Název:
Možnosti a formy on-line vyučování na 2. stupni ZŠ
Překlad názvu:
Options and forms of on-line lessons for lower secondary school
Autoři:
HRUŠKOVÁ, Veronika Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá možnostmi a formami on-line výuky na 2. stupni ZŠ. V teoretické části je představena on-line výuka jako alternativní forma vzdělání, která je v současné době často uzavřených škol preferována, ale málo otestována. Dále je zde uveden přehled dostupných nástrojů a technologií pro tento typ výuky. Závěrečná práce také zahrnuje analýzu on-line výuky, v níž jsou popsány její klady a zápory. Jsou zde uvedeny možnosti uplatnění na 2. stupni ZŠ, kam jsou zahrnuty autorské nástroje, internet a learning management systémy. Praktická část práce je zaměřena na konkrétní zkušenosti učitelů 2. stupně, které byly zjišťovány pomocí dotazníkových šetření s orientací na konkrétní možnosti využití on-line výukových nástrojů v praxi. Zabývá se například tím, které e-learningové materiály se při online výuce nejvíce osvědčily a vedou k aktivnímu zapojení žáků. Nakonec bude tato práce doplněna o některé vlastní on-line aktivity pro výuku matematiky.This diploma thesis deals with the options and types of online teaching in middle schools. In the theoretical part, the topic of online teaching is presented as an alternative form of education, which is currently preferred when schools are often closed, even though the alternative has not been sufficiently examined. Additionally, there is an overview of the tools and technologies available for this type of teaching. The diploma thesis also includes an analysis of online schooling with a description of its positives and negatives. Furthermore, application options for middle schools are presented using the author's tools, the Internet, and learning management systems. The practical part of the thesis focuses on the specific experiences of middle school teachers, obtained using a questionnaire survey with an emphasis on the concrete cases of using online teaching tools in practice. For example, it deals with which e-learning materials are the most effective in online teaching and lead to the active participation of students. Eventually, this thesis will be supported by the author's online activities for teaching mathematics at the middle school.
Klíčová slova:
2. stupeň ZŠ; distanční výuka; formy výuky; komunikační platformy; learning management systémy; metody výuky; on-line aplikace; on-line nástroje; On-line výuka; školní informační systémy; communication platforms; forms of teaching; homeschooling; learning management systems; lower-sec ondary school; middle school; online applications; online education; Online school; online tools; student information systems; teaching methods Citace: HRUŠKOVÁ, Veronika. Možnosti a formy on-line vyučování na 2. stupni ZŠ. České Budějovice, 2022. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/63108