Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 285 záznamů.  začátekpředchozí158 - 167dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zobrazení zdraví v reklamě. Obsahová analýza inzertních příspěvků se zdravotní tématikou ve vybraných ženských časopisech
Pavlačková, Anna ; Vošahlíková, Pavla (vedoucí práce) ; Zábrodská, Kristina (oponent)
Diplomová práce se zabývá zobrazením a vývojem reklamy na léčiva, produkty a služby související se zdravím v českých ženských časopisech. Porovnává se zde období první republiky a současnosti. Zaměřuje se především na tyto otázky: Změnilo se zobrazení zdravotních výrobků? Inzerují se v časopisech produkty podobného charakteru? Změnil se ideál zdraví a věci, které nám připadaly zdravé v minulosti, dnes už za zdravé nepovažujeme? Souvisí případný rozdíl s historickými událostmi nebo je dán aktuálním zdravotním stavem obyvatelstva a jeho preferencemi? Jako hlavní materiál k analýze posloužily tituly - Eva: časopis moderní ženy, vydávanou nakladatelstvím Melantrich a současná publikace lifestylového magazínu Elle, kterou vydává nakladatelství Hubert Burda Media. Teoretická část shrnuje dosavadní poznatky o tisku, reklamě, zdravotnictví, kdy se ve všech případech porovnává období první republiky a současnosti. V praktické části blíže rozebírám použité výzkumné metody obsahové a obrazové analýzy a zároveň provádím komparaci použitého vzorku. Nedílnou součástí práce jsou i přiložené inzerty, ze kterých analýza vycházela a které slouží k lepší ilustraci zmiňovaných jevů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Mediální prostředí Čínské lidové republiky
Svobodová, Petra ; Cebe, Jan (vedoucí práce) ; Hanzal, Jaromír (oponent)
Diplomová práce "Mediální prostředí Čínské lidové republiky" se zabývá fungováním mediálního systému v ČLR. V úvodní části byl nastíněn vývoj mediálního systému od svého počátku až do dnešních dní, přičemž důraz byl kladen na období po vzniku ČLR, ke kterému došlo v roce 1949. V této části došlo k vypíchnutí důležitých událostí, které měly důležitý vliv na současnou podobu mediálního systému. Vývoj mediálního systému byl obohacen jak o historický, tak i politický a kulturní kontext. Byla charakterizována vláda Mao Zedonga i reformátora Denga Xiaopinga, který je známý především díky ekonomickým reformám, které byly v zemi započaty během jeho vlády. Významná část práce je věnována základním charakteristickým rysům čínského mediálního systému. Jedná se zejména o regulaci médií, autocenzuru, cenzuru a propagandu. Jednotlivé charakteristické rysy byly doplněny o události, které jsou pro ně typické. V případě cenzury (autocenzury) se tak jedná například o jakési mediální spojenectví ČLR s Hongkongem či o utužení cenzury v souvislosti s protesty, ke kterým došlo v roce 2009 v muslimské oblasti Xinjiang. V případě propagandy došlo ke zmínce o letních olympijských hrách, které se konaly v roce 2008 v Pekingu. Nedílnou součástí práce je i charakteristika současného mediálního systému s důrazem na vypíchnutí...
Anglicismy v roli publicismů
Horáková, Markéta ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent)
Tato diplomová práce se primárně zabývá prací s anglicismy v časopisech Bravo, Cosmopolitan a Popcorn v letech 1995, 2004 a 2014 z hlediska lingvistického, publicistického i pragmatického úhlu pohledu. Práce je rozdělena na dvě základní části: teoretickou a analytickou. Teoretická část přináší výklad zaměřující se na problematiku přejímání anglicismů do českého jazyka, práci s nimi, jejich případné začlenění do jazyka a jejich stylotvornou platnost v českých komunikátech. V neposlední řadě přihlíží k jejich pragmatickému aspektu v textech. Část analytická představuje a objasňuje konkrétní příklady anglicismů ve vybraných magazínech, pracuje s adaptačními procesy, ukazuje pragmatickou a publicistickou funkci anglicismů v komunikátech. Cílem této diplomové práce je na základě faktických příkladů z vybraných publikovaných časopisů přiblížit tematiku anglicismů v mediálních textech, způsob, jakým je s nimi v komunikátech nakládáno, jak jsou upravovány pro potřeby žurnalistiky a jak ovlivňují výslednou podobu mediálních obsahů, popř. celý jazykový systém.
Jedno téma, dvě reakce? Židé a šoa v československé a rakouské kulturní paměti ve světle Eichmannova procesu
Heroldová, Karolína ; Konrád, Ota (vedoucí práce) ; Mikulová, Soňa (oponent)
Práce se zabývá tématem prezentace židovských obětí a šoa v Československu a Rakousku na začátku šedesátých let, kdy se v Jeruzalémě odehrával proces s Adolfem Eichmannem. Cílem práce je zjistit, do jaké míry a jakým způsobem tento proces ovlivnil prezentaci židovských obětí v kulturních pamětech, resp. v politikách minulosti v obou společnostech a tyto změny porovnat. Díky tomu je tak možné odhalit nejen rozpory, ale i podobnosti mezi poválečnou pamětí dvou společností, které se na první pohled zdají naprosto rozdílné až nesrovnatelné, protože je od sebe odděluje "železná opona". Zpracování tématu je dvoufázové. V první fázi je nastíněna situace v Československu a v Rakousku v poválečném období až do začátku šedesátých let, která čtenáři ukazuje, s jakými "stereotypy" a s jak nastavenou politikou minulosti vcházely obě společnosti do doby, ve které vypukl proces s Eichmannem. Ve druhé fázi je provedena analýza tisku, konkrétně zpráv z vybraných československých a rakouských deníků, týdeníků a měsíčníků. Ta jde od obecného k velmi konkrétnímu, takže nastiňuje jak širší reakci na proces, tak hledá jak odpovědi na uvedené otázky. Analýza je vyhodnocována průběžně, ať už v textu nebo v určených částech kapitol, v závěru práce je však zařazeno její celkové shrnující vyhodnocení a samozřejmě závěry, které z něj...
Slow journalism a jeho české projevy na příkladu časopisu Reportér
Burian, Jakub ; Hájek, Roman (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Slow journalism je trend, který se vymezuje proti současným žurnalistickým podobám. Jde o novinařinu, která se nesnaží za každou cenu dostat jako první k senzacím, nýbrž skládá informace do souvislostí, nabízí hlubší vhled do problematiky zpravodajství a pečlivě promýšlí obsah každého vydání. Koncept slow journalismu si získává stále více příznivců, důkazem budiž nově vznikající tituly, které jsou vydávány především v zahraničí. Následující bakalářská práce nejprve nabízí krátký pohled do historie žurnalistiky a analýzu současného mediálního prostředí, které je ovlivněno především technologickým pokrokem. Následně pak představuje pojem slow journalism jako trend, který se od dnešní útržkovité a zkratkovité novinařiny odklání a vrací se ke kořenům tradiční žurnalistiky. Další část práce vymezuje jeho charakteristické znaky a představuje nejdůležitější zástupce slow journalismu v zahraničí. V závěrečné části se práce zabývá vznikem a činností českého magazínu Reportér, který založil v roce 2014 bývalý šéfredaktor MF DNES Robert Čásenský, se kterým do redakce nově vzniklého časopisu přešlo rovněž několik jeho bývalých spolupracovníků. Cílem práce je poukázat na aspekty slow journalismu na konkrétních příkladech vydaných čísel magazínu Reportér v rozmezí od září 2014 do září 2015.
Revoluční roky 1956 a 1968 v dánské perspektivě. Vliv médií na vnímání událostí ve východním bloku.
Hůrská, Jana ; Kovář, Martin (vedoucí práce) ; Horčička, Václav (oponent)
Bakalářská práce analyzuje pohled dvou největších dánských deníků, Berlingske Tidende a Politiken, na události ve východním bloku v letetch 1956 a 1968, tedy na poznaňské dělnické povstání a maďarskou revoluci v roce 1956 a invazi do Československa, která potlačila Pražské jaro v roce 1968. Na základě této analýzy se pak snaží přiblížit, jak se proměňoval postoj dánské společnosti ke komunismu a východnímu bloku a jaký vliv na to měla právě média. Klíčová slova: Dánsko, média, tisk, Polsko, Maďarsko, Československo, komunismus, studená válka, 1956, 1968.
Politický vývoj na Ukrajině po parlamentních volbách v říjnu 2012 pohledem českého periodického tisku
Čeplová, Eva ; Příhoda, Marek (vedoucí práce) ; Mokryk, Radomyr (oponent)
Bakalářská práce se zabývá reflexí parlamentních voleb v říjnu 2012 na Ukrajině a následným politickým vývojem v zemi do summitu Východního partnerství konaném ve dnech 28. a 29. 11. 2013 ve Vilniusu na stránkách českého periodického tisku, jmenovitě v denících Právo, Lidových novinách, Hospodářských novinách a deníku MF DNES. Akcentován je především proces přípravných jednání, která měla vést k podpisu asociační smlouvy. První část věnujeme stručné sumarizaci hlavních událostí, jež se na Ukrajině ve sledovaném období udály. V klíčové části již sledujeme postoj periodik k tomuto dění. Příspěvky jsme pro větší přehlednost rozdělili do dvou kapitol-na informativní články a zprávy a na komentáře a analytické články.
Jaroslav Šalda. Portrét titána tisku
Škrabalová, Iveta ; Vaněk, Miroslav (vedoucí práce) ; Houda, Přemysl (oponent)
Abstrakt v českém jazyce Práce zachycuje životní příběh "self-made mana" Jaroslava Šaldy, tvůrce a ředitele Melantrichu, největšího tiskového podniku československé První republiky. Těžištěm poznání jsou rozhovory s pamětníky, archivní dokumenty a literární zdroje. Každá z kapitol představuje část z odpovědi na otázku: Jak je možné, že se z nemanželského dítěte bez prostředků a univerzitního vzdělání stal člověk s rozsáhlými odbornými znalostmi, častý host ministrů i prezidenta a mocný vládce mediálního průmyslu. Text ve svém celku, pevně svázaný s historií českého národa a Melantrichu, reflektuje zkušenost muže, který svůj život zasvětil budování, neboť konstruktivní, inovativní, vytrvalou a tvrdou práci považoval za hlavní prostředek k jeho naplnění, klíč k úspěchu. Zobrazuje osobnost ztělesňující známé rčení: Když se chce, všechno jde. Klíčová slova Jaroslav Šalda, Melantrich, Česká strana národně sociální, České slovo, Svobodné slovo, Hvězda, Václavské náměstí, První republika, kapitalismus, podnikání, ředitel, tisk, noviny, vydavatelství, nakladatelství, odbojová činnost.
Značka Canon v médiích od vzniku v České republice po současnost
Pérezová, Aneta ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Huněk, Filip (oponent)
Tato práce se zaměřuje na popis způsobu mediální propagace společnosti Canon od jejího vzniku v České republice po současnost. První část práce osvětluje historii značky Canon ve světě, popisuje portfolio produktů značky a její významnou konkurenci. Dále se práce pozastavuje u historie společnosti Canon CZ, která je přímým zastoupením společnosti Canon Inc. v České republice. V další části práce se přes stručné vysvětlení teorie médií dostaneme k popisu způsobů propagace obchodní společnosti v médiích. Jsou zde vysvětleny pojmy ATL, BTL, online média, public relations a sponzoring. V další části se dostáváme k jádru práce, tedy k analýze používání výše zmíněných způsobů propagace přímo společností Canon CZ. Tato analýza je rozdělena do několika období v rámci působení společnosti Canon v České republice. V závěru práce jsou stručně uvedeny výsledky prodejů společnosti Canon na českém trhu. Součástí práce jsou také dva výzkumy, kterými jsou kvantitativní obsahová analýza a dotazníkové šetření.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 285 záznamů.   začátekpředchozí158 - 167dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.