Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 63 záznamů.  předchozí4 - 13dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Reprezentace etnických minorit v české televizní tvorbě
Vohralík, Jan ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Tato práce se věnuje reprezentaci etnických minorit v české televizní hrané tvorbě. V teoretické části nejprve vysvětluje základní pojmy spjaté s tímto tématem jako je etnicita a mediální reprezentace, zároveň tento fenomén zasazuje do širšího kontextu a uvádí jeho příklady. V praktické části pak je narativní analýza vybraných titulů s důrazem na postavy spadající do minoritního etnika.
Mediální obraz hnutí žlutých vest - komparace obsahu tradičních a nových médií
Stoklasová, Justýna ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá způsoby, jakými vybraná česká zpravodajská média rámcovala protesty hnutí žlutých vest ve Francii. Důraz je kladen na komparaci způsobu rámcování protestů v článcích publikovaných v tradičních a nových (tj. tištěných a online) médiích. Cílem výzkumu je pomocí analýzy mediálních rámců zjistit, zda, a jakým způsobem, je mediální obraz hnutí žlutých vest ovlivněn typem média (tištěné / online) a zda obsah článků vykazuje prvky protestního paradigmatu a předpojatosti vůči hnutí žlutých vest. V teoretické části práce jsou nejdříve stručně představeny teorie vlivu masových médií na veřejné mínění, především teorie nastolování agendy (agenda-setting) a koncept mediálního rámcování (framing). Tento koncept je dán do souvislosti s fenoménem protestního paradigmatu. Následuje stručný popis kontextu vzniku a charakteru hnutí žlutých vest a rozdílných charakteristik tradičních a nových médií. Nakonec jsou představeny některé předchozí studie na téma mediálního pokrytí protestů. Metodologická část prezentuje výzkumný problém, cíl výzkumu a stanovené výzkumné otázky a hypotézy. V analytické části jsou prezentována data získaná prostřednictvím kvantitativní obsahové analýzy. Výsledky analýzy ukázaly na přítomnost protestního paradigmatu i předpojatosti ve zpravodajství o protestech...
Kandidátky: analýza mediální reprezentace "ženství" v českých prezidentských volbách 2023
Michvoková, Marie ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Cílem této práce je utvořit si představu o tom, jakými způsoby je v médiích zobrazováno "ženství" v českých prezidentských volbách v roce 2023. Zastoupení žen ve vrcholné české politice je dosud menšinové a žádná žena se ještě nestala prezidentkou nebo premiérkou. Tento fakt neznamená, že by ženy pro tyto pozice nebyly stejně vhodné jako muži. Znamená to, že ve veřejné sféře nemají rovné příležitosti, anebo se raději ani neodváží do ní vstupovat. To vychází z patriarchálního společenského řádu, ve kterém je veřejná sféra přizpůsobována zejména mužům. V teoretické části práce se proto zaměřím na historii feministických hnutí a současnost feministických teorií v oblasti politiky, problematiku žen ve vrcholné politice a konceptualizaci nových médií a jejich vztah s politickou komunikací. Metodologická a analytická část se bude zabývat výzkumem mediálních reprezentací. V roce 2023 kandidovala v prezidentské volbě pouze jedna žena - Danuše Nerudová. Na základě analýzy její oficiální kampaně na sociálních sítích posoudím, jak pracovala s faktem, že je žena. Druhá část analýzy vypoví něco o tom, jak tento fakt zobrazuje jedno seriózní a jedno bulvární médium a zdali je pro ně nějakým způsobem důležitý. Výzkum v této práci je kvalitativní povahy a využívá metod obsahové analýzy a zakotvené teorie. Klíčová...
Mediální reprezentace stáří v českém tisku: proměny v souvislosti s pandemií covid-19
Folprechtová, Kamila ; Svobodová, Tereza (vedoucí práce) ; Jeřábek, Hynek (oponent)
Bakalářská práce řeší mediální reprezentaci stáří v českém tisku a její proměnou před, během a "po" pandemii covid-19. Pandemie covid-19 byla pro mediální reprezentaci stáří zásadním obdobím, protože senioři byli označeni za jednu z nejrizikovějších skupin, věk se stal hlavní určující proměnnou rizika a došlo k velké vlně ageismu. Výzkum byl prováděn pomocí kvantitativní obsahové analýzy, přičemž mediální články (n=450) byly manuálně kódovány. Pro vyhodnocení statistické významnosti byl použit chí-kvadrát test. Hlavním zjištěním je, že ve všech obdobích je stáří spojováno více s negativním sentimentem a v období pandemie došlo ke statisticky významným změnám ve zobrazování. Stáří bylo v tomto období výrazně méně spojováno s pozitivním sentimentem a došlo k velkému nárůstu ambivalentního sentimentu (pozitivního a negativního zároveň). Stáří bylo v době pandemie nejvíce spojováno s tématem pomoci a zabezpečení, kdy senioři a seniorky byli zobrazováni jako pasivní, nemocní a nekompetentní, a proto se musejí spoléhat na ostatní aktivní členy společnosti. Stereotypní a zkreslené zobrazování může vést diskriminaci a marginalizaci seniorů a seniorek, a to v době krize i mimo ni, a proto je důležité se tomuto tématu ve veřejné debatě věnovat. Se zrychlujícím stárnutím společnosti je toto téma stále aktuálnější.
Vnímání stáří dětmi v souvislosti s mediálními reprezentacemi
Nikodemová, Tereza ; Háša, Marek (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje postojům dětí ke stáří a k seniorům v kontextu mediálních reprezentací. Část práce čerpající z literatury se zabývá sociální i mediální konstrukcí reality, mediálními reprezentacemi a vlivem médií na dětské publikum. Dále definuje stáří a přibližuje postavení seniorů ve společnosti, a nakonec nastiňuje způsob prezentace seniorů nejen v dětských médiích. Výzkumná část práce osvětluje problematiku vnímání stáří v kontextu mediálních reprezentací dětmi ve věku devět až jedenáct let, a to v souvislosti s již provedenými studiemi. V rámci vlastního zkoumání prostřednictvím individuálních hloubkových rozhovorů zjišťuje, jaké představy mají dětští participanti o starých lidech, jejich životech a postavení ve společnosti a jakou roli v tomto procesu hrají média. Studie zjistila, že děti nejčastěji staré osoby charakterizují pomocí vnějších znaků a přemýšlí o nich velmi stereotypně. Považují je za homogenní skupinu lidí s častými zdravotními potížemi, kteří žijí o samotě, naplňují primárně potřeby druhých, mají mnoho znalostí a jsou moudří. Děti projevují značnou obavu ze stárnutí a ve svých názorech se dopouští "otheringu", vyzdvihují "ideál mládí" a reflektují "dualitu stáří". "Mladé staré" považují za stále aktivní osoby pečující o mladší jedince, "pokročilé staré" poté za...
Genderová stereotypizace rozdělení rolí v domácnosti se zaměřením na televizní reklamy českých komerčních stanic
Abulkasim, Sarah ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Řičicová, Hana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá genderovými stereotypy v kontextu televizních reklam vysílaných vybranými českými komerčními televizními stanicemi. Autorka si klade za cíl vymezení konvenčních stereotypních rolí, v nichž jsou ženy a muži v reklamních spotech zobrazováni, a zhodnocení potenciálního pokroku v jejich mediální reprezentaci. Teoretická část práce se zaměřuje na klíčové pojmy či koncepty nezbytné pro porozumění tématu, jako jsou gender, pohlaví, genderová identita, genderové role a genderové stereotypy. Praktickou část práce tvoří sémiotická analýza po vzoru Rolanda Barthese a Ervinga Goffmana.
Image of the United Kingdom in Russian media in the context of Brexit
Sharkova, Olga ; Kasáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Váška, Jan (oponent)
Vystoupení Spojeného království z Evropské unie představovalo významnou světovou událost, která přitahovala pozornost jak odborníků v oblasti politiky a mezinárodních vztahů, tak veřejnosti a médií. Po referendu o brexitu se pozornost celého světa soustředila na situaci ve Spojeném království. Média všech zemí informovala o této události různým způsobem. Diplomová práce "Obraz Spojeného království v ruských médiích v kontextu brexitu" proto zkoumá obraz Velké Británie v ruských provládních médiích Russia Today a opozičních médiích Dozhd. Práce zahrnuje kritickou diskurzivní analýzu článků z obou zdrojů z období od 23. června 2016 do roku 2018. Analýza byla následně použita k vytvoření obrazu Spojeného království v každém z těchto médií. Zvláštní pozornost byla věnována informování o ruském vměšování do referenda o brexitu prostřednictvím výzvy k emocím britských voličů přes sociální síť Twitter. Obraz Spojeného království v souvislosti s brexitem v opozičních a provládních médiích byl následně porovnán s cílem zjistit, jak se obraz Spojeného království změnil v kontextu vměšování Ruska, a jaké jsou názory dvou médií na ruské vměšování do referenda o brexitu. Klíčová slova brexit; referendum; mediální reprezentace; mediální obraz; média a společnost; Velká Británie; ruská média Název práce Obraz...
Rámcování alkoholu v českém tisku a jeho komparace v době před a během pandemie onemocnění covid-19
Andresek, Šimon ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá způsobem, jakým byla v letech 2018-2019 a 2020-2021 v českém tisku rámcována sdělení, jež zpravovala o problematice užívání alkoholu. Důraz je přitom kladen na vzájemnou komparaci poznatků z obou výzkumných období, a to jak stran rámců, tak dalších studovaných proměnných, např. tématu, citovaného zdroje či vztahu pohlaví protagonistů sdělení a přítomného narativu (popřípadě narativů). Teoretická část práce pojednává o vlivu mediálního obsahu na veřejnou sféru, a to prostřednictvím deskripce fenoménu nastolování agendy. Posléze je představeno samotné rámcování, a to jednak perspektivou zmíněné mediální teorie nastolování agendy (jakožto její podmnožina), ovšem rovněž jako zcela autonomní jev. Jsou představeny rozličné náhledy na rámcování, jež jsou následně ilustrovány pomocí řady časoprostorově odlišných studií, které se explicitně či implicitně zabývaly mediálním rámcování alkoholové problematiky. Analytická část sestává ze dvou metodických složek - kvalitativní a kvantitativní obsahové analýzy. Nejprve je užito analýzy kvalitativní, a to za účelem profilace specifických rámců, jejichž společným rysem je přítomnost konfliktu. Následně dochází ke kvantifikaci popsaných konfliktních narativů v obou výzkumných obdobích a ke vzájemné komparaci dílčích zjištění. Výsledky...
Jaderná energetika pohledem České televize - Srovnání mediální reprezentace jaderné energetiky před a po havárii jaderné elektrárny Fukušima Daiči v Japonsku.
Špátová, Veronika ; Novák, Arnošt (vedoucí práce) ; Hladík, Radim (oponent)
Magisterská diplomová práce se zabývá proměnami mediální reprezentace jaderné energetiky ve zpravodajství České televize, která je jedinou českou veřejnoprávní televizí. Studie využívá kvantitativní výzkumnou metodu - obsahovou analýzu k zachycení proměny výsledného obrazu jaderné energetiky i k porovnání změn mechanismů konstrukce zpráv využívaných ve zkoumaném období, jež bylo stanoveno na jeden rok před a jeden rok po havárii japonské jaderné elektrárny Fukušima Daiči. Havárie odstartovala 11.3.2011. Hned ve svém začátku diplomová práce stručně popisuje situaci v Japonsku a charakterizuje následky březnové katastrofy. Teoretická část diplomové práce dále shrnuje přehled základních poznatků o zpravodajství - základní teorie mediálních studií a mechanismy konstrukce zpráv (práce se zdroji informací, zpravodajské hodnoty, nastolování agendy, rámování), které také vykládá v souvislosti s životním prostředím. Práce rovněž pojednává o jaderné energetice ze společensko-politického hlediska a podrobněji je zmíněn i vývoj a současný stav jaderné energetiky v České republice. Analytická část zkoumá jednak změny mediální pozornosti, jež byla jaderné energetice ve vymezeném období věnována, stejně jako využití mechanismů konstrukce zpráv a změn celkového obrazu jaderné energetiky v hlavní zpravodajské...
Bílý dům uvádí: mediální obraz Baracka Obamy
Seidlová, Kristýna ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Zezulková, Markéta (oponent)
Diplomová práce Bílý dům uvádí: Mediální obraz Baracka Obamy se zabývá mediální prezentací prezidenta USA, Baracka Obamy, prostřednictvím oficiálního mediálního kanálu Bílého domu. V rámci kvalitativní sémiotické analýzy obsahu je zde zkoumáno pět záznamů projevů prezidenta Obamy, a to se zaměřením na jazykové, vizuální i auditivní znakové kódy. Samotné analýze předchází výklad odborných termínů, které se týkají převážně reprezentace reality. Na jejich základě je potom analýza pojata jako výčet různých způsobů dosažení mediální konstrukce reality, na níž má podíl jak sám prezident, tak Kancelář Bílého domu pro komunikaci, která má obsah zmíněného kanálu na starost. Pro rozšíření kontextu jsou zahrnuty i všeobecné informace o fungování mediální komunikace prezidenta USA. Cílem práce je tedy výklad jednotlivých komunikačních prvků nabídnutých kanálem Bílého domu a analýza jejich symbolického významu za účelem vykreslení procesu vzniku specifického mediálního obrazu prezidenta. Důležitý je pak také přístup k analyzovanému obsahu z pohledu interkulturní komunikace. Je totiž potřeba vzít v potaz, že je tento obsah vytvořen v americké kultuře a analyzován v české.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 63 záznamů.   předchozí4 - 13dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.