Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Alternativní a augmentativní komunikace jako prostředek komunikace u osob s kombinovaným postižením
Kopalová, Pavla
Předkládaná disertační práce s názvem Alternativní a augmentativní komunikace jako prostředek komunikace osob s kombinovaným postižením si klade za cíl popsat současné zahraniční trendy a výsledky vybraných výzkumných šetření zahraničních odborníků daného tématu. Práce prezentuje klasifikace komunikačních schopností u osob s kombinovaným postižením (CFCS - Systém klasifikace komunikačních schopností osob s mozkovou obrnou, VSS - Škála řeči Viking), které jsou v zahraniční běžně používané. Předkládá též základní informace o této problematice. Zabývá se otázkou vhodnosti a správného načasování pro zavedení augmentativních a alternativních systémů komunikace. Vyvrací mýty spojené s oblastí AAK, které jsou bohužel dodnes ve společnosti přítomné. V práci jsou stručně popsány formy AAK - systémy bez pomůcek a systémy s pomůckami, odlišnosti mezi jádrovou a okrajovou slovní zásobou či jak by mělo vypadat správné hodnocení a intervence v oblasti AAK. V neposlední řadě je zdůrazněna důležitost spolupráce rodiny a celého týmu AAK, do kterého spadají odborníci, ale zároveň i všichni komunikační partneři jedince. V rámci této disertační práce vznikly dva výzkumné projekty, které se zabývají komunikačními schopnostmi osob s kombinovaným postižením. První kvantitativně zaměřený projekt se zabývá klasifikací...
Alternativní a augmentativní komunikace jako prostředek komunikace u osob s kombinovaným postižením
Kopalová, Pavla ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Chleboradová, Barbora (oponent) ; Klenková, Jiřina (oponent)
Předkládaná disertační práce s názvem Alternativní a augmentativní komunikace jako prostředek komunikace osob s kombinovaným postižením si klade za cíl popsat současné zahraniční trendy a výsledky vybraných výzkumných šetření zahraničních odborníků daného tématu. Práce prezentuje klasifikace komunikačních schopností u osob s kombinovaným postižením (CFCS - Systém klasifikace komunikačních schopností osob s mozkovou obrnou, VSS - Škála řeči Viking), které jsou v zahraniční běžně používané. Předkládá též základní informace o této problematice. Zabývá se otázkou vhodnosti a správného načasování pro zavedení augmentativních a alternativních systémů komunikace. Vyvrací mýty spojené s oblastí AAK, které jsou bohužel dodnes ve společnosti přítomné. V práci jsou stručně popsány formy AAK - systémy bez pomůcek a systémy s pomůckami, odlišnosti mezi jádrovou a okrajovou slovní zásobou či jak by mělo vypadat správné hodnocení a intervence v oblasti AAK. V neposlední řadě je zdůrazněna důležitost spolupráce rodiny a celého týmu AAK, do kterého spadají odborníci, ale zároveň i všichni komunikační partneři jedince. V rámci této disertační práce vznikly dva výzkumné projekty, které se zabývají komunikačními schopnostmi osob s kombinovaným postižením. První kvantitativně zaměřený projekt se zabývá klasifikací...
Využití metod animoterapie při péči o děti s tělesným a kombinovaným postižením.
ERHARTOVÁ, Nicola
Bakalářská práce se zabývá tematikou Využití metod animoterapie při péči o děti s tělesným a kombinovaným postižením. V práci popisuji animoterapie a jejich průběh při péči o děti s tělesným, mentálním a kombinovaným postižením. V první části bakalářské práce se zabývám vymezením pojmu animoterapie, dále na definicích samostatných druhů animoterapie, jako je například canisterapie, hipoterapie, felinoterapie, apiterapie, ornitoterapie, delfinoterapie, caviaterapie, lamaterapie, terapie za pomoci malých zvířat, terapie za pomoci hospodářských zvířat a terapie za pomoci exotických zvířat. Dále se v první části věnuji vymezením jednotlivých zdravotních postižení. Druhá část bakalářské práce zahrnuje kvalitativní výzkum, ve kterém byly získány informace pomocí rozhovorů s canisterapeuty. Cílem této bakalářské práce bylo zjistit, jaké existují možnosti při využití zvolených terapií v rámci koordinované péče ve vybraných odborných zařízeních.
Metodika rozvoje čichového vnímání u dětí se zrakovým a kombinovaným postižením
Pařízková, Linda ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Tato práce se zabývá významem čichového vnímání a možnostmi jeho rozvoje u dětí se zrakovým a kombinovaným postižením. Podává základní informace o anatomii a fyziologii čichu, o zpracování čichových podnětů a významu čichu pro děti se zrakovým a kombinovaným postižením. Největší pozornost je věnována možnostem rozvoje čichového vnímání v České republice, což prezentuje ucelený přehled produktů na českém trhu. Dále se věnuje rozvoji čichového vnímání na Škole Jaroslava Ježka.
Podpora zrakového vnímání u dětí se zrakovým a kombinovaným postižením
Adamčíková, Zdeňka ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Diplomová práce se věnuje funkčnímu vyšetření, zrakové stimulaci a nabídce Středisek rané péče, která v oblasti podpory zrakového vnímání poskytují služby dětem v raném a předškolním věku. Cílem práce je analýza rozhovorů s pracovnicemi středisek rané péče o možnostech a nabídkách v oblasti zrakové podpory, jenž střediska zprosředkovávají rodinám a jejich dětem s postižením. První čtyři kapitoly se zabývají teoretickými východisky v oblasti funkčního vyšetření zraku, zrakovou stimulací a charakteristikou skupiny dětí raného a předškolního věku se zrakovým a kombinovaným postižením. V neposlední řadě je prostor věnován také organizacím, které poskytují služby rané péče, jejich struktůře, personálnímu složení a nabídce služeb. Obsahem páté kapitoly je výzkumné kvalitativní šetření. Sběr dat byl realizován formou rozhovorů s instruktorkami zrakové stimulace a s poradkyní rané péče. Analýza těchto rozhovorů se stala základním východiskem pro následné vymezení souboru doporučenihodných podnětů pro dobrou praxi.
Péče o dívku s Rettovým syndromem v rodině
Pěnková, Michaela ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá péčí o dívku s Rettovým syndromem (RTT) v rodině. V šesti hlavních kapitolách a jednotlivých podkapitolách je představena problematika Rettova syndromu, rodiny dívky s RTT a oblasti péče o dívku. První kapitola diplomové práce předkládá základní problematiku týkající se Rettova syndromu s nastíněním historie, definice, příčin vzniku a jeho projevů. Je uvedena prevalence a incidence, diagnostika a projevy RTT. Následující podkapitoly jsou věnovány jednotlivým stádiím Rettova syndromu, jejich průběhu a problematice RTT u chlapců. Druhá kapitola se zaměřuje na problematiku rodiny, která pečuje o dítě s postižením, předkládá definici rodiny a fáze přijetí dítěte s postižením. Následující podkapitoly uvádí náročnost péče o dítě s postižením a je představen přehled možných forem podpory pro rodiny dětí s postižením. Třetí kapitola se zaobírá vybranými oblastmi péče, které rodiče dívek s RTT musí často obstarávat. Mezi jednotlivé podkapitoly spadají následující oblasti jako hygiena, spánek, stravování, pohyb, komunikace a péče o zdraví. Čtvrtou kapitolou je samotné výzkumné šetření, vedené kvalitativně. Výzkumné šetření si kladlo za cíl zjistit, jak rodiče dívek s RTT vnímají komplexní péči o dceru, a jaká je jim poskytována podpora, případně jaká navrhují zlepšení podpory. Ke...
Zavedení týdenních témat do výuky na základní škole speciální
Megyešiová, Lucia ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Bartoňová, Miroslava (oponent)
Práce pojednává o možnostech vzdělávání žáků se středně těžkým a těžkým mentálním postižením, souběžným postižením více vadami a s autismem. Teoretická část popisuje systém vzdělávání této skupiny žáků a představuje vyučování v praktické části předkládá návrh výukového projektu formou týdenních tematických bloků pro žáky základní školy speciální, který je přizpůsoben specifikům vzdělávacích potřeb těchto žáků. Cíl trvání jednoho měsíce do podmínek konkrétní základní školy speciální a akčním zjistit, jaké výsledky učení přinásí integrované tematické výuky na základní ško KLÍČOVÁ SLOVA Žáci s mentálním postižením, integrované tematické vyučování (ITV), speciální školy, kombinované postižení, rámcový vzdělávací program (RVP)
Biblický pohled na člověka a jeho přínos pro sociální a pastorační práci.
Fausová, Petra ; Heryán, Ladislav (vedoucí práce) ; Fischer, Ondřej (oponent)
1 Abstrakt Bakalářská práce se zabývá biblickou antropologií, tedy biblickým pohledem na člověka, jak je zachycen ve Starém a v Novém zákoně. Věnuje se stvoření světa, stvoření člověka a vztahu mezi člověkem a Bohem. V základních bodech také seznamuje s důsledky prvotního hříchu. Představuje i biblické celostní pojetí člověka a zabývá se vybranými pojmy z biblické antropologie, kterými jsou: tělo, duše, duch a srdce. Tyto pojmy vysvětluje v kontextu Starého i Nového zákona. Následně nastíněný biblický pohled na člověka shrnuje do čtyř principů zaměřených na lidskou důstojnost, ucelený pohled na člověka, vztah člověka k člověku a vztah člověka k práci. Zmíněné principy se poté pokouší uplatnit v prostředí sociální a pastorační práce - nejdříve jsou oba koncepty krátce představeny a následně bakalářská práce sleduje možné vlivy biblické antropologie na teoretickou rovinu sociální a pastorační práce. Praktickou využitelnost biblického pohledu na člověka a jeho možný přínos pro každodenní činnost pracovníků přibližuje příklad konkrétní sociální služby denního stacionáře pro osoby s kombinovaným postižením.
Pracovní činnosti realizované při zaměstnávání osob s kombinovaným postižením
HUBÁČKOVÁ, Hana
Hlavním cílem bakalářské práce na téma "Pracovní činnosti realizované při zaměstnávání osob s kombinovaným postižením" bylo zjistit, zda jsou osoby s kombinovaným postižením zaměstnávány, jaké činnosti vykonávají a jak na tuto problematiku zaměstnávání nahlížejí zaměstnavatelé. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje celkem pět kapitol. Jednotlivé kapitoly jsou zaměřeny na zdravotní postižení, základní legislativní dokumenty vztahující se k zaměstnávání osob se zdravotním postižením, samotné zaměstnávání osob se zdravotním postižením a pracovní rehabilitaci. Teoretickou část jsem ukončila ukázkou situace nezaměstnanosti na trhu práce. Praktická část obsahuje stanovené cíle a výzkumné otázky. V jejích podkapitolách je stanovený postup, který byl zvolen k dosažení cílů. Ke sběru dat byla použita metoda strukturovaného rozhovoru. K analýze dat jsem využila metodu "zakotvené teorie". Bakalářská práce je zakončena evaluací zjištěných informací.
Rodina dítěte s kombinovaným postižením
Ledvinová, Jarmila ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou rodiny s dítětem s kombinovaným postižením. Mapuje příběhy tří rodin, které mají takto postižené děti, konkrétně jde o Angelmanův syndrom, Downův syndrom a dětskou mozkovou obrnu. Teoretická část pojednává o kombinovaném postižení, specificích rodin s dítětem s postižením a sociálních službách. V rámci kapitoly kombinované postižení jsou shrnuta nejdůležitější fakta o diagnózách, které mají vztah k praktické části, tedy o Angelmanově syndromu, Downově syndromu a dětské mozkové obrně. Dále je proto práce zaměřena na oblast sociálních služeb, které vycházejí z platné legislativy. Praktická část práce je založena na rozhovorech s respondenty, kteří patří do rodiny, kde je dítě s kombinovaným postižením. Vnímání jednotlivých událostí v životě rodin je velice subjektivní a ovlivňuje jej řada okolností, proto jsou zajímavé především jednotlivé záznamy rozhovorů. Dále jsou zmapovány sociální služby poskytované rodinám s dítětem s postižením a uvedeny základní informace o nich. Zpracovaná problematika v sobě nabízí další nepřeberné množství možností využití a lze na ni navázat jak v oblasti prohloubení a rozšíření otázek pro členy rodiny, tak v oblasti sociálních služeb na Domažlicku. KLÍČOVÁ SLOVA rodina, kombinované postižení, sociální služby

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.