Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 157 záznamů.  začátekpředchozí148 - 157  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zážitkově pedagogické učení a jeho realizace u osob s tělesným postižením
PLOJHAROVÁ, Kateřina
Tématem mé bakalářské práce bylo Zážitkově pedagogické učení a jeho realizace u osob s tělesným postižením. V teoretické části bakalářské práce jsem se zaměřila na historii tělesného postižení v Čechách, na zdravotní a tělesné postižení, na vzdělávání a práva osob s tělesným postižením, na zážitkově pedagogické učení a jeho prvky a na nestátní neziskové organizace. V praktické části bakalářské práce jsem se zaměřila na definování cílů, na metodiku a na vlastní výsledky. Prvním cílem praktické části bylo zmapovat nabídku a realizaci volnočasových aktivit pro osoby s tělesným postižením v Jihočeském kraji. Druhým cílem bylo zjistit u vybraných nestátních neziskových organizací, zda realizují aktivity zaměřené na zážitek. Ve výzkumné části byl zvolen kvantitativní výzkum, metoda dotazování, technika dotazníku vlastní konstrukce. Výzkum proběhl v měsících březen a duben roku 2011 v nestátních neziskových organizacích, které se zabývají volnočasovými aktivitami u osob s tělesným postižením v Jihočeském kraji. Celkem bylo osloveno 15 nestátních neziskových organizací a ochotno se podílet na výzkumu bylo 8. Výsledky výzkumu ukázaly, že pět nestátních neziskových organizací z osmi realizují volnočasové aktivity pro osoby s tělesným postižením a z toho jedna okrajově a jednorázově, zbytek oslovených organizací se tj. dvě se zabývají jiným druhem postižení a jedna se zabývá poradenstvím. Volnočasové aktivity zaměřené na zážitkově pedagogické učení realizuje DC ADRA, 1. Centrum zdravotně postižených jižní Čechy, Rodinné centrum Rozárka, Sdružení postižené dítě. Stanovené cíle byly zodpovězeny. V diskusi najdeme rozbor výsledků a porovnání výsledků s teorií. V závěru najdeme shrnutí celé bakalářské práce. V práci je uveden ucelený přehled o nestátních neziskových organizacích v Jihočeském kraji, které pracují s osobami s tělesným postižením a realizují aktivity zaměřující se na zážitek.
Zpracování, organizace a ověření integračního dne pro osoby s postižením
SUCHAN, Radek
Během života a následně během studií jsem se setkával při různých předmětech s pojmy mentální postižení, mentální retardace, socializace. Během prvního a druhého ročníku proběhly jednodenní akce s názvem {\clqq}Spolu to dokážeme.`` Při spoluorganizování těchto setkání mě napadlo vytvořit model či ukázkovou akci pro všechny, kteří chtějí udělat něco výjimečného či zajímavého pro jedince s mentálním postižením. Při průběhu integračních dnů {\clqq}Spolu to dokážeme`` jsem si uvědomil, o jak reciproční vztah se jedná. Právě my, osoby bez handicapu, si při těchto setkáních uvědomujeme, jak jednoduché jsou naše všední starosti a co všechno se můžeme naučit od našich spoluobčanů s postižením. Cílem této práce je vytvoření nového modelu celé akce {\clqq}Spolu to dokážeme``.
Analýza potřeb zdravotně postižených ve vztahu k účasti na cestovním ruchu
Liptáková, Jana ; Petrů, Zdenka (vedoucí práce) ; Indrová, Jarmila (oponent)
Tato práce se zabývá potřebami tělesně postižených v cestovním ruchu. Ze zdravotně postižených se zaměřuje právě na tělesně postižené především proto, že nejvíce jsou lidé postihováni omezením mobility. V České republice žije více než milion zdravotně postižených, z toho je přes půl milionu tělesně postižených. Práce se věnuje tělesně postiženým na vozíku proto, že kdyby byly odstraněny všechny bariéry, které musí vozíčkáři překonávat, byly by zárověň odstraněny veškeré bariéry, s kterými se potýkají všichni tělesně postižení. Pozornost této práce je věnována třem základním oborům cestovního ruchu, kterými jsou ubytování, stravování a doprava. Podstatou práce je popis legislativy, která se zabývá řešením bariér, s kterými se postižení potýkají téměř denně, také při cestování. A další důležitou částí práce je dotazníkové šetření, které bylo provedeno s vozíčkáři různého věku.
Občané se zdravotním postižením v naší společnosti
VEVERKOVÁ, Hana
Základem volby tématu bylo utvoření přehledu dávek a služeb, poskytovaných jednotlivými typy institucí, občanům se zdravotním postižením, se specifikou na postižení tělesné. Zároveň jsem chtěla nastínit situaci jedince se zdravotním postižením v naší společnosti.
Možnosti zaměstnávání osob s tělesným postižením v kraji Praha
MATĚJKOVÁ, Kateřina
Svojí prací jsem se zaměřila na možnosti pracovního uplatnění osob s tělesným postižením v kraji Praha. Dílčím cílem bylo zjistit, jaké existují podpůrné a rizikové faktory ovlivňující zaměstnání těchto osob, dále popsat jejich zkušenosti s možnostmi zaměstnávání. V teoretické části popisuji nejčastější typy tělesného postižení, způsoby vzdělávání s důrazem na volbu povolání a podpůrné prostředky zaměstnávání těchto osob. V závěru teoretické části jsem se zaměřila na význam práce pro člověka s tělesným postižením a příčiny marginalizace. Praktickou část jsem realizovala pomocí případových studií. Výzkumný soubor tvořily čtyři osoby s tělesným postižením, které dlouhodobě žijí a pracují v kraji Praha. Data jsem získala především pomocí polostrukturovaných hloubkových rozhovorů, které probíhaly v měsíci březnu v Praze. Druhou část mého výzkumu tvořila sekundární analýza dat ekonomické aktivity osob s tělesným postižením zejména Českého statistického úřadu. Výsledky ukázaly, že osoby s tělesným postižením mají dostatečné znalosti o výhodách jejich zaměstnávání, které neváhají na pracovních pohovorech zdůraznit. Oproti tomu znalost alternativních možností zaměstnávání je lepší u osob s tělesným postižením mladších 30 let. Jako protektivní faktory zaměstnávání osob s tělesným postižením bylo zjištěno vyšší vzdělání a jazykové znalosti, programy zaměřené na podporu zaměstnávání osob s tělesným postižením, vhodně zvolené zaměstnání a vzdělání v běžných typech škol. Mezi rizikové faktory patří pomalé pracovní tempo, předsudky a nedostatečná informovanost zaměstnavatelů i kolegů, přetrvávající bariérovost městské hromadné dopravy, komunikací a budov, dlouhodobé pobyty v lázních, klimatické vlivy ztěžující dopravu na pracoviště a nemožnost seberealizace a kariérního růstu na sekundárním trhu práce.
Sociální a ekonomická náročnost integrace tělesně postižených do běžných škol
Toboláková, Pavla ; Hadj Moussová, Zuzana (vedoucí práce) ; Rotport, Miloslav (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice integrace tělesně postižených žáků do běžných škol. V práci se zaměřuji na integraci v rámci středoškolského vzdělávání. První část se zabývá teoretickými poznatky z problematiky týkající se tělesného postižení, integrace, legislativního zajištění integrace a v neposlední řadě sociální a finanční náročností integrace tělesně postižených žáků do běžných škol. Praktická část je pak věnována statistickému sledování zdravotně postižených jedinců se zaměřením na tělesné postižení. Blíže rozebrané statistiky se věnují studentům středních škol s tělesným postižením. Následují výsledky výzkumného šetření v oblasti integrace v středoškolském vzdělávání se zaměřením na stručnou charakteristiku integrace žáků do vybrané školy.
Lidé s tělesným postižením na vozíku a jejich pohled na fyzické a psychické bariéry
HANTOVÁ, Jitka
Práce se věnuje lidem s tělesným postižením upoutaným na vozík. Zaměřuje se především na bariéry, se kterými se tito lidé potýkají, a které jsou z jejich pohledu nejvíce problémové. Teoretická část se věnuje dvěma oblastem bariér, jsou to bariéry fyzické a psychické. Praktická část následně zhodnocuje provedený výzkum, ve kterém byli osloveni návštěvníci 1. Centra zdravotně postižených jižních Čech v Českých Budějovicích, ale i jiné osoby pohybující se na vozíku dostupné v okolí. Centrum poskytuje svým klientům možnost cvičení a zdokonalení fyzické kondice, jelikož funguje jako fitness centrum a je speciálně přizpůsobeno zdravotně postiženým osobám.
Možnosti financování kompenzačních pomůcek u dětí s tělesným postižením
JIRÁSKOVÁ, Eva
Touto prací jsem chtěla ukázat základní přehled kompenzačních pomůcek, které jsou dobré a někdy nutné pro správný vývoj postiženého dítěte, pro jeho lepší integraci do společnosti a pro správné fungování rodiny. Dále jsem chtěla ukázat, jaké jsou možnosti financování kompenzačních pomůcek od zdravotních pojišťoven, od odboru sociálních věcí a zdravotnictví a v neposlední řadě, čím dál více důležitější, i na pomoc od nestátních neziskových organizací. Z výzkumu vyplývá, že rodiče nemají dostatek informací o získání finančních prostředků na kompenzační pomůcky pro tělesně postižené děti. Dále vyplývá, že informace si získávají většinou od svých přátel, od rodičů stejně postižených dětí a v Jihočeském kraji i díky Dětskému centru ARPIDA, které poskytuje komplexní péči především dětem s tělesným a kombinovaným postižením. Také vyplývá, že by uvítali možnost být více informováni o možnostech financování kompenzačních pomůcek prostřednictvím lékařů, informačních materiálů, apod.
Využití pedagogiky zážitku při integraci osob s tělesným postižením
PODZIMKOVÁ, Petra
Práce se zabývá možnostmi integrace osob s tělesným postižením prostřednictvím pedagogiky zážitku. Je rozdělena do tří tématických částí. První částí je vymezení pojmů, kde jsou charakterizovány pojmy {\clqq}osoba se zdravotním postižením``, {\clqq}integrace``, {\clqq}zážitková pedagogika``. Druhá část se zabývá fenoménem zážitkové pedagogiky, historií, cíli a principy, spektrem zážitkově pedagogických aktivit , seznamuje s tím, co je to zážitkový kurz a zdůrazňuje důležitost hry v lidském životě. Nejdůležitější částí práce je část třetí, která se zabývá přímo využitím pedagogiky zážitku při integraci osob s postižením. Je zde představena historie a současnost integračních zážitkových kurzů jak v České republice, tak v zahraničí, charakterizována specifika integrace osob s tělesným postižením a naznačena metodika, příprava a realizace integračních zážitkových kurzů. Východiska této práce mohou být základem pro zpracování ucelené metodiky využití pedagogiky zážitky při integraci osob s tělesným postižením.
Technické prostředky podpory výuky tělesně postižených
Louda, Petr ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Žid, Norbert (oponent)
Tato práce se zabývá hodnocením kvality technických prostředků pro podporu výuky osob s tělesným postižením na počítači. Cílem je přiblížení a ohodnocení kvality a atraktivnosti běžných technických prostředků pro domácí použití s náhledem na méně běžné prostředky ovládání počítače a to jednak pro běžné uživatele, ale i s ohledem na osoby s tělesným postižením. Práce je rozdělena do čtyř logických částí. První část je věnována teoretickému úvodu do problematiky. Z charakteru nemocí a postižení vyplývají podstatné skutečnosti, které ovlivňují používání počítače uživatelem s tělesným postižením. Na konci této části jsou zmíněny i případné způsoby ovládání počítače. Druhá část se věnuje finanční náročnosti pořízení technických prostředků. Třetí část stručně charakterizuje metodu hodnocení produktů na základě první části a definuje kritéria, která určují, zda výrobky reflektují skutečnosti vyplývající z charakteru příslušného tělesného postižení a zároveň i požadavků člověka, běžného uživatele. Čtvrtá část práce zakončuje a podává hodnocení vybraných produktů. Doplněním jsou i vyslovené trendy a skutečnosti, které ovlivňují současný trh s technickými prostředky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 157 záznamů.   začátekpředchozí148 - 157  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.