu mediálního publika. Je rozdělena do tří tématických bloků, v prvním seznamuje čtenáře s historickým a teoretickým pozadím přístupů k mediálnímu publiku a obecnou metodologií kvantitativního výzkumu. Jsou představeny fáze výzkumného projektu, typy výběru, proměnné a nejpoužívanější techniky sběru dat. Druhá část popisuje historii kvantitativního výzkumu publika ve světě i v Československu a České republice. Podrobně se věnuje nejvýznamnějším v současnosti prováděným kvantitativním výzkumům na našem mediálním trhu v oblasti rozhlasu, tisku, televize a internetu. Závěrečná část práce se zabývá dvěma oblastmi. První z nich jsou omezení kvantitativního výzkumu publika, které plynou z ekonomických a technických vnějších podmínek, ve druhém se autor pokouší definovat výzvy a možné směry, kterými se obor bude vyvíjet. Zde jsou představeny nové typy médií a popis metodiky, která se k jejich měření v současnosti používá. Práce shrnuje kvantitativní výzkum publika jako celek, popisuje nejpoužívanější techniky, a naznačuje možný budoucí vývoj.

Monetizace internetového obsahu a její vliv na recepci blogů
Novotný, Marek ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Diplomová práce "Monetizace internetového obsahu a její vliv na recepci blogů" pojednává o žurnalistice na počátku druhé dekády 21. století. Práce popisuje některé změny, ke kterým v současnosti dochází. Zaměřuje se především na problémy, se kterými se potýkají tradiční média a možnosti, které tyto problémy otevírají agilnějším internetovým médiím. Pomocí průzkumů veřejného mínění přibližuje pohled jejich čtenářů, ale dává prostor i názorům zástupců producentů obsahu. Dále mapuje možné způsoby monetizace obsahu, jako je inzertní model, mikroplatby, freemium model, nebo model paywall. Rovněž přibližuje výhody a nevýhody jednotlivých modelů. Ve své další části práce ukazuje, jak může vypadat monetizace internetového obsahu přímo na vybraných případových studiích, kterými jsou webový server Motejlek.com, slovenská síť prémiového obsahu Piano a úspěšný americký projekt The Huffington Post, který kombinuje agregátor zpráv s komentáři a blogy. V závěru práce vyvozuje ze shromážděných poznatků a dat strategie, které by mohly být úspěšné v současné, rychle se měnící mediální krajině, a naopak popisuje slabiny některých konceptů, které její autor za životaschopné nepovažuje. Klíčová slova Agregátor, blog, inzerce, mikroplatby, monetizace Murdoch, nová média, Piano, paywall

Geocachingová naučná stezka - Po stopách koněspřežní železnice České Budějovice - Linec
BERKOVCOVÁ, Martina
Tato bakalářská práce se zabývá tématem Geocachingová naučná stezka Po stopách koněspřežní železnice České Budějovice Linec. Na konkrétním tématu (koněspřežní železnice) práce ukazuje možnost zapojení nových médií (zde geocaching) do vzdělávací nabídky muzea. Teoretická část práce se proto věnuje charakteristice muzejní pedagogiky, vytváření vzdělávacích materiálů, hře geocaching a koněspřežní železnici. V praktické části je nastíněna příprava interaktivního vzdělávacího programu, který kromě získání konkrétních historických znalostí dětem zprostředkuje také práci s moderními technologiemi či pobyt venku, akcentuje tedy metodologii zážitkové pedagogiky. V první části je vysvětlen postup při zakládání nové cache, tedy vytipování území, práce v terénu a vyhledání správných zeměpisných souřadnic finální cache. Druhá část se věnuje přípravě schránky, jejímu založení a zveřejnění. Poslední kapitola praktické části charakterizuje tvorbu pracovních listů, jejich formu a obsah.

Esaays on Corporate Bankruptcy
Vychodil, Ondřej ; Münich, Daniel (vedoucí práce) ; White, Michelle J. (oponent) ; Weill, Laurent (oponent)
Ondřej Vychodil Dissertation, July 2010: Essays on Corporate Bankruptcy The dissertation consists of three chapters on corporate bankruptcy: In the first chapter (joint with Ondřej Knot), we develop a model of a debt-contracting problem under bankruptcy regimes differing by a degree of softness. In the model, the degree of softness is associated with the extent to which the absolute priority rule can be violated. We show that when the degree of softness can be set individually for each project, then the debtor's tendency to excessive risk-taking can be eliminated and the first best solution can be attained. When it is given exogenously by a bankruptcy law, then a completely tough law results in a lower distortion from the first best than a soft law with a moderate degree of softness. The second chapter documents that the recent Czech bankruptcy practice tended to delay the ultimate exit of a firm when it can be expected to have a harsher ex-post effect on the firm's employees. Bankruptcy duration is regressed on unemployment rate, size and other controls, applying three alternative methods - OLS regression, parametric duration (survival) analysis, and quantile regression - on the cross-section population of 903 Czech corporate bankruptcies that were completed during 2004 by the distribution of returns among...

Mediální obraz fotbalu ve zpravodajském servisu ČTK v letech 2000-2010.
Slomek, Jan ; Trunečková, Ludmila (vedoucí práce) ; Kraus, Jiří (oponent)
Cílem této diplomové práce je deskripce a analýza současného mediálního obrazu fotbalu vytvářeného Českou tiskovou kanceláří v prvním desetiletí 21. století. Konkrétní vzorek ukazuje změny v objemu, tematickém zaměření a prezentování fotbalu v agenturním zpravodajství ČTK v letech 2000-2010. Práce vychází především z rozboru agenturního zpravodajství, vydaného ve sledovaném období a posléze archivovaného v infobance ČTK. Týká se výhradně textové části, složka obrazová, audiovizuální či infografická byla pominuta, protože její zahrnutí by výrazně překročilo vymezený rozsah. Prezentuje se tu také pohled interní (na základě hloubkového rozhovoru se sportovním redaktorem ČTK se zaměřením na fotbal) a rovněž externí (závěry plynoucí z dotazníkové ankety mezi pracovníky vybraných tištěných, audiovizuálních a internetových médií, kteří sportovní a především fotbalový agenturní servis využívají). Práce se snaží ukázat, jak Česká tisková kancelář vnímá sebe samu, jaký má na ostatní média vliv a do jaké míry je pro ně důvěryhodná. Důležitým aspektem je zde též otázka rozmáhající se bulvarizace a způsobu, jak se s tímto trendem ČTK vypořádává.

Statistická analýza konzumace stolního vína v České republice se specifickým zaměřením na víno krabicové
Procházková, Romana ; Šimpach, Ondřej (vedoucí práce) ; Jeřábková, Věra (oponent)
Cílem této práce je statistická analýza konzumace stolního vína v České republice se specifickým zaměřením na víno krabicové. Práce je rozdělena do tří částí. První, teoretická část popisuje základní pojmy a statistické metody, použité v praktické části této práce. Druhá část analyzuje odpovědi respondentů na položené otázky z šetření MML-TGI (Market & Media & Lifestyle -- Target Group Index). Třetí část je zaměřena na analýzu časových řad - vývoje cen stolních vín. V závěru jsou shrnuty výsledky této práce. Na základě přístupu polynomiální regrese jsou vyrovnány časové řady průměrných cen jednotlivých druhů stolních vín, které jsou přehledně zobrazeny v grafech.

Marketingová komunikace komerčních pojišťoven na sociálních médiích
Havránek, Jiří ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Molnár, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou marketingové komunikace komerčních pojišťoven v prostředí sociálních médií. Cílem práce je provedení analýzy stávajícího stavu komunikačních aktivit komerčních pojišťoven na vybraných sociálních médiích. Na základě identifikovaného stavu a zjištěného zájmu o tyto komunikační aktivity ze strany zákazníků je navrženo doporučení pro možné zlepšení online komunikace komerčních pojišťoven za účelem podpory prodeje jejich pojistných produktů. V první části je vymezena oblast pojišťovnictví, marketingové komunikace a sociálních médií. Dále jsou identifikovány aktivity, které firmy provádí na sociálních médiích, za účelem zvýšení povědomí o své značce. Tyto aktivity lze monitorovat, vyhodnotit a následně optimalizovat. Ve druhé části je identifikovaný stávající stav aktivit komerčních pojišťoven na sociálních médiích a zjištění zájmu o tyto aktivity ze strany zákazníků pomocí kvalitativního výzkumu. Na základě těchto poznatků jsou formulovány návrhy doporučení na možné zlepšení stávajícího stavu. Přínosem diplomové práce je identifikace stávajícího stavu aktivit komerčních pojišťoven na sociálních médiích.

Styl a jazyk sportovního zpravodajství a publicistiky moderátorů a komentátorů České televize (zaměřeno na Petra Vichnara)
Macková, Veronika ; Poštulka, Filip (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent)
Diplomová práce na téma "Styl a jazyk sportovního zpravodajství a publicistiky moderátorů a komentátorů České televize (zaměřeno na Petra Vichnara)" popisuje a analyzuje projev Petra Vichnara od jeho počátku v Československé televizi až do nynější doby. Diplomová práce je rozdělena do šesti hlavních částí. První část se věnuje stylistice obecně. Druhá část se zaměřuje na styl a jazyk v současném projevu Petra Vichnara. Třetí část patří stylu a jazyku u tohoto autora v minulosti. Čtvrtá část ukazuje proměnu projevu. Kapitola s číslem pět se zabývá prací v televizi a sportovním jazykem. Poslední, šestá kapitola je sémiotická analýza. Každý člověk ve své profesi prochází určitými fázemi a změnami a nejinak je tomu i u sportovního novináře. Petr Vichnar začal se sportovní novinařinou v době, kdy nebyly k dispozici na sportovištích sítě wifi, které umožňují rychlé získání informací. Začal moderovat, když ještě nebylo čtecí zařízení, a tak se musel spoléhat na svou paměť nebo na své poznámky na papíře. To vše a mnoho dalšího přispělo ke změně projevu tohoto významného sportovního komentátora i pořadů, které moderoval nebo zápasů, které komentoval. Tato diplomová práce by měla poodkrýt styl jeho projevu a zákulisí pořadů, ve kterých se objevil na televizní obrazovce. Cílem této práce je prozkoumat jaké změny...