Název:
Motivace žáků k učení
Překlad názvu:
Pupils' motivation to learning
Autoři:
Svatoňová, Růžena ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Duschinská, Karolina (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce "Motivace žáků k učení" pojednává o tom, jak jsou žáci 2. stupně základní školy Praha 7, Korunovační 8, motivování k učení. V teoretické části se věnuji problematice definice motivace, zdrojům motivace a rozdělení motivace. Více rozebírám vnitřní, vnější a flow motivaci. Dále se věnuji motivaci žáků k učení, s níž souvisí školní úspěšnost, nuda a také to, jaké předměty žáci vnímají jako oblíbené, a které naopak patří mezi neoblíbené. Na závěr teoretické části se věnuji problematice odměn a trestů. Praktická část je sestavena na základě kvantitativního výzkumu mezi žáky ZŠ Praha 7, Korunovační 8. Zaměřuje se na jejich znalosti v oblasti motivace. Dále zkoumá oblíbenost předmětů, a v neposlední řadě to, jak jsou žáci motivováni k učení. Cílem práce je zjistit názory žáků, tyto utřídit a porovnat je s výsledky výzkumů, které již byly provedeny.The thesis "Pupils' motivation to learning" discusses how students of the 2nd degree of elementary school Praha 7, Korunovační 8, are motivated toward learning. The theoretical part deals with the issue of the definition of motivation, its resources and division of motivation. More attention is paid to intrinsic, extrinsic and flow motivation. Pupils' motivation to learning itself is also discuss in the theoretical part. Motivation is related to success or boredom at school. It determines what subjects are determined by students as favorite and vice versa. The issue of rewards and punishments is outlined at the conclusion of the theoretical part. The practical part is based on the quantitative research which was conducted among pupils at Primary school Praha 7, Korunovační 8. The research focuses on the pupils' knowledge of the area of motivation. In addition to that, the research examines how the subjects are popular. Last but not least, the research shows how students are motivated to learn. The aim of this work is to determine the views of pupils and categorize these views and compare them with the results of researches that have already been made.
Klíčová slova:
motivace; učení; učitel; žák; motivation; scholar; teacher; teaching