Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  předchozí11 - 20  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
The Contemporary System of Fashion
Srbová, Kateřina ; Rozbořil, Blahoslav (oponent) ; Kubíková, Zuzana (vedoucí práce)
Módní průmysl je podmíněný budováním (jednotné) uniformity jedinečnosti jednotlivce skrze ztotožnění se s tím, co symbolicky, obsahově nebo objektově reprezentuje model. [Módní] návrhář operuje se společenským přijímáním konceptů rovnosti, sociální spravedlnosti či feminismu jako s produkty. Výzvou pro něj není přijímání a vytváření skutečných hodnot, ale prodej toho, co by tyto hodnoty mohly reprezentovat, kdyby je společnost přijala. Ztotožnění se s konceptem sebepřijetí tak při sledování catwalkového narativu znamená zírat na materiálovou reprezentaci řvoucí afektovanosti. Společnost ji přijímá tím, že si kupuje to, co by ji mohlo reprezentovat. Kontroverze je manifestovaná skrze to, jak materiálově a osobnostně reprezentovat hodnoty, které většinová společnost zatím nepřijímá. Módní návrhář tyto reprezentační objekty odívá do konkrétních entit/lidí a módní molo tak funguje jako spekulativní model budoucnosti. Postupným prouděním těchto modelů do mainstreamu společnost tyto hodnoty nepřijímá, ale pouze je obléká. V přítomnosti je totiž každá hodnota sezónní. Bakalářská práce se zabývá současným módním systémem.
Greenwashing v módním průmyslu se zaměřením na společnost H&M
Kadlečková, Daniela ; Vranka, Marek (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem greenwashingu, jeho výskytem v módním průmyslu a zaměřuje se na příklad jedné z největších světových oděvních společností - H&M. Teoretická část nejprve popisuje koncept korporátní odpovědnosti, který představuje rámec veškerých ekologických iniciativ každé společnosti, rozebírá jeho environmentální oblast a seznamuje s pojmy udržitelnost a green marketing. V následující kapitole se věnuje samotnému pojmu greenwashing, jeho definicím a historii vzniku. Následuje kapitola o samotném módním průmyslu, která přibližuje hnací mechanismy, které zapříčinily prudké zrychlení jeho produkce v uplynulých desetiletích, snaží se popsat jeho vliv na životní prostředí a rozebírá vybrané snahy o udržitelnost, které fast fashion značky často uplatňují v rámci svého environmentálního CSR. Závěrečná kapitola teoretické části se zabývá společností H&M, popisuje její historii a následně rozebírá její zelenou politiku a analyzuje vybrané environmentální aktivity, které mohou být považovány za příklad greenwashingu. Praktická část práce prostřednictvím kvantitativního výzkumu ve formě dotazníkového experimentu zkoumá vnímání značky H&M spotřebiteli konfrontovanými s pozitivními či negativními informacemi o jejích ekologických aktivitách.
Vybrané aspekty práva módního průmyslu
Kamaleeva, Renata ; Dobřichovský, Tomáš (vedoucí práce) ; Wünschová Pujmanová, Alexandra (oponent)
Tato práce vymezuje právo módního průmyslu jako zvláštní horizontální odvětví práva, které se vztahuje k ochraně designu, materiálů, postupu a technologii výroby, tvaru a liniím, barvě, vzhledu povrchové úpravy, logu, názvu výrobku, ale i k licencování nebo uplatňování a vymáhání práv k výrobku obchodníky a obchodními řetězci, výrobci, designéry a módními návrháři na poli módního průmyslu. Práce popisuje vznik a vývoj práva módního průmyslu ve Spojených státech amerických a podrobně se zabývá dosavadním vývojem tohoto oboru také v České republice. Práce vymezuje pojem módní design, jeho charakteristické znaky a zvláštní vlastnosti oproti jiným druhům designu. V práci jsou podrobně analyzovány jednotlivé způsoby ochrany módního designu, s důrazem na známkoprávní ochranu, které mohou módní návrháři a výrobci módního zboží využívat v souladu s právní úpravou v České republice. Kromě teoretické analýzy je v práci představena rozhodovací praxe soudů, zejména v oblasti právní ochrany módního designu. Postupně je rozebrána právní úprava a relevantní judikatura ve vztahu k ochraně autorskoprávní, ochranným známkám, průmyslovým vzorům, ochrana nekalosoutěžní a také je nastíněn v České republice nepříliš známý institut trade dress. Prostor je věnován také souběhu ochrany prostřednictvím autorskoprávní...
Přístup módního průmyslu k trvale udržitelnému rozvoji
Ric, Tomáš ; Šálková, Daniela (vedoucí práce) ; Marta, Marta (oponent)
Bakalářská práce je rozdělena na dvě osnovní části. Část teoretickou, ve které jsou předkládány základní poznatky o módním průmyslu a trvale udržitelném rozvoji. Tyto poznatky jsou vysvětleny a jsou nalezena pojítka mezi jednotlivými odvětvími. Teoretická část se také zabývá ekonomickými dopady nadprodukce v módním průmyslu a přibližuje alternativy k běžným nákupním návykům. Druhá, tedy praktická část, se zabývá společnostmi s dominantním postavením na trhu a jejich přístupy k řešené problematice. Cílem práce je popsat obecné principy přístupu módního průmyslu k trvale udržitelnému rozvoji, nalézt řešení problematiky a předložit návrhy předcházení dopadům nadměrné produkce.
Podnikatelský záměr rozvoje obchodních aktivit firmy
Sedlák, Martin ; Kunášek, Václav (oponent) ; Čižinská, Romana (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá založením nové oděvní značky s cílem rozšíření a diverzifikace podnikatelských a obchodních aktivit podniku RKM brokers s.r.o., který se v současné době zabývá realitní a developerskou činností ve výstavbě. Práce obsahuje popis společnosti, analýzu módního průmyslu, marketingovou analýzu značky a finanční plán pro první rok činnosti.
Světové trendy v módním průmyslu
Hubková, Veronika ; Jiránková, Martina (vedoucí práce) ; Vošta, Milan (oponent)
Diplomová práce ve zkratce popisuje historický vývoj módního průmyslu a zmiňuje významné skutečnosti, které vedly k jeho aktuální podobě. Podrobně se pak dále věnuje současnému trendu fast fashion, který je synonymem pro levnou a dostupnou módu. Prostřednictvím důkladného rozboru dodavatelského řetězce informuje o negativních environmentálních a sociálních dopadech, které fungování dnešního módního světa přináší. V souvislosti s těmito problémy pak z hlediska trvale udržitelného rozvoje nastiňuje cestu pro jeho další budoucí vývoj.
Právní a etický rámec užití nahoty v marketingové komunikaci společností módního průmyslu
Vénosová, Veronika ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Votava, Tomáš (oponent)
Práce se zabývá legislativním rámcem upravujícím zobrazování lidské nahoty v marketingové komunikaci společností módního průmyslu. Jejím cílem je prozkoumat zákonný a etický rámec, jež upravuje její využívání v reklamě v České republice, vybraných členských státech Evropské unie (Velká Británie, Francie, Itálie) a Spojených státech amerických. Nejprve je definován samotný pojem módy, následuje historický přehled, který se zabývá způsobem propagace módních ochranných známek se zvláštním přihlédnutím k zobrazování nahoty, a to od samého začátku 20. století až do současnosti. Dále je popsána současná praxe v marketingové komunikaci, včetně jejího online aspektu. Následuje analýza právního rámce a etického rámce, který reguluje používání nahoty. Její součástí je nastínění vybraných případů, kdy stížnosti na údajně nevhodné využití nahoty v reklamě řešily státní či samoregulační instituce. Nechybí ani výsledky přímého dotazování společností, které nahotu ve své marketingové komunikaci využily a predikce jejího možného využití v budoucnosti na základě extrapolace dosavadního vývoje.
Využití sociálních sítí v módním průmyslu / Role módních blogerů a marketingové trendy ve 21. století
Bijedičová, Andrea ; Tyslová, Irena (vedoucí práce) ; Müllerová, Jana (oponent)
Svět 21. století jeo vlivněn moderními technologiemi, mezi které patří! i sociální sítě. Aby módní společnosti uspěly v globalizované době, kdy je vše dosažitelné díky internetu, musí vytvářet pozitivní vztah se svými zákazníky prostřednictvím svých marketingových aktivit a nástrojů. Jednou z možných cest k úspěchu a oslovení zákazníků je spolupráce s módními blogery, kteří svůj vliv vytvářejí právě na sociálních sítích, kde je sledují miliony lidí z celého světa. Práce se nejprve věnuje zmapování problematiky z obecného pohledu rozebráním jednotlivých nástrojů módních blogů a také popsáním metod, které panují v módním průmyslu. Předchozí poznatky jsou použity a prohloubeny dále studiem fungování úspěšných módních blogů nejen ve světě, ale i v České republice. Nechybí ani pohled z druhé strany --z pohledu módní společnosti.
Komunikační strategie společnosti s.Oliver
Setikovská, Irena ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Šámalová, Anna (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou komunikační strategie firmy působící v módním průmyslu. Hlavním cílem bakalářské práce je analyzovat klíčové prvky komunikační strategie společnosti s.Oliver a navrhnout adekvátní změny. V teoretické části jsou vymezeny pojmy z oblasti marketingu a marketingových komunikací s důrazem na komunikační mix a komunikační strategii. Praktická část zahrnuje představení společnosti s.Oliver a zaměřuje se na samotnou analýzu klíčových prvků její komunikační strategie na základě SWOT analýzy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   předchozí11 - 20  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.