Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh rotoru synchronního reluktančního stroje spouštěného ze sítě pro průmyslové aplikace
Žíla, Jakub ; Knebl, Ladislav (oponent) ; Bárta, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o návrhu rotoru synchronních reluktančních strojů. Teoreticky je popsána geometrie rotoru synchronního reluktančního stroje respektující přirozenou cestu magnetického toku v plném rotoru. Je vytvořen parametrický model rotoru za pomocí spolupráce programů ANSYS Maxwell a Matlab. S použitím stejného softwaru jsou ověřeny parametry zkoumaného stroje. Na závěr je pozorován vliv změn geometrie rotoru na výstupních parametrech stroje.
Vliv tvaru čela lidské hlasivky na její modální charakteristiky
Zelinka, Martin ; Švancara, Pavel (oponent) ; Hájek, Petr (vedoucí práce)
Hlavní cíl bakalářské práce je vytvoření parametrického modelu s proměnlivým úhlem čela lidské hlasivky a následné zjištění prvních vlastních frekvencí kmitání hlasivek pro všechny úhly od rozmezí -40° až +40°. Výsledek je podpořen rešerší anatomie lidského vokálního ústrojí, tvorby a úpravy hlasu a aktuálních modelů lidských hlasivek. Model použitý pro tuto práci je vytvořený v modelovacím softwaru 3D CAD Inventor. Modální analýza je řešena ve výpočetním programu ANSYS Workbench, pomocí metody konečných prvků.
Přístupy modelování přesného tvaru ozubení
Capoušek, Josef ; Janoušek, Michal (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Tématem této bakalářské práce je modelování přesného tvaru profilu ozubení s cílem vytvoření parametrického modelu vybraného typu ozubení. V úvodní části jsou shrnuty základní pojmy a rozdělení ozubených kol. Následuje přehled metod konstrukcí přesného tvaru profilu zubu včetně příkladů v podobě rovinného evolventního, sférického evolventního a oktoidního profilu. V poslední části jsou popsány metody modelování kuželového ozubení a tvorba modelu ozubení vyráběného cyklo-paloidním způsobem.
Parametrický model vstřikovací formy
Tomanec, Pavel ; Vrána, Radek (oponent) ; Brandejs, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vytvořením parametrického modelu desek vstřikovací formy na plasty pomocí softwaru CatiaV5. Ten bude sloužit pro zrychlení a zefektivnění při návrhu vstřikovací formy. V rešeršní části jsou popsány základní konstrukční a technologické prvky pro návrh vstřikovacích forem. V části konstrukční je popsán postup při vytváření a vazbení parametrů, nakonec ověření funkčnosti vytvořeného modelu.
Modelování výfukového sběrného potrubí přeplňovaného motoru
Fanta, Tomáš ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato práce popisuje různá konstrukční řešení sběrného výfukového potrubí a tvorbu parametrického modelu výfukových svodů přeplňovaného motoru 1,4 TSI. Dále studie zkoumá konstrukční materiály svodů a základní termodynamické a hydrodynamické děje v nich probíhající. Následně v programu Solidworks byly vytvořeny dva parametrické modely. První byl vymodelován podle již existujícího sběrného výfukového potrubí motoru 1,4 TSI a jednalo se o symetrický model (kolektor v ose). Pro druhý model byl kolektor posunut v horizontální ose, a proto se jedná o asymetrický model. Modely byly vyhodnoceny z hlediska jejich složitosti konstrukčního řešení a nároků na výrobu. Nakonec byly zkoumány i možné CFD analýzy pro další vyhodnocování modelů.
Parametrické modely vozidel
Vašátko, Marek ; Porteš, Petr (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Tato Bakalářská práce se zabývá vytvořením parametrických modelů vozidel v softwaru Catia V5, které budou sloužit k vizualizaci měření a simulacím. Dále se zabývá vytvořením programu pro výpočet parametrů lidské postavy v závislosti na úhlu natočení částí těla.
Chyba převodu u čelního ozubení s přímými zuby
Bartošová, Daniela ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá oblastí stanovení statické chyby převodu u čelního ozubení s přímými zuby. Problematika chyby převodu je v dnešní době velmi diskutovaným tématem v oblasti vzniku vibrací a hluku. V první části této práce jsou popsány teoretické předpoklady týkající se této problematiky. Tyto teoretické předpoklady jsou následně uplatněny při parametrickém návrhu čelního ozubení s přímými zuby a dále při samotném měření chyby převodu. V práci je detailně popsán postup návrhu parametrického modelu sestavy ozubených kol a deformačně napěťová analýza. Tyto náležitosti jsou nutné pro výpočet chyby převodu. Závěrem práce jsou prezentovány dosažené výsledky statické chyby převodu při různých zátěžných stavech, změnách osových vzdáleností a výškových modifikacích tvaru zubů. Problém byl řešen výpočtovým přístupem pomocí CAD programu Creo Parametric a MKP programu Ansys Workbench a Ansys Mechanical APDL.
Návrh a optimalizace synchronního reluktančního motoru
Bárta, Jan ; Vítek, Ondřej (oponent) ; Ondrůšek, Čestmír (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem synchronního reluktančního motoru příčně laminového typu. Úvodní část seznamuje čtenáře s problematikou principu činnosti a návrhu tohoto stroje. Hlavní část práce je ovšem věnována samotnému elektromagnetickému návrhu příčně laminovaného rotoru a jeho následné optimalizaci prostřednictvím vybraných algoritmů. Navržený rotor byl vyroben a nahradil původní rotor vybraného indukčního motoru. Na takto vyrobeném prototypu byla dále prováděna měření která jsou srovnána s elektromagnetickým výpočtem provedeným metodou konečných prvků. Závěr této práce je věnován simulacím dynamického chování synchronního reluktančního motoru při skalárním a vektorovém řízení.
Optimalizace tvaru drážky asynchronního motoru
Szekeres, Vojtech ; Ondrůšek, Čestmír (oponent) ; Bárta, Jan (vedoucí práce)
Práca pojednáva o možnosti optimalizácie tvaru rotorovej drážky asynchrónneho stroju za použitia umelej inteligencie. Optimalizovaný je bežne vyrábaný asynchrónny motor s~jednoduchou vírovou kotvou nakrátko. Cieľ je navrhnúť metódu optimalizácie a pre zvolený stroj dosiahnuť čo najvyššiu hodnotu účinnosti a účinníku. Spracovanie obsahuje vytvorenie parametrického modelu v programe Ansys Maxwell, zostavenie optimalizačného algoritmu a jeho nastavenie pre žiadaný výstup, a spracovanie výsledných hodnôt.
Měření tvaru zatížené pneumatiky
Hlavatý, Jiří ; Vančura, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na měření tvaru převážně zatížené pneumatiky a hledání závislostí mezi tlakem uvnitř pneumatiky, zatížením a vlivem těchto parametrů na výsledný tvar pneumatiky. Data pro tyto závislosti byla získána za pomoci navrženého měřícího stanoviště a 3D optické techniky. Nalezené závislosti popisují změnu tvaru pneumatiky v konkrétních funkcích a posloužili k tvorbě parametrického modelu pneumatiky. Hlavním zjištěním této práce je, že pneumatika se skutečně chová podle závislostí popsaných různým stupněm polynomické funkce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.