Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza motivace absolventů středních škol ke studiu na vysoké škole v závislosti na typu střední školy
Burantová, Silvie ; Liška, Roman (vedoucí práce) ; Svobodová, Zuzana (oponent)
Tato diplomová práce řeší problematiku motivace absolventů středních škol ke studiu na vysoké škole. Cílem práce je analyzovat, zda se míra motivace ke studiu na vysoké škole u absolventů středních odborných škol a gymnázií liší. Cílem je rovněž identifikace faktorů, které tuto motivaci ovlivňují. V rámci našeho výzkumného šetření bude využito kvantitativní metodologie, kdy prostřednictvím dotazníku bude zjišťováno, zda absolventi různých typů škol vykazují odlišnou míru motivace. Očekává se, že dotazníkové šetření, které je založeno na Likertově škále, náš předpoklad potvrdí. Výsledky našeho šetření mohou přispět k lepšímu porozumění rozhodovacího procesu absolventů středních škol při výběru vysoké školy nebo profese. KLÍČOVÁ SLOVA absolventi středních škol, motivace, střední škola, terciární vzdělávání, vysokoškolské studium
Motivace a očekávání studentů a studentek z České republiky k vysokoškolskému studiu ve Velké Británii
Jeřábková, Tereza ; Balon, Jan (vedoucí práce) ; Uherek, Zdeněk (oponent)
Tato studie se zaměřuje na identifikaci a analýzu motivací a očekávání studentů, kteří se rozhodli pro absolvování celého vysokoškolského studia ve Velké Británii. Práce dále zkoumá retrospektivní pohled těchto studentů na své studium v zahraničí a jejich subjektivní vnímání této zkušenosti. V rámci výzkumu jsou zkoumány konkrétní zážitky, které studenti zažili během studia v zahraničí a jaké měly vliv na jejich osobní rozvoj a životní cesty. Součástí studie je také identifikace potenciálních výzev a obtíží s nimiž se studenti v cizí zemi setkávali, a jakým způsobem tyto vlivy ovlivnily jejich motivaci a odhodlání k dosažení studijních cílů. V neposlední řadě se práce zaměřuje na hodnocení rozvoje studentů na úrovni osobnostní i kariérní, čímž přináší poznatky o přínosech tohoto studijního formátu pro individuální růst a profesní perspektivy studentů.
Specifika integrace a edukace cizinců studujících na vysokých školách v České republice
Sládková, Martina ; Kříž, Jaroslav (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá specifiky integrace a edukace cizinců studujících na vysokých školách v České republice. V současné době je studium v zahraničí velmi dostupné, a proto mnoho studentů vyjíždí do různých zemí a nezanedbatelné procento z nich právě do České republiky. Je tedy nutné, aby se zde cítili dobře a jejich studium mělo co nejméně překážek. Cílem této práce je tedy popsat přístup cizinců ke vzdělání v České republice, zjistit, jak je možné ovlivnit adaptační proces cizinců do nového prostředí, a popsat integrační a edukační bariéry aktivně studujících cizinců na vysokých školách v České republice. V teoretické části práce je realizována deskripce problematiky integračního procesu, právního rámce pro vysokoškolské vzdělávání v České republice, interkulturními rozdíly ve vzdělávání. Dále je věnována pozornost integrační politice a vzdělávacím službám, které jsou poskytovány na našem území. Empirická část práce je realizována polostrukturovanými rozhovory s cizinci, kteří aktivně studují na českých vysokých školách. Jejich cílem bylo najít bariéry, které studentům stěžují studijní i běžný život. Mezi integračními bariérami se objevoval jazyk, dále vnitřní pocity a stesk po domově nebo diskriminační procesy. Z výzkumu vyplývají i edukační bariéry, mezi nimiž se objevuje například stres a...
Souvislost míry pociťovaného stresu a potřeby používání sociálních sítí u studentů na zahraničním pobytu
Šafář, Vojtěch ; Lukavská, Kateřina (vedoucí práce) ; Taušová, Jitka (oponent)
Tato práce si kladla za cíl zjistit, jestli zahraniční studijní pobyt přináší změněnou míru vnímaného stresu, potřeby používat sociální sítě a osamělosti. Pro zjištění těchto proměnných bylo využito standardizovaných dotazníků a dotazu na průměrný denní screentime na sociálních sítích. Takto sesbíraná data byla následně srovnána mezi skupinou studentů na studijním pobytu v zahraničí a skupinou studentů, kteří daný semestr studovali na domácí univerzitě. T-testy prokázaly statisticky významný rozdíl mezi těmito skupinami u délky screentime na sociálních sítích a míry osamělosti, u míry vnímaného stresu se potom rozdíl neprokázal. Následně byly ověřeny také lineární vztahy mezi těmito proměnnými, přičemž kromě vztahu mezi mírou osamělosti a denním screentime na sociálních sítích se všechny v testech korelace potvrdily.
Vliv pandemie Covid-19 na vzdělávání studentů Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích
ZEC, Miriana
Bakalářská práce se zabývá dopadem pandemie Covid-19 na vzdělávání studentů Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích a hodnotí její dopady, zejména s ohledem na přechod na distanční studium a adaptaci na pandemické prostředí očima studentů a vysokoškolských pedagogů. Cílem práce je zhodnotit dopady Covid-19 na vzdělávání studentů a navrhnout možné změny, které by mohly vést k zefektivnění vzdělávacího procesu. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část představuje vysokoškolské vzdělávání a její charakteristiku spolu s popisem pandemie Covid-19 ve vztahu ke vzdělávání na vysokých školách. Praktickou část tvoří výzkum, který pomocí dotazníkového šetření zjišťuje, jaké dopady nejvíce vnímali studenti a vyučující na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích při adaptaci na pandemické prostředí během online výuky.
Specifické potřeby neslyšících při studiu na vysokých školách v České republice
Kretíková, Andrea ; Záškodná, Helena (vedoucí práce) ; Frič, Pavol (oponent)
Bakalářská práce je zaměřená na problematiku vzdělávání osob se sluchovým postižením na vysokých školách v České republice. Důraz je kladen na specifické vzdělávací potřeby osob se sluchovým postižením, které jsou při studiu na vysoké škole naplňovány podpůrnými službami. Práce konkrétně řeší, jak jednotlivé typy podpůrných služeb, tak i centra pro podporu studentů se specifickými vzdělávacími potřebami při vysokých školách, které tyto služby nabízí. Výzkumné šetření, provedené formou online dotazníku, zjistilo, že využívání podpůrných služeb ze strany studentů je frekventované a zároveň, že kvalita služeb nabízených centry pro podporu studentů se specifickými vzdělávacími potřebami se jeví jako velmi vysoká. Šetření také sledovalo využití modifikace maturitní zkoušky ve vztahu s využitím modifikace příjímacích zkoušek na vysoké školy studenty se sluchovým postižením. Vytvořený online dotazník v českém znakovém jazyce poskytuje účinnou zpětnou vazbu neslyšících studentů k centrům pro podporu studentů se specifickými vzdělávacími potřebami. Klíčová slova: centra pro podporu studentů se specifickými potřebami, neslyšící student, podpůrné služby, sluchové postižení, specifické vzdělávací potřeby, vysokoškolské studium.
Large Format Photography in the Digital Era
Yang, Tian ; LEDVINA, Josef (vedoucí práce) ; JANOŠČÍK, Václav (oponent)
Large format photography refers to the photographic practice that utilizes a large light sensitive surface to capture photographs. As of 2018, large format photography is still a subset of analog photography. The digital revolution brings us into the digital era. Manufacturers and businesses in the photography industry is forced to adapt the transition from analog to digital in order to survive and succeed in the new market. Meanwhile, photography theorists find themselves facing a new set of issues because the photographs have become immediate and immaterial. While camera manufacturers have in effect accelerated the analog-to-digital transition with their proactive business strategies and relentless marketing campaigns, higher education has become the last bastion for the analog where large format camera classes teach students the tradition of photography and how to see the world contemplatively.
DAMU pro nedamáky
Hron, Tomáš ; HAVELKA, Jiří (vedoucí práce) ; NOVÁK, Vladimír (oponent)
Diplomová práce hodnotí nynější nabídku uměleckých volnočasových aktivit pro děti a mládeţ na území České republiky. Zaměříme se na klady a zápory, které můţe umělecký kurz přinést, a jednotlivé produkční sloţky takovéto akce. Hlavními předměty diplomové práce jsou projekt Kurzy NAPLNO a metodika při vedení hereckého workshopu. Kurzy NAPLNO vznikly v roce 2015 na základě špatné zkušenosti s jinými kurzy. Projekt Kurzy NAPLNO jsou umělecké vzdělávací kurzy, které mají za úkol prohloubit zájemcům znalosti a zkušenosti v oblastech činoherního a alternativního herectví, muzikálového herectví, filmové produkce a médií (ţurnalistika, moderace). Během vzniku této diplomové práce Kurzy NAPLNO vstupovaly do třetího roku své existence.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.