Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Liptáková, Jana ; Pechman, Tomáš (oponent) ; Sochor, Jan (vedoucí práce)
Zámerom a úlohou práce je nájsť takú formu, priestorové usporiadanie a funkčné vzťahy školy, ktoré by vyhovovali súčasným vyučovacím trendom a potrebám. Návrh by mal nájsť taký typ školy, ktorý by zapadol do tohto špecifického prostredia a riešil problémy v ňom. Škola na tomto mieste by mala byť solitérnou stavbou, tak aby podporovala celkový charakter prstenca. Princíp umiestnenia školy v centre mesta a zároveň zabezpečenie bezpečnosti a hlavne psychického pohodlia priviedlo návrh k myšlienke monobloku. Uzatvárajúceho a koncentrovaného sa do vnútra a fungujúceho jednotne ako architektonického organizmu. Návrh sa preto snaží pôsobiť navonok jednoducho a stroho - ochranne a vo vnútri ukrývať bezpečný ale zaujímavý školský život. Ideovo by sa mala zelená lúka dostať dovnútra školy. Umiestnenie sa nachádza medzi dvoma prostrediami, ktoré neoddeľuje, ale naopak sa snaží čo pokiaľ do najväčšej miery ich prepojenie v úrovni parteru. Nevytvára blokádu ale možnosť prechodu vo viacerých častiach. Verejné priestranstvo a mestská zeleň, ktoré boli na tomto mieste odobrané sa posúvajú do vyššej úrovne vegetačnej strechy parteru školy. Pôvodné otvorené mestské verejné priestranstvo je nahradené uzatvoreným parterom školy, ktoré však tvorí spoločný základ - platformu. Tento základ vytvára spoločenský poloverejný priestor, ktorý umožňuje voľný pohyb, stretávanie rôznych vekových skupín a tak vytvára akúsi sociálnu platformu pre všetky školy. Parter je pohľadovo otvorený do okolitej zelene čo podporuje kontinuitu priestoru. Túto myšlienku podporuje sklenená fasáda s drevenými tieniacimi lamelami. Merítko parteru sa odvíja od veľkosti zelene, tak aby drevené lamely pôsobili ako kmene stromov a pri pohľade von z budovy sa opticky strácali. Oproti ľahkému základu sa stavia do kontrastu ťažká betónová hmota, ktorá prezentuje jednotlivé funkčné celky skôl posadených na socialno- spoločenskej platforme školy, levitujúce nad zeleňou Černej louky. Motívom dookola obiehajúcej atiky je vytvorená jednotnosť a jednoznačnosť celku.
DŮM NA HRANĚ - Valašské Meziříčí, ulice Sokolská
Liptáková, Jana ; Joura, Ivo (oponent) ; Sochor, Jan (vedoucí práce)
Navrhnutá budova má za cieľ zapadnúť do historickej časti mesta, využiť motívy jej historickej zástavby a moderne ich stvárniť. Návrh ma za úlohu doplniť chýbajúcu časť mesta a historickému centru jeho vonkajšiu formu. Ideovo stvárňuje pôvodné hradby mesta, ktoré boli na tomto mieste.
Současný stav veřejného knihovnictví ve Středočeském kraji
Liptáková, Jana ; Černá, Milena (vedoucí práce) ; Stöcklová, Anna (oponent)
Diplomová práce pojednává o stavu veřejného knihovnictví ve Středočeském kraji. Cílem práce je podat přehled o současném stavu veřejných knihoven Středočeského kraje, o změnách kterými prošly a o způsobu jak na ně reagovaly. Součástí práce jsou informace o zásadním dokumentu, který ovlivňuje fungování veřejných knihoven ve Středočeském kraji, Koncepci podpory knihoven z rozpočtu Středočeského kraje. Statistické údaje o veřejných knihovnách celého Středočeského kraje jsou zpracovány za časové období 2001-2006. V analýze jednotlivých knihoven je převážně zohledňováno časové období posledních dvou let. Práce si všímá i důležitého aspektu, kterým je pohled na knihovny z hlediska jejich financování, především regionálních funkcí. Dále se zabývá jejich knihovním fondem, výpůjčkami, činnostmi pro výraznější propagaci a lepší komunikaci s uživateli. Součástí práce je také zhodnocení perspektiv vývoje veřejného knihovnictví ve Středočeském kraji. Snaží se o současný celkový obraz veřejného knihovnictví Středočeského kraje. Práce je zpracována z dostupných zdrojů a na základě dílčích průzkumů.
Současný stav veřejného knihovnictví ve Středočeském kraji
Liptáková, Jana ; Černá, Milena (vedoucí práce) ; Stöcklová, Anna (oponent)
Diplomová práce pojednává o stavu veřejného knihovnictví ve Středočeském kraji. Cílem práce je podat přehled o současném stavu veřejných knihoven Středočeského kraje, o změnách kterými prošly a o způsobu jak na ně reagovaly. Součástí práce jsou informace o zásadním dokumentu, který ovlivňuje fungování veřejných knihoven ve Středočeském kraji, Koncepci podpory knihoven z rozpočtu Středočeského kraje. Statistické údaje o veřejných knihovnách celého Středočeského kraje jsou zpracovány za časové období 2001-2006. V analýze jednotlivých knihoven je převážně zohledňováno časové období posledních dvou let. Práce si všímá i důležitého aspektu, kterým je pohled na knihovny z hlediska jejich financování, především regionálních funkcí. Dále se zabývá jejich knihovním fondem, výpůjčkami, činnostmi pro výraznější propagaci a lepší komunikaci s uživateli. Součástí práce je také zhodnocení perspektiv vývoje veřejného knihovnictví ve Středočeském kraji. Snaží se o současný celkový obraz veřejného knihovnictví Středočeského kraje. Práce je zpracována z dostupných zdrojů a na základě dílčích průzkumů.
DŮM NA HRANĚ - Valašské Meziříčí, ulice Sokolská
Liptáková, Jana ; Joura, Ivo (oponent) ; Sochor, Jan (vedoucí práce)
Navrhnutá budova má za cieľ zapadnúť do historickej časti mesta, využiť motívy jej historickej zástavby a moderne ich stvárniť. Návrh ma za úlohu doplniť chýbajúcu časť mesta a historickému centru jeho vonkajšiu formu. Ideovo stvárňuje pôvodné hradby mesta, ktoré boli na tomto mieste.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Liptáková, Jana ; Pechman, Tomáš (oponent) ; Sochor, Jan (vedoucí práce)
Zámerom a úlohou práce je nájsť takú formu, priestorové usporiadanie a funkčné vzťahy školy, ktoré by vyhovovali súčasným vyučovacím trendom a potrebám. Návrh by mal nájsť taký typ školy, ktorý by zapadol do tohto špecifického prostredia a riešil problémy v ňom. Škola na tomto mieste by mala byť solitérnou stavbou, tak aby podporovala celkový charakter prstenca. Princíp umiestnenia školy v centre mesta a zároveň zabezpečenie bezpečnosti a hlavne psychického pohodlia priviedlo návrh k myšlienke monobloku. Uzatvárajúceho a koncentrovaného sa do vnútra a fungujúceho jednotne ako architektonického organizmu. Návrh sa preto snaží pôsobiť navonok jednoducho a stroho - ochranne a vo vnútri ukrývať bezpečný ale zaujímavý školský život. Ideovo by sa mala zelená lúka dostať dovnútra školy. Umiestnenie sa nachádza medzi dvoma prostrediami, ktoré neoddeľuje, ale naopak sa snaží čo pokiaľ do najväčšej miery ich prepojenie v úrovni parteru. Nevytvára blokádu ale možnosť prechodu vo viacerých častiach. Verejné priestranstvo a mestská zeleň, ktoré boli na tomto mieste odobrané sa posúvajú do vyššej úrovne vegetačnej strechy parteru školy. Pôvodné otvorené mestské verejné priestranstvo je nahradené uzatvoreným parterom školy, ktoré však tvorí spoločný základ - platformu. Tento základ vytvára spoločenský poloverejný priestor, ktorý umožňuje voľný pohyb, stretávanie rôznych vekových skupín a tak vytvára akúsi sociálnu platformu pre všetky školy. Parter je pohľadovo otvorený do okolitej zelene čo podporuje kontinuitu priestoru. Túto myšlienku podporuje sklenená fasáda s drevenými tieniacimi lamelami. Merítko parteru sa odvíja od veľkosti zelene, tak aby drevené lamely pôsobili ako kmene stromov a pri pohľade von z budovy sa opticky strácali. Oproti ľahkému základu sa stavia do kontrastu ťažká betónová hmota, ktorá prezentuje jednotlivé funkčné celky skôl posadených na socialno- spoločenskej platforme školy, levitujúce nad zeleňou Černej louky. Motívom dookola obiehajúcej atiky je vytvorená jednotnosť a jednoznačnosť celku.
Analýza potřeb zdravotně postižených ve vztahu k účasti na cestovním ruchu
Liptáková, Jana ; Petrů, Zdenka (vedoucí práce) ; Indrová, Jarmila (oponent)
Tato práce se zabývá potřebami tělesně postižených v cestovním ruchu. Ze zdravotně postižených se zaměřuje právě na tělesně postižené především proto, že nejvíce jsou lidé postihováni omezením mobility. V České republice žije více než milion zdravotně postižených, z toho je přes půl milionu tělesně postižených. Práce se věnuje tělesně postiženým na vozíku proto, že kdyby byly odstraněny všechny bariéry, které musí vozíčkáři překonávat, byly by zárověň odstraněny veškeré bariéry, s kterými se potýkají všichni tělesně postižení. Pozornost této práce je věnována třem základním oborům cestovního ruchu, kterými jsou ubytování, stravování a doprava. Podstatou práce je popis legislativy, která se zabývá řešením bariér, s kterými se postižení potýkají téměř denně, také při cestování. A další důležitou částí práce je dotazníkové šetření, které bylo provedeno s vozíčkáři různého věku.
Výhody členství v různých kooperacích
Liptáková, Jana ; Turnerová, Lenka (vedoucí práce) ; Khelerová, Vladimíra (oponent)
Ve své bakalářské práci se podrobně zabývám Družstvem lékáren, jakožto typem vertikální kooperace. Družstvo lékáren jsem si vybrala, protože situace na trhu samostatných lékáren je složitá a jejich sdružení do Družstva lékáren jim nabízí určité výhody.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.