Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 338 záznamů.  začátekpředchozí209 - 218dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Signal - propaganda Wehrmachtu v okupované Evropě a Protektorátu Čechy a Morava 1940-1945
Beneš, Otmar ; Michela, Miroslav (vedoucí práce) ; Šedivý, Ivan (oponent)
Předložená bakalářská práce je analýzou jedné z významných tiskovin nacistické propagandy z období druhé světové války - časopisu Signal. Práce má za cíl analyzovat zejména období od dubna 1940 do dubna 1945, kdy byla v činnosti redakce tohoto časopisu. Vzhledem ke značnému celoevropskému rozšíření tohoto periodika a jeho až do posledních dnů války trvající existenci, se autor ve své práci snaží provést obsahovou komparaci časopisu, jenž má spočívat jak ve výzkumu jeho tematického obsahu, který se během války výrazně měnil, tak i ve sledování jeho různého přijetí a role v okupovaných a neutrálních zemích. Zájem bude koncentrován na obraz války prezentovaný civilnímu obyvatelstvu v jednotlivých zemích Evropy. Ze zemí, kam byl Signal distribuován, je pak zvláštní důraz vzat na Protektorát Čechy a Morava. Klíčová slova Signal, 1940 - 1945, Wehrmacht, propaganda, Evropa, Protektorát, ilustrovaný časopis, druhá světová válka, tisk, fotografie.
Mistr Jan Hus a jeho typy filmových postav v díle O. Vávry a J. Svobody
Gubáš, Robert ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Knapík, Jiří (oponent)
Diplomová práce analyzuje vyobrazení Mistra Jana Husa ve stejnojmenných filmech Otakara Vávry z roku 1954 respektive Jiřího Svobody z roku 2015. Cílem práce je zjistit, jak se změnil pohled na tuto historickou osobu vnímanou prizmatem doby a režimu ve kterém byla ztvárněna na filmovém plátně. V úvodní části práce je přiblížena postava Mistra Jana Husa v historickém kontextu doby. V interpretativní části práce zkoumá ideologické motivy, či stereotypy a jejich vzájemnou provázanost. V práci je využito metody kvalitativní analýzy vybraných aspektů obou filmů. V návaznosti na komparativní analýzu vybraných segmentů obou filmů zkoumá práce také historickou osobu Mistra Jana Husa jako filmovou postavu. Výstupem práce je posouzení, zda bylo historické období, ve kterém žil Mistr Jan Hus ztvárněno v souladu s duchem objektivity a dostupných historických pramenů.
České školy v období protektorátu
Vaněček, Michal ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent) ; Prokop, Jiří (oponent)
v jazyce českém Pro zpracování své rigorózní práce jsem si vzhledem ke svému dlouholetému zájmu o historii 2.světové války zvolil téma "České školy v období protektorátu". Mým cílem bylo popsat toto pro české školství velmi těžké období se záměrem vytvořit spíše populárně - naučnou publikaci určenou studentům pedagogiky jako rozšíření výuky dějin pedagogiky, protože jsem se během svých studií na Pedagogické i Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze vůbec nesetkal s probíráním tohoto údobí dějin našeho školství. Domnívám se, že je třeba i dnes studentům pedagogických oborů, tedy především budoucím učitelům, toto téma připomínat, a to především z toho důvodu, aby došlo k uvědomění nelehké situace učitelstva, ale i žactva a studentstva v období nacistického útlaku. Myslím si, že by toto, i když velmi smutné téma, mohlo vychovávat budoucí učitele k tomu, že si budou svého poslání více vážit, což může zvýšit i současnou nižší prestiž tohoto povolání u nás. V nemalé míře by bylo mým přáním, aby přečtením mé práce bylo v budoucích učitelích pozvednuto vlastenectví, láska a úcta k dějinám našeho školství. Celou práci jsem koncipoval jako popis situace jednotlivých školních protektorátních let, samozřejmě s patřičným úvodem do problematiky protektorátního školství, v úvodu každého školního roku jsem...
Vztahy mezi SSSR a USA v Televizních novinách Československé televize v roce 1981 na příkladu Salvadoru
Bezvodová, Michaela ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Práce Vztahy mezi SSSR a USA v Televizních novinách Československé televize v roce 1981 na příkladu Salvadoru se zabývá analýzou americko-sovětských vztahů v hlavní zpravodajské relaci Televizní noviny Československé televize v roce 1981, a to na příkladu konfliktu v Salvadoru. Zároveň popisuje atmosféru vztahů dvou supervelmocí v průběhu studené války. V teoretické části přibližuje legislativní opatření spojená s totalitní mocí v Československé socialistické republice, představuje základní terminologii zpravodajství a otevírá otázku manipulace v médiích. Okrajově také přibližuje vztahy mezi SSSR a USA od konce 70. let až do začátku prvního funkčního období Ronalda Reagana a změnu politiky vůči Sovětskému svazu po odchodu Jimmyho Cartera z úřadu prezidenta. Praktická část pak sleduje vývoj americko-sovětských vztahů v průběhu celého roku 1981, jak jej reflektoval pořad Televizní noviny - čtvrtletně seznamuje se zásadními událostmi i jednáními a pomocí obsahové analýzy interpretuje význam totalitního zpravodajství na příkladu salvadorské občanské války a dalších politických meznících daného období. Cílem práce je představit komunistickou propagandu uplatňovanou v předním československém médiu, a otevřít tak otázky manipulace v médiích, vlivu a odkazu, jaké nese do dnešní doby.
Kubánská zahraniční politika v situaci ekonomické závislosti na SSSR: případ podněcování ozbrojených revolucí v zemích třetího světa v rámci magazínu Tricontinental
Brokeš, Filip ; Svoboda, Karel (vedoucí práce) ; Kolenovská, Daniela (oponent)
Bakalářská práce "Kubánská zahraniční politika v situaci ekonomické závislosti na SSSR:Případ podněcování ozbrojených revolucí v zemích třetího světa v rámci magazínu Tricontinental" se zabývá otázkou schopnosti kubánské vlády vykonávat nezávislou zahraniční politiku - konkrétně v oblasti propagandy - před a po roce 1968, kdy byla nucena značně přehodnotit svůj postoj k Sovětskému svazu poté, co byly přerušeny dodávky ropy na ostrov. První část práce je věnována obecnému popisu kubánské zahraniční politiky vůči zemím třetího světa po převzetí moci Fidelem Castrem v roce 1959 a objasnění odlišností od sovětské politiky. Popsány jsou i obchodní vztahy mezi oběma státy, tak jak se vyvíjely v průběhu 60. let. V druhé části jsou srovnávány odlišnosti v kubánské propagandě v rámci obsahu magazínu Tricontinental (četnost propagování ozbrojených revolucí), který v období 1966 až 1990 sloužil jako hlavní "zbraň" kubánské propagandy směřované vně vlastního území. Primárním cílem této práce je zjistit, jestli byla kubánská vláda schopna na poli propagandy udržet vlastní zahraničně-politickou linii po té, co se na ekonomické rovině jasně dostala pod vliv Sovětského svazu, jehož zahraniční politika vůči zemím třetího světa byla velmi odlišná.
Společenské a politické funkce poezie v mediální komunikaci
Knéblová, Michaela ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Batistová, Anna (oponent)
Tato práce se zabývá úlohou poezie tištěné v letech 1948-1953 v Rudém právu. Vybranou poezii analyzuje a interpretuje ji ve spojitosti s významnými svátky a událostmi, na základě toho pak přibližuje některé dobové mýty a vysvětluje jejich symboliku. Především prostřednictvím referátů a veřejných projevů na tematických konferencích a sjezdech objasňuje vývoj poezie a žurnalistiky v tomto zlomovém období a specifikuje jejich úkoly a poslání. V souvislosti s tím referuje o socialistickém realismu v literatuře a zprostředkovává výpovědi významných osobností tehdejší politické a kulturní oblasti o literatuře, poezii a žurnalistice. Pojednává také o tom, jakým způsobem byly koncipovány titulní strany Rudého správa při výjimečných příležitostech a jak vypadaly některé texty v něm obsažené. Text čtenáři představuje nejdůležitější socialistické svátky, poukazuje na jejich dobový kontext a dovoluje mu nahlédnout problematiku společenského významu oslav a způsobů prezentace těchto svátků. Objevují se v něm i informace o akci Pracující do literatury. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
James Bond - tajný agent propagandy
Hornová, Karolína ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl prozkoumat prvky a projevy propagandy ve vybraných filmech ze série o agentu Jamesi Bondovi. Teoretická část se snaží definovat pojem propaganda především z hlediska mediálních a komunikačních studií a následně přibližuje pohledy různých autorů na způsoby a druhy šíření propagandistického persvazivního sdělení a jeho odhalení pomocí analýzy diskurzu. V práci je reflektován zejména pragmatický přístup autorů Jowetta a O'Donnellové, který je uváděn v komparaci s dalšími stěžejními přístupy. Teoretická část zároveň uvádí propagandu do kontextu doby, tedy období studené války a zmiňuje konkrétní případy jejího působení. Zároveň si práce všímá bondovek samotných, a to zejména pohledem na jejich narativ a jeho mytologickou a stereotypizující složku. V praktické části je jsou následně metodou interpretativní obsahové analýzy zkoumány filmové bondovky právě z této doby s cílem nalézt v nich popsané prvky protivýchodní propagandy, analyzovat jejich projevy a zodpovědět tak na dané výzkumné otázky.
Mytologická a sémiotická rovina vybraných plakátů z období Třetí Říše
Fulková, Andrea ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Dvořák, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá plakátem z doby nacistické Třetí říše a ideologií formovaným obrazovým i textovým sdělením, které předkládá. Práce pohlíží na plakát jako na důležité komunikační médium, které sloužilo nacistické propagandě k šíření nacionálně socialistické ideologie. Nacistická propaganda používala obrazová vyjádření v podobě plakátů k rozšiřování nacistických mýtů a mytologických promluv. Diplomová práce si klade za cíl tyto mýty analyzovat a demaskovat tak, jak ve své knize Mytologie vymezuje Roland Barthes. Autorka diplomové práce aplikuje tradiční metodu kvalitativního výzkumu mediálních obsahů - mytologickou a sémiotickou analýzu, a na vybraných nacistických plakátech pomocí těchto rozkladů demystifikuje použití mýtů a sémiotických znaků. V první části diplomové práce jsou představeny pojmy, které úzce souvisí s mytologickou či sémiotickou analýzou. Druhá část přináší rozbory jednotlivých plakátů, které jsou rozděleny do několika skupin. V závěru diplomové práce autorka předkládá výčet společných znaků a mýtů, jež jsou výsledkem analýzy.
Public Image of the USSR in the US between 1947 - 1956
Pondělíček, Jiří ; Smetana, Vít (vedoucí práce) ; Raška, Francis (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tím, jak Američané na počátku Studené války, mezi lety 1947 a 1956 vnímali Sovětský svaz. Cílem práce je předložit ucelený obraz toho, jaké názory americká veřejnost zastávala a pokusit se nastínit, jaké faktory tyto názory ovlivňovaly. Práce identifikuje tři hlavní témata, skrze která obyvatelé Spojených států vnímali svého studenoválečného nepřítele: špionáž a ideologickou subverzi, atomovou válku a totalitní podobu komunismu, tedy jeho podobu s nacismem. První kapitola se zabývá špionáží a subverzí, obdobím, které se souhrnně nazývá jako Mccarthismus. Spíš než analýza procesů je zde cílem souvislost mezi takzvaným honem na čarodějnice a veřejným míněním. Druhá kapitola se zabývá především kampaní civilní obrany, která se spustila po úspěšném sovětském testu atomové zbraně. Cílem je zjistit, jaké informace měli k dispozici lidé organizující tuto kampaň a porovnat je s tím, co sdělovali veřejnosti. Třetí kapitola se pak zabývá tím, jak soukromá media a spolupracovala s vládními agenturami na takové kampani a také jak se ruku v ruce s oficiální propagandou snažila vykreslit Sovětský svaz a komunismu jako jiné podoby Třetí říše a nacismu.
Personální politika Československého rozhlasu v letech 1945-1948
Pavlovič, Radek ; Cebe, Jan (vedoucí práce) ; Knapík, Jiří (oponent)
Cílem předkládané práce je popsat, jak Komunistická strana Československa dokázala v letech 1945 až 1948 ovlivňovat personální politiku Československého rozhlasu a tím zasahovat do podoby rozhlasového vysílání. Práce se v úvodních kapitolách zaměřuje na politicko-ekonomický vývoj Československa po roce 1945, přičemž významná část textu popisuje parlamentní volby v květnu 1946. V dalších kapitolách je popisován vývoj tuzemských médií, která získala po válce zcela novou společensky odpovědnou roli. V poválečném Československu zároveň převládl názor, že média nesmějí být do budoucna předmětem nekontrolovatelného podnikání, ale naopak by měla podléhat dohledu státu. Stěžejní část práce popisuje poválečný vývoj rozhlasu. Tehdy jediné masové médium získalo po roce 1945 rovněž novou roli - jestliže v minulosti plnilo vysílání především funkci zábavní, během třetí republiky se stalo důležitým organizátorem veřejného života. Z uvedených okolností také vyplynul zájem různých mocenských skupin o získání vlivu v rozhlase. Úspěšně se v rozhlasu prosadili především komunisté. Situaci jim usnadňoval fakt, že ve vedení rozhlasu obsadili hned několik zásadních funkcí. Současně s tím zasahovali do rozhlasového vysílání systematickou aktivitou silného aparátu - od ministerstva informací, přes revoluční rozhlasovou...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 338 záznamů.   začátekpředchozí209 - 218dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.