Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  začátekpředchozí23 - 32  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Časopis Veřejné mínění (1946-1948)
Zajíčková, Hana ; Škodová, Markéta (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce přibližuje teoretické koncepty veřejného mínění, jeho historii a počátky výzkumu u nás a v zahraničí. Popisuje okolnosti vzniku, fungování a zániku Československého ústavu pro výzkum veřejného mínění, jenž vznikl pod vedením Josefa Kopty a spadal pod I. odbor Ministerstva informací. Dále především nabízí detailní pohled na časopis Veřejné mínění, jenž u nás vycházel mezi lety 1946 - 1948 a jehož vydavatelem byl zmíněný ústav. Mezi osobnosti spojené s ústavem a časopisem patřili Čeněk Adamec, Bohuš Pospíšil a Milan A. Tesař. Časopis v té době představoval celoevropský unikát, žádný jiný ústav tehdy nevydával časopis podobného formátu, jenž by jako hlavní téma pojímal problematiku veřejného mínění. Jednalo se o odborně-popularizační periodikum, jež bylo určeno odborné i laické veřejnosti. V jednotlivých podkapitolách je přiblížen konkrétní obsah časopisu, který se mimo jiné skládá z odborných statí různého charakteru, ze zpráv o domácích a zahraničních výzkumech, z ohlasů čtenářů a dalších rubrik. Zvláštní pozornost je věnována informacím, jež souvisí s oblastí médií.
Postavení magazínu Forbes na českém trhu za první rok existence
Leimerová, Magdalena ; Osvaldová, Barbora (vedoucí práce) ; Trunečková, Ludmila (oponent)
Předkládaná bakalářská práce Postavení magazínu Forbes na českém trhu za první rok existence si klade za cíl čtenáře podrobně seznámit s českou mutací časopisu Forbes, jednoho z nejznámějších a nejčtenějších ekonomických periodik, a následně porovnat jeho obsahové a grafické zpracování a aktivity na webových stránkách a sociálních sítích Facebook a Twitter se dvěma obdobně zaměřenými českými týdeníky Euro a Ekonom. Bakalářská práce se zaměřuje na zmapování prvního roku existence magazínu Forbes na českém trhu, konkrétně na časové období od listopadu 2011, kdy vyšlo první číslo, do října 2012. Na její vypracování byly použity dvě základní metody - analytická a komparativní. Bakalářská práce se skládá ze tří kapitol. První část představuje teoretický základ. Stručně charakterizuje magazíny jako součást periodického tisku a přibližuje český časopisecký trh zejména v období po pádu komunismu. Druhá kapitola podrobně analyzuje měsíčník Forbes po obsahové a grafické stránce a soustředí se také na jeho internetové aktivity. Poslední kapitola se zabývá týdeníky Euro a Ekonom. Následuje vzájemná komparace těchto tří periodik.
Obsahová analýza lifestylových časopisů pro muže
Slomková, Kristýna ; Buriánek, Jiří (vedoucí práce) ; Sládek, Jan (oponent)
Cílem této studie je prozkoumat obsah lifestylových magazínů pro muže. Autorka použila dva analytické postupy: kvalitativní analýzu pomocí expertní skupiny a kvantitativní obsahovou analýzu výskytu vět ve vybraných článcích pánských magazínů Maxim, Esquire, FHM a jednoho dámského lifestylového časopisu Glanc. Analýza poukázala na odlišnosti ve vnímání obsahu a samotným obsahem. Pokud na čtenáře text působí nějakým dojmem, ještě to neznamená, že po podrobnější analýze vět dospějeme ke stejnému závěru. Působení textů je tedy silně individuální záležitost a v této práci docházíme k závěrům, že ačkoliv lifestylové magazíny pro muže mohou působit kontroverzně, při bližším prozkoumání se nedají jednoznačně označit za šovinistické, cynické, ironické či bulvární. Těmto kategoriím se autorka podrobněji věnuje v kvantitativní části analýzy. Klíčová slova: Maxim, FHM, Esquire, Glanc, časopis, magazín, životní styl, lifestyle, obsahová analýza, téma, rozhovor, reportáž, médium, bulvár, šovinismus, ironie, cynismus
Analýza vězeňského média Pankrác Times
Kopřivová, Jitka ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Neubergová, Lucie (oponent)
Bakalářská práce "Analýza vězeňského média Pankrác Times" si klade za cíl analyzovat vězeňský občasník vydávaný odsouzenými v pražské pankrácké věznici. V teoretické části přináší obecné informace o časopisu, jeho historii, účelu vydávání, rubrikách, redakční radě, autorech, distribuci, grafické podobě časopisu, o jeho financování. Rozebírá podobu časopisu v průběhu celé doby jeho vydávání 1995-1999 a 2002-2010. V analytické části se práce zabývá zkoumáním grafické i obsahové podoby celého časopisu. Pro analýzu jsou vybrána první dvě dostupná čísla z každého roku, kdy byl časopis Pankrác Times regulérně vydáván, celkem se analýze podrobí 26 čísel.
Využití fotomontáže v českých médiích - fotografie na titulních stranách časopisu Týden a Reflex
Jakešová, Tereza ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Macků, Lucie (oponent)
Bakalářská práce Využití fotomontáže v českých médiích - fotomontáže na titulních stranách časopisů Reflex a Týden se zabývá formou fotografické ilustrace a její rolí v médiích. V práci je předestřeno, proč je fotografie od svého vzniku nazírána jako realistické médium, jak byl tento koncept ovlivňován manipulací klasických fotografií v historii a jak je ovlivňován digitálními úpravami dnes. Fotomontáž se s nástupem digitální éry používá čím dál tím víc na titulních stranách zpravodajských a společenských časopisů. Tato práce prostřednictvím hloubkových rozhovorů s tvůrci montáží a analýzy obrazového materiálu, hodnotí stav současné české mediální fotomontáže na příkladu časopisů Reflex a Týden. Tyto dva časopisy využívají fotografickou ilustraci na svých titulních stranách v unikátním množství. Analýza se zaměřuje na obsah a formu jednotlivých montáží stejně jako se snaží definovat redakční praxi obou periodik. Zohledněny jsou i etické aspekty digitální úpravy fotografií a uveřejňování fotografických ilustrací, v této oblasti je stěžejní především rozdíl mezi zpravodajskou fotografií a fotografickou ilustrací. Práce se věnuje i popisu základních praktických postupů tvorby fotomontáže.
Změny v časopise Týden po nástupu šéfredaktora Františka Nachtigala
Šrajbrová, Markéta ; Osvaldová, Barbora (vedoucí práce) ; Čermák, Miloš (oponent)
Bakalářská práce s názvem Změny v časopise Týden po nástupu šéfredaktora Františka Nachtigalla se snaží zmapovat změny ve zpravodajském týdeníku Týden v období od začátku června 2008 do konce května 2010. V těchto dvou letech na postu šéfredaktora působili tři novináři. Do konce ledna 2009 šéfredaktorskou pozici zastával Dalibor Balšínek, kterého dočasně vystřídal Daniel Málek. Na konci září 2009 se vedoucí funkce ujal František Nachtigall. Práce se zaměřuje především na proměny, které přinesl Nachtigallův příchod. František Nachtigall do Týdne přišel z šéfredaktorského postu v bulvárním periodiku Aha!, což u některých vzbudilo obavy, že by se podoba Týdne mohla zbulvarizovat. Autorka se proto snaží zjistit, zda se tak skutečně stalo. Práce po stručném představení týdeníku a osobností tří šéfredaktorů přináší zmapování změn v jednotlivých rubrikách a podrubrikách. Zaměřuje se především na změny ve struktuře časopisu, podobě titulní strany, ve výběru témat a personálním obsazení redakce.
Výtvarné časopisy v ČR v letech 1990-1999
Šplíchalová, Lucie ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Sládková, Hana (oponent)
Práce nazvaná Výtvarné časopisy v ČR v letech 1990 - 1999se zabývá analýzou čísel výtvarných časopisů Ateliér, Detail, Umělec, Umění a Výtvarné umění, která vycházela v letech 1990 - 1999. Hlavním záměrem práce je poskytnout přehled v oblasti formálních a obsahově - tematických charakteristik dané oblasti tisku. Pro výzkum byla uplatněna metoda kvantitativní obsahové analýzy vybraných čísel časopisů. Zároveň byly časopisy podrobeny chronologickému výzkumu, který sledoval vývoj formálních znaků jednotlivých periodik. Práce porovnává základní vlastnosti a specifika časopisů a sleduje jejich podobnosti či rozdíly. Popisuje historický kontext, v němž se zaměřuje na kulturu a umění. Uvádí okolnosti vzniku jednotlivých časopisů. Dává náhled na autorskou skladbu zkoumaných časopisů, tematickou i obsahovou strukturu, strukturu novinářských útvarů, skladbu publikovaných příspěvků a formální podobu časopisů.
Časopis Červen
STÁROVÁ, Veronika
Bakalářská práce se zabývá důkladnou analýzou jednotlivých ročníků časopisu Červen, jenž vycházel v letech 1918-1921. Časopis se během tří let své existence soustředil do čtyř ročníků, jejichž obsahové i žánrové zaměření se proměňovalo. V závislosti na této skutečnosti se proměňoval i okruh autorů, jenž do periodika přispíval svými texty, ať už z oblasti umělecké či články politicky orientovanými. Tato bakalářská práce sleduje tyto změny a dává si za úkol je popsat. Naše práce se okrajově věnuje i společensko-kulturnímu kontextu počátku 20. let 20. století, z historie vybírá takové události, jež mohly mít vliv na výslednou podobu časopisu. Hlavním cílem práce je deskripce čtyř ročníků Června, jeho obecná charakteristika, analýza vybraných kauz a především heuristická činnost, bez níž by naše práce nemohla vůbec započít.
Literární časopis Host (do domu) pod vlivem politické moci i proti ní a jeho současná podoba
NAJBRTOVÁ, Barbora
Bakalářská práce se věnuje výzkumu literárního časopisu Host do domu v letech 1954-1970 a jeho následnému pokračování od roku 1999 až do současnosti. Práce se okrajově zabývá českým kulturním kontextem, ale i historickými okolnostmi, na které časopis reagoval. Hlavním cílem je analyzovat v současné době nově vycházející ročníky časopisu, komparovat podobu obou periodik a reflektovat jejich proměnu. Následující výzkum je věnován interpretaci charakteristických rysů časopisu.
Analýza konkurenceschopnosti tištěných a elektronických medií
Pilous, Jan ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Nečas, Miroslav (oponent)
Tato práce se zabývá aktuálně diskutovanou otázkou přežití tištěných médií v podmínkách tlaku ze strany nových médií v čele s internetem. Objevujícím se trendem ve vyspělých zemí je klesající čtenost a prodaný náklad tištěných titulů, pokles inzerce a vzrůstající problémy jejich vydavatelů. Práce odpovídá na otázku, zda je viníkem internet, nebo světová hospodářská krize. To jsou dvě nejčastěji jmenované příčiny. Práce čtenáře nejprve seznamuje se současnou situací na trhu s tištěnými a elektronickými tituly. Poté se na sledovanou oblast dívá pomocí analýzy SLEPTE, používané ve strategickém managementu. A konečně, danou problematiku doplňuje o situaci v mezinárodním okolí a zpracovává analýzu očekávání zákazníků. Tato analýza je zpracována formou dotazníkového šetření a pomocí interview se znalcem oblasti. Detailněji je v práci rozpracována technologická část analýzy SLEPTE jako odpověď na sekundární cíl práce. Tím je snaha vyčerpávajícím způsobem zachytit formy publikování zpravodajského obsahu na internetu. Tedy určit, jakými všemi způsoby dostávají vydavatelé svůj obsah ke čtenářům.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   začátekpředchozí23 - 32  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.