Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Modifikace pálkovacích her pro žáky Jedličkova ústavu
Včeláková, Karla ; Pravečková, Petra (vedoucí práce) ; Fořterová, Petra (oponent)
Název: Modifikace pálkovacích her pro žáky Jedličkova ústavu Cíl práce: Ověření možnosti zařazení nácviku vhodným způsobem modifikovaných pálkovacích her do hodin ZTV v Jedličkově ústavu u žáků s různými formami postižení (tělesné, mentální, smyslové). Cílem této práce je tedy navržení a vytvoření baterie modifikovaných průpravných cvičení pro pálkovací hry. Následná realizace nácviku, testování dovedností pomocí sestavených cvičení a závěrečná evaluace výzkumu. Metoda: V rámci výzkumu byla vytvořena metodika adaptace tréninku pálkovacích her pro žáky Jedličkova ústavu. Metodika byla aplikována v rámci hodin ZTV u 11 tříd školy na souboru 63 žáků na jaře 2023 pod supervizí učitele. Během první hodiny TV byla zařazena speciálně vytvořená lekce adaptovaných pálkovacích her, kde si žáci vyzkoušeli jednotlivé herní dovednosti. V následující hodině byl hodnocen výkon v dovednostech: hod, chyt a odpal metodou participantního pozorování se záznamem kvantitativních i kvalitativních aspektů výkonu (kvalita provedení a úspěšnost dílčích pohybů) včetně hodnocení supervidujícího učitele. Na základě přímého pozorování v hodinách ZTV i výsledků testování jednotlivých herních dovedností byla posuzována vhodnost tréninku pro žáky s různými typy postižení a různého věku. Výsledky: Všichni začlenění žáci byli...
Zařazování prvků zdravotní tělesné výchovy do hodin TV a jejich vliv na držení těla a plosky nohy u žákyň 2. stupně
Holečková, Klára ; Nováková, Pavlína (vedoucí práce) ; Křivánková, Markéta (oponent)
Název: Zařazení prvků zdravotní tělesné výchovy do hodin TV a jejich vliv na držení těla a plosku nohy u žákyň 2. stupně ZŠ Výzkumný problém: Dle dostupné literatury je zřejmé, že držení těla u dětí školního věku se zhoršuje. Navíc předmět Zdravotní tělesná výchova, který by měl kompenzovat tyto vznikající zdravotní problémy, se již téměř nevyučuje. Tato práce navrhuje zařazení prvků z oblasti ZTV do hodin běžné TV na druhém stupni základní školy, a tak podpořit držení těla a kvalitu nožní klenby u žáků. Cíl: Cílem práce je zjistit vliv zařazování prvků ZTV do hodin TV u žákyň druhého stupně základní školy na držení těla a plosku nohy. Metody: Jedná se o kvaziexperiment, kdy byly probandky rozděleny na testovanou a kontrolní skupinu. U obou skupin byla provedena 2 měření - úvodní a závěrečné, mezi kterými byly po dobu 3 měsíců do hodin TV u testovaných skupin zařazovány prvky ze ZTV. Skupiny kontrolní měly až na tato cvičení stejnou náplň hodin. Měření se skládalo z terénních diagnostických testů zaměřených na kvalitu držení těla (Matthiasův test, Thomayerova, Stiborova a Schoberova zkouška, testy na zkrácené prsní svaly, svaly krku a flexory kyčelního kloubu) a funkčnost plosky nohy (antropometrické parametry chodidla). Výsledky: Při porovnání výsledků z úvodního a závěrečného měření se u...
Držení těla u předškolních dětí
Krbcová, Nikola ; Mahrová, Andrea (vedoucí práce) ; Majorová, Simona (oponent)
Název: Držení těla u dětí předškolního věku Cíle: Cílem práce je zkoumání vlivu pohybové intervence na držení těla dětí předškolního věku. Metody: Práce empirického charakteru je koncipována jako jednoskupinový kvaziexperiment. Jedná se o kvalitativní výzkum, kde byl zkoumán vliv pohybového programu s prvky zdravotního cvičení na držení těla dětí předškolního věku. Výzkumu se zúčastnilo 6 dětí (4 dívky, 2 chlapci) ve věku 5-6 let. Výzkum probíhal v FUTURUM FAMILY a BENJAMINEK mateřská škola o.p.s. Pro vstupní a výstupní vyšetření bylo použito kvalitativní hodnocení, které bylo provedeno pomocí čtyř různých metod na hodnocení držení těla. Konkrétně byl použit Matthiasův test, Thomayerova zkouška, Trendelenburg - Duchennova zkouška a vyšetření držení těla dle Jaroše / Lomíčka. Výsledky: Výsledky ukázaly, že ve všech vyšetřovacích metodách došlo ke zlepšení stavu držení těla alespoň u dvou probandů. Největší zlepšení nastalo u Thomayerovy zkoušky a u Trendelenburg - Duchennovy zkoušky, kde došlo ke zlepšení pěti probandů. Závěr: Práce poukázala na důležitost prevence a nápravy vadného držení těla u dětí předškolního věku. Klíčová slova: Držení těla, předškolní věk, postura, zdravotní tělesná výchova
Zdravotní tělesná výchova v českém a slovenském vzdělávání
Vosková, Veronika ; Kotlík, Kamil (vedoucí práce) ; Strnad, Pavel (oponent)
Název: Zdravotní tělesná výchova v českém a slovenském vzdělávání Cíle: Cílem diplomové práce je podat ucelený pohled na problematiku ZTV v České a Slovenské republice, na její specifika, historický vývoj a současný stav. Dílčími cíli práce pak bylo navázání mezinárodní spolupráce pro získání informací ohledně zdravotní tělesné výchovy na Slovensku a rámcové zjištění stavu poskytování ZTV v ČR a SR a také osobních postojů činitelů pedagogického procesu ve vztahu k ZTV. Metody: Jedná se o práci smíšeného charakteru s převahou teoretického pojetí, která má deskriptivně analytický charakter. Potřebám práce nejlépe odpovídal přístup analýzy literárních zdrojů. Doplňkově bylo provedeno dotazníkové šetření, v němž výzkumný vzorek tvořili učitelé ZŠ a SŠ v ČR a SR. Dotazování bylo provedeno on-line formou prostřednictvím dvou nestandardizovaných dotazníků vytvořených dle specifik dané cílové skupiny. Výsledky: V rámci této diplomové práce byly shrnuty teoretické poznatky z oblasti zdravotní tělesné výchovy - jejího teoretického vymezení, funkce, cílů, úkolů, vztahu k ostatním souvisejícím vědním disciplínám, didaktiky a pedagogické diagnostiky. Dále byla ZTV zasazena do kontextu APA, popsán vývoj historie pohybových aktivit majících zdravotní charakter, historie ZTV v Československu a následně v České a...
Subjektivně vnímané kompetence studentů UK FTVS k výuce zdravotní tělesné výchovy
Pochyba, Štefan ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Kotlík, Kamil (oponent)
Název bakalářské práce: Subjektivně vnímané kompetence studentů UK FTVS k výuce zdravotní tělesné výchovy Cíl práce: Cílem bakalářské práce bylo zhodnotit míru self-efficacy neboli subjektivně vnímaných kompetencí a profesní sebedůvěry studentů závěrečných magisterských ročníků tělovýchovných oborů na UK FTVS ve vztahu k výuce zdravotní tělesné výchovy. Dílčím cílem pak byla komparace výsledků s předchozím výzkumem Anny Šubertové (Šubertová, 2020). Metodika: K šetření s charakterem smíšeného empirického výzkumu byl ke sběru dat použit dotazník vlastní konstrukce, který vznikl na základě revidování předchozího výzkumného nástroje Šubertové (2020). Realizace výzkumu se uskutečnila v květnu a červnu roku 2023, za účasti 68 respondentů závěrečných ročníků navazujícího magisterského studia oborů Aplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebami a Učitelství tělesné výchovy pro střední školy na UK FTVS. Účastníci byli v zastoupení 30 mužů a 38 žen ve věkovém rozmezí od 23 do 35 let. Výsledky: Studenti závěrečných ročníku nevnímají své kompetence ve vztahu k výuce zdravotní tělesné výchovy na příliš vysoké úrovni. Pouze 26,5 % studentů tělovýchovných oborů se cítí zcela kompetentními k výuce zdravotní tělesné výchovy. Byla prokázána vyšší míra self-efficacy u studentů oboru ATVS-OSP....
Držení těla u dětí předškolního věku
Veselá, Ingrid ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Jahodová, Gabriela (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vadným držením těla předškolních dětí. Dětí s vadným držením těla bohužel přibývá a již první známky svalové nerovnováhy můžeme najít u předškolních dětí. Vadné držení těla je závažné onemocnění, které s sebou nese řadu zdravotních následků. Je důležité vést děti k prevenci tohoto onemocnění a nejvhodnější je začít právě v předškolním věku. Práce má část teoretickou a praktickou. Teoretická část popisuje pohybový systém, správné a vadné držení těla, typy vadného držení těla. Druhá část se zabývá výzkumem skupiny dětí a následným zjištěním výskytu vadného držení těla.
Zjištění výskytu vadného držení těla a svalové nerovnováhy u dívek ve věku 15-19 let a možnosti ovlivnění prvky zdravotní tělesné výchovy
Grundová, Michaela ; Prajerová, Květa (vedoucí práce) ; Prokešová, Eva (oponent)
Název: Zjištění výskytu vadného držení těla a svalové nerovnováhy u dívek ve věku 15-19 let a možnosti ovlivnění prvky zdravotní tělesné výchovy Cíl práce: Hlavním cílem diplomové práce je zjištění změn držení těla a svalové nerovnováhy na základě zdravotního cvičení po dobu 3 měsíců. Použité metody: Pro zjištění držení těla byla použita metoda testování dle Kleina, Thomase a Mayera. Funkční testy svalů s tendencí ke zkrácení byly provedeny dle Bursové (2005), Hoškové a Matoušové (2000), Pernicové et al. (1993). Funkční testy svalů s tendencí k ochabování dle Hoškové a Matoušové (2000). Pohybové stereotypy byly testovány dle Bursové (2005) a Pernicové (1993). Pro kapitolu "Přehled poznatků" byla použita Metoda teoretické analýzy a syntézy (Štumbauer, 1990). Kapitola "Přehled dat" byla zpracována pomocí Microsoft Office Excel. Pro ověření správnosti výsledků jsme použili jednovýběrový neparametrický Wilcoxonův test. Výsledky: V kapitole "Výsledky" nalezneme podrobné informace o probandkách, které jsme se dozvěděli z testování a jako doplněk posloužil osobní pohovor a dotazník. U každé z probandek nalezneme také zhodnocení testování držení těla a svalové nerovnováhy. Nalezneme zde také souhrnný přehled získaných dat a výsledky před intervencí a po intervenci. Klíčová slova: držení těla, svalová...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.