Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dětská skupina jako jedna z forem předškolní výchovy a vzdělávání
STRAKOVÁ, Eliška
Tématem předkládané bakalářské práce je dětská skupina jako jedna z forem předškolní výchovy a vzdělávání. Teoretická část práce je věnována tématu výchovy a vzdělávání v předškolních institucích. Pojednává o dětské skupině, jakožto alternativě k předškolnímu vzdělávání v mateřské škole. V této části práce je také porovnána dětská skupina s mateřskou školou - odlišné a shodné znaky obou těchto institucí. Výzkumné šetření v praktické části práce bylo postaveno na kombinaci kvantitativního a kvalitativního výzkumu. Pro kvantitativní část byla použita metoda dotazníkového šetření. Pro kvalitativní část byla použita metoda rozhovoru. Výzkumný soubor tvořili rodiče dětí docházejících do dětské skupiny. Společným cílem výzkumného šetření bylo zjistit, jaký mají pohled na dětskou skupinu rodiče dětí docházejících do dětské skupiny, zjistit jejich motivaci k výběru před ostatními institucemi a odhalit, v čem rodiče spatřují smysl dětských skupin. Z výzkumného šetření vyplynulo, že rodiče mají na dětské skupiny pozitivní názor a službu péče o dítě v dětské skupině hodnotí jako přínosnou. Dětskou skupinu vnímají jako plně vyhovující alternativu k mateřským školám, která může výrazně pomoci s nedostatkem míst v mateřských školách. Motivací k výběru dětské skupiny před ostatními institucemi jsou pak pro rodiče nejen specifika dětských skupin, ale i potřeby rodičů a dětí. Smysl dětských skupin rodiče spatřují především v pomoci s harmonizací rodinného a pracovního života.
Vývoj a proměny české mateřské školy mezi lety 1990 a 2012
Hrstková, Magdaléna ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Diplomová práce na téma "Vývoj a proměny české mateřské školy mezi lety 1990 a 2012" mapuje a analyzuje návrhy na změny a skutečné změny, které proběhly v průběhu 22 let v předškolní výchově a vzdělávání. Česká mateřská škola prošla ve sledovaném období změnami v několika oblastech. V oblasti legislativy bylo důležitým mezníkem vydání školského zákona (2004) a Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání (2004). Po roce 1990 došlo k proměně filozofie pojetí dítěte a jeho rozvoje - začal být uplatňován osobnostně orientovaný model předškolní výchovy. Proměnily se i cíle předškolní výchovy a vzdělávání a také se změnilo kurikulum. Dotazníkové šetření v praktické části práce zjišťuje pohled učitelek mateřských škol na změny v předškolní praxi ve sledovaném období. Respondentky vnímají proměnu především ve větší volnosti při plánování a realizaci výchovně-vzdělávací činnosti a také v důrazu na rozvoj dítěte. Učitelky pozitivně hodnotí lepší vybavení mateřských škol a široké možnosti vzdělávání učitelek. Naopak negativně hodnotí vysoký počet dětí ve třídě a finanční ohodnocení učitelek.
Feuersteinova metoda instrumentálního obohacování v předškolním vzdělávání
Baštová, Veronika ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Hradilová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývá metodou instrumentálního obohacování Reuvena Feuersteina, jejím zavedením a využitím v instituci předškolního vzdělávání. Cíle diplomové práce jsou zaměřeny na poskytnutí vhledu mezi aspekty, které se vztahují k zavedení metody jako součásti vzdělávání v předškolním zařízení. Teoretická část obsahuje popis teoretického základu, ze kterého metoda vychází, a popis metody ve vztahu k práci s dětmi předškolního věku. Práce se dále zabývá principy a legislativou současného předškolního vzdělávání a s nimi souvisejícím inkluzivním vzděláváním. Praktická část vznikla na podkladě kvalitativního výzkumu zaměřujícího se na realitu zavádění metody do vzdělávání v předškolních institucích. Kvalitativní výzkum byl realizován prostřednictvím rozhovorů s řediteli mateřských škol, které v rámci vzdělávání pracují se zmíněnou metodou. Výzkumný vzorek byl tvořen účastníky z různých mateřských škol napříč Českou republikou. Všechny zúčastněné mateřské školy jsou zapsány v rejstříku Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Výsledky výzkumu přinášejí názory a zkušenosti jednotlivých účastníků různého rozsahu. V obsahu výpovědí účastníků byla nalezena řada shodných názorů, postojů a zkušeností, ze kterých vyplývá obohacení různých oblastí vzdělávání v dané instituci v souvislosti se...
Vývoj a proměny české mateřské školy mezi lety 1990 a 2012
Hrstková, Magdaléna ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Diplomová práce na téma "Vývoj a proměny české mateřské školy mezi lety 1990 a 2012" mapuje a analyzuje návrhy na změny a skutečné změny, které proběhly v průběhu 22 let v předškolní výchově a vzdělávání. Česká mateřská škola prošla ve sledovaném období změnami v několika oblastech. V oblasti legislativy bylo důležitým mezníkem vydání školského zákona (2004) a Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání (2004). Po roce 1990 došlo k proměně filozofie pojetí dítěte a jeho rozvoje - začal být uplatňován osobnostně orientovaný model předškolní výchovy. Proměnily se i cíle předškolní výchovy a vzdělávání a také se změnilo kurikulum. Dotazníkové šetření v praktické části práce zjišťuje pohled učitelek mateřských škol na změny v předškolní praxi ve sledovaném období. Respondentky vnímají proměnu především ve větší volnosti při plánování a realizaci výchovně-vzdělávací činnosti a také v důrazu na rozvoj dítěte. Učitelky pozitivně hodnotí lepší vybavení mateřských škol a široké možnosti vzdělávání učitelek. Naopak negativně hodnotí vysoký počet dětí ve třídě a finanční ohodnocení učitelek.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.