Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Aktuální trendy v dlouhodobé koncepci sportovního tréninku se zaměřením na mládežnické kategorie na příkladu vybraného sportu
Rulík, Adam ; Perič, Tomáš (vedoucí práce) ; Slavíček, Tobiáš (oponent)
Název: Aktuální trendy v dlouhodobé koncepci sportovního tréninku se zaměřením na mládežnické kategorie na příkladu vybraného sportu Cíle: Zjistit, co považují experti na lední hokej za trendy v tréninku mládeže a co jsou podle nich významné oblasti tréninku. Zjistit, jak se poznatky expertů z praxe liší od teorie. Nalézt vnitřní vazby mezi jednotlivými oblastmi tréninku, které experti chápou jako významné. Metody: kvalitativní výzkum - kvalitativní rozhovor s experty (volná debata, řízené interview) Výsledky: Ve výzkumu byly použity dva typy rozhovoru, kterých se účastnilo 11 expertů. Rozhovor I. typu absolvovali tři experti. V tomto typu rozhovoru bylo nalezeno 15 významných oblastí tréninku, u kterých bylo zjištěno 12 vnitřních vazeb (z toho 2 oboustranné). Rozhovor II. typu přinesl pohled osmi expertů na problematiku významných oblastí. Například byl zjištěn optimální věk pro zahájení náročnějšího tréninku x =12,7 let nebo poměr specifické/nespecifické zátěže v tréninku mimo led (procenta) x =42/58. Také v tomto typu rozhovoru byly nalezeny vnitřní vazby, celkově 21. Z porovnání literatury a teorie vytvořené na základě rozhovoru II. typu vyplývá rozdíl v 1 oblasti. 5 oblastí v literatuře chybí a dalších pět je rozdílných v určité části. Klíčová slova: mladší školní věk, starší školní věk,...
Změny úrovně vytrvalosti u vybrané skupiny žáků v důsledku pandemie Covid-19
Čápová, Markéta ; Vojtíková, Lenka (vedoucí práce) ; Chvostek, Lukáš (oponent)
V ČESKÉM JAZYCE V diplomové práci se zabýváme problematikou, zda opatření navržená a přijatá vládou v souvislosti s omezením šíření Covid-19 ovlivnila vytrvalostní schopnosti u vybrané skupiny žáků staršího školního věku. Zjišťovali jsme, zda došlo u probandům ke změnám ve vytrvalostních schopností, zda došlo ke zlepšení, stagnaci či ke zhoršení. V teoretické části jsou představeny vytrvalostní schopnosti, zdatnost, pohybová aktivita a protikoronavirové restrikce. Teoretická část se také zabývá, jakým způsobem přijatá protikoronavirová opatření dětem staršího školního věku ovlivnila život, zvláště pohybový režim. V druhé části jsme se zaměřili na testování žáků vybrané základní školy. K testování jsme použili jednoduchou metodu testování aerobní zdatnosti běh na 1000 metrů. Měření se zúčastnili všichni žáci druhého stupně dané školy. K měření jsme využili žáky druhého stupně všech ročníků a všech tříd. Hlavním cílem diplomové práce je zjistit, jak opatření přijatá v souvislosti se snahou omezit šíření onemocnění Covid-19 ovlivnila vytrvalostní schopnosti u vybrané skupiny žáků staršího školního věku. Zjistili jsme, že u sledované skupiny starších žáků a žákyň došlo k výraznému zhoršení úrovně vytrvalostních schopností.
Porovnání stravovacích návyků dívek středního a staršího školního věku na vybrané základní škole
Náplavová, Enrica ; Thorovská, Alena (vedoucí práce) ; Kočí, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na stravovací návyky dívek na základní škole. Cílem bylo zjistit, zdali jsou mezi dívkami středního školního věku a staršího školního věku na vybrané základní škole určité rozdíly v tom, jak se stravují. Jestli se jejich stravovací návyky liší vzhledem k jejich věku. Dílčí cíle se proto zaměřují na to, kolikrát denně se dívky stravují. Zdali mají každý den tepelně upravenou stravu a také jestli snídají, a pokud ano, jak pravidelně. Teoretická část je věnována informacím týkajících se výživy, složek výživy a výživové hodnoty potravin. Následně se zaměřuje na rozdělení školního věku, hlavní zásady stravování u dětí, důležité složky stravy a na časté chyby týkající se celkového stravování dětí. V neposlední řadě jsou také zmíněné nejčastější onemocnění související se stravovacími návyky, jako jsou poruchy příjmu potravy nebo naopak nadváha či obezita. Praktická část obsahuje šetření, kterého se zúčastnilo celkově 132 dívek, konkrétně tedy 66 dívek středního školního věku a 66 dívek staršího školního věku. Dívky pomocí polostrukturovaného dotazníku odpovídaly na zadané otázky týkající se jejich stravovacích návyků. Šetření probíhalo na Základní škole Šumperk, Šumavská 21, pod vedením paní Mgr. Martiny Winklerové, se souhlasem pana ředitele Mgr. Viktora Vernera....
Motivace dětí základních a středních škol ke sportu
Drábková, Michaela ; Hrabinec, Jiří (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Bakalářská práce se zabývá hlavními zdroji motivace u dětí základních a středních škol k pohybovým aktivitám a porovnává rozdíly v motivaci. Dále zkoumá faktory, které ovlivňují výběr sportovního odvětví, vliv sociálního kontextu při výběru sportu (rodiče, kamarádi, dostupnost aj.) a odlišnosti v přístupu k pohybovým aktivitám u dívek a chlapců. V teoretické části se zaměřuji na vymezení pojmů týkajících se motivace, pohybu, pohybové aktivity, sportu. Následují věkové zvláštnosti dětí středního a staršího školního věku a specifické podmínky a možnosti pro sportování v Jilemnici. Praktická část zahrnuje použité metody a výzkum, který byl aplikován na žáky základní a střední školy (gymnázia) v Jilemnici, formou dotazníků. V závěru bakalářské práce je výzkum vyhodnocen. Výsledky výzkumu a data, která byla získána, jsou zaznamenány ve formě grafů a tabulek.
Analýza didaktické interakce skupinové výuky lyžování na základních školách
Křikavová, Markéta ; Matošková, Petra (vedoucí práce) ; Süss, Vladimír (oponent)
Název: Analýza didaktické interakce skupinové výuky lyžování na základních školách Cíle: Cílem práce je porovnat didaktickou interakci učitele a skupiny žáků při výuce lyžování na základních školách. Metody: V této práci byla použita jako základní metoda M ADI (modifikovaná analýza didaktické interakce), která je v podstatě kategoriálním systémem pozorování. Prostřednictvím uvedené metody je možné získat data, která popisují didaktickou interakci mezi učitelem (instruktorem) a žáky. Jedná se konkrétně o formy chování učitele, didaktický obsah výuky, didaktické situace a postojovou aktivitu. Další využitou metodou byla anketa. Výsledky: Výsledky práce potvrdily, že struktura didaktické interakce je výrazně ovlivněna lyžařskými dovednostmi žáků, kvalitativní změny v didaktické interakci se u obou sledovaných skupin zásadně neprojevily. Výsledky analýzy i ankety poskytují zpětnou vazbu pro instruktora. Klíčová slova: analýza didaktické interakce, M ADI, lyžování, lyžařský výcvik, střední školní věk
Možnosti fyzioterapie idiopatické skoliózy u dětí staršího školního věku
ZASADILOVÁ, Anežka
Bakalářská práce se zabývá fyzioterapií dětí staršího školního věku, kterým byla diagnostikována idiopatická skolióza. Cílem práce je sestavit cvičební jednotku pro tyto pacienty a v závěru výzkumu zhodnocení její účinnosti. Teoretická část je zaměřená na popis anatomických struktur, které jsou buďto přímo ovlivněné idopatickou skoliózou, nebo je možné jejich aktivací ovlivnit skoliotickou křivku. Dále je zde popsán starší školní věk, co jej z fyziologického hlediska provází a čím toto období ovlivňuje spolupráci fyzioterapeuta s pacientem. Následuje definice skoliózy, její druhy a členění idiopatické skoliózy dle lokalizace, tíže křivky a věku, při kterém se u pacienta skolióza objeví. Pokračuje přehledem vyšetřovacích metod, kterými skoliózu diagnostikujeme a výčet terapeutických postupů zaměřených na léčbu idiopatické skoliózy včetně různých druhů fyzioterapeutických metodik.Praktická část byla zpracována metodou kvalitativního výzkumu. V první části je podrobněji popsané klinické vyšetření skoliózy, které je následně aplikováno na dvě probandky, jejichž vyšetření a terapie je předmětem kazuistik. V nich je podrobně popsána anamnéza probandek, vstupní a výstupní kineziologický rozbor a průběh trapie. V závěru je návrh dlouhodobého rehabilitačního plánu.
Výtvarné studium skutečnosti ve VV na 1. stupni ZŠ
HŮTTOVÁ, Kamila
Diplomová práce pojednává o výtvarných studiích skutečnosti na 1. stupni ZŠ. Práce se dělí na část teoretickou a empirickou. Teoretická část má celkem tři kapitoly. První je zaměřena na definici studia skutečnosti a jeho vývoj od prehistorických dob po současné výtvarné umění. Ve druhé je pozornost zaměřena na historické i současné pojetí výtvarné edukace. Poslední oddíl je věnován ontogenetickému vývoji žáků mladšího a středního školního věku. Ačkoliv se studia skutečnosti vyskytují v kurikulu, v jeho aplikaci ve výtvarné výchově lze vytušit značné rezervy. V empirické části zjišťujeme, jaké mají respondenti z řad učitelů/učitelek povědomí o studu skutečnosti jako pojmu a zda jsou si vědomi, kdy se tato problematika zavádí do hodin výtvarné výchovy, popřípadě zda odhalují nějaké pokroky v žákově projevu. Metodou výzkumného šetření byl zvolen rozhovor, který spadá do kvalitativního výzkumu.
Aplikace paměťových technik do výuky na 1.stupni ZŠ
Pok, Marek ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Marek Pok Diplomová práce Abstrakt Aplikace paměťových technik do výuky na 1.stupni ZŠ Teoretická část práce je zaměřena na efektivní styly a metody výuky na 1.stupni základní školy. Je zdůvodněn význam a funkčnost paměti i využití paměťových technik pro podporu procesu učení žáků. Pozornost je věnována fungování paměti u žáků středního školního věku, kteří se stávají součástí empirického výzkumu. V teoretické části práci jsou předloženy koncepce výuky, učební styly, metody a strategie výuky, v rámci kterých je možné paměťové techniky využívat. Praktická část přináší pomocí experimentálního i observačního výzkumného procesu hlubší kvantitativní i kvalitativní poznatky o tom, jak probíhá pamětné učení žáků. Předmětem výzkumu je i samotný proces výuky, jehož cílem je posílit a upevnit dovednosti žáků paměťové techniky využívat. Na žáky středního školního věku je zaměřena pozornost především proto, že tato věková kategorie žáků již dokáže (na rozdíl od žáků na počátku školní docházky) přirozeně využívat záměrné zapamatování, selektování informací, asociační prostředí i logické souvislosti. Pamětové techniky (systém spojování a systém číselných tvarů) jsou v rámci výuky nabízeny žákům tak, aby je oni posléze mohli dle vlastního uvážení aplikovat a pomocí nich si pak učivo efektivně vybavovat, transformovat,...
Postoj žáků benešovských základních škol k tělesné výchově a sportovní činnosti
Navrátilová, Hana ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Ruda, Tomáš (oponent)
Název: Postoj žáků benešovských základních škol k tělesné výchově a sportovní činnosti Cíl práce: Hlavním cílem této diplomové práce je pomocí dotazníku zjistit postoje žáků základních škol v Benešově k tělesné výchově a sportovní činnosti a poté na základě získaných výsledků školy porovnat a navrhnout určité změny, které by u žáků vedly ke zvýšení zájmu o sport. . Metodika: Všechny údaje byly získány pomocí nestandardizovaného dotazníku, který byl vytvořen za tímto účelem. Obsahuje převážně uzavřené a polouzavřené otázky. Pouze jedna otázka je otevřená. Dotazník byl určen pro žáky druhého stupně základní školy. Také byly provedeny ústní rozhovory - doplnění písemného dotazníku. Získaná data byla vyhodnocena graficky a písemně. Výsledky: Výsledky jednotlivých škol byly vzájemně srovnány a vyplývá z nich, že postoje k tělesné výchově a sportovní činnosti jsou u žáků všech třech škol víceméně podobné. Výsledky z výzkumu byly také porovnány s formulovanými předpoklady, pomocí kterých se potvrdil důležitý vliv rodičů na sportování potomků a nevědomost dětí o důležitosti pohybu pro zdraví člověka. Klíčová slova: Postoje, tělesná výchova, střední školní věk, motivace, sport

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.