Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 53 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh strategického rozvoje startupu působícího v oblasti online médií na českém trhu
Oulehla, Radim ; Kaňovská, Lucie (oponent) ; Bumberová, Veronika (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem strategického rozvoje startupu působícího v oblasti online médií na českém trhu. Teoretická část obsahuje literární rešerši v oblasti problematiky strategického řízení, vybraným analýzám vnějšího a vnitřního prostředí podniku. Analytická část práce se věnuje uplatnění vybraným metodám v kontextu řešení problematiky, identifikování vnějšího a vnitřního prostředí startupu a situačnímu zhodnocení. Výstupy z analytické části práce jsou následně využity ke zpracování vhodného návrhu strategie, která vede ke zvýšení tržeb a vytvoření silnější komunity stálých zákazníků.
Bytová situace v roce 2023 pohledem vybraných českých online médií
Náhlovská, Bára ; Vranka, Marek (vedoucí práce) ; Schneiderová, Soňa (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na mediální pokrytí bytové situace v České republice v roce 2023. Práce si klade za cíl přiblížit, jak vybraná česká online média reflektovala měnící se bytovou situaci v České republice v roce 2023. V teoretické části se práce věnuje přiblížení české bytové situace včetně faktorů, které ji utváří a jejich vlivu na současnou podobu bytové situace. Tato část dále přibližuje koncepci bytové politiky České republiky, která bytovou situaci usměrňuje a představuje stručně bytový fond České republiky. Teoretická část dále přibližuje roli masových médií v kontextu bytové situace a představuje teoretické koncepty nastolování agendy médií a rámcování mediálního obsahu. Metodologická část představuje kvalitativní výzkumnou metodu reflexivní tematické analýzy a induktivního přístupu k hledání specifických rámců. Analytická část představuje výsledky provedeného výzkumu a přibližuje 5 dominantních témat a 3 stěžejní aktéry rezonující v analyzovaných mediálních sděleních. Dále představuje 4 specifické rámce, které vybraná média využívala k popisu bytové situace. Výsledkem výzkumu je tedy přehled rezonujících témat, aktérů a rámců, které média používala k přiblížení bytové situace v České republice v roce 2023.
Strategie značek na sociálních sítích Facebook, Instagram and TikTok, se zaměřením na dostupné možnosti mediální podpory v období Q3-Q4 2022
Marinovová, Kristina ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Moravcová, Hana (oponent)
Diplomová práce s názvem "Strategie značek na sociálních sítích Facebook, Instagram a TikTok, se zaměřením na dostupné možnosti mediální podpory v období Q3-Q4 2022" se zabývá nárůstem komunikačních možností způsobených příchodem tzv. nových médií. Podrobně se pak věnuje komunikaci na sociálních sítích Facebook, Instagram a TikTok a jejich využitím pro šíření reklamních sdělení. Teoretická část práce přináší komplexní pohled na vybrané platformy, jejich prostředí, trendy a přehled základních pojmů nezbytných pro porozumění a strategickou práci. Kromě toho poskytuje práce průřez základními reklamními formáty, které je pro komunikaci reklamních sdělení možné využít a představuje také prostředí reklamních nástrojů Meta Ads Manager a TikTok Ads Manager. Podrobně se věnuje práci s Meta Ads Managerem, který také využívá pro spuštění experimentů v praktické části. Praktická část práce se zabývá ověřením tří definovaných hypotéz, které si kladou za cíl srovnat výsledky rozdílných přístupů při nastavování reklamních kampaní na platformě Facebook a ulehčit tak rozhodovací proces pro marketéry, firmy či jednotlivci začínající s prací v prostředí nástroje Meta Ads Manager. Tato část práce také sumarizuje odpovědi na stanovené výzkumné otázky, které zní: Jak spustit reklamní kampaň na Facebooku? Jak vybrat...
Vizuální pokrytí změny klimatu v online zpravodajství
Čermáková, Kristýna ; Lábová, Sandra (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
Diplomová práce se zabývá novinářskou fotografií ve zpravodajských článcích o klimatické změně. V teoretické části práce budou ukotveny pojmy jako jsou následky klimatické změny a její působení na společnost, a také budou vysvětleny pojmy jako vliv stereotypů a solution journalism. Teoretická část se věnuje se také upevnění definice environmentální fotografie a popisuje fungování redakce, gatekeeping a nastolování agendy. Formou smíšeného výzkumu kvantitativní a kvalitativní metody pak bude zodpovídat na otázku, jaké fotografie jsou vybírány k článkům o klimatické změně ve světě. V kvantitativní části pomocí obsahové analýzy zmapuje tři sta fotografií ze tří českých médií, A2larm.cz, Novinky.cz a Seznazpravy.cz. Pokusí se prozkoumat hypotézy, že vizuálně působivá fotografie bude mít více prostoru bez ohledu na závažnost daného tématu, a že při použití ilustračních snímků převáží stereotypní metody výběru. Kvalitativní část bude zodpovídat výzkumnou otázku pomocí tří polostrukturovaných rozhovorů a následně vytvoří závěr formou zakotvené teorie. V té bude reflektovat vztah českých redakcí k využití fotografie coby informačního média pro témata klimatické změny, případné nastolování agendy či přístup redaktorů k solution journalism v této oblasti. Závěrečná diskuse shrne všechna zjištění a sjednotí...
Zobrazování sportovců na českých zpravodajských webech během letních olympijských her v Tokiu 2020 a v Rio de Janeiru 2016
Jiránková, Karolína ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Macková, Veronika (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce je analýza zobrazovaní sportovců a sportovkyň během letních olympijských her v Tokiu 2020 a v Riu de Janeiru 2016 na dvou českých zpravodajských webech. V teoretické části jsou představena teoretická východiska, jež jsou stěžejní pro pochopení zkoumaného tématu. Jedná se například o rozdíly mezi veřejnoprávními a bulvárními sportovními médii. Dále o uvedení konkrétních rozdílů v informování o ženách a mužích ve sportu, k čemuž výrazně pomohly výsledky již uskutečněných výzkumů. V neposlední řadě byla zmapována historie žen v mezinárodních soutěžích, a to zejména na olympijských hrách. V metodické části je konkrétněji popsán cíl, dílčí úkoly a hlavní výzkumná otázka práce. Rovněž je zde přiblížen výzkumný soubor a metoda sběru dat. Představeny jsou i hypotézy a výzkumná otázka práce a kvantitativní proměnné i kvalitativní ukazatele. V analytické části jsou již prezentovány výsledky u jednotlivých olympijských her, vyplynulo z nich například, že sportovcům se dostalo celkově většího mediálního pokrytí, co do počtu mediálních textů a jejich délky, než sportovkyním. Média zároveň informovala vyrovnaně o Češích a Češkách a zahraničních sportovcích. Nejčastěji zobrazovaným sportem se u mužů stala kanoistika a u žen tenis. Množství indikátorů genderových stereotypů bylo...
Etické otázky spojené s personalizací obsahu ve vybraných online médiích
Dorňáková, Tereza ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Lokšík, Martin (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na personalizované doporučování obsahu v českých online zpravodajských médiích a na etické otázky, které se se zaváděním tohoto nástroje pojí. Předmětem kvalitativní analýzy jsou polostrukturované rozhovory se zástupci dvou českých mediálních domů. Součástí výzkumného vzorku jsou respondenti z redakce Seznam Zpráv a společnosti Seznam, a z redakce E15 a společnosti Czech News Center. Osloveni byli jak zástupci redakcí, tak mediálního a produktového managementu. Cílem práce bylo zjistit, do jaké míry nástroje personalizovaného doporučování obsahu využívají, nastínit důvody, proč se k tomuto kroku rozhodli, potažmo jej zvažují. Ukázalo se, že v rámci zkoumaných online zpravodajských médií zatím personalizované doporučování obsahu využívají minimálně, popřípadě tyto nástroje testují či plánují zavést ve větší míře. Ve větším měřítku dochází k personalizovanému doporučování na domovské stránce Seznamu. Předmětem práce byla také identifikace etických otázek, které se pojí se zaváděním či používáním personalizovaného doporučování. Mezi hlavní oblasti podle výpovědí respondentů patří otázky nastavení parametrů výběru, možnost zachovat si nastolování agendy ze strany redakcí, automatizace a transparentnost.
Etika veřejnosti v kontextu online komunikace
Heverová, Lucia ; Jinek, Jakub (vedoucí práce) ; Svoboda, David (oponent)
Diplomová práce zkoumá základní pojmy mezilidské komunikace v kontextu online prostředí a hledá, zda existují etická východiska pro uživatele participující na tvorbě obsahu na internetu (produživatelé). Zabývá se významem pojmů komunikace a dialog, pochopením toho, co je veřejné a co znamená masa, popisuje online prostředí i mediální sféru a zasazuje to do základního etického rámce, v němž charakterizuje pojem osoby a studuje podstatu pojmu praxis. Vzhledem k základní otázce práce jsou představeny též obecné etické principy a podstata etiky novinářské a mediální, protože právě žurnalistika dala ještě před příchodem internetu vzejít tvůrcům obsahu z řad široké veřejnosti. Protože předmětem zkoumání je na internetu aktivní veřejnost, zabývá se práce též základním lidským právem na svobodu projevu a s ním související regulatorní legislativou. V místních a zejm. anglo-amerických pramenech pátrá po vymezení pojmu etika veřejnosti nebo etika publika, příp. alespoň směřující etické teze, které by se pro aplikaci do dané předmětné oblasti hodily co nejvíce. Cílem práce bylo komplexní porozumění tématu o podstatě komunikace osob na veřejnosti a hledání definice příp. potřeby etiky veřejnosti v online komunikaci. Práce má rešeršní charakter a zahrnuje reflexi zjištěných poznatků. Klíčová slova etika, etika...
A comparison of online news media framing of the 2022 Russia-Ukraine conflict in Ukraine, Russia, the U.S. & China
Kwei, Quaye-Foli ; Van Puyvelde, Damien (vedoucí práce) ; Ó Beacháin, Donnacha (oponent)
1 Title: A Comparison of Online News Media Framing of the 2022 Russia-Ukraine Conflict in Ukraine, Russia, the U.S. & China. July 2022 University of Glasgow ID: 2574393Q Dublin City University ID: 20109351 Charles University ID: 18329097 Dissertation Abstract The 2022 conflict between Russia and Ukraine that ensued after the former invaded the latter has received extensive media attention around the world. The news media's framing of the war ultimately has an impact on how its audience views the actions of the conflicting countries, their respective allies as well as other issues pertaining to the conflict. The online news media, due to its relatively easy and broad access, plays a key role in how the war is covered and framed. This study compares how major news websites in Ukraine, Russia, the U.S. and China have framed their coverage of the Russia-Ukraine conflict between from December 2021 when Russia began to amass troops on its border with Ukraine, and the end of April 2022, when the war was still raging in Ukraine. The findings of this study indicate that the online news media's framing of the conflict within each country largely mirror their respective government's stated geostrategic interests regarding the war, particularly in terms of security, economics, energy supply and geopolitics. The...
Vliv médií na sekundární viktimizaci a victim blaming obětí sexuálního násilí a obtěžování
Folprechtová, Josefína ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá zpravodajskými médii a jejich referováním o obětech sexuálního násilí a sexuálního obtěžování. Cílem výzkumu je zaměřit se na to, jak vybraná česká média svým pokrýváním těchto činů přispívají k sekundární viktimizaci obětí, tedy k druhotné újmě, a k obviňování obětí z toho, že si za spáchaný čin mohou samy (takzvanému victim blamingu). V teoretické části práce je vysvětlený kontext a pojmy spjaté s oběťmi trestných činů, jako je sexuální násilí, viktimizace a její druhy, a s tím spojené jevy obviňování oběti (victim blaming) a kultura znásilnění (rape culture), jejichž existenci zpravodajská média mnohdy podporují. Práce se také věnuje mediálnímu rámování a referování o trestných činech a jejich obětech z pohledu novinářské etiky. V praktické části práce pomocí kvalitativní obsahové analýzy zkoumá články z vybraných českých seriózních i bulvárních online médií, vydané v prvních třech měsících roku 2022, v nichž tato média referují o obětech sexuálního násilí a obtěžování. Sleduje, jak média o obětech informovala, a jak mohla užíváním určitých kontroverzních slov a frází přispět k sekundární viktimizaci a...
Návrh strategického rozvoje startupu působícího v oblasti online médií na českém trhu
Oulehla, Radim ; Kaňovská, Lucie (oponent) ; Bumberová, Veronika (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem strategického rozvoje startupu působícího v oblasti online médií na českém trhu. Teoretická část obsahuje literární rešerši v oblasti problematiky strategického řízení, vybraným analýzám vnějšího a vnitřního prostředí podniku. Analytická část práce se věnuje uplatnění vybraným metodám v kontextu řešení problematiky, identifikování vnějšího a vnitřního prostředí startupu a situačnímu zhodnocení. Výstupy z analytické části práce jsou následně využity ke zpracování vhodného návrhu strategie, která vede ke zvýšení tržeb a vytvoření silnější komunity stálých zákazníků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 53 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.