Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 265 záznamů.  začátekpředchozí146 - 155dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Znalosti učitelů o předlékařské první pomoci ve vybraných mateřských školách.
Piskurová, Zuzana ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
Práce se věnuje teoretickým poznatkům v oblasti předlékařské první pomoci. Úvod práce se zabývá všeobecnými informacemi o první pomoci. Je zde zmíněný právní postih při neposkytnutí první pomoci, druhy první pomoci a také telefonní čísla na tísňové linky. V další části se práce podrobně zabývá především resuscitací u dětí. Dále jsou zmíněné teoretické znalosti, se kterými se nejčastěji setká pedagog v mateřské škole. Jako například krvácení z nosu, drobné odřeniny nebo cizí těleso v nosní dutině. Závěr teoretické části se věnuje prevenci úrazů a jsou zde také zmíněné další praktické informace, které pedagog využívá při své práci. Jedná se především o problematiku podávání léků pedagogem. Praktická část práce se podrobně zabývá výzkumným šetřením, které probíhalo online, pomocí dotazníkové metody. Hlavním cílem práce bylo zjistit úroveň znalostí učitelů v mateřských školách o předlékařské první pomoci. Dalším tématem bylo, zda mají učitelé aktuální vzdělání v oblasti první pomoci a zda zaměstnavatel dbá na to, aby učitelé byli v této oblasti vzděláni. Úroveň znalostí učitelů je dle výsledků nadprůměrná. Překvapivý byl počet špatných odpovědí u situace, která může v mateřských školách nastat poměrně často, a to u vdechnutí cizího tělesa. Z odpovědí respondentů také vyplynulo, že většině...
The salary level of teachers in the Czech Republic and its impacts
Kinzlová, Kateřina ; Pertold-Gebicka, Barbara (vedoucí práce) ; Korbel, Václav (oponent)
Tato práce se věnuje výši platů učitelů v České republice a jejího možného dopadu na charakteristiku a složení pedagogického sboru. Výše platů učitelů patří v posledních letech mezi často diskutované téma. Platy českých učitelů jsou v relativním srovnání podstatně nižší než platy obdobně vzdělaných pracovníků v České republice a patří mezi ty nejnižší v Evropské unii. Vzhledem k silnému vztahu mezi výší platu a atraktivitě povolání zejména mezi mladými absolventy se vyskytly obavy z nízkého zájmu o učitelskou profesi a vysokého počtu mladých učitelů, kteří z profese odcházejí během prvních pár let. S využitím nejaktuálnějších údajů práce ukazuje, že v posledních letech došlo k pozitivnímu vývoji platů učitelů, ale podobný růst byl zaznamenán i v ostatních oblastech pracovního trhu. Práce přináší analýzu míry dropoutu mladých učitelů tzn. počtu učitelů, kteří odchází z profese během několika prvních let po nastoupení. Výsledky bakalářské práce ukazují, že míra dropoutu je velmi vysoká a v blízké budoucnosti může vést k nedostatku učitelů. Současné údaje o platovém ohodnocení českých učitelů upozorňují na nezbytnost jeho navýšení, které je považováno za nejdůležitější faktor ovlivňující atraktivitu učitelské profese.
Věková a pohlavní struktura učitelů základních a středních škol v Česku mezi lety 2006-2016
Hanzlík, Radek ; Hulíková Tesárková, Klára (vedoucí práce) ; Kurtinová, Olga (oponent)
Věková a pohlavní struktura učitelů základních a středních škol v Česku mezi lety 2006-2016 Abstrakt Hlavním cílem této bakalářské práce je zhodnocení nejdůležitějších vývojových trendů věkové a pohlavní struktury učitelů základních a středních škol v Česku za roky 2006-2016. Nejprve je v práci představen systém českého školství a poté následuje analýza věkové a pohlavní struktury učitelů. V práci jsme použili několik ukazatelů: průměrný a mediánový věk, index stáří a index feminity učitelů na prvním a druhém stupni základních škol a středních škol. Na základě těchto ukazatelů jsme popsali stárnutí populace učitelů a feminizaci učitelské profese. Vypracovali jsme analýzu počtu absolventů pedagogických oborů vysokých škol a absolventů kurzů celoživotního vzdělávání se zaměřením na vzdělávání. Nakonec jsme popsali projekci počtu žáků základních a středních škol a vývoj počtu žáků na jednoho učitele za roky 2006-2016. Z projekce počtu potřebných úvazků učitelů základních a středních škol ve vztahu na předpokládaném počtu žáků jsme zjistili, že bude potřeba více pracovních úvazků učitelů. Klíčová slova: učitelé, věková struktura, pohlavní struktura, základní škola, střední škola, Česko, feminizace
SEN in language lessons – žáci se specifickými poruchami učení v hodinách cizích jazyků - program konference
Národní ústav pro vzdělávání
Program konference pořádané Národním ústavem pro vzdělávání ve spolupráci s The British Council – SEN in language lessons, která se věnovala problematice žáků se specifickými poruchami učení v hodinách cizích jazyků.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Školní život na Podkarpatské Rusi v letech 1918 - 1945
Bezdíčková, Kateřina ; Hnilica, Jiří (vedoucí práce) ; Pokorný, Jiří (oponent)
Tématem této diplomové práce je školní život na Podkarpatské Rusi v letech 1918-1945. Práce se snaží podat celkový přehled o vývoji školství od maďarské monarchie po Sovětskou Ukrajinu se zaměřením na období vlády Československa. Vedle kapitol o učitelích, vyučovacím jazyce, metodice výuky, učebnicích a pomůckách je součástí také kapitola věnovaná ojedinělému somatologickému výzkumu školních dětí. Práce se opírá o archivní materiály, které jsou doplněny konkrétními osobními příběhy pamětníků. Snaží se přiblížit běžný školní život na Podkarpatské Rusi, především v období První republiky, z pohledu žáků, studentů i učitelů. Klíčová slova: školství, Podkarpatská Rus, každodennost, Rusíni, paměti, somatologický výzkum, učitelé, Československá republika
Redefining the teacher as a Performer
Mendoza Piedrahita, Isabel Cristina ; RAISOVÁ, Michaela (vedoucí práce) ; MALANÍKOVÁ, Hana (oponent)
Redefining the role of the teacher in a community without exposure to arts on a daily basis, by using theatre workshops founded on the psychosomatic approach, permitted the participants to recognize and explore their personal creative resources, enriching their creativity and awareness of their physicality and responsibility in creating a safe and fruitful environment for teaching. This dissertation analyzed an international experiment that put to test the training of a six-member team from the Department of Authorial Creativity and Pedagogy, and offers a case of the current applicability of the psychosomatic approach.
Kolektivní učitelská efficacy: pilotní výzkum v prostředí českých základních škol
Vozková, Anna ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Francová, Veronika (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem kolektivní učitelské efficacy, což je koncept související se self-efficacy, oba jsou součástí sociálně kognitivní teorie od Alberta Bandury. V teoretické části jsou nejprve zmíněny obecné charakteristiky self-efficacy, poté je představen koncept individuální učitelské self-efficacy, který hrál důležitou roli při utváření pojetí a způsobu měření u kolektivní učitelské efficacy, v další části jsou pak shrnuty informace a výzkumy právě o tomto poměrně novém konceptu. V rámci diplomové práce byl proveden kvalitativní výzkum, jehož hlavními cíli bylo zmapovat koncept kolektivní efficacy u vyučujících na základních školách, zjistit zda o něm přemýšlejí a jak a případně navrhnout nové pojetí a vodítka pro tvorbu dotazníku. Hlavní metodou byl hloubkový polostrukturovaný rozhovor s 8 vyučujícími a jeho vyhodnocení pomocí tematické analýzy. V rámci interpretace bylo zjištěno, že v rozhovorech se mezi respondenty objevilo několik společných hlavních témat, ta byla porovnána s teoretickým pojetím kolektivní efficacy a následně pak bylo navrženo upravené pojetí kolektivní učitelské efficacy zahrnující 4 hlavní témata: podpora, kolektiv, žáci a žákyně a rodiče. KLÍČOVÁ SLOVA Kolektivní efficacy, self-efficacy, kvalitativní výzkum, vyučující, základní škola
Relativita známkování na 1. st. ZŠ
Švarcová, Kateřina ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Uhlířová, Jana (oponent)
Práce se zabývá relativitou známkování na 1. stupni základní školy se zaměřením na subjektivitu v hodnocení žákovských prací z českého jazyka při použití klasifikace. Teoretická část je zaměřena na hodnocení obecně, respektive na funkce, typy a formy hodnocení. V teoretické části zmiňuji i to, jaké typy hodnocení jsou považovány za kvalitní. Dvě kapitoly jsou věnovány také objektivitě a spravedlnosti v hodnocení. Práce obsahuje i několik odstavců o ukotvení hodnocení v zákoně. Cílem výzkumu je zjistit, zda učitelé interpretují výkon žáka odlišně, a jaká kritéria berou do úvahy. Tím chci upozornit na velkou míru subjektivity při hodnocení známkováním. Učitelům byla předložena stejná simulovaná práce žáka. Jejich úkolem bylo práci opravit a uvést, co mělo vliv na jejich hodnocení, tedy udělenou známku. Pro výzkum byla zvolena metoda polostrukturovaného rozhovoru. Práce potvrdila předpoklad, že hodnocení známkováním je zatíženo velkou mírou subjektivity. Učitelky totiž známkovaly práci velmi rozmanitě a své hodnocení opíraly o různá kritéria. KLÍČOVÁ SLOVA hodnocení, známkování, subjektivita, učitelé, kritéria, úskalí

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 265 záznamů.   začátekpředchozí146 - 155dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.