Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Skrytá reklama na sociálních sítích
Sýkorová, Kristýna ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Houdek, Petr (oponent)
Cílem této bakalářské práce je představení skryté reklamy na sociálních sítích, možnostech jejího šíření napříč platformami a vymezení jejího právního rámce. První část bakalářské práce se bude týkat představení reklamy, převážně té digitální, a následně jejích jednotlivých druhů, které se vyskytují na sociálních sítích na kanálech influencerů. Reklama, zejména ta skrytá, bude vydefinována z pohledu vnitrostátního práva a práva Evropské unie. Influencerství bude dále představeno na základě jeho povahy a obsahu, ale taktéž na základě povinností influencerů, které vznikají při šíření sponzorovaného obsahu. V druhé části se budu věnovat analýze povědomí o skryté reklamě z pohledu uživatelů sociálních sítí. Zkoumána bude jak jejich teoretická znalost reklamy a spoluprací, tak i jejich schopnost tuto reklamu prakticky posoudit a zejména pak to, jestli by se o sponzorovaný příspěvek mohlo jednat. Na závěr budu porovnávat aktuální právní úpravu s výsledky analýzy a představím možnosti úpravy této oblasti z pohledu její efektivnosti, kvality a potřebnosti.
Právní aspekty skryté reklamy na sociálních sítích se zaměřením na její vnímání dítětem
Jirůtková, Martina ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
98 Abstrakt: Právní aspekty skryté reklamy na sociálních sítích se zaměřením na její vnímání dítětem Cílem této diplomové práce je posouzení, zda aktuální účinné právní předpisy jsou schopné reagovat na nový fenomén sociálních sítí, a to primárně v oblasti reklamní činnosti. Autorka diplomové práce si dává za cíl zanalyzovat aktuální právní stav v oblasti skryté reklamy a zhodnotit, zda tato úprava představuje účinnou ochranou v tomto on-line prostředí a zvláště, jestli reflektuje věk uživatelů sociálních sítí a zda dětskému publiku poskytuje zvýšenou ochranu. První kapitola práce rozebírá sociální sítě a influencery, a to nejen z obecného hlediska, avšak i z pohledu práva. Tato kapitola taktéž blíže popisuje tři vybrané sociální sítě, tj. Facebook, Instagram a YouTube. Následující část práce obsažená v druhé až čtvrté kapitole zaměřuje svou pozornost na úpravu skryté reklamy v českém právní řádu, požadavky vybraných sociálních sítí na označování reklamního obsahu a zahraniční rozhodovací praxi v oblasti skryté reklamy na sociálních sítích. Předmětem rozboru byly nejen předpisy aplikovatelné v rámci sociálních sítí, ale i předpisy upravující reklamu v jiném prostředí pro získání uceleného přehledu úpravy skryté reklamy. Kapitola pátá se zabývá postavením dítěte v českém právním řádu. Popisuje požadavky...
Rozeznávání PR vlivů v českých lifestylových magazínech
Šimáčková, Pavla ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Pronikání public relations a jiných ekonomických vlivů do redakčních obsahů lifestylových médií je aktuální problém, který je v českém prostředí neprobádaný. Cílem diplomové práce bylo zmapování míry a způsobu pronikání PR vlivů do obsahů českých lifestylových magazínů a sekundárně ověření aplikovatelnosti metody Vladimíry Kubíčkové (2015) v této oblasti trhu. Ve výzkumné části byly stanoveny hlavní (3) a vedlejší (12) výzkumné otázky. Vedlejší výzkumné otázky korespondovaly se systémem 12 parametrů k ci PR vlivů v českých lifestylových magazínech, který byl navržen na základě více zahraničních a jedné české studie, kterou sestavila Vladimíra Kubíčková (2015). Za pomoci kvantitativní analýzy bylo těchto 12 parametrů postupně aplikováno na 1 217 potenciálních PR subjektů nalezených v redakčních článcích náhodně vybraných vydání lifestylových časopisů: Dieta, Cosmopolitan, Svět ženy, Glanc, Vogue. Těchto 1 217 subjektů bylo následně prostřednictvím nástroje Newton Media následně hledáno i v dalších periodikách, která vycházela v podobném časovém období. Výsledky ukázaly, že většina redakčních článků ve zkoumaných časopisech vykázala alespoň jeden z dvanácti stanovených PR vlivů. Mezi nejčastěji se projevujícími PR vlivy byla nepřítomnost negativních informací či opačného pohledu a přítomnost vizuálu...
Celulitida jako sociální fenomén: Analýza českého tisku
Babková, Eva ; Pavlík, Petr (vedoucí práce) ; Baslarová, Iva (oponent)
Diplomová práce "Celulitida jako sociální fenomén: Analýza českého tisku" se zabývá tématem vzniku a vývoje představy o celulitidě jako o nemoci a vadě na kráse v českém tisku a konstruováním tohoto fenoménu v současnosti. Cílem práce bylo za pomoci krátké kvantitativní analýzy českého tisku jako celku, krátké kvantitativní analýzy zvoleného výzkumného vzorku v rámci českého tisku a následně kvalitativní analýzy tohoto výzkumného vzorku, ukázat, jak se rozvíjely a medializovaly tyto představy o celulitidě, díky kterým se z běžného fyziologického faktu, který existoval i dříve, stala vada na kráse žen a nemoc. Dále bylo cílem diplomové práce také hledání odpovědi na otázku, nakolik je celulitida konstruktem, vytvořeným reklamním průmyslem a výrobci kosmetických přístrojů a přípravků, zneužívajícím a podporujícím normativní představy o ideálním ženském těle a kráse.
Nekalá soutěž a nekalé obchodní praktiky v online prostředí sociálních sítí
Jiraský, Vojtěch ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Tomášek, Petr (oponent)
Nekalá soutěž a nekalé obchodní praktiky v online prostředí sociálních sítí Abstrakt (ČJ) Cílem této práce je prozkoumat platnou právní úpravu týkající se fenoménu skryté reklamy na sociálních sítích v příspěvcích influencerů, a to pohledem práva České republiky proti nekalé soutěži a nekalým obchodním praktikám. Autor si rovněž klade za cíl popsat náležitosti řádného označování reklamy v těchto příspěvcích. Úvodní část této práce pojednává o obecné právní úpravě nekalé soutěže a nekalých obchodních praktik (i s ohledem na vliv evropského práva) a o právní regulaci sociálních sítí. Rozebrána je generální klauzule nekalé soutěže, pojmenované (zvláštní) a nepojmenované (soudcovské) skutkové podstaty nekalé soutěže a prostředky ochrany proti nekalé soutěži. Nekalé obchodní praktiky jsou charakterizovány pojednáním o generální klauzuli, malých generálních klauzulích a tzv. černé listině nekalých obchodních praktik. Sociální sítě jsou pak nejprve popsány jako služby informační společnosti či audiovizuální mediální služby, a následně jsou vybrané tři sociální sítě - Facebook, Instagram a YouTube - obecně představeny a je vymezen právní vztah mezi jednotlivými sítěmi a jejich uživateli. Následující část této práce je pak zaměřena na detailní rozbor skryté reklamy na sociálních sítích jako nekalého jednání. Autor...
Celulitida jako sociální fenomén: Analýza českého tisku
Babková, Eva ; Pavlík, Petr (vedoucí práce) ; Baslarová, Iva (oponent)
Diplomová práce "Celulitida jako sociální fenomén: Analýza českého tisku" se zabývá tématem vzniku a vývoje představy o celulitidě jako o nemoci a vadě na kráse v českém tisku a konstruováním tohoto fenoménu v současnosti. Cílem práce bylo za pomoci krátké kvantitativní analýzy českého tisku jako celku, krátké kvantitativní analýzy zvoleného výzkumného vzorku v rámci českého tisku a následně kvalitativní analýzy tohoto výzkumného vzorku, ukázat, jak se rozvíjely a medializovaly tyto představy o celulitidě, díky kterým se z běžného fyziologického faktu, který existoval i dříve, stala vada na kráse žen a nemoc. Dále bylo cílem diplomové práce také hledání odpovědi na otázku, nakolik je celulitida konstruktem, vytvořeným reklamním průmyslem a výrobci kosmetických přístrojů a přípravků, zneužívajícím a podporujícím normativní představy o ideálním ženském těle a kráse.
The Rise of the YouTube Celebrity: The Migration of Young Audiences from TV to Independent Content Creators
Sedláček, Jakub ; Slussareff, Michaela (vedoucí práce) ; Koubský, Petr (oponent)
Cílem této práce je poodhalit příčiny náhlého vzestupu tzv. YouTube celebrity a experimentálně ověřit, zda se tvrzení médií že YouTubeři u teenagerů nahradili tradiční celebrity zakládají na pravdě. Práce integruje YouTubery do oboru tzv. celebrity studies - nejprve rozebírá původ celebrity a její roli ve společnosti a následně nachází spojitosti mezi celebritami tradičních médií a YouTubery na základě společných vlastností, které je definují a funkcí, které plní. Výsledkem je označení YouTubera za technologicky podmíněný další stupeň vývoje televizní celebrity, neboť oba typy stojí na společných základech divákova důvěrného vztahu s nimi. Práce se dále zabývá tématy participativní kultury, monetizace nebo proměny YouTuberství v práci na plný úvazek a hodnotí vliv takového vývoje na kulturu online videa, video obsah samotný a samozřejmě na vzestup YouTube celebrity. Poslední část práce tvoří experimentální výzkum, který pomocí kvantitativních výzkumných metod na vzorku více než 5000 českých teenagerů zkoumá Facebookové stránky označené jako "to se mi líbí" a ukazuje, že YouTubeři jsou pro teenagery skutečně důležitější než tradiční celebrity.
Rozsah a použití reklamy v TV (povolení použití product placementu po 1.6.2010)
Rozumová, Markéta ; Köppl, Daniel (vedoucí práce) ; Gerbery, Juraj (oponent)
(abstrakt) Bakalářská práce "Rozsah a použití reklamy v TV (povolení použití product placementu po 1. 6. 2010)" se zaměřuje na změnu v české televizní tvorbě, která byla způsobena přijetím novely zákona, umožňujícího využívání product placementu, jako způsobu obchodního sdělení a zařazujícího tento komunikační nástroj mezi obchodní produkty televizních stanic. Práce stručněji popisuje vývoj product placementu od jeho historických počátků, přes rozšíření ve filmové tvorbě až k povolení v televizi. Popisuje právní úpravu PP v ČR a její výklad ze strany Rady pro rozhlasové a televizní vysílání. Podrobněji se zaměřuje na situaci v prostředí českých televizních stanic, na způsoby umístění produktu a možné výhody jeho použití v porovnání s klasickými reklamními spoty. Porovnává veřejnoprávní Českou televizi a soukromou TV Nova, uvádí konkrétní příklady pořadů, ve kterých se PP začal uplatňovat. Práce prezentuje názory mediálních odborníků, zadavatelů reklam, hodnocení a zásahy RRTV a názory diváků. Cílem práce bylo zjistit a zhodnotit, jak se uvedení PP do českého televizního prostředí projevilo v pořadech, zda se zda naplnilo očekávání zadavatelů a provozovatelů vysílání, zda se stalo přirozenou součástí televizních děl a jak je vnímáno publikem
Product placement v české kinematografické tvorbě
Suková, Martina ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Postler, Milan (oponent)
Práce se zaobírá analýzou právní úpravy product placement a jeho působení na spotřebitele. Na začátku je vysvětlený pojem product placement ze všeobecného hlediska - je uvedena jeho definice, umístění, dělení a také přednosti a nedostatky, které product placement skýtá. Hlavním cílem této bakalářské práce je zjistit veškerou právní úpravu, která se dotýká problematiky fenoménu dnešní doby - product placement, vymezení přesné definice a jeho působení na diváka v roli spotřebitele. Product placement byl na základě směrnice Evropského parlamentu a Rady 2007/65/ES do českého práva transponován jako "umístění produktu". Implementace směrnice se projevila hlavně schválením nového zákona o audiovizuálních mediálních službách na vyžádání, ale i v novele zákona č. 231/2001 Sb. Na určitém vzorku české kinematografické tvorby bylo identifikováno, v jaké míře je product placement využíván a jaké typy produktů jsou nejhojněji v českých filmech zobrazovány, tyto výsledky byly následně porovnány s audiovizuální tvorbou ze Spojených států amerických. V rámci dotazníkového šetření bylo záměrem posoudit, jaké je obecné povědomí českých spotřebitelů o tomto marketingovém nástroji.
Skrytá reklama a product placement v českých mediích
Růžičková, Šárka ; Zeman, Jiří (vedoucí práce) ; Filipová, Alena (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje skryté reklamě a hlavně product palcementu. Práce nás seznámí s pojmy skrytá reklama a product placement a jejich umístění v marketingové komunikaci. Teoretická část se zaměřuje na definice pojmů reklama, skrytá reklama, product placement a na právní předpisy. Práce se zabývá, analýzou a dopadem legalizace product placement v českých mediích po přijetí směrnice EP a Rady 2007/65/ES a v závěru zhodnocením, zda product placement zakázat či povolit v televizních pořadech.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.