Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hospitační činnost z pohledu managementu mateřské školy
Šonska, Kristýna ; Urbanová, Eva (vedoucí práce) ; Hubert, Vlastimil (oponent)
Bakalářská práce se zabývá hospitacemi v mateřských školách z pohledu managementu, jako jedním ze zásadních nástrojů pro rozvoj pedagogických pracovníků a zlepšování kvality mateřských škol. Je rozdělena na dvě hlavní části-teoretickou a empirickou. Teoretická část se zabývá kontrolou, dělí ji na vnitřní a vnější, a kontrolováním jako manažerskou funkcí. Dále se zaměřuje na typickou kontrolu v prostředí školy, hospitaci. Popisuje zásady správně provedené hospitace, které by měl každý hospitující i hospitovaný znát a jednotlivé pojmy dané problematiky. V teoretické části jsou představeny také formy hospitace, které lze v mateřské škole provádět a metody dalšího vzdělávání s hospitací související. Empirická část představuje výzkumné šetření, které bylo zaměřeno na zjištění formy hospitací v mateřských školách, na využívání výsledků z provedených hospitací a na rozvoj pedagogů prostřednictvím hospitačních činností. Je zde popsána přípravná část výzkumu, sběr dat metodou polostrukturovaných rozhovorů a vyhodnocování získaných rozhovorů. Zjišťovány byly především formy hospitace se záměrem na vzájemné hospitace, způsoby vedení pohospitačního rozhovoru a využívání výsledků z provedených hospitací. Dále byla ředitelům nabízena novější forma hospitace-videohospitace. Na základě provedeného kvalitativního...
: Studium v zahraničí jako příležitost pro osobnostní a profesní rozvoj budoucího učitele
Horáková, Štěpánka ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
(česky) Diplomová práce se zabývá rolí, kterou může mít zahraniční studijní pobyt u budoucího učitele. Zkoumá, které oblasti profesní přípravy mohou být pobytem nejvíce ovlivněny a jak je tato zkušenost posouvá v osobní rovině. Teoretická část popisuje studium v zahraničí, především se zaměřuje na program Erasmus+ pro pregraduální studenty učitelství na 1. stupni. Druhá kapitola argumentuje fáze nabývání učitelské profese a možný vliv studia v zahraničí na ně. Všímá si především vlivu na profesní rozvoj studenta. Poslední kapitola teoretické části práce se zabývá vlivem zahraničního pobytu na rozvoj učitelské osobnosti, a to včetně nabývání klíčových kompetencí. Praktická část je smíšeným výzkumem s cílem zjistit, jak studium v zahraničí rozvíjí budoucí učitele v rámci jejich osobnostních a profesních kompetencí. Analyzuje zkušenosti a subjektivní reflexi účastníků zahraničního pobytu. Data jsou sbírána smíšeným výzkumem pomocí míchání metod, kdy se střídá metoda kvalitativní, kvantitativní a na závěr opět kvalitativní. Nejprve je pozornost věnována hloubkové reflexi konkrétního zahraničního studijního pobytu, poté analýze míry možného vlivu zahraničních pobytů na studenty pedagogické fakulty skrze dotazník a následně rozhovorům s vybranými respondenty. V závěru dochází ke shrnutí klíčových...
Dopady supervize na resilienci pracovníků linky důvěry
Hermánková, Lucie ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Antoš, Svatopluk (oponent)
Diplomová práce "Dopady supervize na resilienci pracovníků linky důvěry" přináší výsledky případové studie zaměřené na konkrétní pracoviště linky důvěry. Případem je studium vlivu supervize na zvládání profesní role pracovníků tohoto pracoviště. Teoretická část diplomové práce se zabývá klíčovými pojmy resilience a supervize, představuje obecnou charakteristiku linek důvěry, metodu telefonické krizové intervence a sociální službu telefonické krizové pomoci. Empirická část diplomové práce osvětluje kontext pracoviště linky důvěry, které bylo předmětem případové studie. Ústředním tématem výzkumu je zvládání profesní role pracovníků linky důvěry a vliv supervize na jeho proměny v čase. Výzkum zachycuje proměny vnímání supervize a jejího působení při zvládání profesní role pracovníků linky důvěry.
Profesní dráhy ředitelek mateřských škol
Stanická, Zdeňka ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou profesní dráhy ředitelek mateřských škol po dvaceti letech ve funkci. V teoretické části jsou popsány potřeby ředitelů, jejich povinnosti, další vzdělávání a motivace v jejich práci. Je zde vycházeno ze skutečnosti, že určujícím faktorem pro kvalitního ředitele je jeho osobní potenciál, který vede k naplňování kompetencí potřebných pro funkci ředitele. Výzkumná část hledá odpovědi na to, jak ředitelky MŠ po dvaceti letech ve funkci vnímají svoji profesní dráhu. Bylo zde využito kvalitativního výzkumu, kde byly se vzorkem ředitelek MŠ provedeny nestrukturované rozhovory. Zjištěné skutečnosti, jako jsou potřeby ředitelek po dvaceti a více letech praxe, jejich schopnost dále řídit školu v měnící se společnosti, plány dalšího profesního rozvoje a co je motivací pro jejich další práci po 20 letech ve funkci ředitelky mateřské školy popisuji v závěru své diplomové práce.
Profesní dráhy ředitelek mateřských škol
Stanická, Zdeňka ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou profesní dráhy ředitelek mateřských škol po dvaceti letech ve funkci. V teoretické části jsou popsány potřeby ředitelů, jejich povinnosti, další vzdělávání a motivace v jejich práci. Je zde vycházeno ze skutečnosti, že určujícím faktorem pro kvalitního ředitele je jeho osobní potenciál, který vede k naplňování kompetencí potřebných pro funkci ředitele. Ve výzkumném šetření jsem využila jako výchozí metodu, analytickou metodu dokumentace a následně hloubkové rozhovory. Výzkumná část hledá odpovědi na to, jak ředitelky MŠ po dvaceti letech ve funkci vnímají svoji profesní dráhu. Bylo zde využito kvalitativního výzkumu, kde byly se vzorkem ředitelek MŠ provedeny nestrukturované rozhovory. Zjištěné skutečnosti, jako jsou potřeby ředitelek po dvaceti a více letech praxe, jejich schopnost dále řídit školu v měnící se společnosti, plány dalšího profesního rozvoje a co je motivací pro jejich další práci po 20 letech ve funkci ředitelky mateřské školy popisuji v závěru své diplomové práce. Klíčová slova ředitelky mateřské školy, profesní dráha, profesní rozvoj,
Změny v přístupu k výuce u učitelů v době pandemie COVID-19
Petrovická, Barbora ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
naší práci se zaměřujeme na období celosvětové pandemie COVID jejích počátcích, konkrétně na jaře a na podzim roku 2020. Věnujeme především českého školství. ní úzce související distanční výuka ve školách ovlivnily přístup pedagogů ke vzdělávání a také jejich duševní zdraví. teoretické části práce se pokoušíme vymezit základní pojmy, jako je osobnost učitele, profesní rozvoj, motivace, stres, syndrom vyhoření, psychohygiena. Věnujeme se pochopitelně i vysvětlení toho, co to vlastně je distanční výuka. Praktická část pak byla realizována skrze polostrukturované rozhovory vedené s učiteli teoretických předmětů na středních odborných školách, kteří byli do celého vzdělávacího procesu zapojeni právě v době, kdy výuka musela být kvůli špatnému vývoji pandemie vedena Jako nejpalčivější se nám jevily otázky nedostatečné technické připravenosti pedagogů tím související malé sebevědomí při práci s technikou, ale i záležitosti mizivé podpory ze strany vedení škol, ať už při proškolování v užívání on line nástrojů, tak při nutnosti péče o duševní zdraví žáků, zaměstnanců škol i rodičů.
Profesní dráhy ředitelek mateřských škol
Stanická, Zdeňka ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou profesní dráhy ředitelek mateřských škol po dvaceti letech ve funkci. V teoretické části jsou popsány potřeby ředitelů, jejich povinnosti, další vzdělávání a motivace v jejich práci. Je zde vycházeno ze skutečnosti, že určujícím faktorem pro kvalitního ředitele je jeho osobní potenciál, který vede k naplňování kompetencí potřebných pro funkci ředitele. Ve výzkumném šetření jsem využila jako výchozí metodu, analytickou metodu dokumentace a následně hloubkové rozhovory. Výzkumná část hledá odpovědi na to, jak ředitelky MŠ po dvaceti letech ve funkci vnímají svoji profesní dráhu. Bylo zde využito kvalitativního výzkumu, kde byly se vzorkem ředitelek MŠ provedeny nestrukturované rozhovory. Zjištěné skutečnosti, jako jsou potřeby ředitelek po dvaceti a více letech praxe, jejich schopnost dále řídit školu v měnící se společnosti, plány dalšího profesního rozvoje a co je motivací pro jejich další práci po 20 letech ve funkci ředitelky mateřské školy popisuji v závěru své diplomové práce. Klíčová slova ředitelky mateřské školy, profesní dráha, profesní rozvoj,
Dopady supervize na resilienci pracovníků linky důvěry
Hermánková, Lucie ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Antoš, Svatopluk (oponent)
Diplomová práce "Dopady supervize na resilienci pracovníků linky důvěry" přináší výsledky případové studie zaměřené na konkrétní pracoviště linky důvěry. Případem je studium vlivu supervize na zvládání profesní role pracovníků tohoto pracoviště. Teoretická část diplomové práce se zabývá klíčovými pojmy resilience a supervize, představuje obecnou charakteristiku linek důvěry, metodu telefonické krizové intervence a sociální službu telefonické krizové pomoci. Empirická část diplomové práce osvětluje kontext pracoviště linky důvěry, které bylo předmětem případové studie. Ústředním tématem výzkumu je zvládání profesní role pracovníků linky důvěry a vliv supervize na jeho proměny v čase. Výzkum zachycuje proměny vnímání supervize a jejího působení při zvládání profesní role pracovníků linky důvěry.
Profesní dráhy ředitelek mateřských škol
Stanická, Zdeňka ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou profesní dráhy ředitelek mateřských škol po dvaceti letech ve funkci. V teoretické části jsou popsány potřeby ředitelů, jejich povinnosti, další vzdělávání a motivace v jejich práci. Je zde vycházeno ze skutečnosti, že určujícím faktorem pro kvalitního ředitele je jeho osobní potenciál, který vede k naplňování kompetencí potřebných pro funkci ředitele. Výzkumná část hledá odpovědi na to, jak ředitelky MŠ po dvaceti letech ve funkci vnímají svoji profesní dráhu. Bylo zde využito kvalitativního výzkumu, kde byly se vzorkem ředitelek MŠ provedeny nestrukturované rozhovory. Zjištěné skutečnosti, jako jsou potřeby ředitelek po dvaceti a více letech praxe, jejich schopnost dále řídit školu v měnící se společnosti, plány dalšího profesního rozvoje a co je motivací pro jejich další práci po 20 letech ve funkci ředitelky mateřské školy popisuji v závěru své diplomové práce.
Vliv ředitelů škol na vzdělávání a profesní rozvoj pedagogických pracovníků
Ševčíková, Eva ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Lisnerová, Romana (oponent)
Práce je zaměřena na personální management ve školství a okolnosti, které s ním souvisí, resp. na jednu ze základních personálních činností - vzdělávání a rozvoj pracovníků. Personální rozvoj pracovníků, tzn. jejich další vzdělávání, by mělo být celoživotní. Předpokladem práce je, že důležitou roli v dalším vzdělávání pedagogických pracovníků hraje top management školy. Práce zjišťuje, zda tomu tak skutečně je, zda pedagogové vnímají ředitele školy jako klíčovou postavu, která ovlivňuje jejich profesní rozvoj a růst. Data jsou zpracována pomocí kombinace kvantitativního (dotazníkové šetření) a kvalitativního (řízené rozhovory) výzkumu. Analýza výzkumu ukazuje, že na zvolených základních školách vnímají pedagogové své ředitele většinou jako dostatečně kompetentní a vhodně motivující činitele na jejich cestě za profesním rozvojem. Pedagogové mají přehled o různých formách dalšího vzdělávání, rozdíl je však v jejich přístupu k jeho využívání. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.