Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti proluky – třída Kapitána Jaroše
Kopečková, Barbora ; Haasová, Lenka (oponent) ; Toman, Radek (vedoucí práce)
Cílem závěrečné bakalářské práce je vytvoření domova pro seniory v blízkosti centra města Brna, na třídě Kapitána Jaroše. Tento projekt se zaměřuje na vytvoření komunitního prostoru, jenž umožní seniorům žít aktivní a nezávislý život v blízkosti centra a veškeré dostupné vybavenosti. Také jim umožní účast na kulturních a společenských akcích v okolí, které budou doslova na dosah ruky. Architektura projektu se soustředí na vytvoření přátelského a bezbariérového prostředí, které umožňuje snadnou orientaci a pohyb seniorů. Dům má společné prostory jako je komunitní kuchyňka, knihovna, společná jídelna, televizní koutek či herna, tyto prostory podporují komunikaci a společné aktivity mezi obyvateli. Nedílnou součástí projektu jsou také pobytové terasy napříč celým objektem, vzniklé při ubírání hmoty, jenž řeší komplikovanou situaci parcely orientované na sever. Dále je celý dům propojený s velkou dřevěnou rampou skrze celý vnitroblok, po které mohou obyvatelé domova bezpečně projít do města či parku nebo se jen tak příjemně procházet a potkávat se s různými lidmi z okolí. Koncept rampy je tedy jakousi zahradou pro seniory a zároveň na tomto místě řeší chaotickou provozní situaci. Celkově je architektonický projekt navržen tak, aby umožnil seniorům žít v komfortním a přátelském prostředí a současně zažívat nová dobrodružství v městském prostředí. To by mělo vést k lepšímu pocitu sounáležitosti a životnímu potěšení a zároveň přispívat k rozvoji města i samotného vnitrobloku.
Role reklamy v životě seniorů
Horáková, Zuzana ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Téma diplomové práce Role reklamy v životě seniorů se věnuje českým seniorům a zabývá se jednotlivými aspekty jejich vztahu s reklamním sdělením. První část diplomové práce se zabývá teoretickým obsahem, který popisuje publikum z pohledu obecné roviny, historie, nových médií a vybraných výzkumů. Další kapitola se soustředí na samotné seniory, kde se snažím vymezit základní pojmy, které jsou s nimi spojené jak z pohledu sociologie, tak i z pohledu životního stylu této starší generace. Prostor je zde věnován i spotřebnímu chování seniorů, které je ovlivněno určitými aspekty, které se odvíjí od jednotlivých životních etap. Aby práce byla kontextově ucelená, je zde i kapitola o reklamě a jednotlivých reklamních médií. Praktická část diplomové práce je vyhodnocení kvantitativního výzkumu, který se týkal vlivu reklamního sdělení na seniory. Do dotazníku byly zařazeny otázky, které vyplynuly z poznatků získaných z teoretické části. Otázky se mimo jiné ptaly na zdroj reklamního sdělení, se kterým se senioři nejčastěji setkávají, na dostatečnou nabídku produktů a služeb pro seniory nebo na to, jaká má být podle seniorů reklama, aby jí více důvěřovali. Na základě získaných odpovědí, bylo zpracované vyhodnocení, které odpovědělo na téma mé diplomové práce - a to, zda reklamní sdělení hraje roli v životě seniorů.
Časoprostorová mobilita seniorů v prostředí města České Budějovice a jeho zázemí: hodnocení s využitím moderních geoinformačních technologií
Květoň, Tomáš ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Kraft, Stanislav (oponent)
Diplomová práce studuje problematiku časoprostorové mobility seniorů v prostředí města České Budějovice a jeho zázemí. K výzkumu časoprostorové mobility osob bylo využito kombinace dvou metod. První metoda využívá dotazníkových šetření. Každý respondent obdržel dva dotazníky. Do prvního dotazníku byly evidovány uskutečněné cesty a do druhého zaznamenána charakteristika respondentů a jejich domácností. Druhou metodu sběru dat o mobilitě osob pak zajišťovalo šetření pomocí GPS loggerů. V teoretické části práce se pracuje s koncepty geografie času, specifiky mobility seniorů, problematikou důchodového věku osob v České republice a s potenciálem využití moderních geoinformačních technologií pro výzkum mobility osob. V metodice jsou představeny metodické postupy hodnocení získaných dat, kritéria výběru respondentů a samotný průběh výzkumu. Následuje hodnocení výsledků šetření a jejich interpretace s ohledem na vytyčené dílčí cíle. Výsledky v mnoha případech vznikaly při využití kombinace dat z obou metod výzkumu. Hlavní výsledky, které se vztahují k vytyčeným dílčím cílům a na ně navazujícím hypotézám, se zabývají denními rytmy časoprostorové mobility, hodnocením využití dopravních prostředků s ohledem na účel cest a vliv typu lokality bydliště na mobilitu respondentů. Rovněž dochází k hodnocení...
Ageismus v prostředí české společnosti
Šedivý, Jiří ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce) ; Zelinková, Olga (oponent)
Diplomová práce "Ageismus v prostředí české společnosti" se zabývá všemi oblastmi, v nichž jsou čeští senioři vnímáni diskriminačními postoji, kde se tyto oblasti vyskytují, jak se diskriminační chování a útoky projevují a u jakých osob a společenských skupin se tyto ageistické projevy vyskytují. Při výzkumném šetření jsem využil metodu kvalitativního šetření u ohniskové skupiny, ale zejména metodologii individuálních a skupinových rozhovorů. Celý výzkum byl vytvořený na základě výzkumného šetření se skupinou seniorů žijících v pobytovém zařízení - domově seniorů a jednotlivými dotazovanými respondenty žijícími v domácím prostředí, kteří jsou stále poměrně soběstační. Získané datové informace jsem průběžně analyzoval, metodou otevřeného a selektivního kódování a následně vyhodnotil. Ke kvalitnímu dosažení jisté úrovně validity výzkumného šetření, jsem využil pomocné metody Q-třídění u kvantitativního výzkumného dotazování generace mladých lidí a dospělých osob, které pracují v sociálních službách nebo jiným způsobem s touto sociální oblastí spolupracují. K vyhodnocení získaných dat jsem využil metodu korelační analýzy. U obou rovin výzkumného šetření jsem definoval základní a nejdůležitější body, ze všech výzkumných šetření zkoumaných oblastí, ve kterých senioři v různých stupních vnímali diskriminační...
Důchodci jako cílová skupina pro internetový prodej potravin
HANZLÍKOVÁ, Nikola
Cílem bakalářské práce bylo zhodnotit nákupní chování důchodců a jejich postoj k nákupu potravin přes internet. Na základě sekundárních dat definuje nákupní chování a přístupy ke spotřebnímu chování. Poté práce popisuje faktory ovlivňující chování spotřebitele při nákupu a nákupní rozhodovací proces. Dalším krokem je představení termínu e-commerce. Následně jsou uvedeny výhody a nevýhody nakupování potravin po internetu, obchodování s potravinami prostřednictvím internetu a nejvýznamnější potravinové e-shopy v České republice. Poté se práce zaměřuje na výzkum nákupního chování důchodců na internetu. Na základě marketingového výzkumu, pomocí dotazníkového šetření, byly zpracovány primární informace. Data jsou reprezentována pomocí tabulek a grafů.
Sociální a virtuální život lidí v důchodovém věku
Petrenko, Roman ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Kuchař, Pavel (oponent)
1 Abstrakt Tato bakalářská práce se zabývá problematikou stáří a stárnutí, a to jak stářím jako individuální etapou v životě každého jedince, tak stářím a stárnutím z celospolečenského pohledu. Rovinu stáří uchopuje v kontextu moderní společnosti závislé na komunikačních a informačních technologiích - počítačů a internetu. Proto se práce věnuje seniorům zejména v ohledu využívání internetu a jejich počítačové gramotnosti. V úvodní části textu je představena vstupní diskuse k problematice stáří, aktivního života seniorů a internetu, hlavního zástupce moderní technologie, který působí jako strukturující faktor pro postavení jedince ve společnosti, závisející na přístupu k této technologii a míře jejího využívání. Empirická část práce pak mapuje jednotlivé kroky při realizaci vlastního kvantitativního výzkumu, který autor práce provedl na jaře roku 2011 na vzorku celkem 252 seniorů. Text postupně představí výzkumnou otázku, hypotézy, zvolenou metodiku výzkumu, tvorbu instrumentu, jeho pilotáž a průběh vlastního šetření. Cílem závěrečné kapitoly je pak představit hlavní zjištění výzkumu pomocí testování vstupních hypotéz a podat interpretaci analýzy závěrečných výsledků provedeného dotazníkového šetření. V závěru práce autor rekapituluje cíle textu, sumarizuje nejdůležitější zjištění, podává jejich vysvětlení a...
Klamavá reklama a klamavá obchodní praktika při online nakupování
Žáčková, Veronika ; Hejda, Jan (vedoucí práce) ; Kaczor, Pavel (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena primárně na problematiku klamavé reklamy při nakupování v internetových obchodech, zejména jednodruhových. Práce se zaměřuje na popis a komparaci klamavé reklamy a klamavé obchodní praktiky, rozbor konkrétního ´problematického´ e-shopu, porovnání s ´bezproblémovým´ e-shopem a komparaci prvků, které jsou pro klamavé e-shopy jednotné. V práci je vymezen výčet institucí, které mají oprávnění řešit klamavou reklamu a klamavou obchodní praktiku. V praktické části je vymezen návrh webového rozšíření, s jehož pomocí by mohlo dojít k razantnímu omezení podvodných e-shopů.
Uplatnění důchodců na trhu práce
NOVOTNÁ, Andrea
Bakalářská práce pojednává o tom, jaké postavení zaujímají důchodci ve společnosti a jak se jim daří na trhu práce. Teoretická část se skládá ze tří okruhů. První z nich je orientován na důchodce a jejich postavení ve společnosti. Druhá kapitola je zaměřena na celoživotní vzdělávání a třetí část zahrnuje problematiku uplatnění důchodců na trhu práce. V empirické části jsou vyhodnoceny výsledky výzkumu, jehož hlavním cílem bylo zjistit, jak vybraní důchodci vnímají problémy v rámci uplatnění na trhu práce a zda mají dostatek příležitostí pro své uplatnění. Součástí výzkumu je zjišťování, zda jejich činnost přispívá k celkové spokojenosti, tedy jak se jim podle vlastního názoru daří v současné společnosti. K naplnění těchto cílů byla stanovena hlavní výzkumná otázka, která zní: Jak se liší odpovědi starobních a invalidních důchodců vzhledem k uplatnění na trhu práce? Pro zodpovězení hlavní výzkumné otázky bylo staveno šest dílčích otázek. Pro výzkumnou část bakalářské práce byl zvolen kvalitativní výzkum. Sběr dat byl realizován prostřednictvím polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumný soubor tvořilo osm komunikačních partnerů, kteří se skládali ze dvou skupin důchodců, a to starobních a invalidních důchodců, kteří jsou na trhu práce aktivní. Komunikační partneři byli vybíráni na základě techniky sněhové koule. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že skupina starobních důchodců své postavení na trhu práce vnímá kladně, zatímco většina invalidních důchodců je toho názoru, že pro starobní důchodce na trhu práce již není místo, neboť zabírají pracovní místa mladým lidem. Invalidní důchodci své postavení na trhu práce vnímají též kladně. Pouze jeden starobní důchodce je toho názoru, že o invalidní důchodce na trhu práce není tolik zájem. Názor na celoživotní vzdělávání hodnotí obě skupiny důchodců převážně pozitivně. S udržením stávající práce nezaznamenávají starobní důchodci podstatné problémy, oproti tomu invalidní důchodci shledávají obtíže s udržením práce v případě zhoršení jejich zdravotního stavu. S diskriminací se na pracovišti setkalo více invalidních důchodců než starobních. Na své záliby si čas udělají obě skupiny důchodců, nicméně invalidním důchodcům na koníčky nezbývá po celém dni v práci dostatek energie. Pozitivním zjištění bylo, že obě skupiny důchodců vnímají své postavení ve společnosti převážně kladně, nicméně dva starobní důchodci uvedli, že se v budoucnosti může postavení starobního důchodce změnit k horšímu. Ve společnosti se dobře necítí pouze jeden komunikační partner ze skupiny invalidních důchodců.
V republice pracuje čtvrt milionu důchodců
Český statistický úřad
Analýza k RI podle výsledků Výběrového šetření pracovních sil.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Čtvrt milionu neaktivních důchodců chtělo pracovat
Český statistický úřad
Analýza k RI podle výsledků výběrového šetření pracovních sil. V roce 2012 byli v rámci výběrového šetření pracovních sil dotazováni respondenti ve věku 50-69 let na téma jejich odchodu do důchodu. Přechod mezi aktivitou a neaktivitou probíhá v České republice velmi rychle a soustřeďuje se do období vzniku nároku na starobní důchod a několika málo následujících let. 244 tis. neaktivních důchodců uvedlo, že chtělo v okamžiku ukončení ekonomické aktivity nadále pracovat.
Plný text: Stáhnout plný textPDF; Stáhnout plný textPDF

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.