Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Morfologie, anatomie a fyziologie rostlin - výukové programy pro 2. stupeň ZŠ
Ventová, Vendula ; Svobodová, Silvie (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá především rešerší výukových programů zaměřených na výuku morfologie, anatomie a fyziologie rostlin na 2. stupni ZŠ. Cílem je obecné seznámení se s tématy práce, dále pak představení vybraných výukových programů, a také návrh vlastního výukového programu, jehož součástí bude rovněž laboratorní cvičení. V teoretické části je řešené téma specifikováno z odborného hlediska a současně je představeno jeho pojetí v RVP ZV. Dále jsou blíže prezentovány vybrané výukové programy, jejich pozitivní a negativní aspekty, včetně možností využití ve výuce. V rámci praktické části byl vytvořen výukový program. Při jeho vytváření byly brány v potaz nabyté zkušenosti z rešerší jiných výukových programů. Vytvořený výukový program si tak kladl za cíl poučit se z nedostatků některých rešeršovaných programů. Nově vytvořený výukový obsahuje Prezentaci na téma Anatomie a morfologie, dále pak pracovní list na téma Rostlinné tělo, laboratorní cvičení na téma Kořen, didaktická hra Trimino na téma organely a didaktická hra Riskuj na téma Fotosyntéza a dýchání. Vybrané části výukového programu byly aplikovány na ZŠ. Během ověřování nastalo pár problémů týkajících se nedostačujících znalostí žáků. Pokud bude v budoucnu výukový program aplikován v plném rozsahu, včetně úvodní prezentace, lze soudit, že...
Audiovizuální zpracování zákonů teorie obvodů
Molík, Petr ; Kaluža, Vlastimil (oponent) ; Kunovský, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá moderním způsobem výkladu a prezentace zákonů teorie obvodů. Názorně ilustruje a na praktických ukázkách a pokusech demonstruje teorii, která je probírána v rámci předmětu Teorie obvodů bakalářského studijního programu Informační technologie Vysokého učení technického v Brně. Práce obsahuje krátký úvod do problematiky názornosti výuky, představení hlavních zpracovaných témat včetně popisu připraveného informačního systému, který zastřešuje celý projekt. Závěr hodnotí přínos a praktické využití zpracovaných témat, včetně referencí studentů, kteří již v praxi tento projekt využili.
Vyhledávání metalických vedení pomocí geolokačních systémů a hledačem
Flídr, René ; Čučka, Milan (oponent) ; Filka, Miloslav (vedoucí práce)
Předmětem semestrální práce je laboratorní úloha, ve které budou studenti procházet cvičným polygonem v areálu FEKT VUT. Výstupem bude mobilní aplikace pro navigaci studentů a zároveň jejich kontrolu, zda-li prošli danými kontrolními body, na kterých bude pod zemí položeno metalické vedení. Z tohoto vedení poté pomocí hledače získájí informace. Studenti by se v při zpracovávání této úlohy měli přiučit metodám a principů vyhledávání metalických kabelů pomocí geolokačního systému a hledače.
Návrh a realizace laboratorního příspravku pro ověření vlastností AFDD
Kaser, Jakub ; Bušov, Bohuslav (oponent) ; Valenta, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o problematice obloukových ochran AFFD, jakožto důležitý ochranářský prvek do rozvaděčů proti elektrickému oblouku. Nejprve se dozvíme něco málo z historie těchto ochran a postupně se seznámíme s konstrukčním provedením a správným zapojením do rozvaděče. Vysvětlíme si, jak vlastně funguje a reaguje na elektrický oblouk a také si ukážeme místa vedení elektrické energie v domech, kde elektrický oblouk má ulehčený vznik. Praktická část se hlavně zaměřuje na zhotovení přípravku pro studenty. Hlavním úkolem bude, aby studenti pochopili správnou činnost AFDD a viděli reakci ochrany při poruše. Dalším úkolem je zhotovení laboratorní práce, která se týká právě této problematiky.
Oxid uhličitý ve výuce přírodovědných předmětů (studijní opory pro gymnázia)
Kristlová, Lucie ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Urbanová, Klára (oponent)
Univerzita Karlova v Praze - Přírodovědecká fakulta Katedra učitelství a didaktiky chemie Albertov 3, 128 40 Praha 2, Česká republika OXID UHLIČITÝ VE VÝUCE PŘÍRODOVĚDNÝCH PŘEDMĚTŮ (STUDIJNÍ OPORY PRO GYMNÁZIA) Bc. Lucie Kristlová lucie.kristlova@gmail.com V této diplomové práci byly shrnuty principy tzv. projektového způsobu myšlení a uvažování a tzv. metody IBSE neboli badatelsky orientovaného přírodovědného vzdělávání. V práci byly zhodnoceny výsledky mezinárodního výzkumu PISA 2006, který testoval žáky v oblasti přírodních věd. Dále byly v teoretické části zpracovány učební podklady k výuce tématu Oxid uhličitý. Ty by měly posloužit vyučujícím chemie a biologie především na gymnáziích. Byly vytvořeny i metodicky zpracované výukové materiály - prezentace, pracovní list a náměty laboratorních úloh včetně autorských řešení. Pracovní list byl ověřen žáky nižšího a vyššího stupně gymnázia.
Podpora využívání experimentálního systému Vernier na českých školách
Vogalová, Naděžda ; Böhm, Pavel (vedoucí práce) ; Žilavý, Peter (oponent)
Cílem práce bylo zmapovat již publikované návody na experimenty s měřicím systémem Vernier. A také tyto experimenty rozšířit o další návody použitelné v českém prostředí. V rámci diplomové práce vzniklo 6 podrobných návodů na experimenty, které jsou, nebo později budou, publikované na internetových stránkách rámcových vzdělávacích programů (www.rvp.cz). Jsou to návody na experimenty: Blikání žárovek, Nabíhání kompaktní zářivky, Závislost osvětlení na vzdálenosti od zdroje, Závislost osvětlení na počtu filtrů, Proč se v zimě solí silnice?, Zabarvování brýlí. U každé úlohy je dále pak rozepsaná možnost zařazení do výuky z hlediska rozvíjení rámcových vzdělávacích programů a požadavků ke státní maturitě.
Laboratorní práce z fyziky pro střední školy
Koutská, Barbora ; Žák, Vojtěch (vedoucí práce) ; Kekule, Martina (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá laboratorními pracemi z fyziky pro střední školy. Práce nabízí náměty na pět laboratorních prací, které byly realizovány v běžné výuce na gymnáziu. Jsou zde uvedeny mimo jiné pracovní listy k daným pracím a metodické poznámky pro učitele, které vzešly z realizace ve výuce a následné reflexe. Laboratorní práce se tematicky zaměřují na oblast kmitání a vlnění, které prostupují různé fyzikální obory. Jejich cílem je rozvíjet u studentů zejména tvořivý přístup k řešení problémů, praktické dovednosti při připravování experimentů, kritický přístup k informacím, diskuzi týkající se chyb a zanedbání při měření a práci s počítačem. Jelikož se ve výzkumech v oblasti motivace k učení se fyzice ukazuje, že provádění pokusů vlastníma rukama a využívání počítačů při zpracování dat jsou u studentů oblíbené, mají takto připravené laboratorní práce značný motivační potenciál.
Pomůcky pro aktivní chemické vzdělávání - experimentální a praktická chemie s potravinami
Hrobařová, Eva ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Teplá, Milada (oponent)
UK v Praze, Přírodovědecká fakulta, KUDCH, Hlavova 8, Praha 2 Autor: Bc. Eva Hrobařová Název: Pomůcky pro chemické vzdělávání - experimentální a praktická chemie s potravinami SHRNUTÍ: V diplomové práci je zpracován tematický celek Pomůcky pro chemické vzdělávání - experimentální a praktická chemie s potravinami. Na základě sestaveného dotazníku a provedeného dotazníkového šetření na téma "Vybavenost laboratoří a učeben chemie na gymnáziích" byly sestaveny a experimentálně provedeny jednoduché pokusy zejména z potravinových surovin. U jednotlivých experimentů byla pořízena fotodokumentace a pokusy byly doplněny několika dotazy a otázkami pro žáky. V práci je taktéž zhodnocena a zmíněna řada závěrečných prací, které se týkají praktické a experimentální chemie a byly obhájeny a tvořeny na KUDCH na PřF UK v Praze. Práce je tvořena s důrazem na význam praktické a laboratorní složky chemie na středních školách v ČR, hlavní myšlenkou je vytvoření jednoduchých pomůcek pro aktivní vzdělávání žáků, tedy využití jednoduchých experimentů k doložení vykládané teorie. Experimenty jsou nenáročné, nevyžadují příliš mnoho pomůcek a surovin, některé nevyžadují ani využití chemické laboratoře.
Experimentální sady z optiky pro Interaktivní fyzikální laboratoř
Machalická, Jana ; Kácovský, Petr (vedoucí práce) ; Gottwald, Stanislav (oponent)
Název práce: Experimentální sady z optiky pro Interaktivní fyzikální laboratoř Autor: Jana Machalická Katedra: Katedra didaktiky fyziky Vedoucí diplomové práce: RNDr. Petr Kácovský, Ph.D., Katedra didaktiky fyziky Abstrakt: V rámci této diplomové práce byla provedena rešerše a byl podán přehled některých dostupných materiálů zabývajících se experimenty z optiky. Na základě toho byla pro potřeby Interaktivní fyzikální laboratoře spravované Katedrou didaktiky fyziky MFF UK vytvořena čtyři stanoviště, zahrnující kvantitativní i kvalitativní experimenty, a k nim příslušející pracovní listy pro studenty, kteří na daném stanovišti pracují. Jednotlivé experimenty, zaměřené na geometrickou a vlnovou optiku, jsou v této práci podrobně rozebrány, doplněny o návody k jejich přípravě a metodické poznámky. Na spuštění experimentální sady Optika navázal doplňující kvalitativní výzkum vlivu návštěvy IFL na pochopení vybraných fyzikálních konceptů, který byl proveden pomocí krátkého dotazníku na malém vzorku respondentů. Některé závěry tohoto výzkumu budou předmětem dalšího zkoumání. Klíčová slova: fyzikální experimenty, laboratorní práce, optika, střední škola
Laboratorní práce z fyziologie a anatomie rostlin a jejich využití na ZŠ
Vágnerová, Kateřina ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce) ; Odcházelová, Tereza (oponent)
Předkládaná diplomová práce je zaměřena na praktickou výuku anatomie, morfologie a fyziologie rostlin na základních školách v České republice. Teoretická část práce obsahuje základní souhrn znalostí z morfologie, anatomie a fyziologie rostlin, zařazení oblasti praktické výuky přírodopisu v RVP a jeho přesahů do ŠVP včetně rozpracování vyučovacích metod vhodných pro laboratorní práce a didaktické hry. Praktická část obsahuje popis sedmi autorských návrhů laboratorních prací a sedmi didaktických her z anatomie a fyziologie rostlin, jejich ověření v praxi na žácích dvou základních škol a osmiletém gymnáziu a detailní analýzu realizovaného dotazníkového šetření, která navazovala na evaluaci zmíněných didaktických materiálů. Ze získaných výzkumných dat je zcela zřejmé, že praktické formy výuky jsou pro žáky atraktivnější, než klasické vyučování.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.