Název:
Zážitkově pedagogické učení a jeho realizace u osob s tělesným postižením
Překlad názvu:
The Experiential Education and Its Implementation with Physically Handicapped People
Autoři:
PLOJHAROVÁ, Kateřina Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tématem mé bakalářské práce bylo Zážitkově pedagogické učení a jeho realizace u osob s tělesným postižením. V teoretické části bakalářské práce jsem se zaměřila na historii tělesného postižení v Čechách, na zdravotní a tělesné postižení, na vzdělávání a práva osob s tělesným postižením, na zážitkově pedagogické učení a jeho prvky a na nestátní neziskové organizace. V praktické části bakalářské práce jsem se zaměřila na definování cílů, na metodiku a na vlastní výsledky. Prvním cílem praktické části bylo zmapovat nabídku a realizaci volnočasových aktivit pro osoby s tělesným postižením v Jihočeském kraji. Druhým cílem bylo zjistit u vybraných nestátních neziskových organizací, zda realizují aktivity zaměřené na zážitek. Ve výzkumné části byl zvolen kvantitativní výzkum, metoda dotazování, technika dotazníku vlastní konstrukce. Výzkum proběhl v měsících březen a duben roku 2011 v nestátních neziskových organizacích, které se zabývají volnočasovými aktivitami u osob s tělesným postižením v Jihočeském kraji. Celkem bylo osloveno 15 nestátních neziskových organizací a ochotno se podílet na výzkumu bylo 8. Výsledky výzkumu ukázaly, že pět nestátních neziskových organizací z osmi realizují volnočasové aktivity pro osoby s tělesným postižením a z toho jedna okrajově a jednorázově, zbytek oslovených organizací se tj. dvě se zabývají jiným druhem postižení a jedna se zabývá poradenstvím. Volnočasové aktivity zaměřené na zážitkově pedagogické učení realizuje DC ADRA, 1. Centrum zdravotně postižených jižní Čechy, Rodinné centrum Rozárka, Sdružení postižené dítě. Stanovené cíle byly zodpovězeny. V diskusi najdeme rozbor výsledků a porovnání výsledků s teorií. V závěru najdeme shrnutí celé bakalářské práce. V práci je uveden ucelený přehled o nestátních neziskových organizacích v Jihočeském kraji, které pracují s osobami s tělesným postižením a realizují aktivity zaměřující se na zážitek.The topic of my bachelor degree thesis was the experience-based learning and its implementation for persons with physical disabilities. In the theoretical part of my bachelor degree thesis I focused on the history of physical handicaps in Bohemia, on health and physical disabilities, on education and rights of persons with physical disabilities, experience-based learning and its elements and on non-governmental non-for-profit organizations. In the practical part of my bachelor degree thesis I focused on the definition of the objectives, methods and results. The first objective of the practical part was to map the offer and realization of free-time activities for people with disabilities in the South Bohemian region. The second objective was to inquire selected non-governmental non-for-profit organizations whether they provide any experience-based activities. The method of the research was a quantitative survey using the method of inquiry with a questionnaire developed specifically for the purpose. The survey was performed in March and April 2011 in non-governmental non-for-profit organizations that deal with free-time activities of persons with physical disabilities in the South Bohemian region. The total number of non-governmental non-for-profit organizations we approached was 15 and the number willing to participate was 8. The results of the survey have shown that five out of the eight non-governmental non-for-profit organizations realize free-time activities for persons with physical disabilities, while one of them performs such activities only marginally and on a one-off basis, two organizations deal with a different kinds of disabilities and one deals with consulting. Free-time activities that focus on experience-based learning are realized by DC ADRA, the 1st center for people with disabilities South Bohemia, Family Center Rozárka and the Association Handicapped Child. The set objectives have been achieved. The discussion contains an analysis of the results and a comparison of the results with the theory. The conclusions summarize the entire bachelor degree thesis. The thesis presents an integrated overview of non-governmental non-for-profit organizations in the South Bohemian region that work with person with physical disabilities and realize activities focusing on experiences.
Klíčová slova:
nestátní neziskové organizace.; tělesné postižení; Zdravotní postižení; zážitek; zážitkově pedagogické učení; experience; experience-based learning; health disabilities; non-governmental non-for-profit organizations.; physical disabilities Citace: PLOJHAROVÁ, Kateřina. Zážitkově pedagogické učení a jeho realizace u osob s tělesným postižením. České Budějovice, 2011. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Zdravotně sociální fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/22564