Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
A Reflection of Capacity Development Concept in the Czech Development Cooperation Programme in Higher Education and Research - A Georgia Case Study
Ditrych Lenc, Michaela ; Kopečný, Ondřej (vedoucí práce) ; Kohoutek, Jan (oponent)
CHARLES UNIVERSITY IN PRAGUE FACULTY OF SOCIAL SCIENCES Institute of Sociological Studies Department of Public and Social Policy Michaela Ditrych Lenc A Reflection of Capacity Development Concept in the Czech Development Cooperation Programme in Higher Education and Research - A Georgia Case Study Master's Thesis Prague 2017 Abstrakt Tato diplomová práce se zabývá v nedávné době schváleným veřejně politickým nástrojem - programem vysílání českých učitelů do rozvojových - jehož cílem je zlepšení kvality vysokoškolského vzdělávání a výzkumu v partnerských zemí České republiky globálního Jihu. Program, implementovaný v rámci české rozvojové politiky, byl spuštěn v roce 2012 jako komplementární modalita programu poskytování vládních stipendií. Hlavním cílem této práce bylo identifikovat, zda projekt realizovaný v Gruzii přispěl k posílení kapacit vysokého školství a vzdělávání v tomto regionu. S využitím konceptu capacity development bylo zjištěno, že projekt podpořil především individuální kapacity místních studentů a učitelů, do jisté míry i kapacity organizační. Ačkoliv byla v potaz brána i systémová úroveň, žádná podstatná systémová změna, ke které by projekt přispěl, nebyla identifikována. I přesto, že projekt naplňuje charakteristiky konceptu rozvoje kapacit, projekt vykazoval několik nedostatků, které...
Nežádoucí bydlení? Tzv. bezdoplatkové zóny jako veřejně politický problém
Matuštíková, Anna ; Kváča, Vladimír (vedoucí práce) ; Ditrych Lenc, Michaela (oponent)
Tato práce je případovou studií, jež si klade za cíl komplexně zmapovat a představit problematiku tzv. bezdoplatkových zón. Tento pojem je zkráceným označením, které se uchytilo v médiích pro opatření obecné povahy vyhlašující oblasti se zvýšeným výskytem sociálně nežádoucích jevů, kde je omezena výplata dávky pomoci v hmotné nouzi doplatku na bydlení pro všechny nové žadatele. Česká a moravská města a obce mohou tuto možnost využívat od roku 2017. Snaží se tak bojovat proti obchodu s chudobou a problémům s ním spojeným. Od roku 2017 se také čeká, jak Ústavní soud rozhodne o stížnosti, kterou na toto opatření podala skupina senátorů. V rámci práce je na problematiku nahlíženo skrze roviny policy i politics na celostátní i lokální úrovni, a to za pomoci teorie fází veřejně politického procesu, nastolování agendy a teorie tří proudů. Předmětem zájmu je také rovina diskurzů a rámování daného problému. Pro představení lokální úrovně byl zvolen případ města Kladna, které má v kontextu tématu specifickou pozici, neboť se jako první město v České republice rozhodlo vyhlásit opatření na celém svém území. Později mu bylo ale krajským úřadem zrušeno. Provedený výzkum byl založen hlavně na studiu dokumentů, analýze médií a rozhovorech.
A Reflection of Capacity Development Concept in the Czech Development Cooperation Programme in Higher Education and Research - A Georgia Case Study
Ditrych Lenc, Michaela ; Kopečný, Ondřej (vedoucí práce) ; Kohoutek, Jan (oponent)
CHARLES UNIVERSITY IN PRAGUE FACULTY OF SOCIAL SCIENCES Institute of Sociological Studies Department of Public and Social Policy Michaela Ditrych Lenc A Reflection of Capacity Development Concept in the Czech Development Cooperation Programme in Higher Education and Research - A Georgia Case Study Master's Thesis Prague 2017 Abstrakt Tato diplomová práce se zabývá v nedávné době schváleným veřejně politickým nástrojem - programem vysílání českých učitelů do rozvojových - jehož cílem je zlepšení kvality vysokoškolského vzdělávání a výzkumu v partnerských zemí České republiky globálního Jihu. Program, implementovaný v rámci české rozvojové politiky, byl spuštěn v roce 2012 jako komplementární modalita programu poskytování vládních stipendií. Hlavním cílem této práce bylo identifikovat, zda projekt realizovaný v Gruzii přispěl k posílení kapacit vysokého školství a vzdělávání v tomto regionu. S využitím konceptu capacity development bylo zjištěno, že projekt podpořil především individuální kapacity místních studentů a učitelů, do jisté míry i kapacity organizační. Ačkoliv byla v potaz brána i systémová úroveň, žádná podstatná systémová změna, ke které by projekt přispěl, nebyla identifikována. I přesto, že projekt naplňuje charakteristiky konceptu rozvoje kapacit, projekt vykazoval několik nedostatků, které...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.