Název:
Vysokoškolské studium oboru Učitelství pro MŠ z pohledu studenta kombinovaného studia
Překlad názvu:
University studies of Teaching subject for nursery school from combined study students point of view
Autoři:
HOLÁ, Zuzana Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Hlavním cílem bakalářské práce je zjistit pohled na vysokoškolskou přípravu v rámci oboru Učitelství pro MŠ, a to pohled studenta kombinované formy vysokoškolského studia. V práci je vymezen pojem profesní rozvoj, stručně je představena historie profese pedagoga mateřské školy. Dále je zde popsána strategie vzdělávání pedagogů mateřských škol v prostředí současné České republiky a srovnána se situací v zahraničí. V teoretické části jsou taktéž specifikovány osobnostní i profesní požadavky na pedagoga mateřských škol. Praktická část přináší výsledky kvantitativního dotazníkového šetření, jehož cílem bylo zjistit motivy pro volbu vysokoškolského studia. Řeší také názory studentů kombinované formy studia na úroveň a efektivitu studia a na využitelnost získaných poznatků v praxi pedagoga mateřské školy. KLÍČOVÁ SLOVAThe main aim of the bachelor thesis is to find out the point of view on educated preparation of kindergarten teachers from the point of view of a student who studies combined form. The notion of professional development is defined and the history of teacher's profession is briefly introduced. Then the strategy for teacher education is described and compared with a situation in foreign countries. The personal and professional requests about kindergarten teachers are spefied in the theoretical part. The practical part brings the results from the quantitative research. Its aim was to discover the motives for a choice of university studies. It deals with notions of combined study students on the level and efficiency of study and usability of acquired information in a practical world. KEYWORDS
Klíčová slova:
kombinovaná forma studia; kvalifikace učitelů; motivy ke studiu; osobnost učitele; Pedagog mateřské školy; profesní rozvoj; vysokoškolské studium; vzdělávání pedagogů; a combined study; a professional development; education of teachers; Kindergarten´s teacher; qualification of teachers; teacher´s personality; themes for study; university study Citace: HOLÁ, Zuzana. Vysokoškolské studium oboru Učitelství pro MŠ z pohledu studenta kombinovaného studia. České Budějovice, 2015. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/38079