Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 65 záznamů.  začátekpředchozí32 - 41dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Informační vzdělávání dětí ve veřejných knihovnách Karlovarského kraje se zaměřením na žáky 2. stupně ZŠ
Rozsypalová, Klára ; Slámová, Hana (vedoucí práce) ; Papík, Richard (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice informačního vzdělávání dětí ve veřejných knihovnách. Hlavní důraz je kladen na její analytickou část, která poskytuje přehled o současném stavu informačního vzdělávání žáků 2. stupně ZŠ ve veřejných knihovnách Karlovarského kraje a přináší nástin dalšího možného vývoje v této oblasti. Naopak teoretická východiska tvoří pouze rámec pro uvedení do problematiky. Jsou zde prezentovány základní pojmy, jako informační gramotnost a informační vzdělávání. V kontextu je zmíněna role knihoven v celoživotním vzdělávání a učení, s čímž souvisí i kompetence knihovníka v oddělení pro děti. Dále práce předkládá přehled o vzdělávání knihovníků v Karlovarském kraji a popisuje příklad dobré praxe informačního vzdělávání v Městské knihovně Loket.
Moderní technologie v životě seniora
Pfeilerová, Iveta ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce) ; Zelinková, Olga (oponent)
Řešitel: Bc. Iveta Pfeilerová Vedoucí práce: prof. PhDr. Beáta Krahulcová CSc. Moderní technologie v životě seniora Diplomová práce s názvem "Moderní technologie v životě seniora" je zaměřena na cílovou skupinu seniorů žijící v Domově pro seniory a jejich schopnosti a možnosti využívání moderních technologií jako jsou mobilní telefon, počítač a platební karty. Hlavním cílem diplomové práce bylo zjistit, jaký vztah mají senioři k moderním technologiím, jako jsou mobilní telefony, počítače a platební karty. K diplomové práci a výzkumu bylo přistupováno i s aspektem toho, že se jedná o seniory, kteří žijí v pobytové sociální službě, a to v Domově pro seniory. Protože se v posledních letech problematika kvality života seniorů stává stále aktuálnějším tématem a práce s mobilním telefonem, počítačem a internetem může velmi významně ovlivnit život seniora, bylo cílem zjistit, zda se tyto vize promítají i do života seniorů v pobytovém zařízení a zda je vůbec možné, aby zde byl zájem ze strany respondentů o tyto technologie. Výzkum byl prováděn jak v teoretickém rámci, tak praktickém. Teoretická část se zabývá demografickými změnami ve společnosti, stárnutím populace a stářím samotným. Dále je popsána obecně informační gramotnost, informační potřeby seniorů, faktory, které by mohly ovlivnit schopnost...
Zpřístupňování elektronických informačních zdrojů v Knihovně Jana Palacha FF UK
Vejvoda, Tomáš ; Boudová, Lucie (vedoucí práce) ; Němečková, Lenka (oponent)
Bakalářská práce se zabývá zpřístupňováním elektronických informačních zdrojů (EIZ)v Knihovně Jana Palacha FF UK. Teoretická část práce vymezuje pojem EIZ a popisuje jejich typologii, zabývá se procesy jejich akvizice a zpracování, představuje uživatelské nástroje pro práci s nimi. Práce mapuje zkušenosti Knihovny Jana Palacha se zpřístupňováním EIZ a zabývá se informačním chováním uživatelů, kteří s EIZ pracují. Cílem práce je přehledné zmapování situace ve zpřístupňování EIZ na příkladu konkrétní knihovny FF UK.Praktickou částí práce je uživatelský průzkum vedený metodou dotazníkového šetření, ze kterého mj. vyplývá, že se mírně zlepšuje situace s využíváním EIZ, že uživatelé nepociťují problém v cizojazyčném zastoupení v produkci EIZ a že pouze malé množství uživatelů někdy navštívilo výukový seminář o problematice EIZ, neboť uživatelé nepociťují potřebu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Prostředí a projekty podporující dětskou četbu
Stejskalová, Eva ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Vášová, Lidmila (oponent)
Diplomová práce se věnuje podpoře dětského čtenářství. Práce je zaměřena na faktory a činitele ovlivňující výchovu ke čtenářství. První část řeší teoretické vymezení a význam čtení. Především jsou vysvětleny dva důležité pojmy, které se k tématu vztahují - čtení a čtenář. Dále se pokračuje důrazem na různé fáze čtenářského vzdělávání před a během školní docházky. Sledovány jsou především tři prostředí ovlivňující čtenářskou gramotnost. To znamená rodiny, školy a veřejné knihovny. Navíc jsou krátce v této práci také prezentovány národní projekty podporující čtení především v knihovnách. Druhá část je zaměřena na Městskou knihovnu v Praze, konkrétně na pobočku Smíchov a její aktivity. V této části jsou zmapovány různé programy pro děti. Zjišťují se opakující se činnosti pro rodiče s dětmi nebo pro samotné děti. Popsány jsou i akce pro kolektivy předškolních a školních dětí. Důležitá součást práce je zaměřena na výzkum spolupráce mezi Smíchovskou pobočkou a místními školami. Výsledky výzkumu spočívají v určení praktických zkušeností učitelů z těchto škol s aktivitami pobočky Smíchov a s jejich spoluprací s touto knihovnou.
Google generace a její vztah k informacím
Špačková, Adéla ; Slámová, Hana (vedoucí práce) ; Fonferová, Ľudmila (oponent)
Cílem práce je provést analýzu informačních potřeb žáků narozených po roce 1995 a zjistit jakým způsobem tyto potřeby uspokojují. Práce se snaží odpovědět na otázky, jaké informace preferuje "Google" generace, jak škola a především učitelé motivují žáky k vyhledávání informací. Práce se skládá ze dvou hlavních částí. První část se bude zabývat obecným vymezením problematiky generací a charakteristikou "Google" generace. Druhá část se věnuje průzkumu zaměřenému na informační potřeby a informační gramotnost žáků II. stupně základní školy. V rámci průzkumu se zkoumá i role učitelů a školy v celé problematice.
Moderní didaktické prostředky současnosti v řízení škol a vzdělávání
Ladrová, Iva ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Téma významu moderních didaktických prostředků v současných podmínkách pedagogické praxe je považováno za aktuální a často zařazované do odborných diskuzí. Závěrečná práce se zabývá otázkou, zda využívání moderních technologií může zefektivnit práci pedagogů včetně managementu školy a současně se stát jedním z kritérií zvyšování úrovně vzdělávání a rozvoje organizace. Diplomová práce přináší pohled na schopnost vedení školy i ostatních aktérů vzdělávání akceptovat, ale i vyvolávat změny a inovace ve vzdělávání. Dotýká se též problematiky ve smyslu otevření se školy a poskytování celoživotního vzdělávání místní komunitě. Práce se pokouší nalézt vzájemný vztah mezi efektivním využívání moderních technologií, možnostmi spolupráce a vlivu na výsledky práce. Závěrečná diplomová práce se zabývá využíváním ICT napříč různými druhy škol. Výzkumné šetření mělo též ověřit vliv didaktických prostředků na kvalitu a výsledky vzdělávání podle druhu škol, především těch, které se zúčastnily projektu Ústeckého kraje s názvem Komunitní škola (základních, středních, speciálních) včetně zpětné vazby. Výsledkem práce je sumarizace, interpretace a kompletace získaných údajů.
Geografické dovednosti žáků základních škol a studentů gymnázií
Holeček, František ; Matějček, Tomáš (vedoucí práce) ; Hanus, Martin (oponent)
Cílem této práce je dílčí analýza části výsledků dotazníkového šetření, které předcházelo zpracování této práce a bylo připraveno širším autorským kolektivem. Žákům 9. tříd ZŠ, kvart, kvint, sext a septim (popřípadě odpovídajících ročníků šestiletých nebo čtyřletých gymnázií a středních škol) byl předložen test zkoumající jejich dovednosti potřebné pro práci s informacemi a řešením problémů v geografii. Konkrétně vyhledávání dat v tabulce, srovnávání tabulek a grafů, práce s mapou (vyhledávání dat, srovnávání), kladení otázek (hledání příčin současného stavu některých jevů), analýza dat z více typů záznamů (tabulka, text, mapa), záznam údajů z tabulky do grafu a samostatné přemýšlení na základě daných informací. K testu byl přiložen dotazník zkoumající kromě jiného názory žáků na testové úlohy a četnost procvičování zkoumaných dovedností ve výuce. Jejich učitelé dostali k vyplnění obdobný dotazník. Tato práce zpracovává část výsledků daného šetření, zejména vztah pohledu žáků a učitelů na výsledky testu a na samotné testované dovednosti.
Městská knihovna Odolena Voda jako informační a kulturní centrum města: projekt
Doležalová, Veronika ; Stöcklová, Anna (vedoucí práce) ; Římanová, Radka (oponent)
(česky) Diplomová práce "Městská knihovna Odolena Voda jako informační a kulturní centrum města : projekt" navrhuje možnosti změn a rozšíření služeb poskytovaných Městskou knihovnou Odolena Voda a návrh dalších jejích aktivit tak, aby se z ní v budoucnosti stalo moderní informační a kulturní centrum města Odolena Voda. Autorka v práci stručně popisuje historii a současný stav města Odolena Voda. Další část práce je zaměřena na analýzu současného stavu Městské knihovny Odolena Voda - popisuje její budovy, knihovní fond, charakterizuje uživatele a specifikuje služby, které knihovna nabízí a aktivity, na kterých se v současné době Městská knihovna Odolena Voda podílí. Autorka dále shrnuje jak českou legislativu související se službami veřejných knihoven, tak mezinárodní standardy a doporučení pro služby veřejných knihoven. Dále jsou v práci jako východiska pro návrhy nových služeb a aktivit Městské knihovny Odolena Voda uvedeny příklady a zkušenosti z jiných městských a obecních knihoven v ČR. V další části práce autorka mapuje možnosti dotační podpory pro veřejné knihovny podobné Městské knihovně Odolena Voda - dotační programy Krajského úřadu Středočeského kraje, dotační programy Ministerstva kultury ČR (Knihovna 21. století, Česká knihovna, VISK) a Ministerstva pro místní rozvoj ČR a dále možnosti...
Informační vzdělávání v Itálii: projekty a aktivity v akademickém prostředí
Klimešová, Pavlína ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Dombrovská, Michaela (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o problematice informačního vzdělávání v Itálii a zaměřuje se především na informačně-vzdělávací projekty a aktivity v akademickém prostředí. V úvodní kapitole je formulováno několik tezí, týkajících se italského prostředí ve vztahu k informačnímu vzdělávání a informační gramotnosti. V druhé kapitole je stručně přiblížena řada aspektů a výzev informačního vzdělávání v Itálii - systém legislativní snahy na cestě vstříc informační společnosti, charakteristika současného stavu vyššího vzdělávání a informačního vzdělávání na univerzitách, výklad a terminologická úskalí pojmů informační gramotnost a informační vzdělávání, charakteristika nástrojů umožňujících a podporujících informační vzdělávání, otázka plagiátorství. Třetí kapitola popisuje několik významných italských iniciativ (včetně jedné evropské, sídlící v Itálii) z jiné než akademické sféry. Ve čtvrté kapitole je pojednáno o postavení knihoven a knihovníků v italském státě a o roli, kterou hrají ve vzdělávacím procesu. Pátá kapitola je věnována analýze konkrétních informačně-vzdělávacích aktivit na vybraných italských univerzitách. Závěr práce shrnuje získané informace a potvrzuje či vyvrací v úvodu formulované hypotézy.
Informační gramotnost studentů soukromých vysokých škol v České republice: případové studie vybraných soukromých vysokých škol a jejich knihoven
Kratochvílová, Zuzana ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Dombrovská, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zabývá informační gramotností studentů soukromých vysokých škol v České republice a předkládá výsledky průzkumu informační gramotnosti realizovaného ve čtyřech knihovnách soukromých vysokých škol. Úvod představuje krátké uvedení do tématu diplomové práce. Druhá kapitola se poté zabývá problematikou soukromého vysokého školství a postavením vysokoškolských knihoven soukromých vysokých škol v České republice. Třetí kapitola se věnuje informační gramotností, předkládá mezinárodní definice a uznávané standardy informačně gramotného vysokoškolského studenta. Zmíněna je i problematika současného stavu a aktivit v oblasti informační gramotnosti v České republice. Jádro diplomové práce tvoří čtyři případové studie knihoven soukromých vysokých škol (Vysoká škola finanční a správní, Vysoká škola Škoda Auto, Vysoká škola zdravotnická, Metropolitní univerzita Praha) a výsledky dotazníkového šetření. V závěru práce jsou shrnuty výsledky z průzkumu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 65 záznamů.   začátekpředchozí32 - 41dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.