Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 144 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Akumulátory elektromobilů
Huk, Vojtěch ; Šebela, Kamil (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Tato rešeršní bakalářská práce se zabývá akumulátory elektromobilů. Samotný akumulátor se skládá z mnoha konstrukčních částí, které lze vyrobit z celé řady materiálů a poskládat mnoha způsoby. V první části této práce je vytvořen přehled vlastností akumulátorů, kterými by měl disponovat k dosažení požadavků na něj kladeným, a také způsobů naplnění těchto požadavků dostupných na trhu. Druhá část podrobně popisuje jednotlivé komponenty akumulátoru, včetně jejich funkce a provedení. Zvláštní pozornosti se dostává bateriovým článkům, popisuje a porovnává technologie v nich použité včetně grafického zobrazení.
Konstrukce přívěsného vozíku k velomobilu Pony 4
Hrdina, Petr ; Šebela, Kamil (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá představením alternativních způsobů přepravy osob a zásilek v souvislosti s rostoucím povědomím o vlivu dopravy na životní prostředí a zhoršujícími se dopravními podmínkami ve velkých městech. Hlavním cílem práce je představit dostupné konstrukce nákladních kol a velomobilů, jejich příslušenství na trhu a navrhnout koncepční řešení pro výrobu přípojného zařízení pro nákladní kolo Pony 4. Toto přípojné zařízení umožní snadné a rychlé navýšení přepravní kapacity nákladního kola. Součástí práce je také konstrukce a výroba prototypu přípojného vozíku.
Nepřímé vstřikování paliva dvoudobého motoru
Kovář, Michal ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce řeší nepřímé vstřikování paliva u vyvíjeného dvoudobého motoru pro motocrossový sidecar. Účelem této práce bylo navržení vstřikovacího systému paliva společně s navržením délky vstřikovacích časů. Pro určení vstřikovacích časů bylo třeba určit kompletní výfukovou soustavu, která ovlivňuje plnící účinnost motoru. Závěry byly založeny na základě rešerše v oblasti dvoudobých motorů a výpočtů určujících množství paliva na jeden cyklus. Byl určen způsob vstřikování paliva společně s umístěním vstřikovacího ventilu, dále vstřikovací ventil, který je možné použít a posléze i vstřikovací časy, které je možné zadat do řídící jednotky.
Klikový mechanismus dvoudobého automobilního motoru
Štrba, Matej ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Predmetom tejto diplomovej práce je analýza a porovnanie trojvalcových dvojdobých motorov so zdvihovým objemom 1000 cm3 vozidla Wartburg 353. Úvodom práce je rešerš, ktorá pojednáva o histórii výroby a vývoja automobilov v Eisenachu počas druhej polovice 20. storočia. Hlavným predmetom skúmania je motor, ktorému je venovaná drvivá väčšina práce. Použitím dostupných simulačných nástrojov stanovená indikácia tlaku vo valci, kľukový hriadeľ dvoch variantov motorov je podrobený analýze vyváženia, pomocou metódy MBS je vyhotovená dynamická analýza z hľadiska torzného kmitania a zaťaženia ložísk, následne sú oba varianty porovnané.
Stanoviště pro měření výkonové charakteristiky elektromotoru
Kliš, Roman ; Šebela, Kamil (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
The purpose of this work was to design a station for measuring the torque characteristics of electric motors. At the beginning of the work, a search of available commercial solutions was carried out. Determining trends and then based on the findings to establish conceptual designs. To summarize their advantages and disadvantages to determine one solution, and to elaborate it further. The result of the bachelor thesis is the design of the habitat and surrounding peripherals such as motor mounting brackets, linear guided and FEA analysis of a simplified assembly.
Stanovení vstupních parametrů pro 1D simulaci jednoválcového motoru
Stryja, Štěpán ; Šebela, Kamil (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
V práci je řešen vztah mezi 1D simulací a příslušnými vstupními parametry. Jednorozměrná simulace je demonstrována na prostředí programu GT-Power. Práce se zabývá jak experimentální, tak výpočtovou analýzou vstupních parametrů. Byly využity metody aditivní technologie 3D tisku přípravků a následného měření objemových průtoků na profukovací stanici Superflow Flowbench SF-260E. Tento postup vedl k finálnímu výpočtu discharge koeficientů. Metoda 3D skenu, prostřednictvím zařízení ATOS 2M, spolu s následným zpracováním dat, s použitím příslušných software, vedly k analýze rozvodového mechanismu a sestavení jeho kinematiky. Praktická část byla demonstrována na dvou hlavách válců čtyřdobého jednoválce o zdvihovém objemu 125 cm3, s přirozeným sáním. Jedna z hlav byla upravená, což mělo za následek vyšší objemový průtok o 29 % v případě sání, respektive o 15 % v případě výfuku, oproti hlavě sériové. Práce vedla ke zisku klíčových vstupních dat pro 1D simulaci zmiňovaného pohonného agregátu.
Process management of prototype production in Formula Student
Záňová, Ema ; Janoušek, Michal (oponent) ; Juřica, Pavel (vedoucí práce)
The bachelor's thesis deals with the topic of Process Management in the field of prototype production. In the theoretical part, the literary research on the given issue is processed. The practical part analyzes the current state of process management of certain production processes in the Formula Student university project, specifically in the TU Brno Racing team. Based on the recognition of the current state, measures leading to creation of process management in this project and possible involvement of other methods.
Modelářský motor pro letoun třídy F4
Čížek, Petr ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukcí dvoudobého motoru pro pohon makety letounu, který může spadat do kategorie FAI F4. V úvodu této práce je provedena rešerše a seznámení s kategorií letounů F4. Součástí rešerše je stručný přehled dvoudobých a čtyřdobých variant modelářských motorů s tím, že větší pozornost je věnována právě konstrukčním detailům dvoudobých motorů. Následně je proveden konstrukční návrh a termodynamická 1-D simulace výkonových parametrů konstruovaného motoru a následně dynamická simulace pro ověření životnosti ložisek motoru.
Integrace diferenciálu do bloku motoru Formule Student
Marek, Jiří ; Šebela, Kamil (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem integrování samosvorného diferenciálu formule student do bloku motoru. Pro zvolení vhodného řešení z několika uvažovaných byla nejprve zhotovena rešeršní analýza možných konceptů a poté pomocí rozhodovací tabulky určeno nejlepší možné řešení. Pro zvolenou koncepci byl následně zhotoven 3D model vycházející z původního bloku motoru, zachyceného do digitální podoby pomocí laserového 3D skeneru. Výsledný model byl následně zhodnocen a zastavěn do monopostu Dragon X.
Electronic supercharger for Formula Student
Matoušek, Patrik ; Šebela, Kamil (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
The main goal of this diploma thesis is to verify the application of the Electric compressor in the Formula Student monopost category. Diploma thesis is focused on the computational model and analysis of the combustion engine in the GT-POWER software. Outputs from this calculation are used for the design of the main parameters of battery pack. In the final part of the thesis, the monoposts with ordinary turbocharger and with the electric compressor are compared in the lap time simulation in the Autocross discipline.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 144 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
16 JANOUŠEK, Martin
1 JANOUŠEK, Matěj
2 Janoušek, M.
16 Janoušek, Martin
4 Janoušek, Milan
3 Janoušek, Miroslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.