Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Politická satira na sociálních sítích
MENCLOVÁ, Tereza
Bakalářská práce se zabývá problematikou zesměšňování politiky a politiků v současném mediálním prostředí. Vhledem k rychlým změnám v mediální krajině a novým možnostem internetu se proměnil vztah mezi médii a demokracií. To přetvořilo i povahu politické satiry. V teoretické části jsou vysvětleny vztahy mezi médii a demokracií. Následně je věnována pozornost změnám, kterými satira prošla, a to nejen z historického hlediska ale také vlnou digitalizace. Také je blíže vysvětlen fenomén několika posledních let tzv. produživatelská satira, což je satira šířená uživateli médií. Praktická část je zaměřena na popis českého instagramového satirického účtu TMBK. Cílem práce je ukázat na příkladu typické znaky pro produživatelský obsah a shrnout nový druh satiry.
Politická satira Charlie Hebdo ve vztahu k náboženství
Kaletová, Anna ; Matějka, Ondřej (vedoucí práce) ; Bauer, Paul (oponent)
Tématem bakalářské práce je politická satira Charlie Hebdo ve vztahu k náboženství. Politická satira je v dnešní Francii zastoupena několika periodiky, z nichž jedním je týdeník Charlie Hebdo. Časopis, jehož počátky sahají do roku 1970, se specializuje na zprávy a karikatury o aktuálním dění ve světě, náboženství, politiku a kulturu. Karikatury zveřejňované v Charlie Hebdo se brzy staly poměrně kontroverzním tématem. Z toho důvodu měli autoři časopisu v průběhu let celou řadu konfliktů se zástupci muslimské obce, přičemž problematickými se staly především karikatury zobrazující proroka Mohameda. Potíže se projevily jak ve formě výhružných dopisů, zapálením redakce Charlie Hebdo, tak teroristickým atentátem v roce 2015. Bakalářská práce mapuje dějiny politické satiry ve Francii, historii časopisu Charlie Hebdo a jeho konflikty s islámem. Cílem práce je zjistit, zda jsou karikatury Charlie Hebdo zobrazující islám v něčem specifické v porovnání s obrázky zesměšňujícími další dva velké náboženské celky, křesťanství a judaismus. Za využití etnografické obsahové analýzy, rozboru vybraných karikatur vydaných v roce 2014 a jejich následné komparaci jsou zodpovězeny výzkumné otázky. Závěrem práce je zjištění, že karikatury s tématikou islámu se v Charlie Hebdo v roce 2014 objevovaly mnohem častěji, než...
Obrazová politická satira v českých médiích
Zamouřilová, Klára ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Klimeš, David (oponent)
Bakalářská práce Obrazová politická satira v českých médiích představuje jednotlivé typy obrazové satiry, které se v českých médiích postupně využívaly, a zařazuje je do historického kontextu. Politickou satiru začne podrobně zkoumat od padesátých let 20. století v souvislosti s etablováním komunistického režimu v Československu. Největší prostor ale věnuje digitální době. Popisuje technologické proměny, které měly vliv na vznik nové formy satiry, fotomontáže. V práci je hodnocena fotomontáž předem přiznaná. Nejprve ji představuje na příkladech tradičních médií a posléze se posune k nové možnosti publikování, do prostředí internetu. Obsahy webových stránek s mediální tematikou už tvoří i "amatérští" novináři. Práce se zaměří na produkci jednoho z tvůrců občanské žurnalistiky v prostředí internetu, Tea Adamy, který svými montážemi komentuje politické dění. Analýzou jeho fotomontáží zjišťuje, na která témata autor reaguje a jakým způsobem je zpracovává. Podrobuje důkladnému rozboru kategorii Celebrity/Poblitici a hledá motivy, které se v jeho obrazech opakují. Výstupem je ucelený náhled do autorovy tvorby.
Politická satira v tištěných médiích ve volebním roce 2006 a 2010
Štefková, Jaroslava ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou proměn politické satiry ve volebních letech 2006 a 2010 v tištěných médiích (Právu, Lidových novinách a MF DNES). Zkoumáno bylo celkem 1796 jednotek (satirických kreseb). Autory zkoumaných jednotek byli po celé dva roky tři výtvarníci; domácím karikaturistou v MF DNES je Miroslav Kemel, v Lidových novinách pravidelně otiskuje své kresby Vladimír Jiránek a v Právu publikuje Vladimír Renčín. Při samotném výzkumu kreslené satiry byla použita vizuální obsahová analýza (kombinace kvantitativní a kvalitativní metody), kdy se pomocí nadefinovaných proměnných roztřídily zkoumané hodnoty kreseb. Výzkum měl potvrdit anebo vyvrátit hypotézy zaměřené na frekvenci témat (domácích, zahraničních, nepolitických), politiků objevujících se coby terč v kreslené politické satiře, a inklinaci jednotlivých deníků k vyhraněným politickým proudům, které se měly projevit i v karikatuře. Nejvíce karikovaným byl bývalý předseda sociálních demokratů - Jiří Paroubek (díky své politické i fyziognomické výraznosti), jeho zobrazování probíhalo prakticky stejným způsobem, jak v MF DNES, tak v Lidových novinách. Právo, potažmo V. Renčín v obou letech nenakreslil jedinou osobu, kterou by bylo možno politicky "identifikovat". Mezi tématy v roce 2006 vedlo téma - volby, v druhém analyzovaném roce...
Popkulturní symboly ve vizuální publicistice v desátých letech dvacátého prvního století v obrazech Tea Adamyho
Dvořáková, Anna ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Láb, Filip (oponent)
AbstraktAbstraktAbstraktAbstrakt Tato práce představuje jeden z prvních pokusů objasnit a analyzovat fenomén předem zjevné digitální fotomontáže rodící se a vyrůstající v prostředí českého internetu, která se nesnaží simulovat fotografickou reprodukci reality, nýbrž pravidelně glosovat politické dění v České republice. Prostřednictvím analýzy fotomontáží Tea Adamyho (aTeo) zkoumá její specifické hybridní výrazové prostředky a způsoby, jimiž fotomontáž plnohodnotně naplňuje podstatu obrazového komentáře. Kromě popisu tvůrčích východisek a inspiračních zřídel fotomontéra nabízí podrobný vhled do kategorie takzvaného pseudofilmu, zvláštní části jeho internetové tvorby, kterou vyplňují fotomontáže parazitující na filmovém médiu, jež využívají významových paralel ve filmových příbězích a popkulturních filmových odkazů či vybrané politické představitele přímo montují do známých filmových scén a aktivizují tak univerzální mytologické struktury, z nichž populární film čerpá. Kategorii Pseudofilm podrobuje důkladnému rozboru, jehož výsledkem je ucelená charakteristika aTeovy fiktivně-reálné filmově-politické fotomontáže a porozumění rysům její kontroverze, bezprostřednosti sdělení a narativní zkratky i jejím intertextovým propojením.
Žurnalistické postupy v politicko-satirických pořadech v USA
Typovský, František ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Jakubisko, Jorik (oponent)
1 Abstrakt Tato bakalářská práce má za cíl prozkoumat žurnalistické postupy ve třech amerických politicko-satirických pořadech - The Daily Show, Last Week Tonight a The Late Show. Autor hledá společné rysy všech tří zkoumaných pořadů, snaží se je charakterizovat, zasadit do mediálního kontextu Spojených států amerických a popsat čtenáři způsoby, kterými tyto pořady skrze politickou satiru kombinují publicistiku, investigativní žurnalistiku a humor. Vzhledem k tomu, že se tato práce zabývá americkými pořady, je v ní využito především zahraniční odborné literatury. Toto dílo má dvě velké části - teoretickou a praktickou. V teoretické pasáži se autor věnuje definici žánru satira, zmiňuje její využití v politice a vztah satiry mezi žurnalistikou a humorem. Teoretická část pokračuje popisem jednotlivých žurnalistických postupů a vysvětlením pozice zkoumaných pořadů na pomezí investigativní žurnalistiky a komického humoru. V praktické části dochází k analýze zkoumaných pořadů, autor nejprve popisuje stavbu a kompozici pořadů, následně svá tvrzení dokládá na konkrétních případech. V praktické části je využito ve velké míře videomateriálů a jejich textových přepisů. Autor se také snaží jednotlivé pořady čtenáři ilustrovat skrze obrazové přílohy.
Česká politická satira na televizních obrazovkách v porovnání s americkými pořady
Jelínková, Karolína ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá televizní politickou satirou. Charakterizuje vybrané audiovizuální relace tohoto žánru české a americké produkce. Z českého prostředí se jedná o pořady Česká soda, S politiky netančím a Politické harašení aneb S politiky stále netančíme, 168 hodin a Kancelář Blaník. Z amerických pořadů pak zkoumá The Daily Show, The Colbert Report a The Onion News Network. Všechny tyto relace jsou nejprve charakterizovány po formální i obsahové stránce. Poté jsou tyto americké a české pořady porovnávány z formálního hlediska, například se to týká využívání hudby, jazykové a vizuální komiky, parodie, komické mystifikace apod. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vzestup televizní politické satiry v USA, ČR a Německu v novém tisíciletí
Janák, Antonín ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Práce "Vzestup televizní politické satiry v USA, ČR a Německu v novém tisíciletí" mapuje vývoj televizní politické satiry ve Spojených státech amerických, Německu a České republice v období od roku 2000 do současnosti s ohlédnutím do historie tohoto žánru v jednotlivých zemích i historické pozadí předcházející jejich vzniku. Zvláštní pozornost se soustředí na pořady, jež měly největší vliv na současnou podobu tohoto žánru a dále ovlivnily. První část práce představuje historii televizní politické satiry v jednotlivých zemích a představí jejich současné zástupce tohoto žánru, kteří mají největší vliv na její současnou podobu. Tato část také přiblíží nástrahy rozdílných kulturních prostředí, ve kterých pořady vznikaly, aby dodala celistvější pohled na úskalí vzniku politické satiry v současném mediálním světě. Ve druhé části budou vybrané pořady analyzovány z technického i formálního hlediska a pozornost se také soustředí na jejich hlavní moderátorské tváře. Právě role moderátorů je v tomto žánru jedním z nejdůležitějších prvků určujících jejich úspěšnost. Dále bude práce zkoumat další prvky, které jednotlivé pořady mezi sebou sdílejí a naopak prvky, ve kterých se jednotlivé pořady politické satiry rozlišují.
Prvky politické satiry v Show Jana Krause
Uchytilová, Gabriela ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá politickou satirou v pořadu Show Jana Krause v době konání vybraných celostátních voleb v České republice v letech 2010-2019. Dohromady bylo zkoumáno šest dílčích období voleb, a celkový vzorek epizod Show Jana Krause je tím pádem tvořen šesti menšími vzorky. Cílem práce bylo zjistit, jakou podobu politická satira v pořadu ve sledované době měla, jak často se v něm objevovala a kteří političtí aktéři byli nejčastěji jejím terčem. Výzkumnou metodou je kvantitativní obsahová analýza s jejíž pomocí hledá práce odpovědi na následující čtyři výzkumné otázky. VO1: Jak velký prostor v Show Jana Krause byl politické satiře věnován?; VO2: Jakých prvků politické satiry Show Jana Krause využívá?; VO3: Jací politici, respektive jaké politické subjekty, byly v pořadu nejčastěji satiricky zobrazovány?; VO4: Jakým tématům se politická satira v Show Jana Krause věnovala nejvíce? Práce se skládá ze čtyř kapitol. První kapitola teoreticky vymezuje klíčové pojmy a nastiňuje historii politické satiry. Ve druhé kapitole je podrobněji rozebrán žánr televizní politické satiry a jeho vývoj zejména se zaměřením na české prostředí. Předmětem třetí kapitoly je představení samotné Show Jana Krause jakožto české verze late-night show. Práce se zabývá okolnostmi vzniku tohoto pořadu, jeho podobou i...
Česká politická satira na sociálních sítích
Amiridis, Marek ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
Tato práce se věnuje české politické satiře na sociální síti Facebook. Práce předkládá seznam nejsledovanějších facebookových stránek, které se tomuto fenoménu věnují, a zkoumá, do jaké míry lze jejich obsah považovat za politickou satiru, jakým způsobem jejich autoři se satirou pracují a na jaké podněty nejčastěji reagují. V teoretické části je nejprve představen satirický žánr a kritéria, která by měla pravá satira splňovat. Dále jsou uvedeny teorie, věnující se politické satiře a je popsán její historický vývoj u nás. V souvislosti se sociální sítí Facebook, na kterém je politická satira zkoumána, předkládá práce názory odborníků na otázku, do jaké míry lze sdílení a sledování politicko-satirických obsahů považovat za politickou participaci. Analytická část nejdříve popisuje prvotně vybrané stránky a v určitém časovém období hodnotí jejich obsah, aktivitu a autorství jejich příspěvků. Po vybrání vhodného výzkumného vzorku stránek, jsou představeny tři významné společensko-politické události roku 2019. Na těchto událostech je v období jejich dění zkoumána aktivita stránek, relevantnost příspěvků s těmito událostmi, tematické zaměření příspěvků a postupy, které autoři stránek k vytvoření satiry používají. Dále jsou k jednotlivým událostem uvedeny příklady příspěvků a jsou popsány nejčastěji...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.