Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  začátekpředchozí12 - 21dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hodnocení kvality vysokoškolského vzdělávání: srovnání České republiky a Kazachstánu
Smagulova, Gulmira ; Kalous, Jaroslav (vedoucí práce) ; Veselý, Arnošt (oponent)
Diplomová práce "Hodnocení kvality vysokoškolského vzdělávání: srovnání České republiky a Kazachstánu" pojednává o systému hodnocení kvality v oblasti vysokoškolského vzdělávání v České republice a v Kazachstánu. Byla provedena kvalitativní analýza dokumentů v oblasti zajištění kvality vzdělávání, také vnitřního a vnějšího hodnocení kvality vysokoškolského vzdělávání a analýza aktérů. Na konci analýzy jsou nabízena doporučení pro centrální úroveň a síť vysokých škol.
Proposal of recommendations to Brno universities on how to attract Chinese students
Wei, Wei
Spolu s trendem internacionalizace a globalizace roste počet čínských studentů, kteří vy-hledávají vysokoškolsk vzdělání v Evropě. Česká republika nezůstává pozadu, počet čín-ských studentů narůstá i zde. Účelem této práce je zkoumat faktory, které ovlivňují čínské studenty při jejich rozhodování ohledně místa jejich zahraničního studia, a navrhnout do-poručení pro brněnské univerzity, jak přilákat více čínských studentů. Hlavním zdrojem primárních dat byly hloubkové rozhovory (n = 15), online dotazníkové šetření (n = 158), skupinová diskuse a autorčiny osobní zkušenosti. Výslekdy naznačují, že brněnské univerzity mají potenciál přilákat ke studiu více čínských studentů. Brno nabízí nákladově výhodné a atraktivní studijní prostředí. Práce navrhuje pro vedení univerzity v závěru doporučení.
Osoby se zdravotním postižením při vstupu na vysokou školu
Osúchová, Veronika ; Dobiášová, Karolína (vedoucí práce) ; Kotrusová, Miriam (oponent)
Tato práce se zaměřuje na osoby se zdravotním postižením při vstupu na vysokou školu v konkrétní fázi životního cyklu. Tato konkrétní fáze životního cyklu se nazývá vynořující se dospělost - emerging adulthood a je rámována věkem 18-25 let. Jedná se tedy o mladé dospělé, kteří zažívají důležitý milník jejich života - v tomto případě je tím milníkem vstup na vysokou školu. Tato skupina osob se musí vypořádat nejen se svým handicapem, ale také s tlakem, který je s touto fází spojený. Jedná se o tlak především ze strany rodiny, školy, ale i celé společnosti. Hlavním cílem této bakalářské práce bylo tedy zjistit, jaké jsou podmínky osob se smyslovým a tělesným postižením na Univerzitě Karlově při vstupu na vysokou školu a při následném studiu na této univerzitě. Snažila jsem se u těchto osob zmapovat fázi vynořující se dospělosti a odhalit společné znaky. Dílčími cíli pak bylo odhalit nejčastější překážky, s kterými se ve své cestě za dosažením vysokoškolského titulu mohou tito studenti setkávat. Chtěla jsem také odhalit, jak funguje pomoc a podpora ze strany státu a jak funguje pomoc a podpora ze strany Univerzity Karlovy pro studenty se zdravotním postižením v této konkrétní fázi životního cyklu. To vše v kontextu možné pomoci a podpory ze strany sociální a vysokoškolské politiky. Výsledky byly zjišťovány...
Analýza vysokoškolského vzdělávání v Česku se zaměřením na absolventy 2001-2017
Pištorová, Markéta ; Rychtaříková, Jitka (vedoucí práce) ; Kučera, Tomáš (oponent)
Analýza vysokoškolského vzdělávání v Česku se zaměřením na absolventy 2001-2017 Abstrakt Tato práce se zaměřuje na analýzu absolventů vysokých škol v Česku mezi roky 2001-2017, z hlediska typu studijního programu, skupin studijních programů, čisté doby studia, věku při absolvování, státního občanství a zastoupení mužů a žen. Hlavním zdrojem dat byla data z matrik studentů. Změny v čisté době studia v závislosti na výše zmíněných faktorech byly shrnuty za pomoci obecného lineární modelu. Závislost pohlaví na skupině programů a čisté době studia byla modelována pomocí logistické regrese. Dále byly použity demografické metody čistá míra vstupu a čistá míra prvního absolvování. Součástí práce je také teoretické uvedení do tématu - Trowova koncepce, Boloňský proces a strategické materiály MŠMT. Pro ucelený pohled je zahrnutý rovněž historický vývoj vysokoškolského systému v Československu, informace o vzdělanostní struktuře podle SLDB 2011 a mezinárodní srovnání v rámci zemí OECD. Hlavním zjištěním této práce je skutečnost, že počty a struktura absolventů odráží zavádění principů Boloňského procesu. Od roku 2012 počet absolventů vzhledem k nástupu slabších populačních ročníků narozených v 90. letech 20. století klesá a lze očekávat, že jejich počet se nebude do budoucna výrazně zvyšovat. Klíčová slova:...
Management kvality ve vysokoškolském vzdělávání
Svoboda, Petr ; Černý, Jan (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá teorií řízení kvality jakožto důležitou součástí manažerské vědy. Hlavním cílem této práce je identifikace, formulace a analýza takových manažerských problémů v oblasti kvality vysokoškolského vzdělávání, které buďto v dané otázce nejsou známy, nebo jejichž řešení není považováno za plně postačující. Dílo zmiňuje a cituje více než 200 souvisejících vědeckých prací a představuje vybrané problémy řízení kvality ve vysokoškolském vzdělávání, jako je percepce kvality nebo její udržitelnost. Práce dále navrhuje nové metodiky pro hodnocení kvality a demonstruje využití počítačových simulací a modelování jako nástrojů pro řízení kvality ve vysokoškolském vzdělávání.
A Reflection of Capacity Development Concept in the Czech Development Cooperation Programme in Higher Education and Research - A Georgia Case Study
Ditrych Lenc, Michaela ; Kopečný, Ondřej (vedoucí práce) ; Kohoutek, Jan (oponent)
CHARLES UNIVERSITY IN PRAGUE FACULTY OF SOCIAL SCIENCES Institute of Sociological Studies Department of Public and Social Policy Michaela Ditrych Lenc A Reflection of Capacity Development Concept in the Czech Development Cooperation Programme in Higher Education and Research - A Georgia Case Study Master's Thesis Prague 2017 Abstrakt Tato diplomová práce se zabývá v nedávné době schváleným veřejně politickým nástrojem - programem vysílání českých učitelů do rozvojových - jehož cílem je zlepšení kvality vysokoškolského vzdělávání a výzkumu v partnerských zemí České republiky globálního Jihu. Program, implementovaný v rámci české rozvojové politiky, byl spuštěn v roce 2012 jako komplementární modalita programu poskytování vládních stipendií. Hlavním cílem této práce bylo identifikovat, zda projekt realizovaný v Gruzii přispěl k posílení kapacit vysokého školství a vzdělávání v tomto regionu. S využitím konceptu capacity development bylo zjištěno, že projekt podpořil především individuální kapacity místních studentů a učitelů, do jisté míry i kapacity organizační. Ačkoliv byla v potaz brána i systémová úroveň, žádná podstatná systémová změna, ke které by projekt přispěl, nebyla identifikována. I přesto, že projekt naplňuje charakteristiky konceptu rozvoje kapacit, projekt vykazoval několik nedostatků, které...
Uplatnění absolventů vysokých škol na trhu práce
Váňová, Kateřina ; Rychtaříková, Jitka (vedoucí práce) ; Kraus, Jaroslav (oponent)
Cíl magisterské práce spočívá v popsání situace ohledně uplatnění absolventů vysokoškolského studia na trhu práce v České republice. Sleduji především pozici vysokoškolsky vzdělaných osob z hlediska zaměstnanosti a nezaměstnanosti. Vzhledem k rychlému navyšování jejich počtu, považuji téma za aktuální. Pro zhodnocení celé situace nejdříve charakterizuji vzdělanostní poměry v ČR. Zaměřuji se na vzdělanostní strukturu obyvatel a to dle věku, pohlaví a krajů. Vycházím především z údajů Výběrového šetření pracovních sil a to za průměr roku 2014. Dále stručně charakterizuji vysokoškolské studenty a čerstvé absolventy. Nakonec se snažím o propojení těchto dvou částí s částí o uplatnění na trhu práce. Ke sledování pozice takto vzdělaných osob využívám kromě popisných metod i metod analytických. Zabývám se vlivem vzdělání na dobu strávenou na trhu práce. Na základě tabulek ekonomické aktivity odhaduji střední délku ekonomicky aktivního života dle vzdělání, přičemž propojuji vzdělanostní strukturu obyvatel z Výběrového šetření pracovních sil s daty o počtech zemřelých. V závěrečné analytické části mé práce za pomoci logistické regrese a statistického programu SAS sleduji poměry šancí na nezaměstnanost v rozlišení dle vzdělání, věku, pohlaví, kraje a tříd povolání. Klíčová slova: Vysokoškolské vzdělávání,...
Postoje mladých osob se zdravotním postižením k vysokoškolskému vzdělávání
Moravová, Tereza ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou vzdělanostní úrovně a struktury současné populace České republiky se zaměřením na cílovou skupinu osob se zdravotním postižením. Je zde nastíněn historický vývoj této oblasti, současné trendy a dostupné statistické údaje, které danou oblast reprezentují. Předním tématem práce je v tomto směru zejména nižší podíl vysokoškolsky vzdělaných osob se zdravotním postižením v porovnání s intaktní populací. Krátká pozornost je věnována podpůrným opatřením studentů se specifickými potřebami na českých vysokých školách. Součástí práce je také výzkumné šetření, které se věnuje interpretaci postojů mladých osob se zdravotním postižením k oblasti vysokoškolského vzdělávání.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   začátekpředchozí12 - 21dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.