Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Management multikulturních firem
Havlík, Jakub ; Rampulová, Kateřina (oponent) ; Khateb, Fabian (vedoucí práce)
Diplomová práce se věnuje problematice řízení lidských zdrojů multikulturních společností, hodnocením úspěšnosti zahraniční podnikové strategie, hodnocením kompetencí, výkonu a spokojenosti mezinárodního manažera působícího v České republice. Dále hodnocením přístupu top managementu stavební společnosti. Jedním z cílů práce je srovnání kulturních standardů ČR a FR. Je také zhodnocena návratnost investice do rozvojového programu pro manažery a jeho celkový přínos. Byl proveden výzkum, ve všech zmíněných oblastech a v poslední části jsou navržena doporučení, která by mohla být přínosná, pro budoucí rozvoj analyzovaného podniku i expatrianta, vyslaného do ČR.
Etnická identita a konflikt (na príklade multietnického priestoru zaoceánskych lodí).
Medvecká, Zuzana ; Skupnik, Jaroslav (vedoucí práce) ; Uherek, Zdeněk (oponent) ; Kobes, Tomáš (oponent)
V disertační práci navazuji na svoji diplomovou práci Dvojitá identita členov posádky na zaoceánskej lodi ako prostriedok adaptácie vedenou Mgr. Helenou Tužinskou, PhD. Členové posádky zaoceánských lodí pocházejí z víc než padesáti zemí světa. Navzdor jejich rozdílnému původu a kultury, která měla podíl na formování jejich chování a zpôsobu uvažování, sdílí malý prostor bez konfliktů. Cílem mé práce je na základě výzkumu daného teritoria shrnout základní podmínky, které by měly být splněny v multikulturním společenství, aby mezi jeho členy nedošlo ke konfliktům. Podle mé hypotézy je pro zabezpečení bezkonfliktního soužití lidí různé národnosti nejdůležitější existence identity vytvořené na základě jiného než etnického principu. Jen taková identita má potenciál sjednotit etnicky rozdílné identity členů posádky na základě jiných než národnostních hledisek. Na zaoceánských lodích tuto funkci splňuje socio-profesní identita "člena posádky". Podle mého výskumu je ze všech faktorů, které jsou za bezkonfliktní soužití členů posádky zodpovědné, nejdůležitější sdílená komunikace a systém hodnot. Proto se ze všech oblastí, ve kterých můžeme pozorovat socio-profesní identitu členů posádky blíže, věnuji pravidlům a normám, kterými se řídí, a specifickému dorozumívacímu jazyku posádky. Specifická verze...
Diskriminace v multikulturní společnosti jako pedagogický problém
Střelková, Simona ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na problém s diskriminací ve školství a celkově v ČR. V teoretické části jsou vysvětleny hlavní pojmy diskriminace, rasismus a xenofobie. Dále obsahuje základní právní předpisy s diskriminační tématikou. Následně se věnuje popisu multikulturní společnosti, na níž navazuje multikulturní výchova, která napomáhá dětem lépe pochopit a tolerovat menšiny v ČR. Praktická část je zpracována na základě dotazníku určeného pro tři typy škol (venkovská, městská, velkoměstská) a zjišťuje orientaci žáků vybraných škol v cizinecké problematice a také mapuje jejich názory, postoje a zkušenosti s minoritami. Klíčová slova: diskriminace, rasismus, rasové násilí, národnostní menšina, xenofobie, multikulturní výchova, multikulturní společnost, lidská práva
Multikulturní výchova v zájmovém kroužku keramika pro pokročilé
Malinová, Eva ; Skarlantová, Jana (vedoucí práce) ; Havlásek Tatarová, Lucie (oponent)
Práci jsem nazvala Multikulturní výchova v zájmovém kroužku keramika (pro pokročilé). Cílem práce je seznámit děti ze Zájmového kroužku Pokročilí s keramickou tvorbou a jejím vývojem na světových kontinentech prostřednictvím poznávání a pochopení kultury a života různých národů, s vlivem životního prostředí, společnosti a životních podmínek na keramickou tvorbu v různých oblastech na Zemi. Závěrečný výstup bude tvořen dvoudenním výpalem zakuřované keramiky, výstavou výrobků na akademii Domu dětí a mládeže, účastí výrobků dětí na Keramické soutěži pro DDM a SVČ pořádané Krajským úřadem.
Tolerance v multikulturní společnosti
Hájková, Ivana ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Práce má za cíl prozkoumat míru tolerance žáků vybraných středních škol v různých regionech k etnickým komunitám, se kterými se setkávají, vzhledem k faktorům, které ovlivňují a formují jejich postoje. V teoretické části se práce věnuje rozboru a vysvětlení pojmů: multikulturní společnost, vývoj multikulturní společnosti, migrace, etnická komunita, charakteristické rysy etnických komunit a menšin v České republice, kultura a tradice, soužití s etnickými komunitami a integrace. Ve výzkumné části práce představuje výsledky šetření postojů žáků středních škol k etnickým komunitám a k současné migrační krizi. V rámci šetření se zaměřuje na osobní postoje studentů a jejich informovanost, jak prostřednictvím multikulturní výchovy ve škole, tak prostřednictvím médií a sociálních sítí, které dnes hrají významnou roli ve formování postojů mladých lidí. Výzkum doplňují krátké případové studie zpracované z otevřené otázky dotazníku. Na závěr prezentuje ukázky projektů z výuky multikulturní výchovy na střední škole a jejich přínos pro formování hodnot a postojů žáků. KLÍČOVÁ SLOVA: multikulturní společnost, migrace, etnická komunita, tolerance, rasismus, multikulturní výchova Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Americká rocková hudba druhé poloviny 60. let 20. století a její kulturní a politická role
KALLMÜNZER, Dan
Práce se zabývá kulturními, sociálními a politickými událostmi v USA v průběhu 60. let. Zkoumá míru vzájemného ovlivňování těchto událostí s rockovou a populární hudbou. Definuje hudbu jako nezbytnou složku opoziční kultury a protiválečných hnutí. Dále se práce zaměřuje na konkrétní organizace a skupiny, které pořádaly početné demonstrace a pochody. Pozornost je věnována samotným hudebním interpretům, kteří skrz texty a hudbu varovali před vládní propagandou, pronásledováním a nespravedlností. Práce vykresluje změnami obsáhlá 60. léta v USA jako zdroj inspirace a ponaučení pro další generace. Praktická část obsahuje přípravu na hodinu anglického jazyka pro devátou třídu základní školy, kde je žákům přiblíženo kulturní a sociální pozadí. Téma spadá do průřezových témat základního vzdělávání, které mimo jiné, nejvíce naplňuje cíle multikulturní výchovy. Snaží se, aby si žáci uvědomili své kulturní a sociální hodnoty. Zároveň je navádí ke zvídavosti a toleranci k jiným rasám, národům a kulturním odlišnostem. Příprava na hodinu je umístěna na Metodický portál RVP.CZ sloužící jako zdroj inspirace pro ostatní učitele a pedagogy.
Tolerance v multikulturní společnosti
Hájková, Ivana ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Práce má za cíl prozkoumat míru tolerance žáků vybraných středních škol v různých regionech k etnickým komunitám, se kterými se setkávají, vzhledem k faktorům, které ovlivňují a formují jejich postoje. V teoretické části se práce věnuje rozboru a vysvětlení pojmů: multikulturní společnost, vývoj multikulturní společnosti, migrace, etnická komunita, charakteristické rysy etnických komunit a menšin v České republice, kultura a tradice, soužití s etnickými komunitami a integrace. Ve výzkumné části práce představuje výsledky šetření postojů žáků středních škol k etnickým komunitám a k současné migrační krizi. V rámci šetření se zaměřuje na osobní postoje studentů a jejich informovanost, jak prostřednictvím multikulturní výchovy ve škole, tak prostřednictvím médií a sociálních sítí, které dnes hrají významnou roli ve formování postojů mladých lidí. Výzkum doplňují krátké případové studie zpracované z otevřené otázky dotazníku. Na závěr prezentuje ukázky projektů z výuky multikulturní výchovy na střední škole a jejich přínos pro formování hodnot a postojů žáků. KLÍČOVÁ SLOVA: multikulturní společnost, migrace, etnická komunita, tolerance, rasismus, multikulturní výchova Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.