Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 209 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv socioekonomických charakteristik vybraných obcí na dojížďku obyvatel za nákupy zboží denní potřeby
Henešová, Sára
Cílem práce bylo zjistit, jaký mají vliv socioekonomické ukazatelé na dojížďku obyvatel třech vybraných obcí za nákupem zboží denní potřeby. K naplnění cíle byly využity dotazníky, které jsem ve spolupráci na projektu TAČR TL05000558 získala. Výzkum se zaměřuje na analýzu faktorů, které ovlivňují vzdálenost a časovou náročnost cesty do nejbližšího supermarketu, obchodu s potravinami nebo k jinému prodejci zboží denní potřeby. Mezi zkoumané socioekonomické charakteristiky patří věk, dopravní dostupnost obce nebo například velikost obce.
Slow fashion a nákupné rozhodovanie spotrebiteľa
Dadejová, Natália
Dadejová, N. Slow fashion a nákupní rozhodování spotřebitelů. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Práce zkoumá klíčové faktory a motivy, které ovlivňují rozhodnutí spotřebitele chovat se na trhu s módou udržitelně. Cílem práce bylo navrhnout vhodnou komunikační strategii zaměřenou na zvýšení povědomí a postoje k Slow fashion. Teoretická část odráží základní terminologii a relevantní literaturu, která posloužila jako východisko pro aplikaci poznatků do praxe. Vlastní práce se zaměřuje na hlubší rozbor současného stavu textilního a oděvního průmyslu a fenoménu Slow fashion v České republice. Na základě získaných výsledků kvalitativního a kvantitativního výzkumu byla provedena sumarizace dat, která poskytla potřebné výsledky pro návrh adekvátní marketingové komunikace prostřednictvím modelu STDC.
Interiérový design obchodů a jeho vliv na chování a psychiku zákazníků
Tomíček, Milan ; Koblovský, Petr (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
Bakalářská práce "Interiéry obchodů a jejich vliv na zákazníky" se zabývá vlivem in-store marketingu, spotřebitelského chování, interiérového designu a světových událostí na kamenný maloobchod. První část se věnuje vymezení in-store marketingové komunikace a seznamuje se základními pojmy, nástroji a funkcemi marketingu v místě prodeje. Dále se práce věnuje úpadku retailu a spotřebitelským chováním. Poslední teoretická část pojednává o nákupní atmosféře a nákupním prostředí, jež hraje velkou roli v POP marketingové disciplíně. Praktická část se věnuje kvantitativnímu výzkumu, který se snaží zjistit které prvky interiérů působí na zákazníky nejvíce, jaký je jejich vztah ke kamenným prodejnám po pandemii nebo také jak velkou roli hraje smyslová komunikace. V poslední části shrnuje SWOT analýza silné a slabé stránky kamenných prodejem v kombinaci s příležitostmi a hrozbami, kterým obchody čelí. Cílem práce je získat nové poznatky ohledně in-store marketingu, interiérového designu a spotřebitelského chování.
Vnímání udržitelných výrobků módních značek z pohledu zákazníků
Rybářová, Eliška ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
V bakalářské práci se věnuji tomu, jak zákazníci vnímají udržitelné výroky módních značek. Zkoumám, jak názory zákazníků ovlivňují jejich nákupní chování a jakým způsobem reagují na udržitelnou komunikaci módních značek. Cílem práce je zjistit, zda zákazníci jednají v souladu s jejich přesvědčením o udržitelnosti a do jaké míry se nechají ve svém rozhodování ovlivňovat. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části seznamuji čtenáře s pojmy udržitelnost, green marketing, green washing a nákupní chování. Uvádím příklady organizací, které se aktivně snaží o nastolení udržitelné společnosti. V praktické části seznámím čtenáře s metodikou výzkumu. Představuji data získaná z kvantitativního výzkumu doplněného o data z kvalitativního výzkumu. Na závěr hodnotím výsledky výzkumů a zodpovídám výzkumné otázky.
Efekt sportovců v marketingové komunikaci firem na spotřebitele generace Z
Skrbek, Matěj ; Voráček, Josef (vedoucí práce) ; Opelík, Daniel (oponent)
Název: Efekt sportovců v marketingové komunikaci firem na spotřebitele generace Z Cíl: Hlavní cíl bakalářské práce je zjistit, zda sportovci, kteří se objevují v marketingové komunikaci firem, ovlivňují rozhodovací kupní proces spotřebitele generace Z a pokud ano, tak do jaké míry. Metody: V práci byla využita kvalitativní metoda ohniskových skupin. Scénář k těmto ohniskovým skupinám byl vytvořen na základě operacionalizace a rešerše literatury. Analýza dat proběhla pomocí shrnujícího protokolu a následně byla použita metoda zakotvené teorie, pomocí které byl vytvořen model efektu sportovců v marketingové komunikaci firem na spotřebitele generace Z. Výsledky: Sportovci v marketingové komunikaci mají u zástupců generace Z pozitivní efekt na důvěryhodnost celého sdělení, dále i na podporu loajality ke značce a budování povědomí o produktu. Tento efekt je ale u jednotlivých zástupců generace Z odlišný, jedná se o náročné spotřebitele, kteří vyžadují originalitu a individuální přístup. Firmy tak musí zvolit vhodnou formu komunikace, aby zasáhly co největší počet zástupců z generace Z. Klíčová slova: marketing, generace Z, sportovní celebrity, nákupní chování, celebrity endorsement
Role důvěry při online nakupování
KRÁLOVÁ, Tereza
Tato bakalářská práce se zabývá zkoumáním důležitostí důvěry při online nakupování v České republice. Cílem je analyzovat nákupní chování spotřebitelů a navrhnout opatření, které mají potenciál zvýšit důvěru nakupujících. Formou dotazníkového šetření se zjišťuje, zda důvěryhodnost zákazníků ovlivňuje jejich nákup. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Práce se týká především elektronického podnikání, obchodování, faktorů ovlivňující nákupní chování, a především důvěry v tomto prostředí. Praktická část obsahuje zpracování dat dotazníkového šetření. Dotazník je vytvořen tak, aby byl vhodný pro všechny věkové skupiny a je mířený pro spotřebitelé, kteří nakupují prostřednictvím e-shopů. Dotazník bude rozeslán respondentům prostřednictvím internetu a cílem je získat co nejvíce informací, jak je důvěra je při nákupu důležitá. Zda je pro ně důležitý vzhled stránky, recenze ostatních a další faktory. Záměrem je získat co nejvíce zkušeností a názorů respondentů v různých věkových kategoriích. Výsledkem práce je návrh na doporučení konkrétnímu e-shopu, která vedou ke zvýšení důvěry u spotřebitelů.
Faktory kvality služeb ovlivňující nákupní chování návštěvníků lázeňských destinací
Kucinová, Martina
Tato diplomová práce se zabývá problematikou faktorů kvality služeb, které ovlivňují nákupní chování lázeňských návštěvníků, konkrétně českých samoplátců. Cílem této práce je stanovit pořadí významnosti faktorů kvality, identifikovat faktory, které mají vliv na loajalitu a zjistit možné závislosti na pohlaví, věku a vzdělání návštěvníků. Tohoto cíle je dosaženo statistickým zpracováním dat vzešlých z primárního šetření. Na základě výsledků jsou formulovány návrhy a doporučení, které mohou přispět ke zvýšení kvality služeb, a tedy obecně ke zlepšení celkové konkurenceschopnosti poskytovatelů lázeňských a wellness služeb.
Chovane spotrebiteľa pri online nákupe potravín
Smrečková, Natália
Cílem diplomové práce bylo vytvořit návrhy a doporučení pro online prodejce potravin, díky kterým by mohli zvýšit svou úspěšnost na trhu. Na základě primárních a sekundárních dat byly zjišťovány charakteristiky nákupního chování a vliv pandemie Covid-19 na nakupování potravin online. Z primárního výzkumu vzešlo, že 70 % respondentů již má předchozí zkušenost s nákupy online. Ze zbývajících lidí je 60 % k využití služby v budoucnosti nakloněna. Výsledkem zabývající se touto problematikou je vytvoření segmentů, na které jsou zpracovány návrhy komunikační strategie pro online prodejce potravin.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 209 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.