Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Volba vzdělávací dráhy v adolescenci: role genderových stereotypů a identifikace s matematikou
Louda, Petr ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Rendl, Miroslav (oponent)
Volba vzdělávací dráhy a výše dosaženého vzdělání jsou jedny z faktorů, které ovlivňují postavení mužů a žen ve společnosti. Přestože ženy v současnosti dosahují v průměru vyššího vzdělanostního stupně než muži, jejich postavení na trhu práce a finanční ohodnocení tomu často neodpovídá. Jedním z důvodů je nízké zastoupení žen v oborech souvisejících s matematikou. Cílem této práce bylo zjistit, jakou roli hrají genderové stereotypy a identifikace s matematikou při výběru vzdělávací dráhy českých adolescentů a adolescentek. V teoretické části jsou představeny základní pojmy týkající se genderu a genderových stereotypů, vlivu genderu v institucích a možné příčiny genderových rozdílů ve výkonech v matematice. V empirické části jsou analyzována data dotazníkového šetření, zjišťujícího volbu vzdělávací dráhy, míru identifikace s matematikou, postoj ke školním předmětům a míru genderové stereotypie. Výsledky naznačují, že dívky a chlapci se ve většině zjišťovaných oblastí neliší. Celková míra identifikace s matematikou a míra genderové stereotypie v oblasti povolání má ovšem vztah k výběru vzdělávací dráhy.
English translation counterparts of the German pronoun man
Louda, Petr ; Brůhová, Gabriela (vedoucí práce) ; Luef, Eva Maria (oponent)
Práce popisuje a analyzuje možné překladové ekvivalenty německého zájmena man, které se užívá pro vyjádření všeobecného lidského konatele. Jelikož angličtina podobným prostředkem nedisponuje, uchyluje se k jiným syntaktickým a morfologickým prostředkům, kterými jsou například trpný rod, různá osobní zájmena či nefinitní konstrukce. Práce také cílí na rozlišení a popis systémů a pravidel při užívání překladových protějšků pomocí kvantitativně- kvalitativní analýzy, která je založena na dvou systémech klasifikace man převzatých z děl Helbiga & Buschy, 2007, a Gelabert-Desnoyera, 2008. Veškeré příklady jsou klasifikovány podle překladových protějšků a také podle rysů přidělených příkladům man na základě zmíněných klasifikačních systémů. Analýza je prováděna na 247 příkladech převzatých z korpusu InterCorp v13, a to z oblastí beletrie a parlamentních debat. Klíčová slova všeobecný lidský konatel, man, překladové ekvivalenty, InterCorp
Study on Performance of Various Turbulent Heat Transfer Closures
Louda, Petr ; Příhoda, Jaromír
The work compares results of several turbulent heat flux models with different complexity. Authors consider eddy diffusivity model as well as generalized gradient hypothesis and explicit algebraic closures. The results are obtained for backward facing step with heated bottom wall and compared with measurements.
Comparison of Finite Volume and Spectral/HP Methods on Navier - Stokes Equations for Unsteady Incompressible Flow
Pech, Jan ; Louda, Petr
We provide a comparison of solutions to the incompressible Navier-Stokes equations obtained using codes based on finite volume and spectral element methods. Convergence properties are compared on test case with analytical solution. The dependence of Strouhal and Reynolds numbers for flow over a cylinder is reconstructed for both methods.\n\n
Transition Modelling on Separated Flow in Turbine Cascade
Louda, Petr ; Příhoda, Jaromír ; Kozel, K.
The work deals with numerical simulation of turbulent ow through turbine cascade by RANS model with model of transition to turbulence. Performance of two transition models is compared. First one is gamma-zeta model based on transition criteria, second one algebraic transition model based on the concept of laminar uctuations energy (Kubacki, Dick 2016). The criterion for transition in separated state is re-formulated in order to remove stream-wise non-local formulation. The performance of the transition models is observed on the shock wave - boundary layer interaction on turbine blade.
Volba vzdělávací dráhy v adolescenci: role genderových stereotypů a identifikace s matematikou
Louda, Petr ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Rendl, Miroslav (oponent)
Volba vzdělávací dráhy a výše dosaženého vzdělání jsou jedny z faktorů, které ovlivňují postavení mužů a žen ve společnosti. Přestože ženy v současnosti dosahují v průměru vyššího vzdělanostního stupně než muži, jejich postavení na trhu práce a finanční ohodnocení tomu často neodpovídá. Jedním z důvodů je nízké zastoupení žen v oborech souvisejících s matematikou. Cílem této práce bylo zjistit, jakou roli hrají genderové stereotypy a identifikace s matematikou při výběru vzdělávací dráhy českých adolescentů a adolescentek. V teoretické části jsou představeny základní pojmy týkající se genderu a genderových stereotypů, vlivu genderu v institucích a možné příčiny genderových rozdílů ve výkonech v matematice. V empirické části jsou analyzována data dotazníkového šetření, zjišťujícího volbu vzdělávací dráhy, míru identifikace s matematikou, postoj ke školním předmětům a míru genderové stereotypie. Výsledky naznačují, že dívky a chlapci se ve většině zjišťovaných oblastí neliší. Celková míra identifikace s matematikou a míra genderové stereotypie v oblasti povolání má ovšem vztah k výběru vzdělávací dráhy.
Profil a vztahová analýza mezi parametry síly a rychlosti u hráčů amerického fotbalu
Louda, Petr ; Malý, Tomáš (vedoucí práce) ; Hojka, Vladimír (oponent)
Název: Profil a vztahová analýza mezi parametry síly a rychlosti u hráčů amerického fotbalu Cíle: Hlavním cílem této práce bylo vytvoření profilu a vztahové analýzy mezi parametry síly a rychlosti u hráčů amerického fotbalu. Chtěli jsme zjistit, do jaké míry spolu síla a rychlost korelují v rámci testové baterie, a zda -li jejich vyšší úroveň pozitivně ovlivňuje výsledky motorických testů. Metody: V naší práci jsme použili metodu analýzy a komparace. Metodu analýzy jsme aplikovali v rozboru naměřených výsledků motorických testů a metodu komparace při určení vzájemných vztahů mezi jednotlivými motorickými testy. Provedli jsme základní statistické zpracování naměřených dat, které obsahovalo výpočet měr polohy a variability. Vzájemné vztahy mezi motorickými testy jsme vypočítali pomocí Pearsonova korelačního koeficientu. Výsledky: Vzájemná míra korelace byla mezi testy lineární rychlosti 10 a 40 yardů (r= 0,86) a testy agility - 20 yardů shuttle a 3 cone drill (r= 0.77). Míra korelace mezi ostatními rychlostními testy - agilitou, sprinty a odrazovými testy byla v rozmezí (r= 0.55 - 0.76). Test broad jump (skok do dálky z místa), který hodnotí dynamicko-silové schopnosti dolních končetin, významně koreloval s testy lineární rychlosti (r= -0.61 až -0.76) a testy agility (r= -0,62 až -0,60). Silná...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 Louda, P.
2 Louda, Pavel
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.