Název:
Ředitel mateřské školy v roli lídra, manažera, vykonavatele
Překlad názvu:
Director of the kindergarten in the role of leader, manager, executor
Autoři:
Španielová, Ivana ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá "trojjedinou" rolí ředitele mateřské školy. Záměrem práce je zpracovaná obecná studie opřená o odbornou literaturu, právní normy, zkušenosti z praxe, zásadní dokumenty zabývající se úrovně vzdělávání, výzkumy v bakalářských a dizertačních pracích a požadavky se zaměřením na role ředitele mateřské školy ve vedení, řízení a výuce. Zpracovaná studie podpořená výzkumem vyzývá k přehodnocení současného stavu a přehodnocení poměru jednotlivých rolí při zachování synergie v jejich celku, nejen v souvislosti s ohrožením kvality a efektivity vykonávaných jednotlivých rolí, ale také v souvislosti se zamyšlením nad případnou standardizací ředitele mateřské školy, jak je tomu již v zahraničí. Přínosem této práce je výzkumná část, která byla věnována zjištění relevantních poznatků o časových proporcích, které ředitelé mateřských škol věnují a požadují k výuce, řízení a vedení a také zjištění, jaké přínosy by vyvolala změna rozložení časových proporcí v jeho třech rolích - lídr, manažer a vykonavatel.This thesis deals with the "trinity" of kindergarten director roles. The aim of work is treated general study supported by professional literature, legal standards, practical experience, crucial documents dealing with the level of education, research in undergraduate dissertations and thesis and requirements with a focus on the role of director of a kindergarten in leadership, management and teaching. The treated study supported by research calls for a reassessment of the existing status and re-evaluation of the various roles while maintaining synergy in their entirety, not just in relation to the threat of quality and effectiveness of each role undertaken, but also in the context of reflection on the possible standardization of kindergarten director, as is already existing abroad. The benefit of this work is part of the research that has been given to the identification of relevant knowledge about the proportion of time that kindergarten directors devote and demand for education, management and leadership and also to determine what benefits would be created by changing the distribution of proportions of time in his three roles - leader, manager and executor.
Klíčová slova:
lídr; manažer; standard; vykonavatel; Ředitel; Director; executor; leader; manager; standard