Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozdíly v uvažování o výchovných cílech u vychovatelů školních družin ZŠ Záboří a ZŠ T. G. Masaryka Blatná
ŠVEC, Václav
Práce se věnuje cílům ve školní družině. Charakterizuje školní družinu, její školní vzdělávací program a popisuje nejdůležitější vývojové charakteristiky dítěte, které ovlivňují tvorbu výchovných cílů. Dále je v práci popsána role vychovatele ve školní družině. Ve druhé kapitole se práce zabývá termínem cíl a cíli ve školní družině v návaznosti na cíle školního vzdělávání. V poslední části představuje práce ilustrativní anketu provedenou s vychovateli dvou vybraných školních družin (ZŠ Záboří, ZŠ T. G. Masaryka Blatná). Získané informace potvrzují, že vychovatelé s výchovnými cíli i kurikulárními dokumenty, jež na ně odkazují, pracují.
Role řemesla v předškolní výchově
Plachá, Pavlína ; Kafková, Helena (vedoucí práce) ; Daniel, Ladislav (oponent)
Diplomová práce na téma Role řemeslem v předškolní výchově, je zaměřená zejména na prozkoumání dvou přístupů k rukodělným činnostem v mateřských školách - polytechnické výchovy a řemeslnému pojetí práce s materiálem. Cílem teoretické části je představit roli řemeslných činností v předškolním vzdělávání skrze jednotlivé kapitoly, které souvisí s následnou výzkumnou sondou. Řemeslné pojetí práce s materiálem je zde popsáno jako celistvý řemeslný proces, který není vyloženě technologickým, ani čistě uměleckým oborem a měli bychom ho tedy vnímat jako oblast, ve které se tyto obory prolínají. Praktická část se dále soustředí na samotnou výzkumnou sondu. Představuje cíle diplomové práce, výzkumné otázky a metody výzkumu. Práce má dva hlavní cíle: analyzovat zkoumané dokumenty a najít v nich v čem se liší jimi představované hodnoty a cíle daných přístupů; realizovat projekt v mateřské škole, který bude dále popsán a reflektován metodou reflexivní praxe. Závěr praktické části je věnován především shrnutí výsledů, ze kterých je znát, že mezi cíli zkoumaných přístupů k rukodělným činnostem v mateřských školách lze najít drobné, ale přesto nezanedbatelné rozdíly. Kromě využívání samotného pojmu řemeslo, jde zejména o důraz na rozvoj výtvarného myšlení a zaměření se na proces tvorby. Je zde také dokázáno, že v...
Mateřská škola jako veřejná služba
Havelková, Martina ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Práce je zamena na problematiku interpretace pojmu veejná služba v oblasti edškolního vzdlávání. Základním cílem této práce je zjistit, jak si službu mateské školy vysvtlují rodie, kteí ji využívají - zda jsou jejich pedstavy v souladu s potebami dtí a do jaké míry si uvdomují spoleenské poslání mateské školy. Práce se snaží poukázat na nutnost zmny tradiního chápání vzdlání, které se ocitlo v tržním prostedí, a vyzdvihuje pozitivní pínosy marketingového ízení školy. Práce se dále zamuje na efektivní komunikaci školy jako na prostedek, kterým lze dosáhnout naplnní základního poslání školy. Klíová slova mateská škola, veejná služba, pedškolní vzdlávání, školský zákon, výchovné cíle, rodie, komunikace, marketing
Problematika hodnot ve vzdělávání v postmoderní společnosti na počátku 21. století
Šubová, Vendula ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Reichel, Jiří (oponent)
Cílem práce je nastínit problematiku současného pojetí hodnot v postmoderní společnosti a identifikovat důsledky tohoto pojetí pro vzdělávání a výchovu. Práce se pokouší analyzovat současnou pluralitní společnost na základě literatury relevantní k danému tématu. Práce se zabývá otázkou, zda a za jakých podmínek je možné stanovit celospolečensky platné hodnoty a zda je lze začlenit do procesu vzdělávání a výchovy. Text je členěn do dvou kapitol, první z nich se zabývá problematikou postmoderní společnosti, pluralismu a filozofické dekonstrukce a pokouší se uvést souvislosti se vzděláváním a výchovou. Druhá kapitola je zaměřena na otázku hodnot, současných výchovných cílů a poslední část kapitoly je věnována hodnotě vzdělání v současné společnosti. Klíčová slova: Hodnota, vzdělávání, výchova, hodnota vzdělání, postmoderna, postmodernismus, pluralita, pluralismus, dekonstrukce, výchovné cíle, vědění, filozofie.
Specifika práce s dětmi do tří let v jeslích Řásnovka 2, Praha 1
Splavcová, Hana ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Anotace: Práce se zabývá problematikou jeslí z hlediska základního zajištění provozu a podmínek pro poskytování odborné, přiměřené a hodnotné péče o děti do tří let. Pro vhled do situace byly použity kromě odborné literatury také názory rodičovské veřejnosti a studentů Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze, zjišťované formou přímého dotazování, rozhovorů a písemného vyjádření předem určenou formou. Dalšími oblastmi, kterými se práce zabývá, je zařazení zařízení pro děti do tří let z pohledu legislativy a srovnání Programu výchovné práce pro jesle a mateřské školy a Metodiky výchovné práce v jeslích a mateřských školách s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání Annotation: This study is about nursery care issue from the aspect of operation establishment and conditions for offering professional, adequate and valuable care for children less than three years of age. For further insight into the situation a professional literature was used as well as opinions from the parenting public and from Prague's Charles University Faculty of Education students. These opinions were obtained using direct interviews, questionnaires and written methods. Other issues this study is concerned with are locating any daycare establishment for children under 3 years of age within the legislation and...
Problematika hodnot ve vzdělávání v postmoderní společnosti na počátku 21. století
Šubová, Vendula ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Reichel, Jiří (oponent)
Cílem práce je nastínit problematiku současného pojetí hodnot v postmoderní společnosti a identifikovat důsledky tohoto pojetí pro vzdělávání a výchovu. Práce se pokouší analyzovat současnou pluralitní společnost na základě literatury relevantní k danému tématu. Práce se zabývá otázkou, zda a za jakých podmínek je možné stanovit celospolečensky platné hodnoty a zda je lze začlenit do procesu vzdělávání a výchovy. Text je členěn do dvou kapitol, první z nich se zabývá problematikou postmoderní společnosti, pluralismu a filozofické dekonstrukce a pokouší se uvést souvislosti se vzděláváním a výchovou. Druhá kapitola je zaměřena na otázku hodnot, současných výchovných cílů a poslední část kapitoly je věnována hodnotě vzdělání v současné společnosti. Klíčová slova: Hodnota, vzdělávání, výchova, hodnota vzdělání, postmoderna, postmodernismus, pluralita, pluralismus, dekonstrukce, výchovné cíle, vědění, filozofie.
Mateřská škola jako veřejná služba
Havelková, Martina ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Práce je zamena na problematiku interpretace pojmu veejná služba v oblasti edškolního vzdlávání. Základním cílem této práce je zjistit, jak si službu mateské školy vysvtlují rodie, kteí ji využívají - zda jsou jejich pedstavy v souladu s potebami dtí a do jaké míry si uvdomují spoleenské poslání mateské školy. Práce se snaží poukázat na nutnost zmny tradiního chápání vzdlání, které se ocitlo v tržním prostedí, a vyzdvihuje pozitivní pínosy marketingového ízení školy. Práce se dále zamuje na efektivní komunikaci školy jako na prostedek, kterým lze dosáhnout naplnní základního poslání školy. Klíová slova mateská škola, veejná služba, pedškolní vzdlávání, školský zákon, výchovné cíle, rodie, komunikace, marketing
DIECÉZNÍ CENTRA ŽIVOTA MLÁDEŽE POHLEDEM JEJICH ZAMĚSTNANCŮ A DOBROVOLNÍKŮ
ŠPETOVÁ, Tereza
Tato práce se věnuje pastoraci mládeže, kterou realizují vedoucí mládeže pracující ve vybraných diecézních centrech života mládeže (DCŽM). Autorka vymezuje základní pojmy a na základě církevních dokumentů a odborné literatury stanovuje pastorálně teologické a pedagogické principy a kritéria pastorace mládeže po 2. vatikánském koncilu. Tato kritéria aplikuje a srovnává s výchovnými a pastoračními cíli vedoucích mládeže, kteří působí ve vybraných DCŽM. Cílem pracovníků jednotlivých DCŽM je předávat hodnoty žitého evangelia tak, aby odpovídaly současným měnícím se touhám a potřebám mládeže.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.