Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 127 záznamů.  začátekpředchozí118 - 127  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Souvislost profesního rozvoje ředitelů škol s fázemi jejich kariérové dráhy (z pohledu ředitelek, ředitelů mateřských škol Plzeňského kraje)
Adamová, Jitka ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Práce se zabývá aktuálním tématem, které je třeba řešit v souvislosti s prosazováním principu celoživotního učení v současné vzdělávací politice a s nutností systematické podpory ředitelů škol prostřednictvím vzdělávání a rozvoje po celou dobu jejich kariérové dráhy. V době, kdy se v závislosti na měnícím se okolním prostředím proměňují i role vedoucích pracovníků ve školství, je nezbytné, aby se s myšlenkami celoživotního rozvoje vedení škol zcela ztotožnilo. V tomto smyslu je též orientován výzkum. Jeho hlavním cílem je zmapovat aktuální stav pozornosti, kterou svému profesnímu rozvoji vedení mateřských škol Plzeňského kraje věnuje. Práce je zpracována v kontextu se zvyšováním hodnot lidského kapitálu jako nástroje adaptace na změny, které přináší současný svět, vychází ze studované teorie, z informací získaných dotazníkovým šetřením, i z vlastní zkušenosti autorky. Práce přináší náčrt vnímání aktuální podpory rozvoje a vzdělávání samotnými řediteli mateřských škol Plzeňského kraje v souvislosti se zvládáním všech fází v jejich kariéře a naznačuje, že v profesním rozvoji ředitelů škol přetrvávají slabá místa a samotný rozvoj vedoucích pracovníků ve školství není koncipován jako systém.
Vzdělávání a rozvoj pracovníků v řízení kariéry
Sýkorová, Marie ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Reichel, Jiří (oponent)
Bakalářská práce analyzuje problematiku vzdělávání a rozvoje pracovníků v řízení kariéry, která je nedílnou součástí efektivního personálního řízení. Text se zaměřuje na profesní kariéru z hlediska osobnostního zaměření jedince, pozornost je věnována kariérovým typům osobnosti, kariérovému pohybu a profesnímu rozvoji jedince. Významným a mnohdy nezbytným aspektem kariéry je průběžné vzdělávání a rozvoj člověka, kterému se tato práce věnuje podrobněji, zabývá se vzdělávacími a rozvojovými aktivitami, trendy v podnikovém vzdělávání, systémem řízení kariéry a jeho souvislostmi či plánováním vzdělávání pracovníků. Součástí práce je empirické šetření propojující témata kariéry, vzdělávání pracovníků a profesního rozvoje.
Profesní rozvoj učitele matematiky
Pávová, Jana ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Zhouf, Jaroslav (oponent)
NÁZEV: Profesní rozvoj učitele matematiky AUTOR: Jana Pávová KATEDRA: Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. PaedDr. Stanislav Bendl, Ph.D. ABSTRAKT: Tato práce se zabývá tématem Profesní rozvoj učitele matematiky. V teoretické části zasazuje systém dalšího vzdělávání učitelů v ČR do kontextu celoživotního učení. Představuje jeho legislativní dělení a popisuje dělení alternativní. V následující části nabízí přehled zdrojů informací vhodných pro učitele matematiky a současné nabídky kurzů dalšího vzdělávání a aktivit sebevzdělávání pro tyto učitele. Příslušné odkazy jsou uvedeny v přílohách. V empirické části se věnuje analýze, interpretaci a zhodnocení kvalitativního výzkumu mezi učiteli matematiky, který zjišťuje, jaké jsou jejich zkušenosti s dalším vzděláváním/profesním rozvojem a jejich postoje a názory v této oblasti. Dále analyzuje jejich přístupy z hlediska konstruktivismu ve výuce matematice. KLÍČOVÁ SLOVA: učitel matematiky, další vzdělávání pedagogických pracovníků, další vzdělávání učitelů, profesní rozvoj, edukační portál, JČMF, matematické soutěže, konstruktivismus ve výuce matematice, talentovaní žáci, nadaní žáci.
Návrh motivačního systému společnosti CONTIPRO GROUP s.r.o.
Barnetová, Eliška ; Pinkas, Petr (oponent) ; Novák, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se orientuje na rozvoj a zlepšení motivačního systému společnosti Contipro Group. Pomocí vnitropodnikových zdrojů a dotazníkového výzkumu je analyzován současný stav motivačního systému. S ohledem na zjištěné nedostatky stávajícího motivačního systému jsou navržena řešení vedoucí ke zvýšení motivace pracovníků k dobrému výkonu a jejich spokojenosti v podniku.
The further education of pedagogical employees at selected high school
Kenderešová, Martina ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Pavera, Libor (oponent)
Tato práce se zabývá dalším vzděláváním pedagogických pracovníků na vybrané střední škole. Práce je rozdělená na teoretickou a empirickou část. V úvodu první kapitoly jsou charakterizované základní pojmy. Další část je zaměřena na legislativní ukotvení dané problematiky. Závěr teoretické časti je věnován výzkumním šetřením, které mapujú možnosti a trendy dalšího vzdělávání učitelů a jejich profesního rozvoje v ČR a ve světě. Empirická část je věnována výzkumu, kde je popsána jeho realizace, výsledky a závěry, které z něj vyplývají.
Další vzdělávání učitelů ekonomických předmětů na středních školách
Blažková, Diana ; Krpálková Krelová, Katarína (vedoucí práce) ; Kolářová, Dana (oponent)
Cílem této práce je analyzovat současný stav dalšího vzdělávání učitelů ekonomických předmětů na středních školách po celé České republice. První část této práce je zaměřena na teoretické poznatky z oblasti dalšího vzdělávání učitelů. Podstatou empirické části je výzkumný projekt. Metodou dotazníkového šetření se snažím zjistit současný přístup učitelů ekonomických předmětů na středních školách k dalšímu vzdělávání. V rámci tohoto šetření (návratnost dotazníku) se mi podařilo dosáhnout úspěšnosti 21%. Na základě zjištěných výsledků šetření podávám návrhy a doporučení pro pedagogickou praxi.
Současná praxe a možnosti využití supervize v ošetřovatelství
VAŇKOVÁ, Milena
Předkládána je první disertační práce, která koncept supervize uvádí do oboru ošetřovatelství v České republice. Hlavním cílem práce je najít odpověď na otázku: Jak sestry - vysokoškolští pedagogové ošetřovatelství konstruují, interpretují a prakticky aplikují koncept supervize a roli supervizora v kontextu vzdělávání sester ve specifických institucích zdravotnického terciárního školství a klinické ošetřovatelské praxe v České republice?Autorka práce vychází a čerpá z mezinárodních teoretických zkušeností i z lokálních empirických poznatků. Svůj kvalitativní výzkum realizovala prostřednictvím 26 polostrukturovaných rozhovorů s akademickými vzdělavateli sester z celé České republiky. Ty doplnila v opodstatněných případech daty kvalitativního charakteru získanýmistudiem legislativy, politických a koncepčních dokumentů oboru ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, včetně veřejně dostupných informací a zdrojů o supervizi, jež dokreslují výslednou podobu interpretační mapy současné podoby praxe supervize v českém ošetřovatelství.Nástup konstruktivistického paradigmatu ve vzdělávání umožnil pojem supervize koncipovat zejména ve vztahu k učení, výcvikům a profesnímu rozvoji supervizantů, a to také na pozadí procesu transformace vzdělávání a supervize nejen sester, ale i samotných supervizorů v České republice. Dále se autorka zaměřuje na filosoficko-teoretická východiska supervize a uplatnění zejména postmoderního přístupu v neautoritativní supervizi.Empirická část disertační práce se opírá o realizovaný kvalitativní výzkum. Výsledky postupně autorka představuje jako jednotlivé kategoriea vztahy mezi nimi, jež se z analyzovaných dat vyjevily v procesu otevřeného kódování. Kategorii implementace supervize do kvalifikačního vzdělávání v ošetřovatelství autorka uvádí do souvztažností s okolními podmínkami, prostředím a širším profesním a sociokulturním kontextem. Supervize v ošetřovatelství jekonstruována jako převážně unidisciplinární koncept a jako součást sesterské profese. Vysokoškolský pedagog ošetřovatelství je konstruován převážně jako rolový profesionál, avšak zároveň dochází k diverzifikaci, stratifikaci, profilaci a profesionalizaci neakademických vzdělavatelů sester. Na základě obsahové analýzy dokumentů a postmoderních filosoficko-teoretických východisek a strategií legitimizace supervize autorka nahlíží koncept supervize v ošetřovatelství jako sociální konstrukci, která je diskursivně legitimizována. Autorka uvádí také limity výzkumu, jež jsou ovlivněny volbou kvalitativního výzkumného designu. V závěru práce naznačuje budoucí trendy supervize v jednotlivých vzdělávacích institucích, jež mohou být zajímavé a podnětné nejen pro supervizory, ale také pro samotné vzdělavatele supervizorů. Na základě výsledků empirické analýzy zdůrazňuje potřebu integrace pedagogicko-didaktické, supervizní a ošetřovatelské teorie a praxe. Ucelená struktura a metodika systémové implementace supervizní podpory, postavená na českých podmínkách klinické ošetřovatelské praxe a požadavcích na supervizi, by se v budoucnosti měla stát podkladem pro inovaci stávajících vysokoškolských studijních programů ošetřovatelství a přístupů ve vzdělávání a výcvicích supervizorů, a samozřejmě také předmětem nového výzkumného zájmu v supervizi.
Vysokoškolské studium oboru Učitelství pro MŠ z pohledu studenta kombinovaného studia
HOLÁ, Zuzana
Hlavním cílem bakalářské práce je zjistit pohled na vysokoškolskou přípravu v rámci oboru Učitelství pro MŠ, a to pohled studenta kombinované formy vysokoškolského studia. V práci je vymezen pojem profesní rozvoj, stručně je představena historie profese pedagoga mateřské školy. Dále je zde popsána strategie vzdělávání pedagogů mateřských škol v prostředí současné České republiky a srovnána se situací v zahraničí. V teoretické části jsou taktéž specifikovány osobnostní i profesní požadavky na pedagoga mateřských škol. Praktická část přináší výsledky kvantitativního dotazníkového šetření, jehož cílem bylo zjistit motivy pro volbu vysokoškolského studia. Řeší také názory studentů kombinované formy studia na úroveň a efektivitu studia a na využitelnost získaných poznatků v praxi pedagoga mateřské školy. KLÍČOVÁ SLOVA
Profesní rozvoj sociálních pracovníků v oblasti sociálních služeb
ŠKOPKOVÁ, Ivana
Bakalářská práce ukazuje možnosti profesního rozvoje sociálních pracovníků v oblasti sociálních služeb. Za tímto účelem je v práci představena profese sociálního pracovníka a oblast vzdělávání v sociální práci. Stěžejní část práce ukazuje vedle zákonem stanoveného dalšího vzdělávání i další možnosti profesního rozvoje pracovníků v prostředí organizace.
Podpora profesního rozvoje sociálního pracovníka v azylovém domě
JEHLÍKOVÁ, Hana
Podstatou této práce je charakteristika profesního rozvoje sociálního pracovníka jak v obecné rovině, tak i se zaměřením na azylové domy. V teoretické části je popisována charakteristika profesní role sociálního pracovníka - jeho osobnostní a profesní předpoklady. Dále se tato část zabývá profesním rozvojem na individuální úrovni a na úrovni organizace, vzděláváním v praxi sociální práce, možnostmi supervize a zejména možnostmi profesního rozvoje pracovníků azylových domů. Praktickou část představuje výzkumná sonda prováděná formou dotazníku v azylových domech tří krajů České republiky. Jejím účelem bylo zjištění současných možností profesního rozvoje pracovníků azylových domů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 127 záznamů.   začátekpředchozí118 - 127  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.