Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Interiér pro speciální vzdělávání dětí s poruchou autistického spektra
Vaněčková, Terezie
Diplomová práce se zabývá interiérem pro speciální vzdělávání dětí s PAS a jejich nároky na interiér vyplývající z diagnózy poruch autistického spektra a jejích projevů. V práci jsou popsána všechna významná kritéria a požadavky na tvorbu interiéru pro děti s PAS a výběru či tvorbu nábytku do tohoto interiéru. Vstupními údaji jsou poznatky z oblasti interiéru a jeho tvorby, nábytku a potřeb dětí s PAS, které byly zjišťovány i dotazníkovým šetřením. Práce se také opírá o zákony, vyhlášky a ČSN platné v té době.
Pohled učitelů na předškolní vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v čase
Nováková, Monika ; Mužáková, Monika (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Téma diplomové práce je pohled na speciální a předškolní vzdělávání na území České republiky v uplynulých 30 letech. Pro lepší pochopení provázanosti vývoje speciálního vzdělávání jsou však některé kapitoly věnovány i období před rokem 1989. Práce je členěná na část teoretickou a praktickou. Teoretická část diplomové práce je zaměřena na legislativu a dokumenty, které významně ovlivnily speciální a předškolní vzdělávání, na oblast integrace/inkluze ve vzdělávání a dále také na systém vzdělávání pedagogů po roce 1989 do současnosti a pozici asistenta pedagoga. Praktická část analyzuje informace získané formou rozhovoru s oslovenými pedagogy mateřských škol. Cílem práce bylo zjistit, jak pedagogové mateřských škol vnímají změny, kterými předškolní a speciální vzdělávání prošlo v průběhu uplynulých 30 letech.
Vzdělávání osob s Aspergerovým syndromem
Fejtková, Marie ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Thorovská, Alena (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje problematice vzdělávání osob s Aspergerovým syndromem. Cílem této bakalářské práce bylo prostřednictvím metod kvalitativního výzkumu zjistit, jak hodnotí průběh svého vzdělávání dnes již dospělé osoby s Aspergerovým syndromem. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje vymezení základních pojmů. Zabývá se vzděláváním žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami, s přihlédnutím k problematice Aspergerova syndromu, nejen z hlediska legislativního, ale i pedagogického. Praktická část bakalářské práce prostřednictvím třech kazuistik zjišťovala, jak hodnotí průběh svého vzdělávání dnes již dospělé osoby s Aspergerovým syndromem. Do zdrojů dat, ze kterých vycházely kazuistiky, byly zahrnuty i rozhovory respondentů, s kterými bylo provedeno interview v roce 2006 a stejné otázky jim byly položeny v roce 2018. Dalšími zdroji byly lékařské zprávy, zprávy z PPP, nově koncipovaný rozhovor s respondenty a rozhovory s matkami respondentů. Z kazuistik vyplynulo, jak osoby s Aspergerovým syndromem hodnotily systém českého školství, vnímaly odbornost pedagogů a jakým způsobem reagovaly na šikanu. Také vyslovily svůj názor na integraci a speciální školství v České republice jako celku. Kazuistiky mapují období více než 20 let, pokrývají...
Role osobního asistenta při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
DVOŘÁKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá rolí osobního asistenta při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve školách zřízených podle §16 odst. 9 zákona č. 561/2004 Sb. Hlavním cílem práce bylo analyzovat a popsat roli osobního asistenta. Cíl byl východiskem pro dvě výzkumné otázky, díky nimž jsem zjistila, jakým způsobem podporuje osobní asistent žáka při vzdělávání, a jak hodnotí působení a roli osobního asistenta při vzdělávání žáků osobní asistent, vedoucí služby poskytující osobní asistenci a zástupce školského zařízení. Cílů bylo dosaženo studiem odborné literatury a kvalitativním výzkumem. Teoretická část bakalářské práce se zaměřuje především na objasnění pojmů osobní asistent, asistent pedagoga, speciální vzdělávání, zdravotní postižení a vysvětlení pojmu osoba se speciálními vzdělávacími potřebami. Praktická část přináší informace o konkrétních organizacích, ve kterých jsem realizovala výzkum. Byly to Centrum ARPIDA, Centrum Kaňka a Diakonie Rolnička. Výzkum probíhal pomocí kvalitativní strategie, metodou polostrukturovaného rozhovoru. Bakalářská práce může být zdrojem informací, volně dostupných v akademické knihovně Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. A to nejen pro studenty specializovaných oborů, ale také pro širokou a laickou veřejnost. Práce přináší poznatky v oblasti role a pozice osobního asistenta při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Z výsledku výzkumu je patrné, že osobní asistent je důležitou a nezbytnou součástí vzdělávacího procesu žáků, hlavně těch s těžkým zdravotním nebo kombinovaným postižením.
Úloha asistenta pedagoga v logopedické třídě MŠ
Bendová, Lucie ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na úlohu asistenta pedagoga v logopedické třídě mateřské školy. Jejím cílem je prostřednictvím kvalitativního výzkumného šetření zachytit činnosti, které asistent pedagoga v této třídě vykonává. Hlavním cílem výzkumu bylo popsat činnosti asistenta pedagoga v logopedické třídě mateřské školy při přímé podpoře žáků. Výzkumné šetření probíhalo v logopedické třídě mateřské školy. Byly zpracovány kazuistiky pěti žáků na základě analýzy dokumentů a pozorování a kategorizovány činnosti asistenta pedagoga. Bylo zjištěno, že se v logopedické třídě mateřské školy vzdělávají především žáci s narušenou komunikační schopností, která se projevuje od počátku vývoje a kromě komunikační schopnosti zasahuje další oblasti vývoje. Asistent pedagoga věnuje pozornost všem žákům ve třídě a činnosti, kterými je podporuje v zapojení do vzdělávání a všech aktivit v mateřské škole se obsahově neliší. Jeho práce se zaměřuje zejména na zajištění porozumění, orientace a zapojení žáků do každé situace. KLÍČOVÁ SLOVA Asistent pedagoga, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, narušená komunikační schopnost, mateřská škola, logopedická třída, speciální vzdělávání
Návaznost sociálních služeb na speciální vzdělávání osob s mentálním postižením
SOUKUPOVÁ, Tereza
Tato práce ukazuje důležitost návaznosti sociálních služeb poskytovaných lidem s mentálním postižením na dovednosti osvojené během jejich speciálního vzdělávání. Práce je založena na dostupné literatuře, aktuální legislativě a vládním nařízení. Práce je doložena vybranými kazuistikami získanými během praxe.
Návrh vzdělávacího modulu
Lokvencová, Jana ; Zatloukal, David (oponent) ; Heralecký, Tomáš (vedoucí práce)
V diplomové práci se zaměřuji na tvorbu projektu pro děti a žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Projekt, jehož žadatelem je skutečná ZŠ a který má potenciál být podpořen z fondu EU, řeší aktuální situaci špatné čtenářské gramotnosti v ČR na základních školách. Smyslem práce je vytvořit kvalitní návrh vzdělávacího programu pro tuto cílovou skupinu nejen po stránce odborné ale i udržitelné.
Případová studie inkluze dětí se speciálními vzdělávacími potřebami do předškolních zařízení
Kefurtová, Denisa ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Hejzlarová, Eva (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje inkluzivnímu vzdělávání dětí s postižením v předškolních zařízeních. Na tento proces nahlíží perspektivou aktérů politiky inkluzivního vzdělávání. Klade si za cíl především objasnit, jaký postoj a názory k inkluzivní politice jednotliví aktéři zastávají a jaké jsou jejich hlavní zájmy a hodnoty. Současně skrze výpovědi respondentů poskytuje náhled na to, jakým způsobem je inkluzivní politika implementována. První část práce rozpracovává především teorii inkluzivního vzdělávání, historii právních úprav a současnou platnou právní úpravu vzdělávání dětí se speciálními potřebami a také koncept aktérů veřejné politiky a implementace veřejné politiky se zaměřením na učitele jako liniové implementátory. Jádrem druhé části je analýza aktérů inkluzivní politiky a jejich výpovědí, které byly získány skrze kvalitativní rozhovory za použití designu případové studie. Výsledky analýzy shrnují postoje, názory, zájmy a hodnoty ředitelky a učitelek mateřské školy, asistentek pedagogů, rodičů dětí a zřizovatele školy. Skrze výpovědi respondentů studie také analyzuje práci učitelek a asistentek pedagogů s dvěma dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami, přičemž poskytuje porovnání inkluzivního vzdělávání dítěte s poruchou autistického spektra a Downovým syndromem.
Integrace a speciální vzdělávání zrakově postižených
Kaiserová, Anna ; Chittussiová, Lenka (vedoucí práce) ; Cintlová, Jitka (oponent)
Název: Integrace a speciální vzdělávání zrakově postižených Cíl: Hlavním cílem této práce je charakterizovat integraci a speciální vzdělávání zrakově postižených, detailně popsat případovou studii u vybraného respondenta, který prošel jak integrací, tak speciálním vzdělávání. Metodika: Výzkumu se zúčastnil dvaadvacetiletý muž, který ve svém vzdělávacím procesu prošel integrací i speciálním vzděláváním. Jednalo se o kvalitativní výzkum a otázky polostrukturovaného rozhovoru zodpovídal on a jeho blízcí rodinní příslušníci. Výsledky: V závěru výzkumu se práce pozastavuje nad různými otázkami, které nás během šetření zaujaly. Ty jsou v diskuzi komentovány autorkou. Klíčová slova: zrak, zrakové postižení, integrace, inkluze, speciální vzdělávání, kompenzační pomůcky, asistent pedagoga

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.