Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 880 záznamů.  začátekpředchozí525 - 534dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Formy spolupráce rodiny a školy na počátku školní docházky
Těšínská, Magda ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce se soustředí na formy spolupráce mezi rodinou a školou na počátku školní docházky. Teoretická část definuje rodinu a školu jako výchovně - vzdělávací instituce. Mapuje kořeny vývoje spolupráce těchto institucí. Ukazuje současné trendy ve spolupráci mezi rodinou a školou s využitím prvků a strategie z inovativního pedagogického programu Začít spolu a projektu Rodiče vítáni. Poukazuje na prvky ovlivňující problematiku vzájemných vztahů. V úvodu empirické části je nejprve rozepsána metodologie kvalitativního výzkumu. Hlavní technikou realizační fáze bylo zúčastněné pozorování, dotazování a polostrukturované rozhovory s pedagogickými pracovníky a s rodiči žáků ve dvou školách, v běžné základní škole a ve škole hlásící se k programu Začít spolu, která obdržela certifikát Rodiče vítáni. Partnerská realita byla analyzována na základě splňování kritérií uvedených v dokumentu Kompetentní učitel 21. století: Mezinárodní profesní rámec kvality ISSA. Na základě výzkumného šetření došlo k identifikování skutečného stavu na obou školách, jeho pozitivních stránek i nedostatků. Klíčová slova rodina, škola, žák, učitel, komunikace, spolupráce rodiny a školy, první stupeň základní školy, zkušenosti, inovativní programy, Začít spolu, Rodiče vítáni
Realizace výchovy ke zdraví na vybrané základní škole
Caudr, Martin ; Čevela, Rostislav (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá realizací vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví na vybrané základní škole. Cílem práce je zjistit postoje žáků druhého stupně vybrané školy ke vzdělávacímu oboru Výchova ke zdraví a zjistit, jak se výuka výchovy ke zdraví promítla do života žáků druhého stupně vybrané školy, a nakolik ovlivnila jejich názory a postoje ke zdravému životnímu stylu. Teoretická část se zabývá vymezením základních pojmů, jako je zdraví, zdravý životní styl, zdravotní gramotnost. Podrobněji popisuje v rámci RVP vzdělávací oblast Člověk a zdraví. Praktická část zjišťuje postoje žáků vybrané školy ke vzdělávacímu oboru Výchova ke zdraví a jejich názory a postoje ke zdravému životnímu stylu. V této části budou zpracovány dva dotazníky, které jsou určeny dětem z vybrané základní školy. Zaměřené jsou především na postoje k vyučovanému předmětu Výchova ke zdraví a na postoje ke zdravému životnímu stylu. Na základě výsledků výzkumného šetření, analýzy školního vzdělávacího programu v oblasti Člověk a zdraví a teoretických poznatků bude v práci uvedeno doporučení pro pedagogickou praxi na vybrané základní škole. KLÍČOVÁ SLOVA Výchova ke zdraví, zdravotní gramotnost, zdravý životní styl, pohybové aktivity, škola
Politika KSČ a ovlivňování přechodu žáka ze základní školy na školu střední očima pamětnic
Eliášová, Jana ; Kubišová, Zuzana (vedoucí práce) ; Županič, Jan (oponent)
Diplomová práce Katedra občanské výchovy a filosofie Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy Bc. Jana Eliášová Abstrakt a klíčová slova Tato diplomová práce se zabývá ovlivňováním přechodu žáka ze základní školy na školu střední v době komunistické nadvlády, tj. v letech 1948-1989. Metodologie práce se opírá o rozhovory vycházející z metody orální historie, archivní záznamy a odbornou literaturu. Dále se práce zabývá fungováním školství v době nadvlády KSČ, přičemž se zaměřuje na základní a střední školy. Stěžejní část práce vychází z orálně historického terénního výzkumu, především z osobních zkušeností pamětnic. Pro tuto práci poskytlo své paměti deset pamětnic a jeden pamětník, kteří v mladistvém věku prožili buď úplný zákaz studia na střední škole, nebo jejich nástup na střední školu byl zkomplikován, a to podle nich z důvodu nevhodného posudku ze strany školy či politicky nevhodného rodinného původu. Práce se snaží odhalit, jakým způsobem k ovlivňování studia či k jeho zákazu docházelo, z jakého důvodu k tomu docházelo a jaký vliv měla tato zkušenost na následující život pamětnic. Klíčová slova komunismus, Komunistická strana Československa, školství, základní škola, střední škola, posudky ke studiu, kádrový systém, represe
Vznik a historický vývoj 1. ústavní základní školy ve střední Evropě při sanatoriu Františka Hamzy v Luži
Slabá, Soňa ; Stará, Jana (oponent) ; Hejlová, Helena (oponent)
NÁZEV: Vznik a historický vývoj 1. ústavní základní školy ve střední Evropě při sanatoriu Františka Hamzy v Luži AUTORKA: Mgr. Soňa Mikolášková ABSTRAKT Cílem rigorózní práce je na základě archivních pramenů a literatury zachytit co nejucelenější obraz vzniku a historického vývoje ústavní základní školy při sanatoriu Františka Hamzy v Luži včetně pedagogického přístupu a názorů jejího zakladatele prof. MUDr. Františka Hamzy, učebních osnov, průběhu vyučování a specifik této školy. Tato škola byla 1. ústavní základní školou ve střední Evropě. Teprve později začaly vznikat další při nemocnicích a léčebných zařízeních. Dodnes plní zejména vzdělávací a výchovnou funkci, která má důležitý pozitivní vliv při procesu uzdravování dítěte, protože odpoutává jeho myšlenky od nemoci, bolesti, strachu a pomáhá překonat smutek z odloučení od rodiny. KLÍČOVÁ SLOVA Skrofulóza, tuberkulóza, historie, léčebna, děti, učitel, škola, příroda, ovzduší, přístup
České školy v období protektorátu
Vaněček, Michal ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent) ; Prokop, Jiří (oponent)
v jazyce českém Pro zpracování své rigorózní práce jsem si vzhledem ke svému dlouholetému zájmu o historii 2.světové války zvolil téma "České školy v období protektorátu". Mým cílem bylo popsat toto pro české školství velmi těžké období se záměrem vytvořit spíše populárně - naučnou publikaci určenou studentům pedagogiky jako rozšíření výuky dějin pedagogiky, protože jsem se během svých studií na Pedagogické i Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze vůbec nesetkal s probíráním tohoto údobí dějin našeho školství. Domnívám se, že je třeba i dnes studentům pedagogických oborů, tedy především budoucím učitelům, toto téma připomínat, a to především z toho důvodu, aby došlo k uvědomění nelehké situace učitelstva, ale i žactva a studentstva v období nacistického útlaku. Myslím si, že by toto, i když velmi smutné téma, mohlo vychovávat budoucí učitele k tomu, že si budou svého poslání více vážit, což může zvýšit i současnou nižší prestiž tohoto povolání u nás. V nemalé míře by bylo mým přáním, aby přečtením mé práce bylo v budoucích učitelích pozvednuto vlastenectví, láska a úcta k dějinám našeho školství. Celou práci jsem koncipoval jako popis situace jednotlivých školních protektorátních let, samozřejmě s patřičným úvodem do problematiky protektorátního školství, v úvodu každého školního roku jsem...
Studie genderových postojů žáků a žákyní devátých ročníků vybraných základních škol
Zemková, Jana ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je zjistit, zda jsou žáci a žákyně devátých ročníků vybraných základních škol ovlivněni genderovými stereotypy a zda se genderové stereotypy promítají do jejich představ, vnímání a rozhodování. Teoretická část práce obsahuje kromě vymezení pojmu gender i kapitoly týkající se teorií genderu, postojů, genderových stereotypů, rovných příležitostí mužů a žen v zaměstnání, role muže a ženy v rodině. Stěžejní kapitola se týká oblasti genderu a vzdělávání. Praktická část diplomové práce je zaměřena na mapování žákovských postojů dotýkajících se oblasti genderu. Pomocí dotazníkového šetření byla získána data celkem od 204 žáků a žákyň. Získané výsledky byly konfrontovány s poznatky, které uvádí odborná literatura.
Názor dětí staršího školního věku na pohyb, zdraví a sport
Šindlerová, Hana ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Buriánková, Jitka (oponent)
Název: Názor dětí staršího školního věku na pohyb, zdraví a sport Cíle: Cílem mé diplomové práce je získat názor dětí a komplexní pohled na problematiku pohybu, sportu, zdraví, tělesné výchovy a zdravého životního stylu. Diplomová práce zjišťuje znalosti a názory dětí staršího školního věku (2. stupeň základní školy) o zdravé výživě, pohybu a životním stylu. Dále prozkoumává, jaké faktory ovlivňují žáky starat se o svůj životní styl, zda jsou rozdíly v jejich názorech ke zdravému životnímu stylu ovlivněny pohlavím, rodinou, případně školou, kterou navštěvují. Úkolem práce bude také zjistit, zdali žáci dvou vybraných základních škol ve Slaném mají rozdílný názor na výše zmíněný pohyb, zdraví, výživu, tělesnou výchovu a sport. Také by mě zajímalo jaká je motivace žáků vést zdravý životní styl a proč děti baví či nebaví tělesná výchova a sport. Metody řešení: K získání výsledků důležitých pro diplomovou práci jsem zvolila metodu kvantitativní - anketu. Jedná se o neinvazivní anonymní dotazníkové šetření, které se zaměřuje na jednotlivce v období staršího školního věku - 2. stupeň základní školy. Podstatou šetření je shromáždění dat a informací od respondentů a zjistit jejich názory na dané téma. Dotazník byl sestaven ve spolupráci s vedoucím mé diplomové práce. Respondentů bylo celkem 180. 90...
Historie školy v obci Slivenec
Drda, Stanislav ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Bakalářská práce přibližuje, v rámci možností daných dochovanými prameny, kompletní známou historii školství a školy v obci Slivenec. Práce se detailněji věnuje některým významným dějinným obdobím (zejména období první a druhé světové války), která měla zásadnější dopad na dění v obci. Zaměřuje se také na osobnosti některých učitelů, kteří se ve své době výrazně zapsali do života slivenecké školy i obce. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 880 záznamů.   začátekpředchozí525 - 534dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.