Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Metodika stanovení Nutriční stopy a její praktické využití v podmínkách ČR
Kapitulčinová, Dana ; Jelínková, Zuzana ; Havránek, Miroslav ; Zvěřinová, Iva ; Weinzettel, Jan
Metodický dokument popisuje výběr indikátorů dopadu na životní prostředí pro potraviny a jejich agregaci do jednoho integrovaného indikátoru environmentálního dopadu, tzv. Nutriční stopy. Funkční jednotkou je jedna porce pokrmu a uvedeny jsou také výživové hodnoty s ohledem na zdraví. Dokument obsahuje teoretické ukotvení a popis postupu výpočtu Nutriční stopy. Na základě pilotního testu konceptu v praxi jsou navrženy metodické postupy pro jeho využití a to zejména v oblasti vzdělávání (EVVO a VUR).
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Návrh výukových materiálů pro průřezové téma Člověk a životní prostředí pro střední odborné školy přírodovědného zaměření
Neradilová, Ivana
Bakalářská práce představuje návrh výukového projektu v odborných předmětech oboru vzdělání Ekologie a životní prostředí a příbuzných oborech v rámci průřezového tématu Člověk a životní prostředí. Součástí práce je i předložení výukových materiálů (ukázka pracovních listů). Práce v teoretické části vymezuje pojmy týkající se environmentální výchovy, vzdělávání a osvěty (dále EVVO), charakterizuje EVVO a její význam, popisuje situaci a vývoj EVVO na středních školách a okrajově nabízí přehled organizací, zabývajících se tématikou EVVO. Také jsou popsány výukové metody se zaměřením na výukový projekt. Metodicky je téma rozděleno do dvou na sebe navazujících a zároveň samostatně funkčních, projektových dnů (pro 3. ročník) s časovým rozvržením a doplňujícím informačním textem pro pedagogy usnadňujícím práci s navrženým projektem. Navrhovaný výukový projekt má název "Les -- více než stromy" a věnuje se významu stromů a lesních ekosystémů nejen z hlediska ekologického ale i společenského.
Vliv úrovně ekologické gramotnosti učitelů na úroveň ekologické gramotnosti žáků vybraných škol v regionu Žatec
Svobodová, Silvie ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Thorovská, Alena (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na posouzení vlivu úrovně ekologické gramotnosti učitelů základních škol na úroveň ekogramotnosti žáků základních škol v regionu Žatec. Práce navazuje na diplomovou práci Silvie Svobodové z roku 2013 Vliv environmentální výchovy na úroveň ekogramotnosti žáků základních škol regionu Žatec a doplňuje závěry týkající se míry vlivu environmentální výchovy na ekogramotnost žáků 2. stupně. Zkoumá rozsah vlivu úrovně environmentální gramotnosti učitelů na úroveň environmentální gramotnosti žáků. Teoretická část práce obsahuje včetně literárních rešerší charakteristiku žateckého regionu. V úvodu praktické části je prezentován souhrn rozsahu environmentální výchovy, vzdělávání a osvěty praktikované na testovaných základních školách. Šetření bylo realizováno formou sekvenčního smíšeného výzkumu, schéma QUAN-qual. Dotazníkové testování proběhlo v červnu 2015 s 84 respondenty, 13 muži a 71 ženami. Strukturovaného rozhovoru se v říjnu 2015 zúčastnilo 12 učitelů, z toho 8 žen a 4 muži. Rozbor rozsahu a úrovně environmentální výchovy, vzdělávání a osvěty na testovaných školách regionu Žatec potvrdila poměrně příznivé výsledky. Testování učitelů prokázalo v porovnání s žáky vyšší zastoupení environmentálně gramotných respondentů, 38%, ovšem předpokládaná přímá úměra mezi úrovní učitelů...
Environmentální výchova a obec s rozšířenou působností
Hozmanová, Jitka ; Andreska, Jan (vedoucí práce) ; Hanel, Lubomír (oponent)
Environmentální výchova není záležitostí jen školství, ale integrity všech vnějších vlivů působících na člověka v průběhu jeho života. Nemalou úlohu v této skutečnosti sehrává i státní správa, jejímž základním článkem je obec, která v této oblasti může sehrát velmi důležitou úlohu. Cílem diplomové práce je poukázat na možnost, jakým způsobem může orgán státní správy ovlivňovat realizaci EVVO s důrazem na oblast školství. Diplomová práce je rozdělena do tří částí, teoretické, rozborové a návrhové. Teoretická část je zaměřena na východiska, vývoj, cíle a úkoly EVVO a legislativu. V rozborové části je proveden na základě zjištěných skutečností rozbor stavu realizace EVVO na území vybrané obce s rozšířenou působností. Návrhová část práce obsahuje SWOT analýzu a návrh konkrétních opatření vedoucích ke zlepšení situace a návrh "Koncepce rozvoje EVVO vybrané obce s rozšířenou působností".
Environmentální výchova a obec s rozšířenou působností
Hozmanová, Jitka ; Andreska, Jan (vedoucí práce) ; Hanel, Lubomír (oponent)
Environmentální výchova není záležitostí jen školství, ale integrity všech vnějších vlivů působících na člověka v průběhu jeho života. Nemalou úlohu v této skutečnosti sehrává i státní správa, jejímž základním článkem je obec, která v této oblasti může sehrát velmi důležitou úlohu. Cílem diplomové práce je poukázat na možnost, jakým způsobem může orgán státní správy ovlivňovat realizaci EVVO s důrazem na oblast školství. Diplomová práce je rozdělena do tří částí, teoretické, rozborové a návrhové. Teoretická část je zaměřena na východiska, vývoj, cíle a úkoly EVVO a legislativu. V rozborové části je proveden na základě zjištěných skutečností rozbor stavu realizace EVVO na území vybrané obce s rozšířenou působností. Návrhová část práce obsahuje SWOT analýzu a návrh konkrétních opatření vedoucích ke zlepšení situace a návrh "Koncepce rozvoje EVVO vybrané obce s rozšířenou působností".
Vliv úrovně ekologické gramotnosti učitelů na úroveň ekologické gramotnosti žáků vybraných škol v regionu Žatec
Svobodová, Silvie ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Thorovská, Alena (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na posouzení vlivu úrovně ekologické gramotnosti učitelů základních škol na úroveň ekogramotnosti žáků základních škol v regionu Žatec. Práce navazuje na diplomovou práci Silvie Svobodové z roku 2013 Vliv environmentální výchovy na úroveň ekogramotnosti žáků základních škol regionu Žatec a doplňuje závěry týkající se míry vlivu environmentální výchovy na ekogramotnost žáků 2. stupně. Zkoumá rozsah vlivu úrovně environmentální gramotnosti učitelů na úroveň environmentální gramotnosti žáků. Teoretická část práce obsahuje včetně literárních rešerší charakteristiku žateckého regionu. V úvodu praktické části je prezentován souhrn rozsahu environmentální výchovy, vzdělávání a osvěty praktikované na testovaných základních školách. Šetření bylo realizováno formou sekvenčního smíšeného výzkumu, schéma QUAN-qual. Dotazníkové testování proběhlo v červnu 2015 s 84 respondenty, 13 muži a 71 ženami. Strukturovaného rozhovoru se v říjnu 2015 zúčastnilo 12 učitelů, z toho 8 žen a 4 muži. Rozbor rozsahu a úrovně environmentální výchovy, vzdělávání a osvěty na testovaných školách regionu Žatec potvrdila poměrně příznivé výsledky. Testování učitelů prokázalo v porovnání s žáky vyšší zastoupení environmentálně gramotných respondentů, 38%, ovšem předpokládaná přímá úměra mezi úrovní učitelů...
Návrh výukových materiálů pro průřezové téma Člověk a životní prostředí pro střední odborné školy přírodovědného zaměření
Neradilová, Ivana
Bakalářská práce představuje návrh výukového projektu v odborných předmětech oboru vzdělání Ekologie a životní prostředí a příbuzných oborech v rámci průřezového tématu Člověk a životní prostředí. Součástí práce je i předložení výukových materiálů (ukázka pracovních listů). Práce v teoretické části vymezuje pojmy týkající se environmentální výchovy, vzdělávání a osvěty (dále EVVO), charakterizuje EVVO a její význam, popisuje situaci a vývoj EVVO na středních školách a okrajově nabízí přehled organizací, zabývajících se tématikou EVVO. Také jsou popsány výukové metody se zaměřením na výukový projekt. Metodicky je téma rozděleno do dvou na sebe navazujících a zároveň samostatně funkčních, projektových dnů (pro 3. ročník) s časovým rozvržením a doplňujícím informačním textem pro pedagogy usnadňujícím práci s navrženým projektem. Navrhovaný výukový projekt má název "Les -- více než stromy" a věnuje se významu stromů a lesních ekosystémů nejen z hlediska ekologického ale i společenského.
Environmentální výchova jako součást etické výchovy
HOUDKOVÁ, Isabela
Práce se zabývá environmentální a etickou výchovou, jejich vývojem a místem v českých kurikulárních dokumentech. Zaměřuje se na vztah výchovy k péči o životní prostředí a výchovy etické, konkrétně pak na poměr faktografických údajů a etických hodnot v koncepci environmentální výchovy českého základního školství. Charakterizuje způsoby profesní přípravy pedagogických pracovníků v oblasti environmentální výchovy, vzdělávání a osvěty, možnosti dalšího vzdělávání koordinátorů EVVO a zájem o tuto problematiku ze strany českých škol.
Názor seniorů na stav životního prostředí v České republice
HORATLÍKOVÁ, Iva
Cílem této bakalářské práce je zjistit názor seniorů na stav životního prostředí v České republice, jejich zájem podílet se na jeho zlepšení a současně ověřit, zda jsou ochotni a mají možnosti se dále vzdělávat v této oblasti. V teoretické části je vysvětlen pojem stáří a je předložena analýza současného a budoucího demografického vývoje počtu seniorů. V práci je vymezen nejen samotný pojem životní prostředí, ale také jeho přímý vliv na zdraví seniora. Protože práce hodnotí názor seniorů na stav životního prostředí v České republice, je zde také shrnuto, jaký tento stav v současné chvíli je. V praktické části jsou za pomoci kvalitativního výzkumu, metody dotazování a techniky polostandardizovaného rozhovoru provedeny rozhovory se 14 seniory ve věku mezi 65 a 74 lety. Z výzkumu vyplynulo, že stav životního prostředí České republiky, stejně tak jako jeho ochrana, jsou v centru pozornosti seniorů. Senioři mají zájem získávat nové informace z oblasti environmentální výchovy, vzdělávání a osvěty (dále jen EVVO) a přivítali by větší možnost se sami do této problematiky aktivněji zapojit. Dalším důležitým aspektem jejich zájmu o EVVO je možnost obohacení života o nové vjemy a poznatky, vytváření nových sociálních kontaktů a pocit prospěšnosti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.