|
Netradiční druhy masa a jejich využití pro potravinářské účely
Veselá, Romana
Tato práce se zabývá netradičními druhy masa a jejich využitím pro potravinářské účely. Konkrétně pojednává o pěti druzích, a to krokodýl, pštros, buvol, lama a kapybara. Tyto druhy masa jsou vhodné jako alternativa k masům běžně konzumovaným, ale i jako zpestření jídelníčku. V některých případech jsou zdravější, nutričně hodnotnější, dieteticky vhodnější a chuťově atraktivnější. Jejich nevýhodou je malá dostupnost a často vysoká cena. V potravinářském průmyslu se využívají stejně jako běžně dostupná masa pro výrobu konzerv, tepelně opracovaných salámů, polotovarů, uzených masných výrobků, sušeného masa ale i přímo v restauracích na steaky.
|
| |
|
Postoje k pohybovým aktivitám u dětí mladšího školního věku pomocí dotazníku CATPA Grade/Year 3
Veselá, Romana ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Feher, Jan (oponent)
Název: Postoj k pohybovým aktivitám u dětí mladšího školního věku Cíle: Hlavním cílem této práce je zjistit a následně porovnat postoje žáků mladšího školního věku k pohybovým aktivitám s využitím dotazníku CATPA Grade/Year 3 ve školním roce 2014/2015, a to na maloměstských základních školách v Žamberku a v Letohradě. Zjištěné výsledky zároveň porovnávám s výzkumnými šetřeními z předcházejících let. Metody: Výzkum postojů k pohybovým aktivitám proběhnul ve třetích a čtvrtých třídách základních škol v Žamberku a Letohradu v červnu 2015. Využila jsem dotazník CATPA Grade/Year 3. Šetření bylo realizováno ve spolupráci s třídními učiteli vybraných tříd podle dodaných instrukcí. Celkem jsem získala postoje 176 žáků, 104 chlapců a 72 dívek. Výsledky: Zkoumáním šesti dimenzí postojů k pohybovým aktivitám jsem zjistila rozdíly mezi dívkami a chlapci, resp. zvýšenou hodnotu X5 - estetično u dívek a X3 - nebezpečí u chlapců. Dále rozdíly mezi malým městem, které žije sportem, a sousedním městem bez výrazné sportovní profilace. Klíčová slova: postoje, pohybová aktivita, děti, mladší školní věk, CATPA Grade/Year 3, Letohrad, Žamberk, základní škola
|
| |