Název:
Postavení magazínu Forbes na českém trhu za první rok existence
Překlad názvu:
Forbes magazine's position in the chech market in the frst year of its existence
Autoři:
Leimerová, Magdalena ; Osvaldová, Barbora (vedoucí práce) ; Trunečková, Ludmila (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Předkládaná bakalářská práce Postavení magazínu Forbes na českém trhu za první rok existence si klade za cíl čtenáře podrobně seznámit s českou mutací časopisu Forbes, jednoho z nejznámějších a nejčtenějších ekonomických periodik, a následně porovnat jeho obsahové a grafické zpracování a aktivity na webových stránkách a sociálních sítích Facebook a Twitter se dvěma obdobně zaměřenými českými týdeníky Euro a Ekonom. Bakalářská práce se zaměřuje na zmapování prvního roku existence magazínu Forbes na českém trhu, konkrétně na časové období od listopadu 2011, kdy vyšlo první číslo, do října 2012. Na její vypracování byly použity dvě základní metody - analytická a komparativní. Bakalářská práce se skládá ze tří kapitol. První část představuje teoretický základ. Stručně charakterizuje magazíny jako součást periodického tisku a přibližuje český časopisecký trh zejména v období po pádu komunismu. Druhá kapitola podrobně analyzuje měsíčník Forbes po obsahové a grafické stránce a soustředí se také na jeho internetové aktivity. Poslední kapitola se zabývá týdeníky Euro a Ekonom. Následuje vzájemná komparace těchto tří periodik.This bachelor thesis named The Forbes Magazine's Position on the Czech Market in the First Year of Existence aims to introduce in detail the Czech mutation of Forbes, which is one of the best known and widely read economic journals, and then to compare its content and graphical layout and activities on websites and social networks Facebook and Twitter with similarly specialized weekly magazines Euro and Ekonom. The bachelor thesis focuses on the first year of the publication of Forbes Czech Republic, namely on the period between November 2011, when the first issue of Forbes was launched, and October 2012. Two basic methods - analytical and comparative - were used to elaborate this thesis. The bachelor thesis consists of three chapters. The first one represents the theoretical basis. It briefly characterizes magazines and journals as the part of the periodical press and closely describes their forms focusing on the post-communist period in the Czech Republic. The second chapter introduces Forbes Czech Republic and presents its content and graphical analysis, including the mapping of activities on the Internet. The third part is based on the analyses of weekly magazines Euro and Ekonom. The thesis ends with the comparison of these three periodicals.
Klíčová slova:
Ekonom; Euro; Forbes Česko; grafická analýza; komparace; magazín; obsahová analýza; časopis; český mediální trh; Comparison; Content Analysis; Czech Media Market; Ekonom; Euro; Forbes Czech Republic; Graphical Analysis; Journal; Magazine