Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 602 záznamů.  začátekpředchozí388 - 397dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti psychofyzického rozvoje u dětí mladšího školního věku
Klika, Petr ; Maryška, Jan (vedoucí práce) ; Herbenová, Alena (oponent)
Tématem této bakalářské práce jsou možnosti psychofyzického rozvoje a způsob, jak je nabídnout dětem mladšího školního věku; a jejím cílem je dát k dispozici konkrétní, autorský, přístup v uvažování v jeho živé, praktické podobě. Zaměřujeme se na rozvíjení samotných základů pohybu a duševního rozměru tělesného konání. Konkrétní cvičení vedou naši pozornost k rozvíjení vnímání a k rozvíjení dovednosti pohyb vést.
Adaptace organismu na tréninkové zatížení ve sportovní gymnastice
Duba, Jiří ; Šteffl, Michal (vedoucí práce) ; Chrudimský, Jan (oponent)
Název: Adaptace organismu na tréninkové zatížení ve sportovní gymnastice Cíle: Cílem této práce je pomocí průřezové studie zjistit, jak se liší sportovní gymnasté předškolního a mladšího školního věku od ostatních sportujících či nesportujících dětí stejné věkové kategorie. Metody: Metodika práce spočívala v analýze tělesné kompozice u 82 chlapců ve věku 7,51 ±1,9 let. Pro testování hypotézy o shodě ve výsledcích jednotlivých proměnných napříč testovanými skupinami byl použit neparametrický Kruskal Wallisův test. V post-hoc analýze byl použit Mann-Whitney U test s Bonferroniho korekcí. Výsledky: V naměřených hodnotách procentuálního množství tělesného tuku jsou statisticky významné rozdíly mezi gymnasty a ostatními účastníky. U mladšího školního věku (p ˂ 0,001), (r = 0,542), u předškolního věku (p = 0,015), (r = 0,530). V ostatních naměřených hodnotách není statisticky významný rozdíl. Závěr: Gymnasté v obou věkových kategoriích se překvapivě téměř nelišili od ostatních skupin ve většině proměnných. Statisticky významný rozdíl byl mezi gymnasty a ostatními v hodnotách procentuálního tělesného tuku, kde gymnasté měli tyto hodnoty mnohem nižší napříč všemi kategoriemi. Klíčová slova: adaptace, trénink, sportovní gymnastika, předškolní věk, mladší školní věk
Laická první pomoc v období mladšího školního věku
Hušková, Petra ; Tomová, Šárka (vedoucí práce) ; Jirkovský, Daniel (oponent)
Bakalářská práce na téma "Laická první pomoc dětmi mladšího školního věku" je zaměřena na žáky 3. tříd základní školy a jejich znalosti v oblasti poskytování první pomoci. Cílem mé práce bylo zjistit, jestli si umějí děti poradit v nestandardních situacích, kdy dojde ke zranění kamaráda nebo jiné osoby, zavoláním na záchrannou zdravotnickou službu a poskytnout základní první pomoc zraněné osobě. Teoretická část je věnována obecně první pomoci, její historii, dělení, zásadám telefonování na záchrannou zdravotnickou službu a správnému poskytnutí první pomoci u lehkých a těžších zranění. Empirická část obsahuje cíle a hypotézy, metodiku a organizaci šetření, charakteristiku a popis zkoumaného vzorku. V práci je uvedena prezentace výsledků dotazníkového šetření, které probíhalo na základních školách v Roztokách a Velkých Přílepech a ve skautském oddíle v Roztokách formou rozhovoru s dětmi jedné modelové situace. V diskuzi se nachází ztvárnění výsledků dotazníkového šetření, rozhovor se skautskou družinou a rozbor pracovních hypotéz. V závěru této práce jsou vyhodnoceny výsledky vlastního šetření a uvádím přínos své bakalářské práce.
Možnosti prevence sexuálního zneužívání u dětí mladšího školního věku pomocí příběhu
Stoilovová, Mariana ; Kodymová, Pavla (oponent) ; Dragomirecká, Eva (oponent)
Téma: Možnosti prevence sexuálního zneužívání u dětí mladšího školního věku pomocí příběhu Abstrakt Rigorózní práce se zabývá primární prevencí sexuálního zneužívání dětí mladšího školního věku (6-9 let) pomocí příběhu. V první kapitole zmiňuji kulturně-historický kontext, dále rozpracovávám teoretická východiska (syndrom CAN, sexuální zneužívání, mladší školní věk, primární prevence, práce s příběhem) a další témata s konceptem spojená. Výzkumná sonda, která tvoří empirickou část práce, se snaží ověřit účinnost preventivní příručky, kterou jsem pro tuto práci vytvořila. Příručka je interaktivním návodem prevence sexuálního zneužívání dětí mladšího školního věku a příběh v ní obsažený je koncipován tak, aby pomohl dětem i rodičům osvojit si informace a kompetence, které by mohly snížit riziko sexuálního zneužití. Řízený interaktivní dialog, ke kterému příručka svou formou vybízí, má v konečném důsledku za cíl posílit důvěru mezi rodičem a dítětem, zlepšit jejich vzájemnou komunikaci a započít nekončící dialog. Klíčová slova: primární prevence, sexuální zneužívání, práce s příběhem, mladší školní věk, syndrom CAN, trauma, sexuální výchova, mezery v rolích, prevence sociálně patologických jevů ve společnosti, vývojové potřeby
Ověření metody práce s ilustrovanými příběhy ze školního prostředí určené žákům s problémových chováním a se specifickými poruchami chování v mladším školním věku
Bořkovcová, Magdalena ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Tato práce se věnuje tématu diagnostiky žáků s výchovnými problémy. Autorka v teoretické části popisuje základní terminologii a věnuje se široké problematice, která s péčí o tyto žáky souvisí. Popisuje metodu Feuersteinova instrumentálního obohacování, na kterou v praktické části navazuje vlastní metodou nazvanou Děti spolu. Praktická část práce se věnuje akčnímu výzkumu, který si klade za cíl zlepšit speciálně pedagogickou praxi autorky a ověřit potenciál nové metody. Při výzkumu byly využity analýzy audionahrávek z lekcí, polostrukturované rozhovory a další dvě doplňkové výzkumné metody. Výsledky výzkumu bylo ověřeno, že s pomocí metody Děti spolu je možné získat množství cenných diagnostických údajů o žácích mladšího školního věku. V závěru práce autorka také uvedla, které atributy metody ocenili oslovení poradenští pracovníci, popsala, jakým způsobem metodu v průběhu výzkumu zlepšila a jakým způsobem je ještě možné ji dále vylepšit. Výsledným produktem, který díky výzkumu vzniknul, je metoda využitelná za určitých podmínek ve speciálně pedagogické praxi. Autorka ověřila potenciál metody a zhodnotila ji jako užitečnou, originální a slibnou metodu, kterou by stálo za to dále zdokonalovat. V této práci bylo dosaženo předem vytyčených cílů a její autorka získala nové cenné dovednosti a zkušenosti.
Trénink koordinačních předpokladů mladých sjezdařů
Karešová, Tereza ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Jindra, Matouš (oponent)
Název: Trénink koordinačních předpokladů mladých lyžařů. Cíle: Cílem této práce je navrhnout soubor balančních cvičení vhodných pro trénink koordinačních předpokladů dětí ve sjezdovém lyžování a následně vytvořit návrh tréninkových jednotek s jejich využitím. Metody: Literární rešerše dostupných publikačních zdrojů. Výsledky: Soubor balančních cvičení pro trénink koordinačních předpokladů a návrh tréninkových jednotek zaměřených na všestranný pohybový rozvoj a rozvoj koordinačních předpokladů s využitím balančních a tréninkových pomůcek. Klíčová slova: sjezdové lyžování, koordinační předpoklady, mladší školní věk, balanční cvičení, balanční pomůcky
Postoje k pohybovým aktivitám u dětí mladšího školního věku pomocí dotazníku CATPA Grade/Year 3
Veselá, Romana ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Feher, Jan (oponent)
Název: Postoj k pohybovým aktivitám u dětí mladšího školního věku Cíle: Hlavním cílem této práce je zjistit a následně porovnat postoje žáků mladšího školního věku k pohybovým aktivitám s využitím dotazníku CATPA Grade/Year 3 ve školním roce 2014/2015, a to na maloměstských základních školách v Žamberku a v Letohradě. Zjištěné výsledky zároveň porovnávám s výzkumnými šetřeními z předcházejících let. Metody: Výzkum postojů k pohybovým aktivitám proběhnul ve třetích a čtvrtých třídách základních škol v Žamberku a Letohradu v červnu 2015. Využila jsem dotazník CATPA Grade/Year 3. Šetření bylo realizováno ve spolupráci s třídními učiteli vybraných tříd podle dodaných instrukcí. Celkem jsem získala postoje 176 žáků, 104 chlapců a 72 dívek. Výsledky: Zkoumáním šesti dimenzí postojů k pohybovým aktivitám jsem zjistila rozdíly mezi dívkami a chlapci, resp. zvýšenou hodnotu X5 - estetično u dívek a X3 - nebezpečí u chlapců. Dále rozdíly mezi malým městem, které žije sportem, a sousedním městem bez výrazné sportovní profilace. Klíčová slova: postoje, pohybová aktivita, děti, mladší školní věk, CATPA Grade/Year 3, Letohrad, Žamberk, základní škola
Porovnání kvantity herních činností hráčů v ledním hokeji při utkání na malém prostoru a hře na celé hřiště (v mladším školním věku)
Hučko, Petr ; Perič, Tomáš (vedoucí práce) ; Arnošt, Pavel (oponent)
Název práce: Porovnání kvantity herních činností hráčů v ledním hokeji při utkání na malém prostoru a hře na celé hřiště v mladším školním věku. Cíle práce: Porovnat na základě četnosti zkoumaných herních činností jednotlivce jaká je nejefektivnější varianta velikosti hrací plochy vzhledem k různému počtu hráčů na hřišti při utkání v ledním hokeji v mladším školním věku. Metoda: Využita byla metoda nepřímého pozorování, konkrétně tedy analýza videozáznamu. Sledoval jsem 14 utkání, kde bylo 10 utkání na 1/3 hřiště a 4 utkání se hrála na celé hřiště. Veškerá data byla získávána v průběhu sezóny 2014/2015 ve věkové kategorii mladšího školního věku, konkrétně u hráčů 4. tříd. Zkoumaný soubor tvořilo 42 probandů. Získané hodnoty jsem poté dosazoval do vytvořených tabulek a následně statisticky porovnával a vyhodnocoval nejefektivnější variantu. Výsledky: Na základě analýzy videozáznamu a statistického vyhodnocení dat bylo zjištěno, že v porovnání minihokeje na 1/3 hřiště a celoplošného hokeje byl ve dvou ze třech zkoumaných případů efektivnější celoplošný hokej. Z hlediska četnosti střelby a vedení kotouče byl nejvýhodnější celoplošný hokej 5 proti 5, naopak nejméně efektivní byl minihokej 5 proti 5 na 1/3 hřiště. U četnosti přihrávek měl největší efektivitu minihokej na 1/3 hřiště při hře 4 proti 4 a...
Vliv prvků synchronizovaného plavání na techniku vybraných plaveckých způsobů
Široký, Michal ; Peslová, Eva (vedoucí práce) ; Břečková, Gabriela (oponent)
Název: Vliv prvků synchronizovaného plavání na techniku vybraných plaveckých způsobů Cíle: Cílem práce je posoudit vliv prvků synchronizovaného plavání na zdokonalení techniky plaveckých způsobů. Metody: Výsledky byly zjištěny zúčastněným neutajeným pozorováním a následným škálováním na ordinální stupnici od 1 do 5. Výsledky: Výsledky práce ukazují, že vliv prvků synchronizovaného plavání na zdokonalení techniky vybraných plaveckých způsobů je statisticky významný a zlepší celkovou techniku vybraných plaveckých způsobů. Klíčová slova: synchronizované plavání, technika plaveckých způsobů, didaktika plavání, mladší školní věk
Rozvoj bruslařských dovedností u věkové kategorie U-10
Dvořák, Luboš ; Arnošt, Pavel (vedoucí práce) ; Vojta, Zdeněk (oponent)
Název práce: Rozvoj bruslařských dovedností u věkové kategorie U - 10 Cíle: Hlavním cílem bakalářské práce je uvést systematiku bruslení v ledním hokeji, popsat metodiku nácviku jednotlivých dovedností a vytvořit zásobník cviků na jejich rozvoj. Metody: Práce byla sepsána především rešeršním způsobem metodou vyhledávání na základě informací z dostupné odborné literatury, elektronických zdrojů a článků českého i zahraničního původu. Klíčová slova: Lední hokej, bruslení, průpravná cvičení, mladší školní věk, metodika nácviku bruslení, didaktika sportovních her

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 602 záznamů.   začátekpředchozí388 - 397dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.