Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pojetí úspěšnosti ředitele školy a charakteristiky úspěšných ředitelů škol
Bernasová, Jana ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Diplomová práce vychází z poznání, že chování člověka je výsledkem součinnosti tlaku vnějšího prostředí a osobnosti člověka. Teoretická část práce se opírá se o odbornou literaturu, o dokumenty zabývající se postavením ředitele školy ve společnosti o výzkumy týkající se osobnosti ředitele. Zabývá se charakteristikou osobnosti, osobnostní typologií, schopnostmi, vlastnostmi a motivy. Přináší informace o současném pojetí úspěchu. Pozornost je věnována především kompetencím ředitelů a jejich rolím při řízení školy. Výzkumná část diplomové práce řeší otázku osobnostních předpokladů a kompetencí, kterými disponuje úspěšný ředitel, na základě dotazníkového šetření a získaných dat od ředitelů vykonávající tuto vůdčí roli v reálném prostředí škol a od zřizovatelů těchto škol na území Hlavního města Prahy. Výstupem diplomové práce je souhrn předpokladů k úspěšnému řízení škol z pohledu osobnosti ředitele. Ten vychází ze zjištění, co považují ředitelé školy za úspěšnost v oblasti profesionálního řízení organizace a jak pohlíží na úspěšnost ředitelů zřizovatelé.
Ředitel mateřské školy v roli lídra, manažera, vykonavatele
Španielová, Ivana ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Diplomová práce se zabývá "trojjedinou" rolí ředitele mateřské školy. Záměrem práce je zpracovaná obecná studie opřená o odbornou literaturu, právní normy, zkušenosti z praxe, zásadní dokumenty zabývající se úrovně vzdělávání, výzkumy v bakalářských a dizertačních pracích a požadavky se zaměřením na role ředitele mateřské školy ve vedení, řízení a výuce. Zpracovaná studie podpořená výzkumem vyzývá k přehodnocení současného stavu a přehodnocení poměru jednotlivých rolí při zachování synergie v jejich celku, nejen v souvislosti s ohrožením kvality a efektivity vykonávaných jednotlivých rolí, ale také v souvislosti se zamyšlením nad případnou standardizací ředitele mateřské školy, jak je tomu již v zahraničí. Přínosem této práce je výzkumná část, která byla věnována zjištění relevantních poznatků o časových proporcích, které ředitelé mateřských škol věnují a požadují k výuce, řízení a vedení a také zjištění, jaké přínosy by vyvolala změna rozložení časových proporcí v jeho třech rolích - lídr, manažer a vykonavatel.
Leadership v pojetí odborníků a v názorech českých uživatelů internetu
Hanáková, Lenka ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Dvořáková, Miroslava (oponent)
Tématem této diplomové práce je leadership. Jejím cílem přitom je shrnout teoretický rámec problematiky a nastínit, do jaké míry jsou Češi (pro účely této práce čeští uživatelé internetu) obeznámeni s konceptem leadershipu tak, jak o něm píší někteří odborníci. Práce vychází z myšlenek tzv. klasických směrů řízení a informace o konceptu leadershipu čerpá jak z publikací někte- rých českých autorů, tak z děl zahraničních odborníků, jako jsou Peter F. Drucker či John Adair. Pro teoretický rámec práce poslouží i některé z učebnic managementu jako například práce Koontze a Weihricha či manželů Vodáč- kových. Hypotéza, na níž je práce postavena, spočívá v domněnce, že pro české prostředí dosud není leadership zcela běžným konceptem. Zrealizováno bylo kvantitativní šetření na vzorku české populace. Protože dotazování proběhlo online metodou, nelze jej označit za plně reprezentativní, kritéria pro výběr respondentů nicméně odpovídala reprezentativnímu zastou- pení Čechů, a to z hlediska ukazatelů, jakými jsou pohlaví, věk, kraj či veli- kost místa bydliště. Cílem šetření bylo ověřit, jak jsou lídři vnímáni v českém prostředí, jaké jsou jim přisuzovány charakteristiky a zda jsou odlišováni od manažerů. Získaná data mají napomoci tvorbě úsudku, jak je české prostředí v současné době připravené na aplikaci...
Role vedoucího pedagogického pracovníka, rozdíly v nich, jejich kompatibilita a předpoklady jejich úspěšného zvládání
Vlažný, Jan ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá rolemi vedoucího pedagogického pracovníka v současném českém školství. Tomu jsou přiřazovány hned tři velmi důležité role - manažera, lídra a vykonavatele pedagogického procesu. Práce zjišťuje, nakolik ředitelé škol a jejich zástupci těmto rolím rozumějí, jak si je definují a jak je vykonávají. Práce obsahuje teoretickou část s vymezením pojmů a pohledem autora na jednotlivé role, praktická část zahrnuje výzkumné šetření mezi řediteli škol a jejich zástupci. V závěru práce je uveden seznam použitých a citovaných pramenů a přílohy této práce.
Role politických lídrů v parlamentních volbách 2017
Štosová, Tereza ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
(Abstrakt) Tato práce se zabývá zkoumáním vlivu politického leadershipu na komunikaci šesti politických aktérů v období vrcholné volební kampaně. Jedná se o politiky, kteří kandidovali ve volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2017, vybrané na základě jejich volebních výsledků. Cíl práce byl zodpovědět výzkumné otázky, jestli tito kandidáti vykazují prvky leadershipu a jestli ano jaké, a z toho následně vyvodit jaký má politický leadership ve volbách vliv. Práce je rozdělena do tří částí. Teoretická část poskytuje základ pro pochopení dané tématiky. Následující metodologická část seznamuje s použitými výzkumnými metodami. Poslední praktická část je uvedena charakteristikou zkoumaných subjektů pro přiblížení kontextu, jelikož část, která se zaměřuje na zkoumání a popis komunikace těchto politických aktérů je časově omezena. Výzkum je pojat jako případová studie, která se řadí mezi kvalitativní metody.
Návrh rozvoje manažera
Prášek, Ondřej ; Remiš, Ivo (oponent) ; Novák, Petr (vedoucí práce)
Cílem mé bakalářské práce je stanovit návrh, jak by se měl manažer rozvíjet, na jaké schopnosti je potřeba klást důraz v různých fázích jeho rozvoje a jaké jsou klíčové stránky správného manažera. Teoretická část práce se zabývá problematikou manažera a jeho rozvoje. Řeší a snaží se odpovědět na otázky, jak nejlépe by se manažer měl rozvíjet a co by pro svůj rozvoj měl dělat. Výstupem mé práce je vlastní návrh a doporučení pro mladého ambiciózního manažera. Toto mé doporučení je vytvořeno na základě kombinace kvalitativního i kvantitativního zkoumání.
Personalizace polských politických stran po roce 2005
Harzer, Filip ; Kubát, Michal (vedoucí práce) ; Mlejnek, Josef (oponent)
Cílem diplomové práce "Personalizace polských politických stran po roce 2005" je prozkoumat proces personalizace ve vybraných polských politických stranách v období mezi parlamentními volbami 2005 a parlamentními volbami 2015, a odpovědět na otázku, zda se po roce 2005 personalizace stran zvyšovala. Práce vychází z nejznámějších teorií personalizace politiky a předpokladů polských autorů. Personalizace je zkoumána zejména na institucionální úrovni. V teoretické části práce jsou představeny přístupy výzkumu personalizace a vymezeny jsou hlavní pojmy: personalizace, prezidencializace i celebritizace. Představeny jsou rovněž hlavní personalizované projekty v Polsku v letech 1989-2005. V empirické části práce věnované výzkumu polské politiky je analyzována úroveň a vývoj procesu personalizace uvnitř strany a vně strany. Cílem práce není rozšířit teoretické koncepty personalizace politiky, nýbrž obohatit výzkum polské politiky po roce 2005.
Pojetí úspěšnosti ředitele školy a charakteristiky úspěšných ředitelů škol
Bernasová, Jana ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Diplomová práce vychází z poznání, že chování člověka je výsledkem součinnosti tlaku vnějšího prostředí a osobnosti člověka. Teoretická část práce se opírá se o odbornou literaturu, o dokumenty zabývající se postavením ředitele školy ve společnosti o výzkumy týkající se osobnosti ředitele. Zabývá se charakteristikou osobnosti, osobnostní typologií, schopnostmi, vlastnostmi a motivy. Přináší informace o současném pojetí úspěchu. Pozornost je věnována především kompetencím ředitelů a jejich rolím při řízení školy. Výzkumná část diplomové práce řeší otázku osobnostních předpokladů a kompetencí, kterými disponuje úspěšný ředitel, na základě dotazníkového šetření a získaných dat od ředitelů vykonávající tuto vůdčí roli v reálném prostředí škol a od zřizovatelů těchto škol na území Hlavního města Prahy. Výstupem diplomové práce je souhrn předpokladů k úspěšnému řízení škol z pohledu osobnosti ředitele. Ten vychází ze zjištění, co považují ředitelé školy za úspěšnost v oblasti profesionálního řízení organizace a jak pohlíží na úspěšnost ředitelů zřizovatelé.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.