Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 419 záznamů.  začátekpředchozí252 - 261dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Současné informační technologie pro výuku matematiky na základní škole
Feyglová, Sandra ; Slussareff, Michaela (vedoucí práce) ; Drobíková, Barbora (oponent)
Klíčová slova 1. stupeň základního vzdělávání, didaktika matematiky, historie didaktiky matematiky, informační technologie, inkluzivní vzdělávání, matematika a její aplikace, mobilní aplikace, rámcový vzdělávací program, výuka, vzdělávání, základní škola Abstrakt Tato bakalářská práce se věnuje tématu využití současných informačních technologií ve výuce matematiky na základní škole, zejména pak na 1. stupni, v širokém teoretickém kontextu historie i současnosti vyučování matematiky z pohledu didaktiky matematiky, legislativy i praxe. V první polovině textu práce shrnuje dějinný vývoj od úplných počátků až po současnost, kde se zabývá legislativním rámcem určujícím podobu výuky matematiky na českých základních školách: kurikulárními dokumenty vydávanými MŠMT ČR, přípravou, kvalifikací i dalším vzděláváním pedagogických pracovníků-učitelů matematiky; stručně pak vysvětluje inkluzivní školství v dnešním Česku. Práce krátce popisuje i nejčastější přístupy k vyučování matematiky. Nosnou částí této bakalářské práce je její druhá polovina, ve které nastiňuje pro výuku vhodné informační technologie a zejména prezentuje případovou studii využití tabletů v běžné výuce matematiky integrovanými žáky v inkluzivní třídě.
Metody výuky dětí předškolního věku v plavecké škole
Sobota, Marek ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Mojžíš, Otakar (oponent)
9 RESUMÉ Bakalářská práce se zabývá výukou plavání předškolních dětí, především její základní fází osvojení si základních plaveckých dovedností a základů plaveckých způsobů. Výuka probíhala na základě vypracovaného výukového plánu v plavecké škole ve dvou skupinách předškolních dětí. V jedné skupině začínala výuka v bazénu s hlubokým dnem, v druhé skupině začínala výuka v bazénu s nízkým dnem. Od šesté lekce obě skupiny pokračovaly ve velkém bazénu s hlubokým dnem. Cílem pedagogického šetření bylo vyhodnotit a porovnat rozdíly v dosažené úrovni základních plaveckých dovedností. Hlavním cílem bakalářské práce bylo určit, která z variant nácviku bude efektivnější. Z dosažených bodových výsledků při závěrečném testování bylo zjištěno, že skupina začínající výcvik v hlubokém bazénu dosáhla vyššího bodového hodnocení a tedy lépe si osvojila základní plavecké dovednosti. Z tohoto zjištění vychází závěr bakalářské práce. Pro osvojení si základních plaveckých dovedností je v plaveckých školách efektivnější začínat výuku předškolních dětí v bazénu s hlubokým dnem.
Výtvarná výchova pro žáky se zvláštními potřebami
Panušková, Simona ; Kitzbergerová, Leonora (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na posouzení uplatnění vzdělávacích obsahů a cílů předmětu výtvarná výchova v zařízení pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Nejprve jsou charakterizovány rámcové vzdělávací programy a školní vzdělávací program. Následně je zde analyzován obsah školního vzdělávacího programu Základní školy a Praktické školy Svítání, o.p.s. Prostřednictvím akčního výzkumu jsou porovnány obsahy výše uvedených závazných dokumentů s realitou vyučování ve škole, která se zabývá edukací žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Akční výzkum byl realizován pomocí videozáznamu, přepisu a analýzy zaznamenaných vyučovacích hodin, zhodnocením použitých forem a metod ve vyučovací praxi, návrhem a následnou realizací didaktického projektu výtvarné výchovy se žáky této školy. Z práce s rámcovým a školním vzdělávacím programem vyplynulo, že analýze podrobený školní vzdělávací program je příliš zaměřený pouze na výtvarné techniky a konkrétní témata, téměř nereflektuje obsah rámcového vzdělávacího programu a velice omezeně pracuje s učivem a očekávanými výstupy v něm uváděnými. Učitelé mají jen malý prostor pro motivaci zaměřenou na aktuální témata a výtvarnou tvorbu. Akční výzkum však ukázal, že tyto konkrétní nedostatky školního vzdělávacího programu si výtvarný pedagog uvědomuje a...
Plavecký výcvik na 1. stupni ZŠ
Vavrošová, Karolína ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje tématu plaveckého výcviku na 1. stupni ZŠ. V teoretické části je zpracována, dle dostupných zdrojů, historie a význam plavání, charakterizován základní plavecký výcvik a mladší školní věk. Praktická část je již zaměřena na výzkumný vzorek, tedy plaveckou školu a zkoumané děti, které se účastnily základního plaveckého výcviku. Navazující částí práce je analýza výzkumného vzorku, který tvoří instruktoři plavání ve vybraných školách. Tento průzkumný vzorek byl zkoumán zejména z pohledu zjištění efektivity plaveckého výcviku a vlivu instruktorů plavání na výsledky absolventů kurzů plavání. Práce by měla zmapovat plavecký výcvik žáků ZŠ, především z hlediska periodicity a efektivity výuky. Cílem diplomové práce je zpracování uceleného přehledu o stávající situaci ve výuce základního plaveckého výcviku.
Flute as part of chamber music and its use at elementary schools of arts
Kaduchová, Romana ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce) ; Perglerová, Marka (oponent)
Hlavnou témou diplomovej práce je hudobný nástroj priečna flauta a jej využitie v predmete komorná hra na základných umeleckých školách. Práca je zameraná na komornú hru v spojení priečnej flauty, na dostupný notový materiál, problémy a výhody komornej hry na ZUŠ z pohľadu učiteľov. Práca je rozdelená do troch obsiahlych kapitol. V prvej kapitole sa autorka venuje historickému prehľadu, zloženiu a mechanike nástroja a známym osobnostiam, ktorí ovplyvnili a prispeli k významu priečnej flauty. V druhej kapitole autorka opisuje a charakterizuje komornú hru a jej históriu. Zameriava sa na výučbu žiakov a spôsobu využitia predmetu na základných umeleckých školách. Súčasťou tejto kapitoly je aj odporúčaná konkrétna literatúra pre žiakov základných umeleckých škôl. V tretej kapitole sa autorka venuje výskumnej časti, kde sa zaoberá analýzou konkrétnych otázok a odpovedí dotazníka. Porovnáva a hodnotí odpovede učiteľov Slovenskej a Českej republiky. Kľúčové slová: flauta, komorná hra, učiteľ, výuka, žiak, základná umelecká škola
Interpersonal Multiple Intelligence and Its Development in B2 English Lessons
Šilarová, Lucie ; Dvořák, Bohuslav (vedoucí práce) ; Matuchová, Klára (oponent)
Diplomová práce "Interpersonální mnohočetná inteligence a její rozvoj v hodinách anglického jazyka na úrovni B2" se zabývá teorií mnohočetných inteligencí Howarda Gardnera a jejím hlavním tématem je interpersonální mnohočetná inteligence. Práce se skládá ze dvou hlavních částí: teoretické a praktické. Teoretická část pojednává o konceptu lidské inteligence, teorii mnohočetných inteligencí a o interpersonální inteligenci. Praktická část představuje výzkum, který zkoumá způsoby a míru rozvoje interpersonální inteligence v hodinách anglického jazyka na úrovni B2. Výzkumná část je rozdělena na dvě dílčí části. Hlavní část představuje analýzu dvou učebnic, jejíž výsledky jsou doplněny druhou částí výzkumu - dotazníkovým šetřením.
Motivace žáků k učení
Svatoňová, Růžena ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Duschinská, Karolina (oponent)
Diplomová práce "Motivace žáků k učení" pojednává o tom, jak jsou žáci 2. stupně základní školy Praha 7, Korunovační 8, motivování k učení. V teoretické části se věnuji problematice definice motivace, zdrojům motivace a rozdělení motivace. Více rozebírám vnitřní, vnější a flow motivaci. Dále se věnuji motivaci žáků k učení, s níž souvisí školní úspěšnost, nuda a také to, jaké předměty žáci vnímají jako oblíbené, a které naopak patří mezi neoblíbené. Na závěr teoretické části se věnuji problematice odměn a trestů. Praktická část je sestavena na základě kvantitativního výzkumu mezi žáky ZŠ Praha 7, Korunovační 8. Zaměřuje se na jejich znalosti v oblasti motivace. Dále zkoumá oblíbenost předmětů, a v neposlední řadě to, jak jsou žáci motivováni k učení. Cílem práce je zjistit názory žáků, tyto utřídit a porovnat je s výsledky výzkumů, které již byly provedeny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 419 záznamů.   začátekpředchozí252 - 261dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.