Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Realizace RVP v tělesné výchově na 1. stupni ZŠ ve vztahu k žákům a jejich názorům (preferencím)
Hoffmannová, Tereza ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Fořterová, Petra (oponent)
Diplomová práce se zabývá osobními názory (preferencemi) žáků 1. stupně základní školy k realizaci hodin tělesné výchovy ve vztahu k obsahové složce rámcového vzdělávacího programu. Diplomová práce je rozdělena na teoretická východiska a praktickou část. V teoretických východiscích diplomové práce je blíže specifikována charakteristika dítěte mladšího školního věku, pohybová aktivita dítěte mladšího školního věku a rámcový vzdělávací program Člověk a zdraví. V praktické části diplomové práce je proveden výzkum formou dotazníkového šetření žáků 1. stupně základní školy a formálními rozhovory s pedagogy 1. stupně základní školy. Cílem diplomové práce je zjištění, zda se shodují názory (preference) žáků na 1. stupni základních škol s obsahovým plněním cílů rámcového vzdělávacího programu realizovaného pedagogy ve vyučovacích hodinách. Úkolem diplomové práce byla analýza a vyhodnocení získaných dat z dotazníkového šetření žáků 1. stupně základní školy a strukturovaných rozhovorů s pedagogy 1. stupně základní školy a vyvození výsledků do další pedagogické praxe. Ve výsledkové části byly řešeny názorové preference žáků s ohledem na obsahové plnění rámcového vzdělávacího programu pedagogy ve vyučovacích hodinách tělesné výchovy. Názorové preference žáků byly následně porovnány s názory pedagogů na...
Příjem D vitaminu u dětí mladšího školního věku
PAVLÍČKOVÁ, Adéla
Vitamin D je nedílnou složkou našeho jídelníčku. Je velmi důležitý pro správný růst a vývoj dítěte, nepodílí se jen na růstu a vývoji kostí, ovlivňuje i činnost nervového systému, tvorbu a růst nervových buněk a imunitní systém. V současné době trpí nedostatkem tohoto vitaminu více než 60 % dětí v Evropě. Nedostatečná konzumace zdrojů vitaminu D z živočišných produktů může být příčinou nedostatku u této skupiny osob. Až 90 % vitaminu D přijímá člověk ze slunečního záření, proto příčinou nedostatku u dnešních dětí může být i méně častý pobyt venku. Pro mou bakalářskou práci jsem si zvolila 4 cíle. Prvním cílem je zjistit, jaké množství vitaminu D přijímají děti mladšího školního věku perorálně. Jako druhý cíl jsem si stanovila zjistit význam suplementace pro perorální příjem vitaminu D u dětí mladšího školního věku. Třetím cílem bylo zjistit jaké množství produktů s obsahem vitaminu D mají děti mladšího školního věku běžně ve stravě. Posledním cílem bylo zjistit kolik procent z doporučené denní dávky vitaminu D přijímají děti mladšího školního věku ze stravy. V praktické části se zabývám interpretací výsledků výzkumu pomocí textu a tabulek. Výzkumným souborem je 20 respondentů ve věku od 6 do 12 let. Sběr dat byl prováděn ve městě Písek a jeho okolí. Pro výzkum byla použita metoda kvalitativně-kvantitativní. Pro sběr dat byl použit dotazník a jídelníček. Pomocí dotazníku byl zjišťován počet produktů s obsahem vitaminu D, které zkonzumoval jednotlivý respondent za týden. V dotazníku byla také položena otázka, zda respondenti vitamin D suplementují. Pomocí jídelníčku bylo zjišťováno množství přijatého vitaminu D u jednotlivých respondentů ze stravy za týden. Sesbíraná data z jídelníčku byla následně vložena do programu Nutriservis, který vypočítal hodnoty vitaminu D v mikrogramech ze zadaných potravin. Z výsledných hodnot z programu jsem vypočítala celkový týdenní příjem vitaminu D a procentuální část z perorální doporučené týdenní dávky vitaminu D. V případě, že respondent suplementoval, jsem k týdenní dávce vitaminu D přijatého ze stravy přičetla hodnotu současné suplementace za týden a z této hodnoty jsem opět určovala procentuální zastoupení vitaminu D z perorální doporučené týdenní dávky. Z výsledných údajů, vycházejících z dotazníku, který se zabýval množstvím přijatých produktů s obsahem vitaminu D, vyplývá, že mezi nejoblíbenější produkty s obsahem vitaminu D patří mléko a mléčné výrobky. Méně časté, ale také významné zastoupení ve stravě respondentů měly žloutky a rostlinné oleje. Naopak játra zahrnují týdně do své stravy pouze 3 respondenti z 20 tázaných. Na základě vyhodnocení dat a získaných informací o vitaminu D lze říct, že suplementace má v tomto věkovém období velký význam. Tento údaj je podložen výslednými hodnotami, kdy bylo zjištěno, že žádný ze zkoumaných respondentů nesplnil bez současné suplementace požadovanou perorální týdenní dávku vitaminu D. Respondentů, kteří současně suplementují tento vitamin, bylo 8 z 20 tázaných. U těchto respondentů byla naplněna perorální doporučená týdenní dávka u 7 respondentů z 8 suplementujících. Z výsledků vyplývá, že je nutné zvýšit gramotnost dětí a rodičů zaměřenou na příjem D vitaminu.
Lidové tradice a zvyky a jejich využití v tvořivých činnostech dětí mladšího školního věku
HRACHOVCOVÁ, Jana
Bakalářská práce "Lidové tradice a zvyky a jejich využití v tvořivých činnostech dětí mladšího školního věku" se zabývá poznáváním tradic pomocí tvořivých činností dětí mladšího školního věku ve školní družině. Práce je rozdělena na dvě základní části, na část teoretickou a praktickou. Cílem práce je popsat zvolené tradice a přiblížit je dětem mladšího školního věku za pomoci tvořivých činností. V teoretické části práce je věnován prostor klasifikaci klíčových pojmů, jako je volný čas, mladší školní věk, tvořivost a tradice. Takto definovaná struktura je v další části práce rozšířena o informace ke zvoleným tradicím. Praktická část obsahuje vypracované pracovní listy, které jsou k dispozici dětem, a metodické pokyny k vytvořeným tvořivým činnostem pro děti mladšího školního věku. Metodika činností je vytvořena s ohledem na její využitelnost pedagogy volného času v družině. V rámci praktické části byla naplánovaná realizace zvolených aktivit s dětmi ve školní družině. Bohužel z technických důvodů byly aktivity realizovány mimo školní družinu ve volném čase malé skupiny dětí. V práci je čerpáno z literatury týkající se pedagogiky, psychologie, tvořivosti a tradic.
Využití vývojové biblioterapie v zátěžových situacích u dětí předškolního a mladšího školního věku
Melicharová, Lucie ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Kadrnožková, Monika (oponent)
Diplomová práce se zabývá využitím vývojové biblioterapie u dětí předškolního a mladšího školního věku v náročných životních situacích. V první kapitole je vymezena biblioterapie, zvláště pak vývojová biblioterapie. V další kapitole se práce zaměřuje na charakteristiku předškolního dítěte a mladšího školního dítěte, popisuje nejčastější náročné životní situace, se kterými se děti tohoto věku mohou setkat - rozvod rodičů, nemoc a karanténa, úmrtí blízké osoby a tolerance odlišnosti. Cílem práce je vytvoření příběhů a k nim sestavit návrhy biblioterapeutických aktivit zaměřených na pomoc dětem předškolního a mladšího školního věku ve vybraných náročných životních situacích.
Metody a techniky dramatické výchovy jako prevence patologických jevů na 1. stupni ZŠ
Fančíková, Jana ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Hanyš Holemá, Irena (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o metodách a technikách dramatické výchovy, jak pomáhají předcházet patologickým jevům v mladším školním věku. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřena na charakteristiku dramatické výchovy, definice metod a technik, historii dramatické výchovy a také její ukotvení v RVP ZV. Dále se zabývá tématem patologických jevů. Nakonec v teoretické části práce popisuji možnost použití dramatické výchovy k prevenci patologických jevů. Praktická část se zabývá seznámením žáků s patologickými jevy a způsoby jejich prevence. Vedlejším cílem je začlenit jednotlivce do skupiny žáků 3. třídy. KLÍČOVÁ SLOVA Dramatická výchova, patologické jevy, mladší školní věk, metody a techniky dramatické výchovy, socializace
Výskyt plochonoží a úroveň posturální stability u dětí ve věku 6-11 let
Baláčková, Dominika ; Nováková, Tereza (vedoucí práce) ; Stupková, Michaela (oponent)
Název: Výskyt plochonoží a úroveň posturální stability u dětí ve věku 6-11 let Cíle: Cílem mé diplomové práce bylo provést screening posturální stability a stavu nožní klenby u dětí mladšího školního věku. Dalším cílem práce bylo pomocí podoskopu a baterie testů dymanické rovnováhy Mini BESTest ověřit, zda plochonoží ovlivňuje posturální stabilitu u dětí ve věku 6-11. Metody: Screening probíhal na 7. základní škole v Chomutově. Celkem se zúčastnilo 227 dětí ve věku mezi 6-11 lety. Stabilita byla hodnocena baterií testů Mini- BESTest: Balance Evaluation Systems Test ©. Nožní klenba byla vyšetřena pomocí podoskopu s dvěmi kamerami a softwaru MultiReha®. Data byla vyhodnocena v programu Microsoft Office Excel a RStudio. Výsledky: Průměrné skóre Mini BESTestu u sledovaného souboru bylo 24,32. Ženy dosáhly vyššího hodnocení (24,66) oproti mužům (24,08). Fyziologická klenba nohy byla diagnostikována u 67 % žáků, plochá noha byla u 14 %, vysoká noha u 19 % žáků. Klenba nohy nemá vliv na posturální stabilitu dětí mladšího školního věku. Klíčová slova: Mini BESTest, stabilita, nožní klenba, funkční plochonoží, mladší školní věk.
Jóga a její vliv na pozornost v předškolním a mladším školním věku
Škarvadová, Katka ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Kainová, Lucie (oponent)
The diploma thesis deals with yoga and it's effect on attention in preschool and early school age. The theoretical part talks about the issue of attention in childhood, the components of attention and the circumstances that affect child's development. There is also a description of the history and directions of yoga, the specifics of chlidren's yoga and the principles of the exercise itself. The theoretical part also describes the development of kids in preschool and early school age. The research part is devoted to research that took place in kindergarden and two primary schools in Prague. It lasted three months. There are hypotheses for this work based on the studied literature. The research set and it's creation are described here, as well as the research methods used. It describes the framework of the yoga lesson, attention test for both age groups and in the research part we can find tables of results of each class and their percentage improvement between input and output tests. KEYWORDS Yoga, attention, preschool age, early school age
Self-efficacy v matematice u žáků a žákyň prvního stupně ZŠ
Vozková, Anna ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Pavelková, Isabella (oponent)
Self-efficacy významně ovlivňuje fungování jedince, je to nejenom přesvědčení o jeho vlastních schopnostech ale také o tom, jakých výkonů s nimi může dosáhnout. Tato bakalářská práce se zabývá specifickou oblastí self-efficacy v matematice, ale také dalšími proměnnými spojenými s matematikou. V teoretické části jsou nejprve shrnuta základní teoretická východiska self-efficacy především tak jak je uvádí autor tohoto konceptu Albert Bandura. Další části se věnují akademické self-efficacy a self- efficacy v matematice a také rozdílům v matematických výkonech a v postojích k matematice mezi chlapci a dívkami. Empirická část popisuje uskutečněný výzkum, jehož cílem bylo zjistit míru matematické self-efficacy a případné rozdíly v ní mezi žáky a žákyněmi 4. ročníku ZŠ. Dále se zaměřil i na vztah matematické self-efficacy k dalším proměnným (k matematickému výkonu, známce z matematiky, identifikaci s matematikou) a také na to zda je možné najít genderové rozdíly v těchto a jiných proměnných. Ve výzkumu byly jako metody použity dva dotazníky a matematický test. Výsledky výzkumu naznačují, že ve 4. ročníku ZŠ nejsou mezi žáky a žákyněmi rozdíly v matematické self- efficacy stejně jako v dalších proměnných, rozdíly v některých položkách obou dotazníků však naznačují, že chlapci by mohli mít pozitivnější postoj k...
Přírodovědné pokusy ve volnočasových činnostech dětí mladšího školního věku
Moulisová, Marie ; Čapek Adamec, Martin (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá využitím volného času dětí mladšího školního věku se zaměřením na přírodní vědy (zejména chemii, fyziku a biologii) - v návaznosti na další obory. Předkládá řadu praktických návrhů, jejichž prostřednictvím je možné dětem tyto zajímavé obory zábavnou i poučnou formou přiblížit. V teoretické části jsou stručně popsány jednotlivé vědní obory, z nichž se dále v rámci jednotlivých návrhů vychází, dále volnočasová zařízení, kde je možné návrhy realizovat, či specifika dětí mladšího školního věku. Praktická část popisuje pokusy v rámci jednotlivých vědních oborů, na nichž je demonstrována jejich praktická realizace. Návrhy pokusů a činností vychází z běžného života. Cílem práce je přiblížit dětem hravou formou tyto oblasti, s nimiž se během života běžně setkávají, ale často si je neuvědomí a nedovedou je zdůvodnit. Závěrečná reflexe je zaměřena na zhodnocení vhodnosti jednotlivých návrhů, popis úskalí při jejich realizaci a možné vylepšení.
Úroveň koordinačních schopností dětí mladšího školního věku
Vlčková, Petra ; Engelthalerová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Hrabinec, Jiří (oponent)
Název: Úroveň koordinačních schopností dětí mladšího školního věku Autor: Petra Vlčková Katedra: Katedra tělesné výchovy Vedoucí práce: Mgr. et Mgr. Zdeňka Engelthalerová Abstrakt: Diplomová práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část obsahuje teoretické poznatky, týkající se pohybových schopností, především jejich klasifikací a členění s ohledem na děti mladšího školního věku. Rovněž jsou zde detailněji popsány koordinační schopnosti, možnosti jejich diagnostiky a stimulace. V praktické části je popsána metodika testování zjišťující úroveň prostorově orientační, rovnováhové a rytmické koordinační schopnosti u žáků čtvrtého ročníku základní školy. Výsledky testů jsou následně statisticky vyhodnoceny a okomentovány. Získané údaje jsou zpracovány pomocí tabulek a grafů. Praktická část je doplněna přehledem vybraných cvičení na rozvoj koordinace. Klíčová slova: koordinační schopnosti, mladší školní věk, motorické učení, motorické testy

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.