Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Volný čas a volnočasové aktivity žáků na druhém stupni ZŠ ve Slaném
Zůna, Marek ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá volným časem a volnočasovými aktivitami žáků na druhém stupni ZŠ ve Slaném. Práce se skládá ze dvou částí - teoretické a výzkumné. Teoretická část popisuje a definuje základní pojmy vztažené k práci, jako je volný čas, výchova ve volném čase, zařízení pro zájmové vzdělávání a charakteristika dětí středního školního věku. Poslední kapitola je pak věnovaná stručnému popisu a charakteristice zájmového vzdělávání ve Slaném. Výzkumná část zpracovává dotazníkové šetření provedené u žáků šestých a sedmých ročníků ZŠ ve Slaném. Hlavními cíli bylo zjistit, jak žáci tráví svůj volný čas, jaké zájmové aktivity a kroužky ve svém volném čase preferují a zdali panuje s nabídkou zájmových aktivit ve Slaném spokojenost či nikoli. Výsledky byly zpracovány do tabulek a grafů a údaje, které z výzkumu vyplývají, odráží aktuální situaci. KLÍČOVÁ SLOVA děti, dotazník, druhý stupeň, Slaný, volnočasová zařízení, volnočasové aktivity, volný čas, výzkum, zájmy, základní škola
Možnosti a formy on-line vyučování na 2. stupni ZŠ
HRUŠKOVÁ, Veronika
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi a formami on-line výuky na 2. stupni ZŠ. V teoretické části je představena on-line výuka jako alternativní forma vzdělání, která je v současné době často uzavřených škol preferována, ale málo otestována. Dále je zde uveden přehled dostupných nástrojů a technologií pro tento typ výuky. Závěrečná práce také zahrnuje analýzu on-line výuky, v níž jsou popsány její klady a zápory. Jsou zde uvedeny možnosti uplatnění na 2. stupni ZŠ, kam jsou zahrnuty autorské nástroje, internet a learning management systémy. Praktická část práce je zaměřena na konkrétní zkušenosti učitelů 2. stupně, které byly zjišťovány pomocí dotazníkových šetření s orientací na konkrétní možnosti využití on-line výukových nástrojů v praxi. Zabývá se například tím, které e-learningové materiály se při online výuce nejvíce osvědčily a vedou k aktivnímu zapojení žáků. Nakonec bude tato práce doplněna o některé vlastní on-line aktivity pro výuku matematiky.
Výukové metody používané v hodinách občanské výchovy na ZŠ
ČERVENKOVÁ, Martina
Tato diplomová práce se zaměřuje na to, které výukové metody používají učitelé v hodinách občanské výchovy na základních školách. Diplomová práce se dělí na dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické části práce jsou na základě odborné literatury zpracovány informace, které se týkají vzdělávání, občanské výchovy, procesu a činitelů výuky. Stěžejní část teoretické části práce pojednává o výukových metodách, jejich klasifikaci a charakteristice konkrétních výukových metod. Praktická část práce je založena na kvalitativním výzkumném šetření, které bylo realizováno formou polostrukturovaných rozhovorů s učiteli občanské výchovy. Cílem praktické části je zjistit, které výukové metody používají učitelé občanské výchovy na 2. stupni ZŠ.
Budíškovicemi křížem krážem. Pracovní listy pro 2. stupeň ZŠ. (teoreticko - projektová práce)
BASTLOVÁ, Vendula
Bakalářská práce se zabývá teorií účinného tvoření pracovních listů, jejich formami a účely pro žáky druhého stupně základní školy. Dotýká se také významu regionálního tématu v obsazích základního vzdělávání s odkazem k dokumentu RVP ZV. Jedna z kapitol obsahuje představení jednotlivých míst a památek obce Budíškovice na jihu Čech. Na základě těchto památek jsou pak postaveny jednotlivé okruhy a úkoly pracovních listů Budíškovicemi křížem krážem, díky kterým se žáci dozvídají nové a zajímavé informace o obci. Součástí projektové části práce je popsání konkrétních listů, jejich grafická podoba a evaluace.
Zápas o české školství ve Vimperku v letech 1918-1948
LUKESCH, Vít
Práce se zabývá vývojem českého školství ve Vimperku v kontextu společenských a politických událostí se zaměřením především na období let 1918-1948. Současně práce poukazuje na fakt, nakolik bylo složité soužití českého a německého obyvatelstva nejen v oblasti všedního života, ale především z hlediska školství. V první části práce je stručně popsána historie města Vimperk, v druhé části je zmapován vývoj školství ve Vimperku do roku 1918. Třetí, čtvrtá a pátá část jsou zaměřeny na hlavní předmět této práce, kterým je vývoj českého školství v kontextu historických událostí období let 1918-1948 s důrazem na události související s druhou světovou válkou.
Ověření lyžařského metodického postupu výuky na lyžařském kurzu u začátečníků
Doubek, Matyáš ; Fořterová, Petra (vedoucí práce) ; Gnad, Tomáš (oponent)
Název: Ověření lyžařského metodického postupu výuky na lyžařském kurzu u začátečníků Cíle: Hlavním cílem této práce bylo ověření efektivity metodického postupu výuky lyžování na školním lyžařském kurzu u začátečníků. Metody: Data k výzkumu byla získána participantním pozorováním probandů při dvou stejných testových bateriích. Hodnocení výkonů proběhlo pomocí škálování od 1 do 5 (1 je nejlepší možná známka). Další metodou bylo anketní šetření, kterým jsme o účastnících výzkumné studie zjistili důležité doplňující informace. Výsledky jednotlivých testových baterií byly intraindividuálně porovnány. Výsledky: Všichni probandi vykázali při závěrečném testování lepší výsledky než při testování úvodním. Metodický postup byl efektivní. Nejmenší zlepšení vykázali testovaní žáci v testu statické výdrže na jedné lyži (0,85 bodu). Největší zlepšení (o 1,2 bodu) dosáhli při testování obratu přednožením. Průměrné zlepšení o 1,15 bodu zaznamenali testovaní shodně při pluhu a zastavení a jízdě po jedné lyži šikmo svahem. Při testu odšlapování se probandi průměrně zlepšili o 1,1 bodu. Klíčová slova: lyžování, lyžařský výcvik, starší školní věk, testová baterie
Přístupy k výuce biologie na alternativních vyšších sekundárních školách
Svobodová, Renata ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o výuce biologie na alternativních školách zajišťujících vyšší sekundární vzdělávání v České republice. Jejím cílem je popsat a výuku biologie na vybraných alternativních středních školách na základě tří případových Těmito školami jsou Gymnázium Na Zatlance s Přírodní škola a Waldorfské lyceum Praha. Strategií provedeného kvalitativního výzkumu byla vícepřípadová studie, data byla získána na základě přímého pozorování výuky, individuálních rozhovorů s učiteli, skupinových rozhovorů s žáky a analýzou dokumentů. Koncept výuky biologie na zkoumaných alternativních školách je komplexně rozebrán včetně popisu konkrétních vyučovacích jednotek. Kromě samotné výuky biologie je nalyzován ideologický základ jednotlivých škol, dále organizace výuky a hodnocení. komparace zkoumaných alternativních škol vyplývají společné rysy těchto škol, mezi patří důraz na osobnostní rozvoj žáka, netradiční organizace výuky, absence známkování, časté mimoškolní výjezdy, respektující přístup učitelů a ve výuce biologie odklon od systematiky. Přínosem této práce je nejen vhled do problematiky alternativních středních škol, které jsou málo zkoumanou oblastí českého vzdělávacího systému, ale t inspirace pro pedagogickou veřejnost.
Úpoly v tělesné výchově na 2. stupni základních škol ve vybraném regionu
Pokorný, Václav ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Hronzová, Marie (oponent)
Cílem bakalářské práce je analyzovat současný stav výuky úpolů na druhém stupni základních škol v Jindřichohradeckém regionu. Teoretická část zahrnuje stručně popsaný vývoj úpolů ve světě i u nás, charakteristiku a taxonomii úpolů, význam úpolů a problematiku úpolů ve školství. Dále je zde zásobník úpolových cvičení, který je členěn na přetahy, přetlaky, odpory a úpolové hry. Ve výzkumné části jsme řešili zvolený problém pomocí převzatého dotazníku (Reguli, Ďurech, Vít, 2007). Jsou zde uvedeny statické výsledky dotazníků žáků a učitelů. Provedeným výzkumem jsme zjistili, že oblíbenost úpolových cvičení je u žáků na velké úrovni, avšak zařazování úpolů do výuky ze stran učitelů je opomíjeno. Doufáme, že výsledky této bakalářské práce budou přínosem pro větší zastoupení výuky úpolů do školní tělesné výchovy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Monitoring stavu výuky ekologie na vybraných středních školách ČR
GROULÍKOVÁ, Eva
Cílem bakalářské práce bylo zmapovat situaci výuky ekologie na gymnáziích ČR a srovnat je s moderními poznatky a celkovou koncepcí ekologie, jakožto vědního oboru. Z dotazníku vyplývá, že většina gymnázií ekologii vyučuje (93,87 %) s průměrnou časovou dotací 12 hodin za celou školní docházku. Podklady pro výuku jsou čerpány z učebnic, z nichž nejvíce používanou je Biologie pro gymnázia (Jelínek a Zicháček, 2007). Méně než polovina vyučujících používá pro získání informací do výuky internet a populárně-naučné časopisy. Z rozboru učebnic je zřejmé, že učebnice využívané na gymnáziích se obecně soustředí na standardní oblasti ekologie. Jen v malé míře se vyskytují (či dokonce zcela chybí) dnes velmi aktuální témata jako evoluční ekologie, dynamika společenstev či biodiverzita a faktory, které ji ovlivňují.
Anglická výslovnost u dětí na 2. stupni ZŠ
ŠIMŮNKOVÁ, Radka
Tématem diplomové práce je výslovnost dětí 2. stupně základní školy. Teoretická část pojednává o cílech výuky výslovnosti. V této části jsem řešila odpověď na otázky, do jaké míry je výslovnost důležitá a zda-li se dá ovlivnit procesem učení.Dále jsem se mimo jiné podrobněji věnovala rozdílům ve výslovnosti mezi anglickými a českými hláskami a typickými chybami českých mluvčí. Praktická část metodou výzkumu zachycuje a analyzuje chyby v anglické výslovnosti u dětí, které právě přešly na 2. stupeň základní školy.Následně jsem navrhla několik cvičení na odstranění některých zjištěných chyb, tato cvičení jsem také prakticky ověřila ve školní praxi a jejich výsledky shrnula v závěrečné reflexi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.