Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 59 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Specifika kvalit učitele malotřídní školy a jeho profesní příprava
Burýšková, Jitka ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
Diplomová práce s názvem Specifika kvalit učitelů málotřídních škol a jejich profesní příprava se zaměřuje na hledání specifických kvalit málotřídních škol, na kvality jejich učitelů v oblasti profesních kompetencí a kvalitu institucí vzdělávajících budoucí učitele. Teoretická východiska jsou aplikována do výzkumné části. Hloubkovým skupinovým rozhovorem, pozorováním a analýzou písemných pramenů se odhaluje podstata učitelské práce na málotřídní škole se všemi jejími specifiky. Výsledky shrnuji a snažím se o nalezení vztahů mezi zjištěnými specifiky a jejich kvalitou. Nelze jednoznačně říct, že specifika málotřídek a specifické dovednosti učitelů jsou zárukou kvality. Vždy totiž záleží na učiteli, jeho znalostech, dovednostech, hodnotách, postojích a osobnostních vlastnostech i přípravném vzdělávání a dalším profesním rozvoji, jak ke kvalitě své práce přistoupí a jak ji bude dále rozvíjet. I přesto může být specifická práce učitele součástí určitého potenciálu profesních kvalit, který mají učitelé málotřídek zájem rozvíjet.
Postupy rozvoje čtenářské gramotnosti v podmínkách malotřídní školy
Chwastková, Iva ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Marušák, Radek (oponent)
Predmetem predkladane diplomove prace je problematika rozvoje ctenarske gramotnosti zaků primarního vzdelavaní prostrednictvím podmínek, ktere nabízí malotrídní skola. Cílem prace je analýza mozností rozvoje ctenarske gramotnosti ů zaků na 1. stůpni ZŠ v podmínkach malotrídní skolý; nastavení a nasledne výůzití kvalitních podmínek pro rozvoj ctenarství. Diplomova prace je rozdelena na teoretickoů a praktickoů cast. V teoreticke casti jsoů výmezena teoreticka východiska soůvisející s výse ůvedenoů problematikoů. Vlastní výzkům býl realizovan prostrednictvím akcního výzkůmů, doplnen dotazníkem, který deti výplnilý na pocatků a konci sledovaneho období. Hlavním cílem býlo zjistit pocatecní stav ctenarske gramotnosti ů skůpiný zaků a prostrednictvím zmen ve výůce, výtvorením kvalitních podmínek a výůzitím inovativních metod sledovat proces jednotlivých aktivit zaků, zachýcovat nedostatký a hledat alternativní postůpý a resení. V prakticke casti se opíram o poznatký z príme výůký. Poůkazůji na ůskalí, ktera vznikla pri samotných cinnostech s detmi. Výsledkem teto prace je zdokůmentovaní, ze výůzití specifických podmínek malotrídní skolý nejen ůmoznůje, ale můze zasadne ovlivnit rozvoj ctenarske gramotnosti ů detí a predevsím formovat vztah detí ke kniham a ctenarství.
Spolupráce mezi školou a rodinou na málotřídní škole
Jůzová, Martina ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
SPOLUPRÁCE RODINY A ŠKOLY NA MÁLOTŘÍDNÍ ŠKOLE Diplomová práce se zabývá spoluprácí rodiny a školy na málotřídní škole. Teoretická část se zabývá typologií a proměnami rodiny, partnerstvím rodiny a školy, ideálním nastavením spolupráce rodiny a školy. Nahlíží na programy škol s rozpracovanou oblastí spolupráce s rodinou (Začít spolu a Rodiče vítáni). Hledá možná východiska pro použití na domovské škole. Výzkumná část se zabývá popisem málotřídní školy, na které autorka vyučuje a jejími specifiky, typologií rodin žáků a současně mapuje spolupráci rodiny a školy podle programu Rodiče vítáni. Hledá možné strategie pro zlepšení spolupráce s rodinou. Následuje hodnocení z hlediska autorky, rodičů, kolegů a stanovení závěrů.
Marketingová strategie řízení vesnické školy v konkurečním prostředí škol městských
Šulcová, Karin ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Nosková, Lenka (oponent)
Závěrečná práce si klade za cíl zhodnotit marketingové strategie řízení vesnických škol v konkurenčním prostředí škol městských a obohatit je zkušenostmi řídících pracovníků, mými vlastními, stejně jako poznatky z odborné literatury, závěrečných prací SVPP a dostupnými výzkumy takovým způsobem, aby klasická vesnická škola byla schopna v tomto náročném konkurenčním boji obstát. Přínosem této práce je využití jejích závěrů jak řediteli vesnických škol, tak i jejich zřizovateli.
Historie a perspektiva malotřídního školství konkretizovaného v regionu Jičínsko
Šindlářová, Darina ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Cílem diplomové práce bylo zpracovat vývoj málotřídní školy v Jičíněvsi (okr. Jičín) a poukázat na přínos získaných poznatků pro práci školy. Teoretická část se věnuje studiu pamětních knih málotřídní školy v Jičíněvsi a v širším pohledu celému regionu Jičínska. Těmto kapitolám předchází náhled na vývoj, současné postavení i perspektivu elementárního školství v českých zemích s důrazem na školy málotřídní. K práci bylo využito historických metod a obsahové analýzy dokumentů. Praktická část popisuje projekt realizovaný s žáky mladšího školního věku, jehož cílem bylo seznámit žáky prostřednictvím aktivizujících metod s historií školy v Jičíněvsi a zapůsobit na jejich vztah ke škole i místu, kde žijí. Formou dotazníků a rozhovorů pak byl proveden průzkum současného stavu a perspektivy málotřídních škol jičínského regionu včetně školy v Jičíněvsi. Následnou analýzou výsledků byla zhodnocena životaschopnost těchto škol.
Implementace dramatické výchovy do školního vzdělávacího plánu málotřídní školy
Poláková, Vendula ; Hanyš Holemá, Irena (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
Má diplomová práce se věnuje implementaci dramatické výchovy coby samostatného předmětu do školního vzdělávacího plánu na málotřídní1 škole. V teoretické části se zabývám historií školního systému po roce 1990 a charakterizuji v ní transformaci škol, změnu příprav učitelů na výuku po roce 1990 a popisuji alternativní školy, které mají velký význam pro změnu způsobu výuky ve školském systému. Dále se zde zabývám osnovami rámcového vzdělávacího programu, charakteristikou školního vzdělávacího plánu (ŠVP), dramatické výchovy (DV) a málotřídních škol. V praktické části popisuji podmínky k implementaci dramatické výchovy do školního vzdělávacího plánu málotřídní školy a tři různé způsoby, jak takovou implementaci zrealizovat. V rámci práce jsem udělala průzkum názorů rodičů a rozhovor s ředitelkou, abych zjistila, jaké panuje povědomí o DV a jaký je o ni zájem. Výsledky výzkumu prezentuji v přílohách i s vytvořeným ŠVP pro předmět dramatická výchova na málotřídní škole. V závěru práce shrnuji tyto poznatky a průběh implementace dramatické výchovy do školního vzdělávacího plánu na málotřídní škole, seznam toho, co je pro takovou implementaci třeba, a jaký byl výsledek mé žádosti o implementaci předmětu dramatické výchovy do školního vzdělávacího plánu na Základní škole a Mateřské škole v Suchodole, kde...
Spolupráce učitelů na malotřídní základní škole: případová studie
Plavcová, Eliška ; Pěnička, Jaroslav (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
v českém jazyce ABSTRAKT Cílem této diplomové práce je analýza a následný popis toho, jak probíhá spolupráce mezi pedagogickými pracovníky na vybrané malotřídní škole, jakým způsobem funguje spolupráce v praxi. Teoretická část této práce se věnuje charakteristice malotřídních škol na našem území, dále se zaměřuje na osobnost učitele, na prostředí a klima, ve kterém pedagogičtí pracovníci spolupracují. V poslední kapitole teoretické části uvádím spolupráci jako téma. Jsou zde definovány základní pojmy, které se spoluprací mezi pedagogickými pracovníky na malotřídní škole souvisí. Mezi takové pojmy patří malotřídní škola, osobnost učitele, profesní rozvoj, klima a prostředí školy, spolupráce. V teoretické části je zmíněna spolupráce mezi asistentem pedagoga a učitelem, protože v dnešní době je asistent nedílnou součástí pedagogického sboru. Empirická část práce obsahuje případovou studii vybrané malotřídní školy, jak na této škole konkrétně spolupráce probíhá. V práci se využívají tyto metody sběru: pozorování, rozhovor a dotazníkové šetření. Následuje analýza získaných dat a vyhodnocení situace. Tento výzkum ukázal zajímavé výsledky, v empirické části se využívají poznatky z teoretické části. KLÍČOVÁ SLOVA klima školy, učitelský sbor, vedení, spolupráce učitelů, malotřídní škola
Uplatnění metod a technik dramatické výchovy ve výuce dějepisné části vlastivědy.
Hybnerová, Alena ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Váňová, Michaela (oponent)
Tato práce pojednává o možnostech realizace společné výuky historie žáků víceročníkové třídy málotřídní školy. Tato výuka bude probíhat pomocí metod a technik dramatické výchovy. V teoretické části se proto zabývá charakteristikou dramatické výchovy a jejím přínosem ve výuce žáků. Práce též zkoumá, zda kurikulární dokumenty takovouto výuku umožňují. Plánováním lekcí pro výuku, její realizací a reflexí se zabývá praktická část této práce, která též shrnuje použité metody a techniky DV. Součástí je souhrnná žákovská tabulka žáků s hodnocením vhodnosti zařazených aktivit. Závěrem je potvrzena hypotéza, že výuka pomocí metod a technik dramatické výchovy je pro žáky atraktivní. KLÍČOVÁ SLOVA Dramatická výchova, metody a techniky dramatické výchovy, malotřídní škola, vlastivěda, člověk a jeho svět, 4. a 5. ročník ZŠ, RVP, česká historie

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 59 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.