Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Multi-body model valivého ložiska vhodný pre simulovanie poruchových stavov
Baláž, František ; Dlugoš, Jozef (oponent) ; Rekem, Jakub (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa sústreďuje na analýzu a diagnostiku valivých ložísk, s cieľom vyvinúť parametrický a multi-body model, ktoré umožnia efektívne skúmať rôzne typy porúch. Pomocou týchto modelov je možné simulovať rôzne geometrické nedokonalosti a ich vplyv na dynamické vlastnosti ložísk. Na výpočet kontaktných síl a deformácií využíva model Hertzovu teóriu elastického kontaktu. Parametrický model je vytvorený pomocou softvéru Inventor a multi-body model pomocou MSC ADAMS. Práca si kladie za cieľ vytvoriť model produkujúci syntetické dáta porovnateľné s experimentálnymi dátami, aby sa zistilo, či ich možno efektívne nahradiť súčasnými softvérmi. Výsledky ukazujú, že presné modelovanie a simulácie môžu výrazne prispieť k prediktívnej údržbe a predĺženiu životnosti valivých ložísk.
Návrh rotoru synchronního reluktančního stroje spouštěného ze sítě pro průmyslové aplikace
Žíla, Jakub ; Knebl, Ladislav (oponent) ; Bárta, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o návrhu rotoru synchronních reluktančních strojů. Teoreticky je popsána geometrie rotoru synchronního reluktančního stroje respektující přirozenou cestu magnetického toku v plném rotoru. Je vytvořen parametrický model rotoru za pomocí spolupráce programů ANSYS Maxwell a Matlab. S použitím stejného softwaru jsou ověřeny parametry zkoumaného stroje. Na závěr je pozorován vliv změn geometrie rotoru na výstupních parametrech stroje.
Přístupy modelování přesného tvaru ozubení
Capoušek, Josef ; Janoušek, Michal (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Tématem této bakalářské práce je modelování přesného tvaru profilu ozubení s cílem vytvoření parametrického modelu vybraného typu ozubení. V úvodní části jsou shrnuty základní pojmy a rozdělení ozubených kol. Následuje přehled metod konstrukcí přesného tvaru profilu zubu včetně příkladů v podobě rovinného evolventního, sférického evolventního a oktoidního profilu. V poslední části jsou popsány metody modelování kuželového ozubení a tvorba modelu ozubení vyráběného cyklo-paloidním způsobem.
Parametrický model vstřikovací formy
Tomanec, Pavel ; Vrána, Radek (oponent) ; Brandejs, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vytvořením parametrického modelu desek vstřikovací formy na plasty pomocí softwaru CatiaV5. Ten bude sloužit pro zrychlení a zefektivnění při návrhu vstřikovací formy. V rešeršní části jsou popsány základní konstrukční a technologické prvky pro návrh vstřikovacích forem. V části konstrukční je popsán postup při vytváření a vazbení parametrů, nakonec ověření funkčnosti vytvořeného modelu.
Modelování výfukového sběrného potrubí přeplňovaného motoru
Fanta, Tomáš ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato práce popisuje různá konstrukční řešení sběrného výfukového potrubí a tvorbu parametrického modelu výfukových svodů přeplňovaného motoru 1,4 TSI. Dále studie zkoumá konstrukční materiály svodů a základní termodynamické a hydrodynamické děje v nich probíhající. Následně v programu Solidworks byly vytvořeny dva parametrické modely. První byl vymodelován podle již existujícího sběrného výfukového potrubí motoru 1,4 TSI a jednalo se o symetrický model (kolektor v ose). Pro druhý model byl kolektor posunut v horizontální ose, a proto se jedná o asymetrický model. Modely byly vyhodnoceny z hlediska jejich složitosti konstrukčního řešení a nároků na výrobu. Nakonec byly zkoumány i možné CFD analýzy pro další vyhodnocování modelů.
Parametrické modely vozidel
Vašátko, Marek ; Porteš, Petr (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Tato Bakalářská práce se zabývá vytvořením parametrických modelů vozidel v softwaru Catia V5, které budou sloužit k vizualizaci měření a simulacím. Dále se zabývá vytvořením programu pro výpočet parametrů lidské postavy v závislosti na úhlu natočení částí těla.
Chyba převodu u čelního ozubení s přímými zuby
Bartošová, Daniela ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá oblastí stanovení statické chyby převodu u čelního ozubení s přímými zuby. Problematika chyby převodu je v dnešní době velmi diskutovaným tématem v oblasti vzniku vibrací a hluku. V první části této práce jsou popsány teoretické předpoklady týkající se této problematiky. Tyto teoretické předpoklady jsou následně uplatněny při parametrickém návrhu čelního ozubení s přímými zuby a dále při samotném měření chyby převodu. V práci je detailně popsán postup návrhu parametrického modelu sestavy ozubených kol a deformačně napěťová analýza. Tyto náležitosti jsou nutné pro výpočet chyby převodu. Závěrem práce jsou prezentovány dosažené výsledky statické chyby převodu při různých zátěžných stavech, změnách osových vzdáleností a výškových modifikacích tvaru zubů. Problém byl řešen výpočtovým přístupem pomocí CAD programu Creo Parametric a MKP programu Ansys Workbench a Ansys Mechanical APDL.
Návrh a optimalizace synchronního reluktančního motoru
Bárta, Jan ; Vítek, Ondřej (oponent) ; Ondrůšek, Čestmír (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem synchronního reluktančního motoru příčně laminového typu. Úvodní část seznamuje čtenáře s problematikou principu činnosti a návrhu tohoto stroje. Hlavní část práce je ovšem věnována samotnému elektromagnetickému návrhu příčně laminovaného rotoru a jeho následné optimalizaci prostřednictvím vybraných algoritmů. Navržený rotor byl vyroben a nahradil původní rotor vybraného indukčního motoru. Na takto vyrobeném prototypu byla dále prováděna měření která jsou srovnána s elektromagnetickým výpočtem provedeným metodou konečných prvků. Závěr této práce je věnován simulacím dynamického chování synchronního reluktančního motoru při skalárním a vektorovém řízení.
Optimalizace tvaru drážky asynchronního motoru
Szekeres, Vojtech ; Ondrůšek, Čestmír (oponent) ; Bárta, Jan (vedoucí práce)
Práca pojednáva o možnosti optimalizácie tvaru rotorovej drážky asynchrónneho stroju za použitia umelej inteligencie. Optimalizovaný je bežne vyrábaný asynchrónny motor s~jednoduchou vírovou kotvou nakrátko. Cieľ je navrhnúť metódu optimalizácie a pre zvolený stroj dosiahnuť čo najvyššiu hodnotu účinnosti a účinníku. Spracovanie obsahuje vytvorenie parametrického modelu v programe Ansys Maxwell, zostavenie optimalizačného algoritmu a jeho nastavenie pre žiadaný výstup, a spracovanie výsledných hodnôt.
Měření tvaru zatížené pneumatiky
Hlavatý, Jiří ; Vančura, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na měření tvaru převážně zatížené pneumatiky a hledání závislostí mezi tlakem uvnitř pneumatiky, zatížením a vlivem těchto parametrů na výsledný tvar pneumatiky. Data pro tyto závislosti byla získána za pomoci navrženého měřícího stanoviště a 3D optické techniky. Nalezené závislosti popisují změnu tvaru pneumatiky v konkrétních funkcích a posloužili k tvorbě parametrického modelu pneumatiky. Hlavním zjištěním této práce je, že pneumatika se skutečně chová podle závislostí popsaných různým stupněm polynomické funkce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.