Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Krizová intervence u mužských obětí sexuálního násilí
Bendová, Lucie ; Záplatová, Klára (vedoucí práce) ; Vítek, Petr (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje krizové intervenci u mužských obětí sexuálního násilí. Krizové služby fungují jako centra krizového zásahu pro širokou skupinu klientů. Mezi nimi mohou být také muži s historií sexuálního násilí. Tato práce tedy prozkoumává sexuální násilí u mužů a krizové práci s nimi. Teoretická část definuje pojem sexuálního násilí a udává jeho prevalenci u mužů ve společnosti. Věnuje se také popsání následků sexuálního násilí a diskutuje rozdíly v prožívání a následcích mezi ženami a muži. Teoretická část popisuje problematiku oznámení sexuálního násilí a zmiňuje bariéry, které mohou bránit v jeho sdělení. Poslední kapitola se zaměřuje na definici krizové intervence, její formy, zaměřuje se taktéž na specifika práce u sexuálního násilí a mapuje pražská krizová centra a krizové linky. Teoretická část rovněž diskutuje možné nedostatky krizové intervence při práci s mužskými oběťmi sexuálního násilí. Empirická část navazuje na předložené poznatky z teoretické části a představuje návrh výzkumu, který si pokládá za cíl zjistit postoje krizových interventů ohledně efektivní práce s mužskými oběťmi sexuálního násilí. Navrhovaný výzkum se inspiruje výzkumem Paula & Paula (2016), kteří zkoumali postoje terapeutů ohledně efektivní práce s mužskými oběťmi sexuálního násilí v dlouhodobé...
Krizová intervence u mužských obětí sexuálního násilí
Bendová, Lucie ; Záplatová, Klára (vedoucí práce) ; Burian Lexová, Eliška (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje krizové intervenci u mužských obětí sexuálního násilí. Teoretická část definuje pojem sexuálního násilí a udává jeho prevalenci ve společnosti. Věnuje se také popsání následků sexuálního násilí a diskutuje rozdíly v prožívání a následcích mezi ženami a muži. Teoretická část popisuje problematiku oznámení sexuálního násilí a zmiňuje bariéry, které mohou bránit v jeho sdělení. Poslední kapitola se zaměřuje na definici krizové intervence, její formy, postupy, zaměřuje se taktéž na specifika práce u sexuálního násilí a mapuje pražská krizová centra a krizové linky. Teoretická část rovněž diskutuje možné nedostatky krizové intervence při práci s mužskými oběťmi sexuálního násilí. Empirická část představuje návrh výzkumu, který si pokládá za cíl zjistit vnímanou efektivitu práce krizových interventů při práci s mužskými oběťmi sexuálního násilí. Navrhovaný výzkum si klade otázku, zda najdeme asociaci mezi faktory osobní zkušeností interventa se sexuálním násilím, pohlavím interventa, přímou pracovní zkušeností s mužskými oběťmi sexuálního násilí a vnímanou vlastní efektivitou práce. Klíčová slova: Sexuální násilí, krizová intervence, muži, oběť sexuálního násilí, vnímaná efektivita práce krizových interventů
Čtení textu s obrázkem dětmi předškolního věku
Bendová, Lucie ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Špačková, Klára (oponent)
Děti jsou již v předškolním věku obklopeny ilustrovanými texty. Písmo aktivně zkoumají a vytvářejí vlastní hypotézy o jeho vlastnostech a funkci ještě předtím, než se naučí číst. Cílem této bakalářské práce je zjistit, jak tyto děti interpretují text doprovázený obrázkem a jak se jejich představy vyvíjejí. Teoretická část je zaměřená zejména na práci argentinské psycholožky Emilie Ferreiro. Těžištěm práce je pak kvalitativní výzkum, který se prací Ferreiro inspiruje. Data byla získána od 13 dětí ve věku 3-6 let. Každému dítěti byly předloženy čtyři kartičky s různými kombinacemi textu a obrázku. Během individuálního rozhovoru byly zachyceny strategie, které jednotlivé děti používají ve snaze interpretovat text. Tyto strategie byly dále popsány a rozděleny do několika kategorií.
Úloha asistenta pedagoga v logopedické třídě MŠ
Bendová, Lucie ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na úlohu asistenta pedagoga v logopedické třídě mateřské školy. Jejím cílem je prostřednictvím kvalitativního výzkumného šetření zachytit činnosti, které asistent pedagoga v této třídě vykonává. Hlavním cílem výzkumu bylo popsat činnosti asistenta pedagoga v logopedické třídě mateřské školy při přímé podpoře žáků. Výzkumné šetření probíhalo v logopedické třídě mateřské školy. Byly zpracovány kazuistiky pěti žáků na základě analýzy dokumentů a pozorování a kategorizovány činnosti asistenta pedagoga. Bylo zjištěno, že se v logopedické třídě mateřské školy vzdělávají především žáci s narušenou komunikační schopností, která se projevuje od počátku vývoje a kromě komunikační schopnosti zasahuje další oblasti vývoje. Asistent pedagoga věnuje pozornost všem žákům ve třídě a činnosti, kterými je podporuje v zapojení do vzdělávání a všech aktivit v mateřské škole se obsahově neliší. Jeho práce se zaměřuje zejména na zajištění porozumění, orientace a zapojení žáků do každé situace. KLÍČOVÁ SLOVA Asistent pedagoga, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, narušená komunikační schopnost, mateřská škola, logopedická třída, speciální vzdělávání
Čtení textu s obrázkem dětmi předškolního věku
Bendová, Lucie ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Špačková, Klára (oponent)
Děti jsou již v předškolním věku obklopeny ilustrovanými texty. Písmo aktivně zkoumají a vytvářejí vlastní hypotézy o jeho vlastnostech a funkci ještě předtím, než se naučí číst. Cílem této bakalářské práce je zjistit, jak tyto děti interpretují text doprovázený obrázkem a jak se jejich představy vyvíjejí. Teoretická část je zaměřená zejména na práci argentinské psycholožky Emilie Ferreiro. Těžištěm práce je pak kvalitativní výzkum, který se prací Ferreiro inspiruje. Data byla získána od 13 dětí ve věku 3-6 let. Každému dítěti byly předloženy čtyři kartičky s různými kombinacemi textu a obrázku. Během individuálního rozhovoru byly zachyceny strategie, které jednotlivé děti používají ve snaze interpretovat text. Tyto strategie byly dále popsány a rozděleny do několika kategorií.

Viz též: podobná jména autorů
7 BENDOVÁ, Lenka
7 Bendová, Lenka
1 Bendová, Linda
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.