Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 329 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Projevy technologického determinismu ve výběru témat ve zpravodajství ČT24 a ČRo Radiožurnálu
Bečková, Kateřina ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Trunečka, Ondřej (oponent)
Diplomová práce s názvem Projevy technologického determinismu ve výběru témat ve zpravodajství ČT24 a ČRo Radiožurnálu hledá odpověď na otázku, zda výběr témat v televizi a rozhlase ovlivňují technologie, které mají média k dispozici. S tím souvisí i to, zda tedy média zpracovávají do vysílání odlišné události. Teoretická část práce se proto věnuje charakteristice konceptů gatekeepingu, zpravodajských hodnot a rovněž technologickému determinismu. Autorka pro účely výzkumu zvolila nejprve obsahovou analýzu zaměřenou na kategorizaci témat. Výzkumným vzorkem byly dvouhodinové úseky vysílání kolem hlavních zpráv v poledne a večer po tři dny. Vybraná témata, která ČT24 nabídla divákům navíc v komparaci s Radiožurnálem, pak autorka podrobila sémiotické analýze, aby zjistila, zda je obraz tím rozhodujícím faktorem, proč se událost do vysílání rozhlasové stanice nedostala. Kontext pak zjištěním dodává šest polostrukturovaných kvalitativních rozhovorů se zástupci obou médií. Ze všech získaných dat vyplývá, že televize vysílá o desítky témat denně víc, a to z důvodu časového prostoru, který má pro zpravodajství k dispozici. Na rozdíl od Radiožurnálu se pak ČT24 významně soustředí na vizuální stránku událostí, a proto někdy může docházet k odmítnutí vedením redakce některého tématu, jež reportéři navrhují...
Popularizace vědy v českých audiovizuálních médiích se zaměřením na kosmonautiku
Vopršal, Lukáš ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem zpracování a popularizace vědy v oblasti kosmonautiky v českých audiovizuálních médiích. Cílem práce bylo na příkladech vědecko-populárních pořadů ve dvou různých audiovizuálních médiích interpretovat obsahovou stránku vybraných epizod ve zvoleném časovém období a vhodnou srovnávací metodou zhodnotit využití popularizačních prvků ve vysílání každého z pořadů. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části práce byla vytvořena rešerše, zpracovaná na základě české i zahraniční odborné literatury, s cílem zmapovat a popsat přístupy k popularizaci vědy v médiích formou vymezení pojmů věda, masová média, vědecká žurnalistika, popularizace vědy. Rozsáhlá část rešerše se věnuje vývoji české vědecké žurnalistiky od 2. poloviny 19. století po současnost, a v detailu téma rozebírá na příkladech dvou renomovaných vědecko- populárních pořadů - Meteor a Okna vesmíru dokořán. V praktické části se autor věnoval interpretaci obsahu a obsahové analýze televizního pořadu Hyde Park - Civilizace v pěti vybraných epizodách zaměřených na kosmonautiku, a vysílaných v období roků 2021 - 2022, a též rozhlasového magazínu "Experiment" ve dvanácti vybraných epizodách vysílaných v roce 2022. Dále autor zpracoval rozhovory s autory magazínu "Experiment" na téma...
Média v životě předškolního dítěte
NEJEDLÍKOVÁ, Marie
Bakalářská práce se zabývá využitím a vlivem médií u dětí předškolního věku. tématem vlivu médií na dítě předškolního věku. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem jsou děti předškolního věku ovlivňovány médii jaká média používají, jaké pořady sledují v televizi, jaké hrají online hry a k jakým dalším činnostem média využívají. Dílčím cílem je zjistit, zda rodiče svým dětem čtou dětské knihy či kupují dětské časopisy, a zda náměty z médií pronikají do dětské hry. Teoretická část bakalářské práce obsahuje kapitoly týkající se výkladu pojmu médium, jeho historii a klasifikaci. Je zde popsán vývoj dítěte předškolního věku a souvislost mezi médii a jejich využíváním dětmi předškolního věku. Praktická část prezentuje výsledky smíšeného výzkumu, použitými metodami jsou rozhovor s dětmi předškolního věku a dotazník vyplněný jejich rodiči, odpovědi respondentů jsou následně porovnány. Dále jsou zde prezentovány prostřednictvím grafů výsledky kontrolní skupiny, kde byli respondenty opět rodiče dětí předškolního věku.
Pokračování příště: fikční světy televizních seriálů
MAREŠOVÁ, Jana
Diplomová práce s názvem "Pokračování příště: fikční světy televizních seriálů" je zaměřena na televizní seriály z perspektivy naratologie a teorie fikčních světů. Práce se zabývá pojmem seriál a jeho jednotlivými složkami, se kterými jeho tvůrci pracují. Důležitou částí práce je pojem fikčního světa a jeho budování. Navazování jednotlivých epizod seriálu se liší. Záleží na typu seriality, který je u daného seriálu využit. V textu je pracováno s množstvím televizních seriálů minulosti i současnosti, pomocí kterých jsou právě jednotlivé typy seriality definovány. Jako každé vyprávění, i to seriálové se skládá z jednotlivých narativních složek, jako jsou příběh,seriál, jednotlivé události, vypravěč či postavy. Jaký je rozdíl v seriálech na rozdíl od filmu je ukázáno opět na ukázkách různých konkrétních fikčních seriálů. Televizní seriály pracují s příběhem na pokračování v různých formách. Práce se věnuje seriálům různorodých žánrů, různé délky i původu. Dočteme se také, jak může dění seriálu ovlivňovat sám divák. Práce rovněž reflektuje proměny seriality v současném online světě. Zmiňuje různé výhody a úskalí, na která můžeme narazit v dnešní době internetu.
České sportovní televizní stanice na sociálních sítích: komparace soukromého a veřejnoprávního kanálu
Nejedlý, Matěj ; Turková, Kateřina (vedoucí práce) ; Langer, Miroslav (oponent)
Tématem diplomové práce je porovnání prezentace české veřejnoprávní (ČT sport) a komerční sportovní televize (O2 TV Sport) na sociálních sítích. Práce si klade za cíl zmapovat současný stav správy sociálních sítí tuzemských sportovních televizí, jejich ambicemi a strategií v tomto dynamicky se rozšiřujícím segmentu. Sociální sítě jsou v diplomové práci zasazeny do kontextu využití jejich potenciálu v odvětví sportovního marketingu a jejich historickým vývojem. Hlavní část práce je zaměřena na definování hypotéz, na jejich základě je proveden kvantitativní výzkum na sociální síti Facebook. Hypotézy jsou rozděleny do tří hlavních tematických bloků, zkoumána je postupně kvantita publikovaných příspěvků jednotlivých televizí, jejich formát a tematické zaměření v závislosti na televizním vysílání význačné sportovní události. V další části jsou nasbíraná data podrobena analýze. Tu mají za cíl podpořit také rozhovory s významnými představiteli obou českých sportovních televizí, jež jsou k této práci realizovány a které jsou dostupné v přílohách této diplomové práce. Ukázalo se, že české sportovní televizní stanice nemají práci se sociálními sítěmi jako prioritu. Správci sociálních sítí publikují obsah především v souvislosti s vysíláním významné sportovní události v lineárním vysílání a využívají k...
Ekonomie nenávisti v Reality TV
Brabencová, Lenka ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá formováním nenávisti vůči účastníkům reality TV pořadů MasterChef Česko a Svatba na první pohled. Konkrétně je kladena pozornost na to, zda mají pořady a účastníci v nich zobrazení potenciál k vyvolání této emoce mezi svými diváky. Teoretická část se zabývá vztahem mezi televizí a prostředím internetu, kde může docházet k následnému rozdmýchávání této emoce v rámci skupin na diskuzních fórech či na sociálních sítích. Dále je vymezen žánr reality TV, do něhož pořady spadají, nakonec je také definována nenávist a další emoce, které s ní úzce souvisejí. Na základě poznatků z literatury jsou posléze stanoveny znaky, jež mohou potenciálně vést k vyvolání diskutované emoce. Tyto znaky jsou stěžejní pro následné stanovení výzkumných otázek. Ve výzkumné části jsou následně vždy po jedné konkrétní sérii (obě byly vysílány během roku 2020) kvalitativně analyzovány oba pořady a zobrazení všech jejich hlavních účastníků, přičemž pozornost je soustředěna zejména na hledání vymezených znaků s potenciálem vyvolat nenávist. V závěrečné podkapitole výzkumné části je také stručně zmíněna odezva, kterou v prostředí sociálních sítí tyto konkrétní pořady, a především účastníci v nich zobrazovaní v době svého vysílání měly.
Popularita stanice ČT sport i ve srovnání s ostatními televizními stanicemi
Hampl, Jakub ; Čáslavová, Eva (vedoucí práce) ; Voráček, Josef (oponent)
Název: Popularita stanice ČT sport i ve srovnání s ostatními televizními stanicemi Cíle: Hlavním cílem této bakalářské práce je v rámci marketingového výzkumu zjištění a popsání popularity sportovní stanice ČT sport i ve srovnání s ostatními televizními stanicemi. Práce je zaměřena na zjištění popularity u diváků této televizní stanice prostřednictvím dotazníkového šetření. Na závěr na základě provedeného výzkumu sepsat určitá možná doporučení. Metody: Marketingový výzkum spočíval ve využití kvantitativní metody. Pro marketingový výzkum popularity stanice ČT sport byla využita metoda elektronického dotazování prostřednictvím webové stránky Survio.com. Teoretická část práce vychází z rešerše literatury. Výsledky: Provedeným výzkumem bylo zjištěno, že kromě zjišťování samotné popularity je velmi důležité brát v úvahu, jak se na ní díváme. Stanice ČT sport je stále mezi pasivními diváky sportu populární (oblíbená) a známá. Diváci preferují její sportovní přenosy a jsou s nimi spokojeni. S prací osobností, které jsou vidět v rámci vysílání, jsou také poměrně spokojeni. Nejznámějšími a nejoblíbenějšími tvářemi jsou především komentátoři - Robert Záruba a Jaromír Bosák. Faktem je, že část diváků reflektuje nedostatečnou nabídku přenosů konkrétních sportů - fotbal. Na druhou stranu pravidelné pořady a...
Způsob vnímání nového zpravodajského kanálu CNN Prima News českým publikem
Eliášová, Tereza ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Šimková, Karolína (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje divácké recepci zpravodajské stanice CNN Prima NEWS. Cílem výzkumu je nahlédnout do diváckých vzorců a rutin, které se při sledování této stanice opakují. Teoretická část práce definuje hlavní studie k tématu s odkazem na odborníky a dále pak představuje stanici CNN Prima NEWS společně s daty sledovanosti. Další část práce se pak věnuje metodice, která byla pro sběr a analýzu dat v tomto výzkumu využita. Výsledky práce získává za pomoci nejen dat sledovanosti, ale také dotazníkového šetření a polostrukturovaných rozhovorů s vybraným vzorkem respondentů, kteří stanici sledují. Tento výzkum s respondenty probíhal na jaře 2022. Data nasbíraná během výzkumu jsou následně analyzována a kategorizována tak, aby se práce co nejlépe přiblížila svému cíli. Vznikla z nich řada zjištění, díky kterým lze lépe porozumět tomu, jak český divák stanici CNN Prima NEWS vnímá. Součástí práce jsou rovněž přílohy s výsledky dotazníkového šetření a přepisy polostrukturovaných rozhovorů.
Obraz socialistického občana v normalizačních seriálech Československé televize
Müllerová, Anne-Marie ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vybranými seriály Československé televize z období tzv. normalizace v 70. a 80. letech 20. stol., které zkoumá na základě předem definovaných kategorií. V seriálech se autorka zaměřuje na zkoumání života v každodennosti postav, a to zejména ve dvou kategoriích, v osobním a pracovním životě hlavních hrdinů. V období normalizace byli běžní televizní diváci vystaveni každodenní propagandě poplatné vedoucí úloze Komunistické strany Československa, která tak pronikala i do televizní tvorby. V dramatické tvorbě měli hlavní hrdinové seriálů představovat a vytvářet vzory chování pro každého socialistického občana. K bádání byly vybrány konkrétně seriály Muž na radnici (1976), Žena za pultem (1977), Nemocnice na kraji města (1978 a 1981) a Inženýrská odysea (1979). Autorka nejprve čtenáře uvádí do historického kontextu, který je pro toto téma zásadní. Analytická část práce se zabývá popisem a rozborem jednotlivých seriálů a je v ní odpovězeno na výzkumné otázky. Je zde prezentována realita seriálová, ale ta je konfrontována s tehdejší normalizační skutečností a jejími projevy v běžném životě socialistické společnosti. Na základě rozboru bylo potvrzeno to, že hlavní hrdinové seriálů představovali určité vzory pro diváky, pro které byl televizní program většinou jediným zdrojem...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 329 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.